Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Jest nowy 4.2 turbo .... Pilne !

Post autor: grzes » ndz sty 25, 2009 2:01 pm

Igor909 pisze:
grzes pisze: ale to nie jest tak ze normalnie jezdzac zajezdzisz nowy silnik 3,0 no juz bez przesady...
Grzesiu ....
Odpowiem Ci na pytanie .... jest to możliwe
W zeszłym roku w moim serwisie stały dwa GU4 z uszkodzonymi silnikami :-?
Jak są na gwarancji to nie ma problemu .... problem zaczyna się po okresie gwarancji
Z silnika robi się zmota .... wiem że jest problem z tulejami .... wkładają Polskie tuleje podczas remontu .
Jeszcze jedna kwestia ....
Spokój ducha :)21
po wybuchu ? czy wlasnie ASO im pomoglo ?
bo troche sie niektorzy w ASO nie znaja i podchodza do auta jak do plaskacza.

spokoj ducha to na pewno ale tylko w przypadku gdy bedzie zrobione jak u ciebie, czyli wsadzasz ganz nojen motor z osprzetem i przekladka jest robiona na max, a nie tu oszczedze itp...

Mysle ze to 3.0 tez da sie jezdzic...
zobaczymy nasz ma na razie 30kkm, i jezdzi (jeszcze) :)

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Jest nowy 4.2 turbo .... Pilne !

Post autor: Peepuck! » ndz sty 25, 2009 2:20 pm

Wszystko da sie zepsuć. Skoro klęka "legendarny" sd33 to czemu inaczej miałoby być z td42..
Ale nie powiem zyczyłbym sobie taką jednostkę.. :)23
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jest nowy 4.2 turbo .... Pilne !

Post autor: N2O » ndz sty 25, 2009 2:43 pm

Ja jakbym miał kasę to bym do RR taki wpakował bo mam już dość wybuchających TDS'ów. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Jest nowy 4.2 turbo .... Pilne !

Post autor: grzes » ndz sty 25, 2009 7:52 pm

Kazde auto moze sie zepsuc. ja nie staram sie polubic silnika na sile, skoro jest, to byc musi jak nie mam opcji zeby wymienic go na cos innego.

Tyrana lubie pomimo jego niedoskonalosci, 3.0 tez jest ok. Def tez mi sie podoba, jednakze tylko jako auto dla mnie do terenu, a ze jezdzimy grupowo to musi byc cos wiekszego.

czasem odnosze wrazenie ze niektore zdarzenie (wybuchy 3,0) w tym przypadku sa mocno rozdmuchiwane, a po zmianach w motorze jest znacznie lepiej tak mnie sie przynajmniej wydaje. I tak jesli chodzi o silniki to najlepszy jest Toyotowski 4.2. Nie wiem jak jest w Nissanie bo ten silnik to egzotyka, pewnie jest ok, co nie znaczy ze sie popsuc nie moze jak kazdy inny.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jest nowy 4.2 turbo .... Pilne !

Post autor: Mroczny » ndz sty 25, 2009 7:57 pm

po końcówki wtrysków, zaworek w pompie i wężyk od chłodzenia turbiny Igor będzie osobiście australijskie bazary wizytował
:)21

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Jest nowy 4.2 turbo .... Pilne !

Post autor: wojtek_kom » ndz sty 25, 2009 8:06 pm

grzes pisze: I tak jesli chodzi o silniki to najlepszy jest Toyotowski 4.2.
Nie rób żartów... paść jakich mało. LC105, silniki 4.2 dwie sztuki odeszły - samochody 3-4 letnie. W jednej LC wymieniony silnik na gwarancji, w drugiej był po... i się wypieli - bo te silniki są najlepsze :lol: :)16
Nissan-y

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jest nowy 4.2 turbo .... Pilne !

Post autor: N2O » ndz sty 25, 2009 11:51 pm

wojtek_kom pisze:
grzes pisze: I tak jesli chodzi o silniki to najlepszy jest Toyotowski 4.2.
Nie rób żartów... paść jakich mało. LC105, silniki 4.2 dwie sztuki odeszły - samochody 3-4 letnie. W jednej LC wymieniony silnik na gwarancji, w drugiej był po... i się wypieli - bo te silniki są najlepsze :lol: :)16
I do tego chyba rozrząd na pasek ?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: grzes » pn sty 26, 2009 8:27 am

No to wniosek jest jeden nic nie jest doskonale....

chyba ze most patrolowy, ale laplander tez pnacerny i to chyba nawet bardziej...

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: ap4x4 » pn sty 26, 2009 3:57 pm

No to jutro prujemy po silniczki :D
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: chera » pn sty 26, 2009 4:13 pm

ap4x4 pisze:No to jutro prujemy po silniczki :D
Tylko na Wicze Echa wróćcie z tej Japonii..... :)21

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Jest nowy 4.2 turbo .... Pilne !

Post autor: Patry » pn sty 26, 2009 4:34 pm

wojtek_kom pisze:
grzes pisze: I tak jesli chodzi o silniki to najlepszy jest Toyotowski 4.2.
Nie rób żartów... paść jakich mało. LC105, silniki 4.2 dwie sztuki odeszły - samochody 3-4 letnie. W jednej LC wymieniony silnik na gwarancji, w drugiej był po... i się wypieli - bo te silniki są najlepsze :lol: :)16

sam jesteś paść :)21

nie no, żartuje :)

co nie zmienia faktu że 4,2 Toyoty jest niezajebliwy :)2

wiem co pisze bo mam jeden w śmietniku katowany na polandach i pucharach i.... działa... ciągle... choć były sytuacje że już stawiałem na nim krzyżyk to ten skurczybyk po dolaniu wody odpalał i zapierdalał aż miło :)2

drugi mam w hdj100 robi za ciągnik, narazie po 120tys km wszystko :)2



tylko te silniki mają jedna dużą wade... są kurefsko ciężkie :)16

a najlepszy jest.... motor 4.0 z HJ 61

prosty, mocny, rozrząd na trybach, pompa smarowana olejem silnikowym, super motorek :)2 po 300tys km pali lepiej niż setka czy nowe vito v6 :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: cornetto » wt sty 27, 2009 12:15 am

Jeśli macie zamiar podniecac się bezawaryjnością silników 4.0 czy 4.2 tojoty to przyzwoitość kaze sytuować te posty w dziale tojoty. Tam zyskacie nowych przyjaciół i znajdziecie zrozmienie. Tutaj jeśli sie nie mylę jest dział nissana. A SILNIK 4.2 w patrolu? cAŁKIEM MIŁY W EXPLOATACJI OD SPALANIA POCZĄWSZY NA DYNAMICE I ELASTYCZNOŚCI SKOŃCZYWSZY.
six in line power

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: pyntront » wt sty 27, 2009 11:58 am

Tak jeszcze poszperałem u Kangurów i piszą tam, że z TD42Ti przychodziła większa chłodnica - ta sama co w benzynie 4.8
Pewnie intercooler też jest większy niż w 2,8 i 3,0 [właśnie doczytałem, że podobno jest taki sam jak w RD28ETi]
Poza tym piszą też, że w porównaniu do TD42 pozostawiono mechaniczną pompę, ale dodano elektroniczną kontrolę
It is used mainly to control injection pump timing advance and egr control
. Jak zrozumiałem z wywodów to pompa jest sterowana mechanicznie, ale elektronika ustawia czas wtrysku - czy to oznacza (w przypadku braku stosownego komputera) kłopoty z zapalaniem na zimno tudzież wolnymi obrotami [acha, też doczytałem
Basicaly its designed to reduce smoke emmisions by limiting fuel at low engine speeds
więc chyba nie będzie z tym problemu]? No i steruje EGR-em, ale to chyba nieistotne, ponieważ wąż od recyrkulacji ma wadę wrodzoną i pęka, więc lepiej go zaślepić od razu z dwóch stron (i pierdolnik zaworek przy intercoolerze też) ;-) Ponoć w system EGR wkomponowany jest wymiennik ciepła, ale kangury sugerują przerobienie go na grzanie wody od prysznica, a kolektor zaslepić :-)

I, jakby kogoś to interesowało, to SHENZHEN WUZHOULONG MOTORS CO.,LTD. montuje TD42Ti w swoich autobusach :D

P.S. Kurde, teraz zamiast pracować to się zajmuję czytaniem kangurów...
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: LSD » wt sty 27, 2009 7:56 pm

pyntront pisze: Pewnie intercooler też jest większy niż w 2,8 i 3,0 [właśnie doczytałem, że podobno jest taki sam jak w RD28ETi]
W moim 4,2 cooler jest całkiem okazały - duuuużo większy niż w 2,8 czy 3,0. Jego wielkośc to ponad 1/2 wielkości chłodnicy wody i oczywiście zamontowany jest z przodu, za atrapą.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: pyntront » wt sty 27, 2009 9:23 pm

LSD pisze: W moim 4,2 cooler jest całkiem okazały - duuuużo większy niż w 2,8 czy 3,0. Jego wielkośc to ponad 1/2 wielkości chłodnicy wody i oczywiście zamontowany jest z przodu, za atrapą.
A kangury napisały (niewybrednie krytykując koncepcję), że jest mały taki jak w RD28ETi, montowany nad silnikiem i ma wiatrka wymuszający obieg i nabździane rurecek, coby to wszystko popodłączać. A ty masz oryginalny cooler, czy jak?
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: LSD » wt sty 27, 2009 9:49 pm

pyntront pisze:
LSD pisze: A ty masz oryginalny cooler, czy jak?
Ja mam Y60. Jest to kit montowany podczas sprzedaży w ASO Nissana. Sprężarka Garret t28 + standardowa rzędowa pompa (taka jak w wolnossącym) + wielki cooler przed chłodnicą wody.
Wszystko pięknie śmiga pomimo tego, że ma 18 lat ;)
Mam zarówno 4,2 TD jak i 4,2E i muszę subiektywnie stwiedzić, że osiągi są odczuwalnie lepsze od benzyny.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: pyntront » wt sty 27, 2009 10:50 pm

LSD pisze:Jest to kit montowany podczas sprzedaży w ASO Nissana. Sprężarka Garret t28 + standardowa rzędowa pompa (taka jak w wolnossącym) + wielki cooler przed chłodnicą wody.
Wszystko pięknie śmiga pomimo tego, że ma 18 lat ;)
Mam zarówno 4,2 TD jak i 4,2E i muszę subiektywnie stwiedzić, że osiągi są odczuwalnie lepsze od benzyny.
To wszystko jasne. Manual do TD42Ti potwierdza to co wyczytałem u kangurzastych, widziałem w nim stronę z (na oko) identycznym IC jak w RD28ETi

A co do osiągów :-) Kangury utyskują, że poniżej 2000 rpm wolnossący 4,2 wyraźnie lepiej się zachowuje niż TD42Ti :-)
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: Igor V8 » śr sty 28, 2009 4:31 am

pyntront pisze:Musisz poczekać, aż Prezes wróci z wyprawy po Złote Runo ;-)
Jedziemy ....
Jesteśmy gdzieś daleko daleko , mamy jeszcze 9346 km na miejsce :)21
Karwa jak to daleko :roll:
SuperPickupSuper z SuperPrzyczepąSuper śmiga jak marzenie :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: pyntront » śr sty 28, 2009 4:02 pm

Wracają. I przyczepa nie jest pusta :-)
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: Igor V8 » czw sty 29, 2009 2:07 am

pyntront pisze:Wracają. I przyczepa nie jest pusta :-)
.... ani przyczepa ani pickup nie jest pusty .....
W skrzyneczkach jadą trzy całe nowe komplety TD42Ti .... łącznie z kompletem chłodnic [ płynu i intercoolera ] ... nawet z mocowaniami i osłonami :o , rozrusznikami , filtrami i innymi duperelami o skrzyniach nie wspomnę :wink:
Pompa oczywiście mechaniczna :wink:

Po prostu bajka Panowie bajka :)22 :)22 :)22

Wracamy powoli bo lekko jesteśmy przeładowani 8)

Szkoda że nie mieliśmy bagażnika dachowego bo jeszcze jeden by jechał :)21

Daleko z tej Japonii .... za dwa tygodnie nadjedziemy .... :)21

W sumie było dostępnych 8 kompletów .... kupiliśmy wszystkie :)21

Fotki powinno się udać wkleić gdzieś jutro na trasie :)2
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 11:28 am przez Igor V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: ap4x4 » czw sty 29, 2009 11:22 am

Ale jak na razie jeszcze multo kilometro przed nami.
Trzymajcie kciuki cały czas wracamy.
Jesteśmy już w Kazachstanie :)21
Liczymy że na początku przyszłego tygodnia powinniśmy dotrzeć do Naszego Pięknego Kraju.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: Igor V8 » czw sty 29, 2009 11:50 am

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pompa ....

Obrazek
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: Jaaareeek ! » czw sty 29, 2009 12:56 pm

a tak zapytam przekornie:
ile taki silnik może leżeć bezczynnie w magazynie, żeby się jeszcze do czegoś nadawał ?
i jak się go zabezpiecza od wewnątrz przed korozją ?

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: redzik » czw sty 29, 2009 12:58 pm

Jaaareeek ! pisze:a tak zapytam przekornie:
ile taki silnik może leżeć bezczynnie w magazynie, żeby się jeszcze do czegoś nadawał ?
i jak się go zabezpiecza od wewnątrz przed korozją ?
olejem sie zalewa cylindry

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jest nowy TD42Ti .... i pełen luz

Post autor: N2O » czw sty 29, 2009 5:14 pm

Igor, jak już dojedziecie to sprawdź ile waży jeden zespół napędowy (skrzynia + silnik) :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości