Klatka bezpieczeństwa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Baron
Posty: 643
Rejestracja: śr paź 01, 2003 11:20 am
Lokalizacja: stamtąd, skąd większość

Post autor: Baron » wt wrz 07, 2004 10:41 am

jak się zdążysz wystrzelić, to nic nie Ci powiedzą... nie zdążą :)21
Sip - Dop
...jajco holenderskie blues...

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt wrz 07, 2004 11:44 am

Ja pozwole sobie powrocic do klatki spawanej z hamburgow.
Sam teraz taka zmotalem do gaza. Zanim sie za to wziolem konsultowalem temat z madrzejszymi odemnie. O ile kazdy mowi, ze klata z hamburgow najlepsza nie jest to kazdy mowi, ze nie ma opcji zeby spawac na styk kolano do rury. Nawet fazowanie nie wiele daje.
Koniecznie trzeba robic na zakladke.
Ja sobie dotoczylem pierscienie o odpowiedniej srednicy i powpychalem w rure i kolano. Wytrzymalosc takiego czegos powinna byc zblizona do gietej rurki.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Garbatek
Posty: 434
Rejestracja: pn mar 01, 2004 11:38 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Garbatek » wt wrz 07, 2004 6:36 pm

dzikigor pisze:a psiarnia nie czepia sie klatki samoroby ??
a czy ktoś wie, gdzie jest napisane, że klatki zewnętrznej nie można mieć??

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt wrz 07, 2004 11:08 pm

RudeBoy pisze:Ja pozwole sobie powrocic do klatki spawanej z hamburgow.
Sam teraz taka zmotalem do gaza. Zanim sie za to wziolem konsultowalem temat z madrzejszymi odemnie. O ile kazdy mowi, ze klata z hamburgow najlepsza nie jest to kazdy mowi, ze nie ma opcji zeby spawac na styk kolano do rury. Nawet fazowanie nie wiele daje.
Koniecznie trzeba robic na zakladke.
Ja sobie dotoczylem pierscienie o odpowiedniej srednicy i powpychalem w rure i kolano. Wytrzymalosc takiego czegos powinna byc zblizona do gietej rurki.
Masz rację-takie pierścienie to kajn problem,a głowa spokojna. :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt wrz 07, 2004 11:12 pm

Garbatek pisze:
dzikigor pisze:a psiarnia nie czepia sie klatki samoroby ??
a czy ktoś wie, gdzie jest napisane, że klatki zewnętrznej nie można mieć??
Ja nie wiem :)21 :)23

A tak a propos tego crashu uaza-to widać,że oryginał poduchy to lipa.
Myślę,że należałoby zwiększyć powierzchnię i grubość dolnych podkładek i dać porządne,klasowe śruby.Ja tam ciągle spotykam takie z łbem zamkowym-do drewna.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr wrz 08, 2004 8:09 am

Ja u siebie od razu te oryginalne śruby wyrzuciłem i dałem porządne 8.8
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

dzikigor
 
 
Posty: 154
Rejestracja: wt paź 21, 2003 12:12 pm
Lokalizacja: tychy

Post autor: dzikigor » śr wrz 08, 2004 3:11 pm

jak się zdążysz wystrzelić, to nic nie Ci powiedzą... nie zdążą
pytam sie bo psiarnia lubi atesty ,homologacje i takie tam :D
a do srob to moze podeszly by szpilki od glowic i po bolu ??
UAZ z 2.5tdi na pokładzie

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr wrz 08, 2004 7:26 pm

Ja myślę,ze przy takim uderzeniu to śruby może i wytrzymują,ale poducha zostaje "przeciągnięta" przez otwór na wsporniku ramy.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr wrz 08, 2004 7:43 pm

do kasty to klatke można nawet na wkręty dać :)21

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » śr wrz 08, 2004 7:46 pm

to ja sie tu odrazu zapytam..

Mam klatke w gazie pospawana do kasty oczywista. Rury stoja na podkladkach prostokatnych z blachy 5mm. Ta stopka dopiero jest przyspawana do podlogi. Tak sie zlozylo, ze stopka wyszla w miejscu gdzie jest jedno z tylnych mocowan budy do ramy...
.. myslicie zeby przewiercic ta stopke i normalnie chwycic do ramy?
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr wrz 08, 2004 8:01 pm

RudeBoy pisze:
.. myslicie zeby przewiercic ta stopke i normalnie chwycic do ramy?
Jak najbardziej.Nie likwidowałbym tej poduchy.

A propos mocowań:rury dochodzące np do podłogi powinny być spawane do płytek wzmacniajacych /tak jak ma RB/,a te płytki z kolei powinny być spawane lub przykręcane do nadwozia na śruby przelotowe,a nie jak kpi banan na wkrety.
Klatka również może być skręcana z elementów.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » śr wrz 08, 2004 8:07 pm

Przyznam się że crash test uaza mnie zaniepokił.
Zanabyłem śruby imbusowe 9.8 :o
I chyba sobie zrobie jeszcze dodatkowe dwa punkty mocowania budy.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

dzikigor
 
 
Posty: 154
Rejestracja: wt paź 21, 2003 12:12 pm
Lokalizacja: tychy

Post autor: dzikigor » śr wrz 08, 2004 8:12 pm

nie tylko Ciebie... teraz pewnie kazdy ma niezla myslowe :)21
UAZ z 2.5tdi na pokładzie

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr wrz 08, 2004 8:57 pm

dzikigor pisze:nie tylko Ciebie... teraz pewnie kazdy ma niezla myslowe :)21
No wupasek to zawsze namota :)21
Imbusy jak najbardziej.I grube podkładki o dużej powierzchni.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 08, 2004 9:19 pm

przeciez nie zrobilem tego nikomu na zlosc, sam tym jezdze.......

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » śr wrz 08, 2004 9:21 pm

wupasek pisze:przeciez nie zrobilem tego nikomu na zlosc, sam tym jezdze.......
cos taki powazny...? :)21
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr wrz 08, 2004 9:24 pm

a jakos tak wyszlo

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr wrz 08, 2004 9:27 pm

powiedzcie po jaki chooj się pierdolicie z tą kastą gówniano/nieszczęsną nawet w nowym aucie ?
wystarczy pare kątowników przyspawać do ramy i do nich przez nadwozie załapać klatke i problem załatwiony na 100% raz na zawsze...i wszystko zdejmowane i bezpieczne...a nie wzmacnianie nadwozia i dorabianie nowych punktów mocowań...

ale...zróbcie jak chcecie...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr wrz 08, 2004 11:22 pm

Taaa-to zdecydowanie prostsze... :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » czw mar 23, 2006 8:49 pm

Czyli podsumowując:
wypadałoby się stosować do załącznika j, ale z drugiej strony lepiej zamocować solidnie do ramy.
??
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw mar 23, 2006 9:04 pm

Załacznik J nie rozstrzyga tego dylematu.
Nie pamietam już co tam nabzdurzyłem wyżej,ale:
1/Klatka do ramy /wewnetrzna/wymaga przechodzenia przez nadwozie.Dodatkową rozrywką jest fakt,że rama i buda pracują inaczej-w związku z tym związane z nimi elementy również "rusają"się wzajemnie.
2/Dla mnie optimum:klatka do budy,a buda do ramy na przyzwoitych,przeglądnuiętych i zweryfikowanych poduchach.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw mar 23, 2006 9:12 pm

......znowu ....ta rama........łojezu.....No dobra dorzucę swoje trzy grosze....rozważam teoretycznie.......co się dzieje gdy klatka jest wspawana do ramy.........a kasta jest zostawiona sama sobie???????(np. gdy rury idą na zewnątrz samochodu do ramy)Wrzuć coś do pudełka po zapałkach .......i potrząśnij........efekt ten sam.Każdy powołuje się na załącznik..........a stosuje go wybiórczo,to mi pasuje wiec zgodnie z załącznikiem .....to nie.....więc" po swojemu" .Co to za za pie.......e,nie ma najmniejszego sensu stosowanie części załącznika,(a nie całości) ponieważ zalecenia tam zawarte działają jako całość,i nie można wykorzystywać tylko części,która nam pasuje.......konkludując albo stosujesz zał.PZMot albo nie.......i po kłopocie 8) ....aha vandal....popieram :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » czw mar 23, 2006 9:13 pm

Nie wiemm w końcu co robić, a mam zamiar klatkę motać. Nie wiem też co zrobić z plandeką, bo chciałbym żeby klatka mogła jako stelaż robić i nie szpecić bo zależałoby mi na w miarę fabrycznym wyglądzie.
Wiecie może kto w warszawie mógłby doradzić coś w tej sprawie a nawet takie coś zamontować??
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw mar 23, 2006 9:18 pm

drodzy Bracia i Siostry :)21 :)21 jeżeli w rzeczywistości nie używacie uaza w extremie to na cholerę te załączniki?Róbcie klatkę żeby trzymała plandekę i mocniejsza była od orginału .......i będzie git :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw mar 23, 2006 9:19 pm

vandall1 pisze:Załacznik J nie rozstrzyga tego dylematu.
W zwiazku z tym jest jakieś pole do dyskusji...
Fazi-z tym pudełkiem zapałek to masz rację,ale jak klatka jest tylko zewnetrzna.Ja tu miałem na myśli raczej klatke spawaną do ramy przechodzącą przez nadwozie /podłogę najprędzej/.Pomysł taki uważam za poroniony.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości