
Alternator-zdechł w samuraju
Moderator: Albert_N
Re: Alternator-zdechł w samuraju
O ile dobrze kojaże to w jimnim alternator w części szczotek jest uszczelniony a może się mylę. Wymienić na taki, albo się nauczyć samemu rozkładać i naprawiać 

Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Witam
Mogę podpowiedzieć iż alternator ze Swifta pasuje na mocowania i elektrycznie do Vitary 1,6l 8V ale trzeba podtoczyć koło pasowe gdyż jest za duże odsadzenie (ok 5mm).
Pozdrawiam
Mogę podpowiedzieć iż alternator ze Swifta pasuje na mocowania i elektrycznie do Vitary 1,6l 8V ale trzeba podtoczyć koło pasowe gdyż jest za duże odsadzenie (ok 5mm).
Pozdrawiam
Vitara 1.6l MB+Samara
-
- Posty: 468
- Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
- Lokalizacja: ZIELENIEC
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Odsmażam kotleta.
Mam pytanie. Potrzebuje większy (mocniejszy) alternator do samuraja bo oryginalny cos nie daję rady.
Od czego pasuje bez przerabiania bo nie bardzo mam czas na zabawy a samochód potrzebuje non stop. Słyszałem że podobno od Mazdy 323 F z podnoszonymi światłami ma moc 75A i wchodzi beż problemu.Może ktoś to podtwierdzić,a może macie inne propozycje.
Pozdrawiam
Mam pytanie. Potrzebuje większy (mocniejszy) alternator do samuraja bo oryginalny cos nie daję rady.
Od czego pasuje bez przerabiania bo nie bardzo mam czas na zabawy a samochód potrzebuje non stop. Słyszałem że podobno od Mazdy 323 F z podnoszonymi światłami ma moc 75A i wchodzi beż problemu.Może ktoś to podtwierdzić,a może macie inne propozycje.
Pozdrawiam
Muscel M 461-230 + Suza 93
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Witam
Nie wiem czy akurat Tobie to pomoże, ale w końcu zamontowałem alternator Boscha z hiszpańskiej Vitary no i bardzo uprościło się czyszczenie i wymiana szczotek (nie trzeba wyciągać alternatora). Przy jeździe terenowej nie ma opcji że będzie szczelniej i nie trzeba czyścić. Max prąd ładowania 55A
Pozdrawiam
Sojer
Nie wiem czy akurat Tobie to pomoże, ale w końcu zamontowałem alternator Boscha z hiszpańskiej Vitary no i bardzo uprościło się czyszczenie i wymiana szczotek (nie trzeba wyciągać alternatora). Przy jeździe terenowej nie ma opcji że będzie szczelniej i nie trzeba czyścić. Max prąd ładowania 55A
Pozdrawiam
Sojer
Vitara 1.6l MB+Samara
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Rozwiązaniem docelowym jest przerzucenie alternatora na drugą stronę silnika tuż pod maskę.
Mieści się praktycznie dowolny alternator i odpada problem syfienia.
Mieści się praktycznie dowolny alternator i odpada problem syfienia.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Alternator-zdechł w samuraju
wojtasM461 pisze:Odsmażam kotleta.
Mam pytanie. Potrzebuje większy (mocniejszy) alternator do samuraja bo oryginalny cos nie daję rady.
Od czego pasuje bez przerabiania bo nie bardzo mam czas na zabawy a samochód potrzebuje non stop. Słyszałem że podobno od Mazdy 323 F z podnoszonymi światłami ma moc 75A i wchodzi beż problemu.Może ktoś to podtwierdzić,a może macie inne propozycje.
Pozdrawiam
Ja mam 160A z renault espace 3,0 dci 20 min i pasuje, nawet pasek zostal oryginalny. O rtaki jak ten http://allegro.pl/alternator-renault-es ... 34852.html , wystepuje tez w jakims mitasubiszi i alfie 159, takiej jak ma policja

Pozdrawiam
sj 425 606468554
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Od razu ze zdjęcia widać, że wszystko pasuje - szczególnie koło pasowe;) Ja mam od Kia 90 A przy silniku Swifta GTi i ledwo mieści w oryginalnym miejscu. Na pewno trudniej się go wyjmuje niż mniejszy oryginalny alternator.meenia pisze:wojtasM461 pisze:Odsmażam kotleta.
Mam pytanie. Potrzebuje większy (mocniejszy) alternator do samuraja bo oryginalny cos nie daję rady.
Od czego pasuje bez przerabiania bo nie bardzo mam czas na zabawy a samochód potrzebuje non stop. Słyszałem że podobno od Mazdy 323 F z podnoszonymi światłami ma moc 75A i wchodzi beż problemu.Może ktoś to podtwierdzić,a może macie inne propozycje.
Pozdrawiam
Ja mam 160A z renault espace 3,0 dci 20 min i pasuje, nawet pasek zostal oryginalny. O rtaki jak ten http://allegro.pl/alternator-renault-es ... 34852.html , wystepuje tez w jakims mitasubiszi i alfie 159, takiej jak ma policja![]()
Pozdrawiam
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Sprzedajesz te alternatory czy jak? od kiedy samurai ma pasek wielorowkowy?meenia pisze:wojtasM461 pisze:Odsmażam kotleta.
Mam pytanie. Potrzebuje większy (mocniejszy) alternator do samuraja bo oryginalny cos nie daję rady.
Od czego pasuje bez przerabiania bo nie bardzo mam czas na zabawy a samochód potrzebuje non stop. Słyszałem że podobno od Mazdy 323 F z podnoszonymi światłami ma moc 75A i wchodzi beż problemu.Może ktoś to podtwierdzić,a może macie inne propozycje.
Pozdrawiam
Ja mam 160A z renault espace 3,0 dci 20 min i pasuje, nawet pasek zostal oryginalny. O rtaki jak ten http://allegro.pl/alternator-renault-es ... 34852.html , wystepuje tez w jakims mitasubiszi i alfie 159, takiej jak ma policja![]()
Pozdrawiam
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
- Posty: 468
- Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
- Lokalizacja: ZIELENIEC
Re: Alternator-zdechł w samuraju
No to sie dowiedziałem.
Czyli najlepiej może pasować KIA tylko że jest problem z wciśnięciem.


Czyli najlepiej może pasować KIA tylko że jest problem z wciśnięciem.
Muscel M 461-230 + Suza 93
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Wiekszosc alternatorow na pasek klinowy mozna zaadaptowac do samuraia jak sie ma troche oleju w glowie.Osobiscie mam z bmw e30 ,wcale nie mały ale spokojnie sie zmiescil.Czas zrobienia podstawy z płaskownikow ok .godziny .a szukac za wszelka cene czegos co musi pasowac plug&play to troche zgubne..bo chodliwe alt.z nowszych aut sa drozsze w zakupie i utrzymaniu.(lozyska,szczotki itp)wojtasM461 pisze:No to sie dowiedziałem.![]()
![]()
Czyli najlepiej może pasować KIA tylko że jest problem z wciśnięciem.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
- Posty: 468
- Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
- Lokalizacja: ZIELENIEC
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Musze zobaczyć czy od tej Mazdy 323F nie będzie pasować bo gdzieś mi w głowie dzwoni...



Muscel M 461-230 + Suza 93
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Wilku pisze:Od razu ze zdjęcia widać, że wszystko pasuje - szczególnie koło pasowe;) Ja mam od Kia 90 A przy silniku Swifta GTi i ledwo mieści w oryginalnym miejscu. Na pewno trudniej się go wyjmuje niż mniejszy oryginalny alternator.meenia pisze:wojtasM461 pisze:Odsmażam kotleta.
Mam pytanie. Potrzebuje większy (mocniejszy) alternator do samuraja bo oryginalny cos nie daję rady.
Od czego pasuje bez przerabiania bo nie bardzo mam czas na zabawy a samochód potrzebuje non stop. Słyszałem że podobno od Mazdy 323 F z podnoszonymi światłami ma moc 75A i wchodzi beż problemu.Może ktoś to podtwierdzić,a może macie inne propozycje.
Pozdrawiam
Ja mam 160A z renault espace 3,0 dci 20 min i pasuje, nawet pasek zostal oryginalny. O rtaki jak ten http://allegro.pl/alternator-renault-es ... 34852.html , wystepuje tez w jakims mitasubiszi i alfie 159, takiej jak ma policja![]()
Pozdrawiam
pzdr, W
Liczylem ze jak ktos ma na tyle rozumu zeby wymienic alternator to wpadnie i na to ze kolo pasowe sie odkreca a jak sie odkreca to mozna je wymienic. Alternator pasuje na fabryczny uchwyt, wystarczy podpilowac mocowania uchwytu do bloku o 4mm i dospawac kawalek plaskownika do napinania.
sj 425 606468554
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Nie nie sprzedaje, z tego co czytam to ludzie tu za szczyt marzen uwazaja 75A, pokazalem ze da sie zalozyc ponad drugie tyle bez zbednych kombinacji, jak komus nie pasuje moje rozwiazanie to moze zgodnie z opisami stad zalozyc jakis altek o mocy dynama rowerowegodaro 16v pisze:Sprzedajesz te alternatory czy jak? od kiedy samurai ma pasek wielorowkowy?meenia pisze:wojtasM461 pisze:Odsmażam kotleta.
Mam pytanie. Potrzebuje większy (mocniejszy) alternator do samuraja bo oryginalny cos nie daję rady.
Od czego pasuje bez przerabiania bo nie bardzo mam czas na zabawy a samochód potrzebuje non stop. Słyszałem że podobno od Mazdy 323 F z podnoszonymi światłami ma moc 75A i wchodzi beż problemu.Może ktoś to podtwierdzić,a może macie inne propozycje.
Pozdrawiam
Ja mam 160A z renault espace 3,0 dci 20 min i pasuje, nawet pasek zostal oryginalny. O rtaki jak ten http://allegro.pl/alternator-renault-es ... 34852.html , wystepuje tez w jakims mitasubiszi i alfie 159, takiej jak ma policja![]()
Pozdrawiam


sj 425 606468554
-
- Posty: 468
- Rejestracja: czw wrz 19, 2002 5:20 pm
- Lokalizacja: ZIELENIEC
Re: Alternator-zdechł w samuraju
no dobra,a kwestia regulatora napięcia??
te o których mówicie mają owy??
te o których mówicie mają owy??

Muscel M 461-230 + Suza 93
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO
Subaru impreza R
Subaru Legacy TURBO
Re: Alternator-zdechł w samuraju
wojtasM461 pisze:no dobra,a kwestia regulatora napięcia??
te o których mówicie mają owy??
Ciezko spotkac wspolczesny altek bez regulatora .
sj 425 606468554
- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: Alternator-zdechł w samuraju
u mojego ojca w samuraiku rocznik 97 orginalnie siedzi altek boscha 70A ale nie udalo mi sie jeszcze na taki trafic na alledrogo
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
Re: Alternator-zdechł w samuraju
PITSJ413:) pisze:u mojego ojca w samuraiku rocznik 97 orginalnie siedzi altek boscha 70A ale nie udalo mi sie jeszcze na taki trafic na alledrogo


SAMURAI
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Ten samurajek to pewnie diesel'ek?
Re: Alternator-zdechł w samuraju
No u mnie w Santanie jest niestety mniejszy.
Re: Alternator-zdechł w samuraju
U mnie w santanie był fabrycznie 55A.
Mam gdzieś 65A (nie wiem z czego) dopasowany do oryginalnych mocowań. Mogę się z nim rozstać...
Mam gdzieś 65A (nie wiem z czego) dopasowany do oryginalnych mocowań. Mogę się z nim rozstać...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- szerokimost
- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Re: Alternator-zdechł w samuraju
rezerwacjaKostuch pisze:U mnie w santanie był fabrycznie 55A.
Mam gdzieś 65A (nie wiem z czego) dopasowany do oryginalnych mocowań. Mogę się z nim rozstać...

Samiec
- PITSJ413:)
-
- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Re: Alternator-zdechł w samuraju
1.3 benzynkalukassos pisze:Ten samurajek to pewnie diesel'ek?

BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
Re: Alternator-zdechł w samuraju
Witam
Ja u siebie podpoiłem alternator 120A z Fiata Dukato. Ledwo go upchałem ale dało radę. Przerobiłem mocowanie alternatora i to zajęło trochę czasu (wkładanie i wyjmowanie spawanie i ponowne wkładanie). Wszystko ładnie hulało aż do dziś bo mi prąd wzbudzenia wcięło. Elektrykiem jestem kiepskim i mam pytanie. Jak podpiąć go żeby mieć kontrolkę ładowania. W starym wychodzą dwa kable z kostki przyłączeniowej W/R i B/W a w nowym mam tylko jeden na prąd wzbudzenia. Do tej pory używałem kabla ze ssania. Wisiał zbędny po przeróbce na poniacza. Dziś mi prądu zabrakło i postanowiłem to zrobić tak jak trzeba. Wszelkie porady będą mile widziane.
Pozdrawiam
Ja u siebie podpoiłem alternator 120A z Fiata Dukato. Ledwo go upchałem ale dało radę. Przerobiłem mocowanie alternatora i to zajęło trochę czasu (wkładanie i wyjmowanie spawanie i ponowne wkładanie). Wszystko ładnie hulało aż do dziś bo mi prąd wzbudzenia wcięło. Elektrykiem jestem kiepskim i mam pytanie. Jak podpiąć go żeby mieć kontrolkę ładowania. W starym wychodzą dwa kable z kostki przyłączeniowej W/R i B/W a w nowym mam tylko jeden na prąd wzbudzenia. Do tej pory używałem kabla ze ssania. Wisiał zbędny po przeróbce na poniacza. Dziś mi prądu zabrakło i postanowiłem to zrobić tak jak trzeba. Wszelkie porady będą mile widziane.
Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość