Zil 131
Moderator: Marcin-Kraków
Mialy by zostać: mosty, koła, system pompowania kół, pompa hamulcowa i instalacja hamulcowa (podobno całkiem niezła), kolumna, przekładnia drążki i wspomaganie kierownicy, amory, dwa najkrótsze wały napedowe, reduktor, wciągarka mechaniczna. No i drobiazgi: jeden ze zbiorników, może jakieś wskaźniki. Głownie chodzi mi o mosty, rozstaw kół nie za duży, a nie do zdarcia i koła wielkie, no i zmiany ciśnienia w ogumieniu! jestem nie za bardzo zamożnym studentem i myśle, że taką maszynką można by utrzec nosa niejednemu co uważa że ofrołd jest tylko dla bogatych.
Rosyjska myśl techniczna rules!
Nie, wcale tak nie myśle. Myśle, że jakieś 7000-10000, razem z ziłem, a za tyle to moge conajwyżej uaza kupić i przygotować jako-tako do jazdy w terenie, albo samuraja kupic w którego jeszcze dużo wiecej właduje ( a potem nawet jesli bede miał zwrotnego i lekkiego samuraja cos mi walnie i po rajdzie, a ził jest nie do zajechania. Pozatym na samuraja i jego tiunig mnie nie stac, tymbardziej na patrola, jeepa czy cos innego, a uaz,gaz? Stoi na podwórku, nieskończony, kupa pracy i troche kasy włożonej, i nie chce mi sie kończyć, bo wiem, że i tak wyjdzie auto zawodne. A jak sobie policze - inny silnik ( bo mam multicara ), felgi 32'' i opony, to za to moge ziła kupić i jakies czesci do niego.cianbo pisze:Ty, a myslisz, ze za zrobienie jakiejś nowej ramy i poskładanie tego wszystkiego do kupy to ci wyjdzie 1000zł wliczając tankowanie do pełna?
Rosyjska myśl techniczna rules!
Jak myślicie jaki reduktor użyć? Ziła 131, gaza 66 czy stara? CHodzi o jaknajmniejszą mase i i największą wytrzymałość. No i dobur przełożeń i możliwosci. Ził 131 ma możliwość dołączania przedniego napędu ale tylko z włączonym reduktorem. Tzn. nie moge mięć 4x4 czy 6x6 bez włączonego reduktora. Czy to bardzo niedobrze?
Rosyjska myśl techniczna rules!
Jak bym go miał, to zamiast dopracowywać teorie to bym przy nim grzebał. Nie przypuszczałem, że tak cieżko kupic 131. Rozglądam sie od dwuch lat, a od roku rozglądam sie bardzo zdecydowanie i nic...SZKLARZYK pisze:Sory, że sie wtrącam , ale masz już tego Ziła,czy na razie jeszcze tylko teorie dopracowywujesz do perfekcji??![]()
P.S.
W poszukiwaniach nie wpadł Ci w oko jakis Ural lub Kraz 255?
Jakieś pół roku temu kolo z redy sprzedał Urala w bdb stanie. ALe krazy i Uazy stosunkowo często pojawaiaja sie w AMW. Wiem też, że w Chwaszczynie ktoś miał do sprzedania dwa krazy, ale jakby sie z nim skontaktować pojęcia zielonego nie mam.
Rosyjska myśl techniczna rules!
... ALe krazy i Uazy stosunkowo często pojawaiaja sie w AMW.
Jak by mnie było stac na wylicytowanie Kraza z AMW,to bym sobie z Motodemontu nabył bez problemu
P.S.
BARDZO podoba mi sie Twoje podejscie do sprawy:
sam mam uaza do dokonczenia i muscela i juz na nie patrzec nie moge.Wybierając studnie bez dna wole wiekszą i solidniejszą studnie!
Jak by mnie było stac na wylicytowanie Kraza z AMW,to bym sobie z Motodemontu nabył bez problemu


P.S.
BARDZO podoba mi sie Twoje podejscie do sprawy:
sam mam uaza do dokonczenia i muscela i juz na nie patrzec nie moge.Wybierając studnie bez dna wole wiekszą i solidniejszą studnie!

Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;
-
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:15 pm
- Lokalizacja: Iława Zabrze
PopieramSZKLARZYK pisze:... ALe krazy i Uazy stosunkowo często pojawaiaja sie w AMW.
Jak by mnie było stac na wylicytowanie Kraza z AMW,to bym sobie z Motodemontu nabył bez problemu![]()
![]()
P.S.
BARDZO podoba mi sie Twoje podejscie do sprawy:
sam mam uaza do dokonczenia i muscela i juz na nie patrzec nie moge.Wybierając studnie bez dna wole wiekszą i solidniejszą studnie!

Duże nie skomli o cześci


Big-Unimog pisze:PopieramSZKLARZYK pisze:... ALe krazy i Uazy stosunkowo często pojawaiaja sie w AMW.
Jak by mnie było stac na wylicytowanie Kraza z AMW,to bym sobie z Motodemontu nabył bez problemu![]()
![]()
P.S.
BARDZO podoba mi sie Twoje podejscie do sprawy:
sam mam uaza do dokonczenia i muscela i juz na nie patrzec nie moge.Wybierając studnie bez dna wole wiekszą i solidniejszą studnie!![]()
Duże nie skomli o cześci![]()



Niestety nie widziałem kraza z AMW z ceną wywoławczą poniżej 10000-11000. W anonsach naszych w pomorskiem kraza widziałem ze dwa lata temu też 11000 kosztował. Urale znacznie taniej chodzą. Pewno dla tego, że krazem jakieś ponad wymiarowe ładunki wozić można, a taki ził czy ural to teraz zastosowania nie ma więc ceny też niższe. Kiedyś myślałem, żeby od ruskich przywieść, ale znajomi odradzali...
Rosyjska myśl techniczna rules!
Jako, że o trwalości dużych ałt wspomnieliście pozwole sobie coś niecoś napisać.
Jak kupiłem sobie gaz 69, zaczełem kombinować jakby tu go poprawić ( i naprawić). Samochód waży 1600 kg (plus możliwy ładunek'). Na tyle włąsnie inżynierowie go obliczyli. Jak zejde z niego sto kilko, to w terenie łatwiej dużo mu nie bedzie a i żywotność podzespołów znacząco sie nie podniesie. Pozatym 100 kg zejść z gazika ciężko... Kolejna rzecz, że wszyscy gaziki i uzay mają i kombinują przy nich pewno lepiej odemnie.
No to kumpel pomysł podsunął i pomyślałem o ciężarówce. Np. gaz 66, waży 3600kg, ale z 600kg i więcej zejść z wagą da rade . ładowność jaką ma nie pamiętam ale pewno z 1,5t. W ten sposób auto ma 3 tony a jest przygotowane do wożenia w sumie 5,1 tony. I lepiej poradzi sobie w terenie i wytrzymałość będzie większa, ale szkopuł jest - jest cięższy od innych terenówek. Tyle że trzy tony na oponach na 20"felgach to nie zapadnie się głębiej niż dwie tony na 35" oponach, a nawet jak sie zapadnie to szybciej siegnie dna (i wyjedzie!!!).
Gorszy problem to wymiary, ale potwór na bazie gaza 66 bedzie miał 210 cm szerokości, a długoś limituje fantazja do skracania wałków (szerokość ziła bedzie 220cm czyli coś koło hummera jak mnie pamięć nie myli ).
Przeciwnicy dopuszczania takich potworów powalili mnie natomiast argumentami: biedne drzewka które będą musiały połamać sie jak mechaniczna wciągarka bedzie wyciągać trzy tonowego potwora
i
biedne samochody na 37" calowych kołach i mostach na zwolnicach które potem bedą musiały przejechać przez przepastne koleiny stworzone przez takiego potwora.
I mimo mojego ironicznego tonu mają racje, tylko coś mi sie nie chce wierzyć, że płaczą nad każdym złamanym drzewkiem i przejmują się jak mają 35", że za nimi jedzie ktoś co ma 31" kułeczka.
Jak kupiłem sobie gaz 69, zaczełem kombinować jakby tu go poprawić ( i naprawić). Samochód waży 1600 kg (plus możliwy ładunek'). Na tyle włąsnie inżynierowie go obliczyli. Jak zejde z niego sto kilko, to w terenie łatwiej dużo mu nie bedzie a i żywotność podzespołów znacząco sie nie podniesie. Pozatym 100 kg zejść z gazika ciężko... Kolejna rzecz, że wszyscy gaziki i uzay mają i kombinują przy nich pewno lepiej odemnie.
No to kumpel pomysł podsunął i pomyślałem o ciężarówce. Np. gaz 66, waży 3600kg, ale z 600kg i więcej zejść z wagą da rade . ładowność jaką ma nie pamiętam ale pewno z 1,5t. W ten sposób auto ma 3 tony a jest przygotowane do wożenia w sumie 5,1 tony. I lepiej poradzi sobie w terenie i wytrzymałość będzie większa, ale szkopuł jest - jest cięższy od innych terenówek. Tyle że trzy tony na oponach na 20"felgach to nie zapadnie się głębiej niż dwie tony na 35" oponach, a nawet jak sie zapadnie to szybciej siegnie dna (i wyjedzie!!!).
Gorszy problem to wymiary, ale potwór na bazie gaza 66 bedzie miał 210 cm szerokości, a długoś limituje fantazja do skracania wałków (szerokość ziła bedzie 220cm czyli coś koło hummera jak mnie pamięć nie myli ).
Przeciwnicy dopuszczania takich potworów powalili mnie natomiast argumentami: biedne drzewka które będą musiały połamać sie jak mechaniczna wciągarka bedzie wyciągać trzy tonowego potwora
i
biedne samochody na 37" calowych kołach i mostach na zwolnicach które potem bedą musiały przejechać przez przepastne koleiny stworzone przez takiego potwora.
I mimo mojego ironicznego tonu mają racje, tylko coś mi sie nie chce wierzyć, że płaczą nad każdym złamanym drzewkiem i przejmują się jak mają 35", że za nimi jedzie ktoś co ma 31" kułeczka.
Rosyjska myśl techniczna rules!
Panowie,czy ja o czyms nie wiemGAZFAN pisze:I jak ten namiar na tamtego goscia?


Widziałem to ogłoszenie na allegro.Osobiscie wolałbym nabyc za 14k z motodemontu.Widziałem równiez wywrotke za 12k,ale chciałbym,zeby taki sprzet mi słuzył do jazdy,a nie jako "bruderszewt" z mechanikami.Rhodos pisze: niedawno w białymstoku byl kraz do sprzedania jako pomoc drogowa za 18k byl chyba wystawiony na alegro czy w tym otomoto juz nie pamiętam

Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;
Dostałem, dostałem i w razie potrzeby sie podziele nawet. Niestety cztery tysiące brzmi pieknie, ale drugie tyle za transport troche mnie przeraża...GAZFAN pisze:Kolega Tomb dostał ode mnie namiar na jednego gościa co różne cieżkie z wojska wyciąga i handluje nimi.SZKLARZYK pisze:Panowie,czy ja o czyms nie wiemGAZFAN pisze:I jak ten namiar na tamtego goscia?![]()
![]()
Dla przykładu miał Ziła 131 prawdziwy "ZN" za 4tysce.
Narazie cos upatrzyłem znacznie bliżej, tylko nie wiem czy kolo bedzie chciał sprzedać (oby chciał...)
Rosyjska myśl techniczna rules!
Nie wiecie czy w zile 131, uralu i krazie zgadza sie rozstaw śrub mocującychfelge? W necie znalazłem fajne oponki do urala (coś wymiarami podobne do balonówek krazowskich, ale lżejsze). Na felge ziłową nie wejdzie więc trzeba by całe koło przykręcić. Da rade? Wiem, że od kilku lat do Darłowa przyjeżdża ktoś ziłem 157 z takimi krazowskimi balonami.
A tak wogóle to co to jast ta szerokość profilu w wymiaże opony? Szerokość bieżnika czy całej opony?
A tak wogóle to co to jast ta szerokość profilu w wymiaże opony? Szerokość bieżnika czy całej opony?
Rosyjska myśl techniczna rules!
Właśnie z facetem z Kościeżyny rozmawiałem. Ma ziła 131 w stanie świetnym, przebieg "0". Autko na dworzu stoi, bez przekładni kierowniczej i skrzyni biegów, ale te obok zakonserwowane w budynku na włożenie czekają. Oponki mają czterocentymetrowe "cycki". Tylko troche dużo jak dla mnie chce 6000pln. Mam dzwonić po nowym roku, bo teraz jeszcze nie ma do końca "prawnych aspektów własności ustalonych". Jak mi zjedzie do 4500. To go biore i zaczynam motać....
Życzcie mi na nowy rok powodzenia w targowaniu.
Ps. No, i ałto w tej chwili stoi 20km od mojego domu. Oby sie udało
.
Życzcie mi na nowy rok powodzenia w targowaniu.
Ps. No, i ałto w tej chwili stoi 20km od mojego domu. Oby sie udało

Rosyjska myśl techniczna rules!
-
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:15 pm
- Lokalizacja: Iława Zabrze
Za 4.500 Kolega dziś pakupił IFA 60 no i zaczeła się zabawaTomb pisze:Właśnie z facetem z Kościeżyny rozmawiałem. Ma ziła 131 w stanie świetnym, przebieg "0". Autko na dworzu stoi, bez przekładni kierowniczej i skrzyni biegów, ale te obok zakonserwowane w budynku na włożenie czekają. Oponki mają czterocentymetrowe "cycki". Tylko troche dużo jak dla mnie chce 6000pln. Mam dzwonić po nowym roku, bo teraz jeszcze nie ma do końca "prawnych aspektów własności ustalonych". Jak mi zjedzie do 4500. To go biore i zaczynam motać....
Życzcie mi na nowy rok powodzenia w targowaniu.
Ps. No, i ałto w tej chwili stoi 20km od mojego domu. Oby sie udało.
Za taka kase wolałbym chyba takiego gaza 63 :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=37819974
Wkładasz małego leylanda i mozesz jezdzic na B kategorie razem z uazami jak i z unimogami czy uralami

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=37819974
Wkładasz małego leylanda i mozesz jezdzic na B kategorie razem z uazami jak i z unimogami czy uralami


Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;
Nie wiem czy to takie dobre rozwiązanie gaz63. Po pierwsze auto stare (patrz rocznik), ziła 131 do 1990roku robili, po drugie starsze rozwiązania techniczne, po trzecie nie ma centralnego pompowania kół,
Słyszałem też, że mały Leyland to silnik do bani... Jakie ma parametry?
A ziła i tak mam zamiar gruntownie przerobic na SAM-a i na kat. B jeździć. Jak mam tą sama kase wydać to wole zapłacić za ziła z 1980roku, a jeszcze sporo żelastwa na złom oddam i most trzeci na czesci mi zostanie.
Co to jest ta IFA 60? (tylko prosze nie piszcie że to ciężarówka
)
Słyszałem też, że mały Leyland to silnik do bani... Jakie ma parametry?
A ziła i tak mam zamiar gruntownie przerobic na SAM-a i na kat. B jeździć. Jak mam tą sama kase wydać to wole zapłacić za ziła z 1980roku, a jeszcze sporo żelastwa na złom oddam i most trzeci na czesci mi zostanie.
Co to jest ta IFA 60? (tylko prosze nie piszcie że to ciężarówka

Rosyjska myśl techniczna rules!
-
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:15 pm
- Lokalizacja: Iława Zabrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość