Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » czw sty 08, 2009 9:22 pm

Jak w temacie, silnik M40 z kompem + skrzynia biegów, czy ktoś ma doświadczenia z instalowaniem tego motoru w Samuraiu i chciałby się nimi podzielić, oraz mógłby podpowiedzieć co trzeba będzie przerobić typu wał lub krzyżak itp? Autko to dokładnie SJ 413 z hamulcem pomocniczym na wale...
Z góry dzięki za podpowiedzi :D
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Seba350 » czw sty 08, 2009 11:13 pm

Jutro moze nie,ale w sobote podlece i sobie oblukasz. Co nie co juz Ci powiedzialem,ale nie ma to jak zobaczyc,dotknac itd :)
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » pt sty 09, 2009 11:14 am

Ok.Czekam bo na pewno to co zobaczę to się przyda... na pewno będę w domu wpadnij to napędy przetestujemy :P :P
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: leszek » pt sty 09, 2009 7:14 pm

roboty troche jest a efekt. :roll:

motor ciężki więc jeździ się jak spławikiem.
za taki niewielki przyrost mocy, momentu to miałbym to w tyle.

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: bigos » pt sty 09, 2009 7:34 pm

leszek pisze:roboty troche jest a efekt. :roll:

motor ciężki więc jeździ się jak spławikiem.
za taki niewielki przyrost mocy, momentu to miałbym to w tyle.
to juz moze lepiej patrzec za rzędową 6 :roll:
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » pt sty 09, 2009 8:03 pm

leszek pisze:roboty troche jest a efekt. :roll:

motor ciężki więc jeździ się jak spławikiem.
za taki niewielki przyrost mocy, momentu to miałbym to w tyle.
Ale skoro mi silnik umiera i trzeba będzie wymienić to za tą samą kwotę mam jednak 115KM a nie 68 jak w G13A... :lol:
A "spławikowość" też idzie wyeliminować jakby się pojawiła :lol:
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Seba350 » pt sty 09, 2009 10:25 pm

Tak,wsadzic ,rzedowa 6tke (wycinac sciane grodziowa,skrzynie biegow miec w miejscu reduktora ... ) ,zmienic mosty,waly itd ...
Mi w zupelnosci te 115KM (pewnie tyle juz nie ma,bo silnik ma blisko 20lat) starcza,na 3 biegu na podjazdach trakcji brakuje a nie mocy,bo autko zaczyna sie kopac.
Jogi ,OS w nowym dworze przejechalem caly na 3 i 4 co w przypadku 1,3 samiego byloby nie mozliwe,zwalszcza w tym torfowisku tam z tylu.
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » sob sty 10, 2009 7:18 am

Fakt kiedyś na Sarze widziałem takiego Sammiego 1.8 BMW mosty Patrol i objeżdżał wszystkich na OSach jak chciał... A R6 w życiu do normalnej komory Samuraja się nie zmieści, a wtedy jak ktoś już by wsadzał i wycinał to, to czemu 2.0 150KM? A nie lepiej 2.5 190KM? Albo nawet 2.8? Silniki wielkością już nie znacznie się różnią....
A ten OS w Nowym Dworze to fakt tamten torf był ciężki Galloperkiem za pierwszym razem na dwójce przeleciałem a za drugim na jedynce bo oponę od ciężarówki złapałem pod siebie...Suzą to zawsze z jedynki by trzeba było robić... :D Co nie zmienia fakty że tak dla porównania
ostatnio OS na wyspie zrobiłem Suzą i porównałem z Galloperkiem i wyszło jakieś 19s. szybciej... :)2
Galloper LWB - turysta

motkka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: motkka » sob sty 10, 2009 6:27 pm

Seba350 powiedz mi jak to jest tak ogólnie u ciebie zrobione jakie mosty wały i tp jak to robi i czy seryjnych mostów niepomieli ten silnik? jaki reduktor?
kto smaruje ten jedzie!

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Seba350 » sob sty 10, 2009 6:44 pm

Moje wozidlo to tysiaczka seryjnie - czyli jakby nie patrzec wszystko najmocniejsze co bylo mozliwe w "samuraiu" seryjnie i najwolniejsze. Mosty,waly,reduktor - seryjne nic nie motane (no wzmocnione obudowy tylko). Ogolnie daje rade i silnik jest dosc elastyczny,na 3 go w terenie przydusi,ale nie zadusi :) wiec nie trzeba wachlowac biegami tyle a jedynie gazem operowac. Jest ciezszy,ale nie wiem o ile od seryjnego silnika ,a wiem to stad,ze kupujac urzywane resory od tysiaczki u poprzednika byly nawet nie proste a umnie odrazu je przegielo w druga strone - po dolozeniu dwoch pior (nie z samuraia wiec slabsze)resor ma swoj wlasciwy ksztalt. Jestem zadowolony z auta.Ale juz wiem,ze silniki BMW z lat 80tych czy poczatku 90tych to nie jest nic dobrego. M40 ma slaba gore glowicy (wazne,zeby przy swap'owaniu zdjac dekiel pokrywy zaworow i obadac rurke od natrysku oleju czy nie jest gdzies peknieta) - jeden na 10 silnikow nie klepie zaworami (popychacze-walek) ,walki sie wycieraja co powoduje nie wkrecanie sie silnika,zrywanie sie rozrzadu i co dla mnie najgorsze i archaiczne - rozdzielacz na palec - jakby full elektronik zaplon nie mogl byc. Podobno M43 (42??) jest duzo lepszy i trwalszy wiec jesli gabarytowo jest podobny to jest zdecydowanie lepsza alternatywa.
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: protetyk » sob sty 10, 2009 8:38 pm

Przerabiałeś miskę olejową?

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » sob sty 10, 2009 9:01 pm

protetyk pisze:Przerabiałeś miskę olejową?
Ponoć trzeba... Jak będę wsadzał to się okaże... A czy jest jakaś znacząca różnica czy ma się SPOA czy SPUA , chodzi mi o odległości miski od mostu itp itd. ?? No na pewno przy SPOA odległość będzie większa ale ja się jeszcze zastanawiam nad zrobieniem i nie wiem czy z resorami pod mostem nie będzie coś miało za mało miejsca podczas jazdy... :)
Galloper LWB - turysta

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: protetyk » sob sty 10, 2009 9:27 pm

Ja mam 1.8i m10 i bez przerobienia miski nie da się go upchnąć. m40 wygląda bardzo podobnie i dlatego pytałem.
Nie wiem czy bym się jeszcze raz zdecydował na ten motor.
Kupa z tym roboty, bo wszystko odwrotnie niż w suzukowym silniku i ta zafajdana miska z przodu silnika. Dodatkowo waży ok 40 k więcej.
Za to jest idiotoodporny.Woda nie robi na nim żadnego wrażenia a kupić kompletny ze skrzynią można za drobne.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » sob sty 10, 2009 9:57 pm

Ale m10 ma chyba łańcuch rozrządu czy też pasek? Wiem że któryś był na łańcuszku ale nie pamiętam który...
Ja widziałem kilka suzuk z tym motorkiem i spisywały się dzielnie a że mój pada to za dobrą cenę wyrwałem silnik z kompem, skrzynię i wspomaganie... Jakoś ten silnik wzbudza we mnie największe zaufanie... Myślałem jeszcze nad Mercedesem ale te silniczki benzynowe w przeciwieństwie do Diesla to mają różną trwałość...
A próbował ktoś wsadzić do Samuraia 3.0 V6 np. z Terrano I ?

Protetyk a masz pedał sprzęgła hydraulik BMW czy oryginał?
Galloper LWB - turysta

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: protetyk » sob sty 10, 2009 10:09 pm

M10 jest na łańcuchu. Sprzęgło mam hydrauliczne.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Zun » sob sty 10, 2009 10:16 pm

Jogi4x4 pisze:Ale m10 ma chyba łańcuch rozrządu czy też pasek? Wiem że któryś był na łańcuszku ale nie pamiętam który...
Ja widziałem kilka suzuk z tym motorkiem i spisywały się dzielnie a że mój pada to za dobrą cenę wyrwałem silnik z kompem, skrzynię i wspomaganie... Jakoś ten silnik wzbudza we mnie największe zaufanie... Myślałem jeszcze nad Mercedesem ale te silniczki benzynowe w przeciwieństwie do Diesla to mają różną trwałość...
A próbował ktoś wsadzić do Samuraia 3.0 V6 np. z Terrano I ?

Protetyk a masz pedał sprzęgła hydraulik BMW czy oryginał?
M10 jest na łańcuchu. Silnik waży prawie tyle co dwie suzukowe jednostki. Ja bym osobiście szedł w jakąś lekką V6 , ew. mocne aluminiowe R4 - jesli już musi być koniecznie benzyna ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » sob sty 10, 2009 10:43 pm

Myślałem jeszcze nad 2.3 R5 z Audi ale tak jakoś nie bo to już mogłoby być za długie... A 1.8i to widziałem w kilku Suzach i dawały ostro radę... Szczególnie że tak jak @Seba350 mówi będzie brakować raczej trakcji niż mocy... A autko używane raczej trochę do ścigania i przeprawy... Więc np. Oryginalny silnik z samuraia jest lżejszy o 40kg dokładam windę, jakiś mocniejszy zderzak i mam wagę silnika BMW...a winda i tak mało potrzebna bo zawsze jeździmy min. w 2 auta z dobrymi kinetykami...więc mocy więcej przy masie praktycznie podobnej...
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
mihalb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw sty 12, 2006 12:20 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: mihalb » sob sty 10, 2009 10:46 pm

mam taki silnik u siebie ( m40) , faktycznie pracy było trochę
ZA TO EFEKT !!!
mogę pomóc przy zamontowaniu takiego silnika w samuraiu
nie mam spoa , mosty seryjne , reduktor też
generalnie warto było
115 km przy takiej wadze...
.... robi swoje

co do awaryjności
moim zdaniem bmw robi jedne z lepszych silników
także należy o nie dbać
olej , filtry , rozrząd itd..
i musi wszystko działać
tak czy inaczej jestem bardzo zadowolony !!!

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » sob sty 10, 2009 10:55 pm

No a ja mam znajomego z takowym silnikiem więc na jego konstrukcji raczej będę się wspomagał... Ale też myślę że warto... Nie oszukujmy się nawet po wsadzeniu cięższego 1.8 z BMW współczynnik moc/masa będzie korzystniejszy niż przy oryginalnym silniku...
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Seba350 » ndz sty 11, 2009 12:15 am

protetyk pisze:Przerabiałeś miskę olejową?
Oczywiscie ,trzeba wyciac by wąs od przekladni sie zmiescil.


Sorry Przemek ,ze dzis nie przyjechalem ale cos mi wypadlo. Jesli jutro pogoda bedzie znosna to zadzwonie przed wyjazdem :)
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

motkka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: motkka » ndz sty 11, 2009 1:14 am

Seba350 mógł byś dodac jakieś fotki założonego silnika i jak jest przerobiona miska z góry dzięki.
kto smaruje ten jedzie!

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: Jogi4x4 » ndz sty 11, 2009 8:47 am

Seba350 pisze:[
Sorry Przemek ,ze dzis nie przyjechalem ale cos mi wypadlo. Jesli jutro pogoda bedzie znosna to zadzwonie przed wyjazdem :)
Spoko... to jak możesz to dawaj dzisiaj jak coś to masz mój nr.... Dzisiaj jestem do 14. w domu tak że jak coś to czekam... :D
Galloper LWB - turysta

motkka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: motkka » ndz sty 11, 2009 5:47 pm

Seba350 dasz rade podesłac te fotki?
kto smaruje ten jedzie!

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: seba4x4 » ndz sty 11, 2009 7:01 pm

Jogi4x4 pisze:Fakt kiedyś na Sarze widziałem takiego Sammiego 1.8 BMW mosty Patrol i objeżdżał wszystkich na OSach jak chciał...
Zapomniałeś dodać, że za kierownicą siedział Bystry, który tym autem zdobył mistrza Polski w KJST.... Ponadto miał troszkę :roll: podciągnięty ten silnik.......... :wink:
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

gwozdziu325
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 1:00 pm
Lokalizacja: W-G

Re: Silnik 1.8i od BMW do Samuraia jak go wsadzić?

Post autor: gwozdziu325 » ndz sty 11, 2009 8:11 pm

proponuje poszukać następcy m40 czyli m43 jest na łańcuchu i bezawaryjny produkowany od 1993roku
m10 to poprzednik m40

w m40 wydzierają się wałki problemy z popychaczami nie rozwija pełnej mocy a wymiana wałka popychaczy koników nieekonomiczna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość