MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » ndz cze 27, 2004 7:15 pm
Zdaje sobie sprawe, że uzytkownicy grandów są w zdecydowanej mniejszości i juz o to pytałem ale mam zamiar kupić piec z osprzętem z lat 96-97 a moj peep to 93.
tak więc czy muszę kupic takze komp obsługujący ten nowy piec czy moge pozostawic stary?

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » ndz cze 27, 2004 8:14 pm
mas Bocian racje - to jest gadanie samego do siebie...

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
tieri
-

- Posty: 268
- Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: tieri » ndz cze 27, 2004 8:40 pm
sprawdz numery na kompach jak sa takie same to moze zostac
ale prawdopodobnie cos niecos juz zmienili w tym silniku chocby oprogramowanie, jezeli mechanicznie te silniki sie nie roznia to mozna zostawic ten stary komp, tylko trzeba zalatwic schemat elektryczny do obu bo w tym nowszym silniku moze byc wiecej szpei zwiazanych glownie z ekologia o czesci z nich nie bedziesz musial podlanczac
pozdrawiam
michal
u 404
-
tieri
-

- Posty: 268
- Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: tieri » ndz cze 27, 2004 8:53 pm
niestety ja tego nie poczytam
mozesz mi napisac w skrucie co sie zmienilo
ja bym zamienil caly osprzet na ten ze starszego ale wszystko przelozyc ze starszego ( wtryski mozna by zostawic z nowszego jak maja inna obudowe o ile sa takie same pod wzgledem elektrycznym i pod wzgledem wydatku) , uklad bedzie duzo prostszy ten nowszy juz na pewno spelnia obd2 i ma pelno niepotrzebnego do szczescia osprzetu
pozdrawiam
michal
u 404
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » ndz cze 27, 2004 9:05 pm
chodzi ci o wsadzenie innego silnika tylko rocznik 93?
Bo chodzi o to ze jest do kupienia po dobrej cenie piec z lat 96 97 a z 93 nie znalazłem takiego. niby wsio tak samo jak u mnie tyle ze nie mam schematów elektrycznych i nie wiem jak potraktowali ten temat w nowszych grandach
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » ndz cze 27, 2004 9:13 pm
z tym ze elektryka na moim piecu sie zfajczyła i niewiele z niej zostało

kolo daje piec w z osprzętem w dobrej cenie więc biore bo z roku 93 nic dla mnie nie znalazłem. Jest to piec wyjęty z auta z kompletną elektryka tyle ze bez kompa od niego który moge ewentualnie tez zanabyc. Pojawia sie nowe pytanie czy komp z lat 96 97 wepne w instalacje 93 bedzie wszystko chulac?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
tieri
-

- Posty: 268
- Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: tieri » ndz cze 27, 2004 9:33 pm
czyli chcesz wziac silnik '96 z oryginalnym osprzetem i zalozyc do niego kompa z '93 moze by sie udalo ale to zalezy od ukladow wtryskowych jaie tam byly zastosowane trzeba by sprawdzic czy wtryski przeplywomierz, map sensor... sa takie same i praktycznie wykozystujac osprzet silnika '96 zrobic cos takiego jak bylo w '93
prosciej i prawdopodobnie taniej bedzie dokupic kompa z '96
gdzybys mial caly osprzet z 93 to bez wiekszych problemow przelozyl bys to na '96
pozdrawiam
michal
u 404
-
tieri
-

- Posty: 268
- Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: tieri » ndz cze 27, 2004 9:36 pm
homikk pisze:z tym ze elektryka na moim piecu sie zfajczyła i niewiele z niej zostało

kolo daje piec w z osprzętem w dobrej cenie więc biore bo z roku 93 nic dla mnie nie znalazłem. Jest to piec wyjęty z auta z kompletną elektryka tyle ze bez kompa od niego który moge ewentualnie tez zanabyc. Pojawia sie nowe pytanie czy komp z lat 96 97 wepne w instalacje 93 bedzie wszystko chulac?
jak gosc da ci jeszcze wiazki elektryczne to wloozysz do siebie nowa wiazke do wtrysku i zaplonu podepniesz do tego zasilanie i bedzie chulac
pozdrawiam
michal
u 404
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » ndz cze 27, 2004 9:39 pm
no dobra czyli jak do tego pieca z 96 doloze komp 96 i wsadze to w reszte elekryki z 93 to wydoli?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » ndz cze 27, 2004 10:41 pm
Bocian pisze:Zapuscilem zurawia u naszych sasiadow i wynika z tego ze w 95 roku byla zmiana w sposobie zasilania paliwem.
wystarczy założyć starą listwe z wtryskiwaczami...to wsio...
jest jeszcze jedno - ten nowszy silnik może już mieć immobilizer...i robi się syf...
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » ndz cze 27, 2004 10:42 pm
homikk pisze:no dobra czyli jak do tego pieca z 96 doloze komp 96 i wsadze to w reszte elekryki z 93 to wydoli?
jeśli umiesz to zrobić...bądź dasz komuś co umie...
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz cze 27, 2004 11:16 pm
Chodzilo mi zeby wymienic sam goly silnik a osprzet pozostawic ten sam stary. Ale skoro wsio splonelo to ta opcja odpada. Odpowiedzialnosci nie wezme

ale jak ten 96 zdrowy i cena dobra to bierz i zakladaj. Roznice beda tylko w zasilaniu paliwem a dokladniej w obiegu, pompie paliwa, i regulatorze cisnienia. Kazdy dobry meches Ci to odpali. Elektrycznie bedzie dzialal i mysle ze nie powinno byc problemow z odpaleniem. Kurde jak ludzie motaja przekazniki elektryczne zamiast ECU i chodzi

to nie bedzie tak zle. Zreszta wszyscy demonizuja straszne pudelko ECU a to zwykly duzy kalkulator z paroma wejsciami i wyjsciami.
Duzo Ci tego osprzetu splonelo?
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » ndz cze 27, 2004 11:25 pm
nie duzo .komp cały tyle ze odparowala kopulka i przewody od czujki na wale ponizej aparatu i wszystkie kable co były dookola. główna wtyka do kompa została ftryski tez tyle ze sie styczki potpily no i najwazniejsze to korps przepustnic z silnikiem krokowym i systemem ciegieł uszkodzony.
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » ndz cze 27, 2004 11:34 pm
Chodzi o to ze w dobrej cenie dostaje lux piec z kompletną instalacja ftryskową, zdjente z auta. tyle ze z lat 96 97. do tego moze byc jeszcze oryginalny komp. bajer polega na tym ze nie oplaca mi sie kupowac po kolei kazdej dupereli (stopiony czujnik na wale= wyjencie silnika)bo to koszt kompletnego pieca prawie.tyle ze mam dylemat spowodowany brakiem schematów -czy jak wloze ten zestaw w miejsce starego to bedzie git. bo potem trza to jakos pospinac do kupy a bez schematów to troche za duzo zgadywania....

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz cze 27, 2004 11:41 pm
No to na co mamy internet? Poszukaj schematu a jak nie to zapodawaj pytanie na
www.jeepforum.com tam ktos na 100% posiada schemacik.
Mam schematy do XJ wszystkie roczniki do 00 ale zapewne bedzie to cos innnego chociaz kto wie. W XJ zmieniono elektryke w 97r
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » ndz cze 27, 2004 11:48 pm
Własnie dłubie

, u ruskich cos jest ale do 95 goda.a ja potrzebuje 2 lata dalej chyba ze znajde taki piec z mojego roku tyle ze to nie jest opel ani poloponez i nie jest to takie proste

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz cze 27, 2004 11:51 pm
U ruskich w necie to nawet schematy rakiet ziemia powietrze mozna znalezc
Zmienilem zdanie, jakbys kupil ten nowy silnik ze sprezarka do klimy to chetnie bym jakas odkupil zamiast Red Bulla.
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » ndz cze 27, 2004 11:59 pm
jak bede u gościa to sie zorientuje co i jak, dam znac na priv(ew. namiary na człowieka)tyle ze od grandy wpasi sprenzarke do xjta?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn cze 28, 2004 12:04 am
Jak poznam symbol to bede wiedzial. Generalnie w co drugim samochodzie z klima na swiecie jest Sanden SD wiec duze prawodpodobienstwo trafienia
Taki sam model jak w XJ (SD508 i SD7H15) i ZJ (SD7H15) byly w Renault, Citroenie, Mitsubishi, Toyotach Hilux, 4runner, HDJ, Nissanie i setce innych pojazdow.
-
KAZ

- Posty: 409
- Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: KAZ » pn cze 28, 2004 8:04 am
A jakby co to mam Chiltona Repairs Manual i schematów całe stado też tam jest

Bocian i jak sobie poradziłeś z zamocowaniem koła zapasowego

5
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn cze 28, 2004 2:59 pm
KAZ pisze:A jakby co to mam Chiltona Repairs Manual i schematów całe stado też tam jest

Bocian i jak sobie poradziłeś z zamocowaniem koła zapasowego

5
Jeszcze raz dzieki za kolko. Jeszcze sobie nie poradzilem bo dopiero w piatek wylazlem z oddzialu chrurgii szczekowej i tak mnie twarz napier..la ze niemam ochoty nic mocowac. Jak mi posciagaja szwy to zamocuje jak powinno byc. Ale ze ten patent taki prosty to

.... w zyciu bym nie wpadl

Juz chcialem montowac skomplikowane mechanizmy mocujaco blokujace a tu zonk, zwykly motylek z pretem wyklepanym na kamieniu

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pn cze 28, 2004 3:46 pm
Bocian pisze:
Jeszcze raz dzieki za kolko. Jeszcze sobie nie poradzilem bo dopiero w piatek wylazlem z oddzialu chrurgii szczekowej i tak mnie twarz napier..la ze niemam ochoty nic mocowac. Jak mi posciagaja szwy to zamocuje jak powinno byc. Ale ze ten patent taki prosty to

.... w zyciu bym nie wpadl

Juz chcialem montowac skomplikowane mechanizmy mocujaco blokujace a tu zonk, zwykly motylek z pretem wyklepanym na kamieniu

To moze by sie koledzy podzielili tym patentem (jakies zdjatko), bo kamien juz mam, a pret tez by sie jakowys znalazl.....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » pn cze 28, 2004 4:47 pm
Chodzi o oryginalne mocowanie kola zapasowego

Brakowalo u mnie tego elementu i chcialem juz dorabiac konstrukcje stopniem skomplikowania przypominajaca pierwsze wersje Sojuza

A KAZ mi uswiadomil ze bladze i mocowanie jest prostsze od konstrukcji zagietego preta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości