
...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moderator: Kosiarz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
oj... marudny juz jestes 

..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
nie wiem co chcesz tym samochodem robić ...ale..Harley pisze: Jakie felgi polecacie do patrol longa 4,2 , przeznaczonego pod lift 2 zawiesia + może 2 na budzie.
Chodzi mi o dobrą przyszłościwą felgę do kół MT 33x10,5 lub 12,5 .

ja w swoim (tyle że krótkim) mam orginalne Nissnowskie stalowe 15


szetokość bodajże 7 cali w zupełności wystarcza do 12,5 opony



Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Te 33" przy lifcie 2+2 to trochę małe te kółka będą. Może pomyśl nad 35".
Ale jeśli chodzi o felgi to racja że nyssanowskie są ok.
Ale jeśli chodzi o felgi to racja że nyssanowskie są ok.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
zdecydowanie marudny
zbiera punkty
co do marki felg - większosc z nas jeździ na mangels lub dotz...
zbiera punkty

co do marki felg - większosc z nas jeździ na mangels lub dotz...
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 5:18 pm przez Harley, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Nie no, ja nie od dziś na forum i wiem ,że jak Reeb buszuje to lepiej się nie podsuwać...raba pisze: No to kolego trafiłes jak śliwka w kompot![]()
ciekaw jestem co tobie szanowne gremium odpisze(moze uda sie coś konkretnego)![]()
sam jestem zainteresowany takim tematem (będę śledził i czytał b.dokładnie)![]()
Ale czasami nie zakładaj nowego wątku bo ci napiszą ,że thema biliony razu wałkowany od 5lat i naucz sie posługiwać wyszuliwarką![]()
Ja bym nie zaryzykował ALE CÓZ ZROBIĆ.............
pozdrowionka
ps.
mogę jedynie tobie podpowiedzić,że w przypadku gdy pojazd cięgnie za sobą przyczepe(w przepisach jast dokładnie napisane o jaką przyczepę chodzi wymiary i dmc itd. pewnie są tam jeszcze jakieś wyjątki ale przecież nie o to chodzi ) musi być wyposażony w dodatkowy kierunkowskaz boczny.
No ale nie o tym chciałem.
Co do felg to pytam dlatego ,że co wątek i jakaś dyskusja na ten temat to nie ma konkretnej konkluzji, tak jakby się nie dało. Ja natomiast chciałbym usłyszeć ,że np. : te fele są fajne bo odstają i poszerzenie dobre - więc np. na wyścigi, tamte są twarde i nie do zajechania przy rozmiarze takim czy takim więc wyprawowe i już, a inne to są do bulwaru bo chromik i ładne...
Osobiście patrol long ma być dla mnie autem do wypraw, ale oczywiście trzeba nim czasem wjechać w cięższy teren. W związku z tym pomyślałem sobie ,że oryginał, tak jak ktoś już pisał jest całkiem do przyjęcia i chyba rzeczywiście najlepsze rozwiązanie. Dylemat wziął się stąd ,że chcę może założyć opony 33x12,5 i wówczas nie wiem czy ta felga będzie aby dobrze pasować(czy nie jest za wąska- może mogę prosić o fotki konkretnych rozwiązań). Nie wspomnę już o balonach 35 bo wtedy to już raczej na wyprawę nie bardzo, szczególnie po szosie chyba niezbyt się jedzie. Mówiąc inaczej brakuje mi tematu w którym zebrane by były posty np. : auto pod wyprawę - wszystkie za i przeciw dotyczące konkretnych pozycji(koła, lift, wyposażenie i to w kontekście konkretnego modelu danej marki- WIEM ,ŻE TO NIEREALNE). Wiadomo ,że całe forum w ćwierci co najmniej prawi o wyprawowych autach, no ale takiego kompendium brak, więc pytam tu, BO WOLNO - tak napisali na górze

Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
i słusznie pytasz, przepisu gotowego na wyprawówkę za bardzo nie dostaniesz - nie ze zlej woli, ale po prostu, ile ludzi tyle pomysłów
co do opony - 35 na dalsze przeloty to bezsens, słusznie
33x10.5 - fajne o ile piasku nie będziesz forsował i nie będziesz przesadzał z prędkosciami
ja brałbym 33 na 12.5 na feldze 7"
co do opony - 35 na dalsze przeloty to bezsens, słusznie
33x10.5 - fajne o ile piasku nie będziesz forsował i nie będziesz przesadzał z prędkosciami
ja brałbym 33 na 12.5 na feldze 7"
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
no to panowie mój problem rozwiązany, dzisiaj pożyczyłem 33" MTeki, po zabiegach zminiejszających troche wykrzyż czyli podkładki pod sprezyny 40mm wlazły bez problemu, ocierały troche o zderzak to go skróciłem i takto dzisiaj testowane na Max wykrzyżach i nic o nic nie ociera
i to wszystko na std zawiechu

i to wszystko na std zawiechu
Suzuki Samurai lift +3" koła 31" na sprzedaż
Jeep WG - wycieczkowóz
Jeep WG - wycieczkowóz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Panowie potrzebuje pilna odpowiedz.
Wczoraj padł mi przewód gumowy od chłodnicy-dokupilem nowy,ale nie wiem ile ma byc nalane płynu w samej chłodnicy?
Wczoraj padł mi przewód gumowy od chłodnicy-dokupilem nowy,ale nie wiem ile ma byc nalane płynu w samej chłodnicy?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
w chłodnicy pod korek, a w zbiorniczku wyrownawczym miedzy znaki...
chyba,z e pytasz ile litrow ?!???
chyba,z e pytasz ile litrow ?!???
robok rzępoli w harapuciu
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
ja jeżdżę na toyocie - bardzo dobra firma produkująca m.in. felgiMroczny pisze: co do marki felg - większosc z nas jeździ na mangels lub dotz...

robok rzępoli w harapuciu
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam. Panowie podpowiedzcie mi co to może być. Rano kiedy wsiadam do Parcha i jest nierozgrzany przy ruszaniu na asfalcie wyczuwalne są jakieś stuki zazwyczaj 2-3. Tak jakbym wiechał w dziurę. Jednak żadnej dziury nie ma. Dochodzi to jakby z przedniego napędu. I raz zrobiło mi się jeszcze coś takiego że po rozłączeniu przedniego napędu po wjechaniu na asfalt oprócz tych 2 stuków bylo słychać straszne rzęzenie też jakby z przedniego mostu. Na światłach włączyłem 4h i z powrotem 2h i już było dobrze. Zaznaczam że stało się tak tylko raz. Drugi raz po przełączaniu już sie nie stało...
Czekam na podpowiedzi.
P.S hamulce mi nie trzymają bo sprawdzałem.
Czekam na podpowiedzi.
P.S hamulce mi nie trzymają bo sprawdzałem.
Patrol GR Y60 
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
elementem podejrzanym mogą byc sprzęgiełka automatyczne
robok rzępoli w harapuciu
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
hm. No wlasnie czytalem gdzies przed chwila temat ze "stukami" w k260 i tez przy 20 jakies rzezenie ktoś słyszał. Bede musial to sprawdzic.
Patrol GR Y60 
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jak rozepniesz z 4 na 2 to rusz do tyłu z 1 metr. Wtedy rozepniesz sprzęgiełka.
Powinno pomóc.
Powinno pomóc.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Ale te 2-3 pukniecia to wystepuja kiedy nawet nie zapne wczesniej napedu. wieczorem staje 2h rano wyjezdzam z parkingu 2h.krzys6505 pisze:Jak rozepniesz z 4 na 2 to rusz do tyłu z 1 metr. Wtedy rozepniesz sprzęgiełka.
Powinno pomóc.
Patrol GR Y60 
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
- decc
- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Kurna, słuchaj co Ci koledzy mówią.MarcinuS pisze:Ale te 2-3 pukniecia to wystepuja kiedy nawet nie zapne wczesniej napedu. wieczorem staje 2h rano wyjezdzam z parkingu 2h.krzys6505 pisze:Jak rozepniesz z 4 na 2 to rusz do tyłu z 1 metr. Wtedy rozepniesz sprzęgiełka.
Powinno pomóc.

Jak zapinasz 4H to dwie rzeczy się dzieją:
1. Włącza się napęd na przedni most.
2. Po ruszeniu do przodu zapinają się automatyczne sprzęgiełka w przednich kołach, spinając koła z mostem.
Jak włączysz wajchą z powrotem 2H to dwie rzeczy się dzieją:
1. Odłącza się napęd przedniego mostu.
2. Sprzęgiełka pozostają zapięte.
Rusz do tyłu z metr-dwa i sprzęgiełka się rozepną. Stukanie nie będzie wtedy występować. No chyba, że cofasz, ale któreś sprzęgiełko się nie rozpina z jakiegoś powodu.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Panowie
Co to jest i do czego służy?

Silnik RD28T, a mocowane to jest do kolektora ssącego z napisem TURBO
od frontu.
Z tego co zdążyłem zauważyć ma to zasysać powietrze
tylko po co i na co? i czy przypadkiem nie zassie wody??
Co to jest i do czego służy?

Silnik RD28T, a mocowane to jest do kolektora ssącego z napisem TURBO

od frontu.
Z tego co zdążyłem zauważyć ma to zasysać powietrze
tylko po co i na co? i czy przypadkiem nie zassie wody??
AP
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam
Coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa.
Coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa.
Y60 + 2" na 34" AT , D22 + 2" na 31' AT
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Powiedzcie czy był gdzieś przerabiany problem licznika w Y60.
Prędkościomierz działa bez problemu a licznik jak mu się zechce.
Czasem na dołach się włączy ale potem znowu kupa.
Myślę, że to w samym zegarze bo prędkość jest.
Tylko gdzie, może kto wie,
co by całego nie rozbebrać. 
Prędkościomierz działa bez problemu a licznik jak mu się zechce.
Czasem na dołach się włączy ale potem znowu kupa.
Myślę, że to w samym zegarze bo prędkość jest.
Tylko gdzie, może kto wie,


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
co do sprzegielek
masz ktores uwalone i nie rozprzegla, lub rozprzegla i znowu zasprzegla na 2H
mniej wiecej tak jak decc napisal
najprostszy sposob sprawdzenia czy to sprzegielka i ktore:
wykrec jedno i przejedz sie kawalek, wykrec drugie jak nie bedzie stukow to bedziesz wiedzial co uwalone
teraz wersja z wieksza ingerencja tworcza
wykrecasz sprzegielka wyciagasz srodek i musisz sprawdzic czy:
dla pozycji auto:
- od strony piasty jest 1wsza podkladka z 2ma zagieciami powinna sie bez wiekszych oporow obracac bez tej drugiej co spina cale sprzegielko
- czy mocowanie kosza da sie scisnac, ono chodzi na 4rech rowkach, jak jest sprawne nie powinienes miec problemow zeby scisnac je palcami
czesto jest tak ze tarczka obroci sie i zaklinuje w pozycji zapiete i w tedy dooopa, sprzegielko bedzie sie juz zacinac
dla pozycji LOCK
- czy koncowki 2blaszek spinajace sprzegielko sa zagiete pod katem 90"
to one wraz z pokretlem powoduje zapiecie na stale
zapiecie auto dziala mniej wiecej tak
-poloski obracajac sie obracaja tez mechanizm zapadkowy czy jak to cos nazwac na koncu polosi
-zapadka dociska wytloczenia w sprzegielku powodujac zapiecie
- dopoki poloski napedzaja sprzegielka pozostaja zapiete poniewaz predkosc polosiek i sprzegielek jest taka sama
- jak przelozysz na 2H przestaja sie krecic poloski obrot kola powoduje rozpiecie poniewaz wytloczenia na zapadce sprzegielek wpadaja w przerwe w ukladzie zapadkowym w polosi za pomoca sprezyny w sprzegielku
- wiec rozpiecie przy sprawnym ukladzie powinno nastapic tez podczas jazdy do przodu na 2H
jak jedno sprzegielko jest zaciete, to nawet na 2h powoduje napedzanie przedniego dyfra z kola
wiec sprzegielko z 2giej strony z krecaca sie poloska w przecina strone zapina sie i rozpina powodujac stuki strzaly jebniecia i z czastem pier...cie
w miedzyczasie w dupsko dostaje glowka, a najbardziej lozyska walka atakujacego, ktore po pewnym czasie dostaje luzu i zaczyna coraz glosniej jeczec
dlatego jak jedno padnie nalezy zapiac je na stale, zeby uchronic reszte mostu przed dewastacja
mam troche fotek z rozbierania na czesci swoich sprzegielek wiec jak sie kiedys zmusze to zrobie jakies fotostory, bo juz troche sie ich narozbieralem
masz ktores uwalone i nie rozprzegla, lub rozprzegla i znowu zasprzegla na 2H
mniej wiecej tak jak decc napisal
najprostszy sposob sprawdzenia czy to sprzegielka i ktore:
wykrec jedno i przejedz sie kawalek, wykrec drugie jak nie bedzie stukow to bedziesz wiedzial co uwalone
teraz wersja z wieksza ingerencja tworcza
wykrecasz sprzegielka wyciagasz srodek i musisz sprawdzic czy:
dla pozycji auto:
- od strony piasty jest 1wsza podkladka z 2ma zagieciami powinna sie bez wiekszych oporow obracac bez tej drugiej co spina cale sprzegielko
- czy mocowanie kosza da sie scisnac, ono chodzi na 4rech rowkach, jak jest sprawne nie powinienes miec problemow zeby scisnac je palcami
czesto jest tak ze tarczka obroci sie i zaklinuje w pozycji zapiete i w tedy dooopa, sprzegielko bedzie sie juz zacinac
dla pozycji LOCK
- czy koncowki 2blaszek spinajace sprzegielko sa zagiete pod katem 90"
to one wraz z pokretlem powoduje zapiecie na stale
zapiecie auto dziala mniej wiecej tak
-poloski obracajac sie obracaja tez mechanizm zapadkowy czy jak to cos nazwac na koncu polosi
-zapadka dociska wytloczenia w sprzegielku powodujac zapiecie
- dopoki poloski napedzaja sprzegielka pozostaja zapiete poniewaz predkosc polosiek i sprzegielek jest taka sama
- jak przelozysz na 2H przestaja sie krecic poloski obrot kola powoduje rozpiecie poniewaz wytloczenia na zapadce sprzegielek wpadaja w przerwe w ukladzie zapadkowym w polosi za pomoca sprezyny w sprzegielku
- wiec rozpiecie przy sprawnym ukladzie powinno nastapic tez podczas jazdy do przodu na 2H
jak jedno sprzegielko jest zaciete, to nawet na 2h powoduje napedzanie przedniego dyfra z kola
wiec sprzegielko z 2giej strony z krecaca sie poloska w przecina strone zapina sie i rozpina powodujac stuki strzaly jebniecia i z czastem pier...cie
w miedzyczasie w dupsko dostaje glowka, a najbardziej lozyska walka atakujacego, ktore po pewnym czasie dostaje luzu i zaczyna coraz glosniej jeczec
dlatego jak jedno padnie nalezy zapiac je na stale, zeby uchronic reszte mostu przed dewastacja
mam troche fotek z rozbierania na czesci swoich sprzegielek wiec jak sie kiedys zmusze to zrobie jakies fotostory, bo juz troche sie ich narozbieralem
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 2:36 pm przez martii, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
No pięknie Martii:)2
Sobie to wkleję gdzieś do Wolrda i jak będzie mi trzeba to zajrzę.
Sobie to wkleję gdzieś do Wolrda i jak będzie mi trzeba to zajrzę.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Wszystko rozumiem.
Dodam ze to sie dzieje zazwyczaj jak nie mam napedu wlaczonego a wczesniej nie mialem. Wsiadam rano do auta (wczesniej dnia poprzedniego wcale nie uzywajac 4h czy 4L). Wystepuje to tylko przy totalnie zimnym silniku. Ponowne jazdy po jakims postoju juz nie powoduja przy ruszaniu tego mankamentu.
A z tym rzęzeniem to fakt ze jesli cofne to zgrzyt zanika.
Dodam ze to sie dzieje zazwyczaj jak nie mam napedu wlaczonego a wczesniej nie mialem. Wsiadam rano do auta (wczesniej dnia poprzedniego wcale nie uzywajac 4h czy 4L). Wystepuje to tylko przy totalnie zimnym silniku. Ponowne jazdy po jakims postoju juz nie powoduja przy ruszaniu tego mankamentu.
A z tym rzęzeniem to fakt ze jesli cofne to zgrzyt zanika.
Patrol GR Y60 
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
martii pisze: - jak przelozysz na 2H przestaja sie krecic poloski obrot kola powoduje rozpiecie poniewaz wytloczenia na zapadce sprzegielek wpadaja w przerwe w ukladzie zapadkowym w polosi za pomoca sprezyny w sprzegielku
- wiec rozpiecie przy sprawnym ukladzie powinno nastapic tez podczas jazdy do przodu na 2H
pierwsze slysze


skad to wiedze czerpiesz

..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
a kiedy ostatnio rozbierales sprzegielka?
masz czyste lekko przesmarowane, mocno zasmarowane, moze brudne, moze z woda, moze Ci przymarzac po nocy i po paru metrach odpuscic
rozkrecisz zobaczysz
w sumie jest jeszcze 3cia opcja sprawdzenia czy nie jest zablokowane,
pozycja auto
odkrecasz imbusy i powinienies bezproblemowo zakrecic korpusem sprzegielka, jezeli nie da sie tzn jest zablokowane czyli czytaj wyzej
najbardziej delikatnym miejscem w sprzegielka jest ta pierwsza podkladka z wyobleniami, a dokladniej wypustki ktore chodza po 4rech rowkach na wewnetrznej czesci sprzegielka pod (srodkowa sprzezyna) dlatego warto co
jakis czas zajzec wyczyscic i przesmarowac
Co do ilosci smaru, bo bylo juk kilka tematow, zeby nie pchac za duzo smaru bo nie zalaczy itp.
jak dla mnie duza ilosc smaru nie ma znaczenia na zalaczanie, na rozlaczanie zreszata, ja mam w swoich praktycznie do pelna " i tej wersji bede sie trzymal"
bo sam mechanizm jest bardziej chroniony przed zatarciem czy piaskiem i woda itp, choc teoretycznie nie powinien sie tam przedostac, ale...parchy lubia bloto i wode
masz czyste lekko przesmarowane, mocno zasmarowane, moze brudne, moze z woda, moze Ci przymarzac po nocy i po paru metrach odpuscic
rozkrecisz zobaczysz
w sumie jest jeszcze 3cia opcja sprawdzenia czy nie jest zablokowane,
pozycja auto
odkrecasz imbusy i powinienies bezproblemowo zakrecic korpusem sprzegielka, jezeli nie da sie tzn jest zablokowane czyli czytaj wyzej
najbardziej delikatnym miejscem w sprzegielka jest ta pierwsza podkladka z wyobleniami, a dokladniej wypustki ktore chodza po 4rech rowkach na wewnetrznej czesci sprzegielka pod (srodkowa sprzezyna) dlatego warto co
jakis czas zajzec wyczyscic i przesmarowac
Co do ilosci smaru, bo bylo juk kilka tematow, zeby nie pchac za duzo smaru bo nie zalaczy itp.
jak dla mnie duza ilosc smaru nie ma znaczenia na zalaczanie, na rozlaczanie zreszata, ja mam w swoich praktycznie do pelna " i tej wersji bede sie trzymal"
bo sam mechanizm jest bardziej chroniony przed zatarciem czy piaskiem i woda itp, choc teoretycznie nie powinien sie tam przedostac, ale...parchy lubia bloto i wode
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości