Blacharka
Moderator: Albert_N
Blacharka
Witam wszystkich
mam takie pytanie z dziedziny naprawy podwozia. Czy ktoś moze wymieniał podłoge i podłużnice w swojej nivce . Czy można dokupić takie reperaturki.
Pozdrowienia dla wszystkich miłosników Łady nivy
mam takie pytanie z dziedziny naprawy podwozia. Czy ktoś moze wymieniał podłoge i podłużnice w swojej nivce . Czy można dokupić takie reperaturki.
Pozdrowienia dla wszystkich miłosników Łady nivy
GRANDmk
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Proszę o podpowiedź.
Jak w podłodze wymienić szpilki do których zamocowany jest reduktor, bo u minie gwinty poszły?
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
a teraz weź je to blachara do tego 0,5 arkusza blachy min 3mm i będziesz zadowolonyRadvarin pisze:a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie...

ile Cię to kosztowało i dla czego tak drogo?
Rysunek techniczny i wymiary podaj na forum, a normalnie Cię ozłocę

Dobra i na poważnie - ja bym w środek nowych podłużnic wstawił profil i 3 kg konserwacji

- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Dokładnie takMarek D. pisze:a teraz weź je to blachara do tego 0,5 arkusza blachy min 3mm i będziesz zadowolonyRadvarin pisze:a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie....
ile Cię to kosztowało i dla czego tak drogo?
Rysunek techniczny i wymiary podaj na forum, a normalnie Cię ozłocę![]()
Dobra i na poważnie - ja bym w środek nowych podłużnic wstawił profil i 3 kg konserwacji



@ DAREK 1
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0 strona 1, przedostatni post (mój) link do ostatniego zdjęcia. Tam widać blachy (3mm
) wspawane w podłogę koło skrzyni i redukora. Śruby M8 na przelot, oczywiście klasa 8.8.
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0 strona 1, przedostatni post (mój) link do ostatniego zdjęcia. Tam widać blachy (3mm

W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
zakup podłużnic wraz z wysyłką 275zł..... + mój i mojego ojca czas, bo sami wymienialiśmy + blacha na wzmocnienie nowego elementu 0zł (własna) + puszka hammerita do konserwacji podłużnic od środkaKrzysiek-74 pisze:Dokładnie takMarek D. pisze:a teraz weź je to blachara do tego 0,5 arkusza blachy min 3mm i będziesz zadowolonyRadvarin pisze:a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie....
ile Cię to kosztowało i dla czego tak drogo?
Rysunek techniczny i wymiary podaj na forum, a normalnie Cię ozłocę![]()
Dobra i na poważnie - ja bym w środek nowych podłużnic wstawił profil i 3 kg konserwacji. Nowe blachy typu: Błotnik, próg itd, są niestety dość znacznie cieńsze, od tego co w fabryce dali
. Powiem nawet tak, że producenci blach, oszczędzają na materiale, stosując najcieńszą jaką można

I są to oryginalne fabryczne podłużnice, a nie jakieś reparatrurki.....
jakiś rysunek postaram się znaleźć....albo foty cyknę i będzie wszystko jasne

edit: no i dodam że podłużnice musiały być już wymienione, bo już kilkakrotnie były nadspawywane blachą, ale rdza i tak wszystko zeżarła

no i oto zdjęcia nowych podłużnic
tylko proszę nie komentować wyglądów spawów, bo to pierwsze spawanie migomatem, no i nie wszędzie dało się wyszlifować


od strony kół podłużnice były otwarte, a wiec dospawana została blacha na przykrywkę 3mm i dodatkowo jeszcze jedna 2,5mm
no i przed tym zostały podłużnice 3 razy pomalowane hammeraitem od środka (pomimo fabrycznego malowania), a za rok wpsiknę w nie fluidol
a tu 30 letnia nivka w częściowej okazałości

no i na koniec z zewnątrz pomaluję podwozie bitexem lub czymś podobnym, i będzie na wiele lat spokój

tylko proszę nie komentować wyglądów spawów, bo to pierwsze spawanie migomatem, no i nie wszędzie dało się wyszlifować



od strony kół podłużnice były otwarte, a wiec dospawana została blacha na przykrywkę 3mm i dodatkowo jeszcze jedna 2,5mm


a tu 30 letnia nivka w częściowej okazałości

no i na koniec z zewnątrz pomaluję podwozie bitexem lub czymś podobnym, i będzie na wiele lat spokój


Re: Blacharka
witam
jak sobie poradzić ze spawaniem styku progu i podłogi od spodu , bo mnie szlag bierze , spaw nie łapie
, przy wyższym amperażu wypala dziury a mnie na łeb sypią się tylko iskry , ubranie już mam ażurowe
a stoję w miejscu , czy tam jest jakaś blacha ocynk , czy inna zaraza. Nawet punktowo nie mogę złapać.
Poradźcie coś bo takie spawanie nad głową na leżąco to bardzo wku.. zajęcie , tym bardziej jak nie wychodzi.
Chcę wspawać na całej długości taką blachę w kształcie rozwartego L , spawarka besterka , elektroda 2,5
, zmieniam natężenie prądu , ale albo się klei , albo wypala dziurę.
jak sobie poradzić ze spawaniem styku progu i podłogi od spodu , bo mnie szlag bierze , spaw nie łapie
, przy wyższym amperażu wypala dziury a mnie na łeb sypią się tylko iskry , ubranie już mam ażurowe
a stoję w miejscu , czy tam jest jakaś blacha ocynk , czy inna zaraza. Nawet punktowo nie mogę złapać.
Poradźcie coś bo takie spawanie nad głową na leżąco to bardzo wku.. zajęcie , tym bardziej jak nie wychodzi.
Chcę wspawać na całej długości taką blachę w kształcie rozwartego L , spawarka besterka , elektroda 2,5
, zmieniam natężenie prądu , ale albo się klei , albo wypala dziurę.
Re: Blacharka
Migomacik by się przydał i drucik 0,6 - 0,8 mm.hunting1 pisze: spawarka besterka , elektroda 2,5
, zmieniam natężenie prądu , ale albo się klei , albo wypala dziurę.
Chcesz elektrodą 2,5 mm spawać blachy karoseryjne


VW T4 syncro, 2.4D, long 

- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Blacharka
2,5 mm elektrody-hunting1 pisze:witam
jak sobie poradzić ze spawaniem styku progu i podłogi od spodu , bo mnie szlag bierze , spaw nie łapie
, przy wyższym amperażu wypala dziury a mnie na łeb sypią się tylko iskry , ubranie już mam ażurowe
a stoję w miejscu , czy tam jest jakaś blacha ocynk , czy inna zaraza. Nawet punktowo nie mogę złapać.
Poradźcie coś bo takie spawanie nad głową na leżąco to bardzo wku.. zajęcie , tym bardziej jak nie wychodzi.
Chcę wspawać na całej długości taką blachę w kształcie rozwartego L , spawarka besterka , elektroda 2,5
, zmieniam natężenie prądu , ale albo się klei , albo wypala dziurę.


tlenówka albo migomat

Re: Blacharka
dzięki za odpowiedzi , ale nie pocieszyliście mnie.http://www.forum4x4.pl/posting.php?mode ... 13&t=58932# Nie mam migomatu , a co myślicie o nitowaniu ?
tych dziur jest kilka 2-3 cm każda , jakby to pointować bo dostęp od kabiny mam ?
I jeszcze jedno , jak wziąłem się do czyszczenia podłogi w kabinie to kawałek po kawałku
oderwałem to " plastyczne" pokrycie , bo tam pod spodem też czerwono. No i mam gołą blachę
oczywiście po oczyszczeniu chcę to znowu zakonserwować i tu pytanie : czy warto znowu kłaść taką
masę ( to się chyba kupuje gotowe i tylko kleić ) czy też dać sobie spokój i tylko pociągnąć to jakimś
chlorokauczukiem ? Ta wykładzina ma niby tłumić , ale co tu w nivie jest do tłumienia ?A tak to będę miał
kontrolę nad sytuacją i drugi raz już mi dziury nie wyskoczą.
tych dziur jest kilka 2-3 cm każda , jakby to pointować bo dostęp od kabiny mam ?
I jeszcze jedno , jak wziąłem się do czyszczenia podłogi w kabinie to kawałek po kawałku
oderwałem to " plastyczne" pokrycie , bo tam pod spodem też czerwono. No i mam gołą blachę
oczywiście po oczyszczeniu chcę to znowu zakonserwować i tu pytanie : czy warto znowu kłaść taką
masę ( to się chyba kupuje gotowe i tylko kleić ) czy też dać sobie spokój i tylko pociągnąć to jakimś
chlorokauczukiem ? Ta wykładzina ma niby tłumić , ale co tu w nivie jest do tłumienia ?A tak to będę miał
kontrolę nad sytuacją i drugi raz już mi dziury nie wyskoczą.
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Blacharka
Oczyść to dobrze i pomaluj porządym antykorozyjnym epoksydowym podkładem. Dwie a najlepiej trzy warstwy. Na to chlorokauczuk. Na jakiś czas wystarczy
Re: Blacharka
Z nitowaniem w miejscach gdzie wilgoć dochodzi daj se spokój.hunting1 pisze:dzięki za odpowiedzi , ale nie pocieszyliście mnie.http://www.forum4x4.pl/posting.php?mode ... 13&t=58932# Nie mam migomatu , a co myślicie o nitowaniu ?
Można próbować matą szklaną i żywicą, ale to też wycieranie d.... szkłem

Na przyrdzewiałą blachę to jest OK:
http://www.allegro.pl/item598785724_pol ... 700ml.html
W Nivie wywaliłem całą tą masę głuszącą, bo się kruszyła, a pod nią syfoza była.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
Re: Blacharka
I u mnie też - kaszana taka, że strach! Poprzedni właściciel nigdy nie wywalał naniesionego śniegu spod dywaników i tak sobie ona gniła - mimo, że maty były przyklejone bitexem jakimś do podłogi. A poza tym, podczas montażu gazu kolesie przewiercili mi zbiornik paliwa, benzyna wlała się do środka i dokonała kaplicy - cały samochód wewnątrz niemal się rozpuścił. Smoły było tyle, że dach bloku można pokryćA.F. pisze: W Nivie wywaliłem całą tą masę głuszącą, bo się kruszyła, a pod nią syfoza była.

Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
Re:
Daj jakieś namiary na tę firmęRadvarin pisze:a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie...

Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus 

Re: Re:
Ktoś pracujący w sklepie z ulicy Radzymińskiej w Białymstoku. Dokładnego kontaktu do tej konkretnej osoby nie posiadam.kocureq pisze:Daj jakieś namiary na tę firmęRadvarin pisze:a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie...
KONTAKT DO SKLEPU
Podłużnice po 3 latach eksploatacji nadal jak nowe

Niva 1978 1.6D VW ;]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość