Czy to sprzęgiełka?
Moderator: Kosiarz
- Paweł Pajak
-
- Posty: 223
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
- Lokalizacja: Radom
Czy to sprzęgiełka?
Czy to sprzęgiełka, objawy przy ruszeniu jak Parch postoi noc na zimnym przy około 20 km/h szybkie terkotanie z przodu po około 50 m łupniecie w redutorze i cisza?
Nadmieniam że tylko jak jest zimno.
Czy to sprzegiełka czy co?
Prosze o dobra radę zorientowanych w temacie.
Skrzynia na pewno nie bo jakieś 3 miechy temu wymieniłem wszystko w serwisie na nowe (bolało jak płaciłem ale było warto)
Dzieki za pomoc
Nadmieniam że tylko jak jest zimno.
Czy to sprzegiełka czy co?
Prosze o dobra radę zorientowanych w temacie.
Skrzynia na pewno nie bo jakieś 3 miechy temu wymieniłem wszystko w serwisie na nowe (bolało jak płaciłem ale było warto)
Dzieki za pomoc
PATROL GR Y60 krótki
Re: Czy to sprzęgiełka?
Za gęsty/zamarźnięty smar w sprzęgiełku ? 

- Paweł Pajak
-
- Posty: 223
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
- Lokalizacja: Radom
Re: Czy to sprzęgiełka?
Też to jest pomysł, bo na ciepłym nie ma takich objawów.
czekam na inne sugestie
czekam na inne sugestie
PATROL GR Y60 krótki
Re: Czy to sprzęgiełka?
następna sugestia - to chwyć się roboty
i zajrzyj tam ...

gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Czy to sprzęgiełka?
sie na wymiane sprzegielek szykuj 

Re: Czy to sprzęgiełka?
ale jak zrobilo "łup" to i tak trzeba sprawdzic bo moglo sie cos nadwyrezyc.
Re: Czy to sprzęgiełka?
prawdopodobnie
terkotanie bo jedno sie zapielo, lub jest ciagle nieozpiete i napedza poloski a drugie terkocze bo probuje sie zapiac ale poloska po drugiej stronie kreci sie w przeciwna strone (mechanizm roznicowy)
lupniecie nastepuje jak te drugie sie zapnie i obie poloski zaczna byc napedzane wiec mech roznicowy dostaje strzala
lupniecie czuc w okolicach glowki przedniego mostu
odkrec sruby od sprzegielek i zobacz czy mozesz nimi swobodnie krecic jak sa docisniete - jak nie to
wyciagasz sprzegielko z obudowy
sprawdzasz czy dolna podkladka z 2ma brzuszkami da sie obkrecic gdy pozostaly mechanizm jest nieruchomy
pozniej sprawdz czy da sie sobodnie palcami wcisnac mechanizm sprzegielka
jezeli jest wcisniety i nie da sie go wciskac tzn ze zacial sie na wieloklinie czy prowadnicach jak kto woli to nazwac - wtedy dupa nawet jak odblokujesz wymyjesz i nasmarujesz i tak bedzie sie juz zacinal - czasami sporadycznie, casami po jednym obrocie
wtedy jak nie masz innych sprawnych zapnij na stale, bo przez takie strzaly rozwali Ci lozyska glowki mostu
ktore tez powinienes sprawdzic najprosciej ciagnac za przedni wal lub auto na luzie i zapietych sprzegielkach i poruszac kolem wtedy widac czy glowka mostu nie ma luzow
terkotanie bo jedno sie zapielo, lub jest ciagle nieozpiete i napedza poloski a drugie terkocze bo probuje sie zapiac ale poloska po drugiej stronie kreci sie w przeciwna strone (mechanizm roznicowy)
lupniecie nastepuje jak te drugie sie zapnie i obie poloski zaczna byc napedzane wiec mech roznicowy dostaje strzala
lupniecie czuc w okolicach glowki przedniego mostu
odkrec sruby od sprzegielek i zobacz czy mozesz nimi swobodnie krecic jak sa docisniete - jak nie to
wyciagasz sprzegielko z obudowy
sprawdzasz czy dolna podkladka z 2ma brzuszkami da sie obkrecic gdy pozostaly mechanizm jest nieruchomy
pozniej sprawdz czy da sie sobodnie palcami wcisnac mechanizm sprzegielka
jezeli jest wcisniety i nie da sie go wciskac tzn ze zacial sie na wieloklinie czy prowadnicach jak kto woli to nazwac - wtedy dupa nawet jak odblokujesz wymyjesz i nasmarujesz i tak bedzie sie juz zacinal - czasami sporadycznie, casami po jednym obrocie
wtedy jak nie masz innych sprawnych zapnij na stale, bo przez takie strzaly rozwali Ci lozyska glowki mostu
ktore tez powinienes sprawdzic najprosciej ciagnac za przedni wal lub auto na luzie i zapietych sprzegielkach i poruszac kolem wtedy widac czy glowka mostu nie ma luzow
Re: Czy to sprzęgiełka?
Też mi chrobotały potem po dupnięciu cisza , rozebrane przeglądnięte , nasmarowane i dalej to samo
no ,ale co by od nich niechcieć to napęd na przód załączają i wyłączają . Najprościej to będzie chyba juz przeznaczyć te 600zł na manuale.

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: Czy to sprzęgiełka?
Mi łupało w czasie jazdy, ale spowodowane to było przez jakieś problemy z piastą. Po naprawie nie łupie, a sprzęgiełka okazały się dobre.
GG 2626465
- Paweł Pajak
-
- Posty: 223
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
- Lokalizacja: Radom
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: śr wrz 17, 2008 3:20 pm
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Re: Czy to sprzęgiełka?
Mi łupało,terkotało, czyściłem ,smarowałem, łupało, terkotało ,przekładałem, rozbierałem, łupało i roz....ło przegub ......




Re: Czy to sprzęgiełka?
łoż urwa po twoim poście to wymiana murowana i to jak najszybciej -manuale , ale żeś mnie wystraszył , dwa baki mniej i już są manuale w patrolu 

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: Czy to sprzęgiełka?
Nie od starości tylko od wypychania Twojego parchola z błotaPaweł Pajak pisze:Ciebie Buszu to w kolanach łupie - ze starosci

GG 2626465
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 14
- Rejestracja: śr wrz 17, 2008 3:20 pm
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Re: Czy to sprzęgiełka?
Przegub + uszczelniacz + olej = dobre manuale. ja kombinowałem i przekombinowałem.... ale w przypływie wku.....nia zaspawałem sprzęgiełka i mam z bani (na jakiś czas , do wypłaty,he,he)
Re: Czy to sprzęgiełka?
Mialem podobny problem.
Przyczyna okazal sie smar.W srodku jest bardzo delikatna sprezyna ktora sie skleja jesli sprzegielka sa nasmarowane smarem lub itp i po rozlaczeniu napedu nie odbijaja. Instrukcja zaleca w zimie rozpoczynanie jazdy od 4x4 co powoduje rozgrzanie owych sprzegielek.Problemu nie ma w lecie bo jest cieplo. To tak zwane terkotanie, a pozniej szarpniecie wystepuje z reguly po jezdzie na 4x4 i rozpieciu sprzegiel. "Terkotanie "lub "bzyczenie" wystepuje tez kiedy padnie lozysko oporowe w sprzegielku lub go tam nie ma.
Przyczyna okazal sie smar.W srodku jest bardzo delikatna sprezyna ktora sie skleja jesli sprzegielka sa nasmarowane smarem lub itp i po rozlaczeniu napedu nie odbijaja. Instrukcja zaleca w zimie rozpoczynanie jazdy od 4x4 co powoduje rozgrzanie owych sprzegielek.Problemu nie ma w lecie bo jest cieplo. To tak zwane terkotanie, a pozniej szarpniecie wystepuje z reguly po jezdzie na 4x4 i rozpieciu sprzegiel. "Terkotanie "lub "bzyczenie" wystepuje tez kiedy padnie lozysko oporowe w sprzegielku lub go tam nie ma.
Re: Czy to sprzęgiełka?
Mnie moje w urwiły doszczętnie gdy po rozebraniu i nasmarowaniu , na imprezie daleko od domu , chciałem zapiać kluczem , a tu po przekręceniu kluczem , rozypała się w wióry blaszka na której są zaznaczone opcje ich zapięcia (taki mały trójkacik) więc po tym doswiadzeniu powiedziałem im idżcie w p........ 

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm
Re: Czy to sprzęgiełka?
Temat jest mi dobrze znany ponieważ kilka lat temu niewiele brakowało a zafundował bym sobie komplet automatów. Obiawy dokładnie takie same jak opisujesz, działania jakie poczyniłem wszystkie jakie doradzają koledzy,czyli rozbieranie sprzęgieł, mycie, smarowanie, razy kilka a efektów zero.Ostatecznie doszliśmy w naszym warsztacie do wniosku że problem nie leży w piastach a tylko w niewłaściwym oleju w reduktorze. Nalej najlepiej czerwonego od automatycznych skrzyń, jeśli jeszcze nie popsułeś automatów to temat zniknie raz na zawsze
Pozdrawiam Krzysiek
Pozdrawiam Krzysiek
Re: Czy to sprzęgiełka?
krzysztof4x4 pisze:Temat jest mi dobrze znany ponieważ kilka lat temu niewiele brakowało a zafundował bym sobie komplet automatów. Obiawy dokładnie takie same jak opisujesz, działania jakie poczyniłem wszystkie jakie doradzają koledzy,czyli rozbieranie sprzęgieł, mycie, smarowanie, razy kilka a efektów zero.Ostatecznie doszliśmy w naszym warsztacie do wniosku że problem nie leży w piastach a tylko w niewłaściwym oleju w reduktorze. Nalej najlepiej czerwonego od automatycznych skrzyń, jeśli jeszcze nie popsułeś automatów to temat zniknie raz na zawsze
Pozdrawiam Krzysiek
oj chyba nie dobrze jest ci znany co ma olej w reduktorze do sprzegielek

nawet jesli chodzilo ci o most a nie o reduktro to i tak oleju nie ma prawa byc w sprzegielu

Gr 850Nm mi sie marzy :)
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm
Re: Czy to sprzęgiełka?
Kolego nie zrozumiałeś problem nie leży w sprzęgiełkach tylko w zbyt gęstym oleju w reduktorze który po przez swoją lepkość podczas jazdy na zimnym zaczyna obracać przednim wałem przez co zaczynają załapywać sprzęgiełka w piastach. Obiawia się to w ten sposób że najpierw zaczyna lekko zgrzytać a potem jak pieprznie to kurz sypie się z podsufitki. Po kilku kilometrach jazdy olej się rozgrzewa i zjawisko nie występuje z tąd zalecane przez producenta ruszanie zimą z napędem na 4.
Re: Czy to sprzęgiełka?
Kolego całkiem do rzeczy prawiszkrzysztof4x4 pisze:Temat jest mi dobrze znany ponieważ kilka lat temu niewiele brakowało a zafundował bym sobie komplet automatów. Obiawy dokładnie takie same jak opisujesz, działania jakie poczyniłem wszystkie jakie doradzają koledzy,czyli rozbieranie sprzęgieł, mycie, smarowanie, razy kilka a efektów zero.Ostatecznie doszliśmy w naszym warsztacie do wniosku że problem nie leży w piastach a tylko w niewłaściwym oleju w reduktorze. Nalej najlepiej czerwonego od automatycznych skrzyń, jeśli jeszcze nie popsułeś automatów to temat zniknie raz na zawsze

Re: Czy to sprzęgiełka?
Co to za herezje?
Jaki olej od automatów do reduktora?
Chłopie gdyby ta teoria miała pokrycie, to każdej mroźnej zimy cała Polska rozbrzmiewałaby stukiem ruszających kilku tysięcy patroli. Skoro jest zimno, to zimno jest wszędzie nie tylko w reduktorze, olej w moście jest również zimny, więc też ma opory ruchu, a krzyżaki?
Jaki olej od automatów do reduktora?
Chłopie gdyby ta teoria miała pokrycie, to każdej mroźnej zimy cała Polska rozbrzmiewałaby stukiem ruszających kilku tysięcy patroli. Skoro jest zimno, to zimno jest wszędzie nie tylko w reduktorze, olej w moście jest również zimny, więc też ma opory ruchu, a krzyżaki?
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Czy to sprzęgiełka?
Dokładnie. Jak miałem jeszcze automaty to bywało, że auto stało przez kila dni na 20-30 stopniowym mrozie. W reduktorze 80w90, przy ruszaniu żadnych problemów ze sprzegiełkami. Znaczy reduktor mam zepsuty?
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości