Blacharka

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

GRAND mk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 8:58 pm

Blacharka

Post autor: GRAND mk » śr wrz 03, 2008 12:04 pm

Witam wszystkich
mam takie pytanie z dziedziny naprawy podwozia. Czy ktoś moze wymieniał podłoge i podłużnice w swojej nivce . Czy można dokupić takie reperaturki.
Pozdrowienia dla wszystkich miłosników Łady nivy
GRANDmk

Awatar użytkownika
zenuak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: sob lut 23, 2008 7:32 am
Lokalizacja: Łomża
Kontaktowanie:

Post autor: zenuak » śr wrz 03, 2008 7:42 pm

ja wymienialem.
podluznice dorabialem na giętarce do blach. ale spytac w sklepie o elementy podlogi nie zaszkodzi, bo np do lady 2107 wszystko mozna dokupić

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » śr wrz 03, 2008 8:03 pm

ja robiłem w lutym albo w marcu ale bez podłóżnic. podłogę wyspawałem z blach bez żadnych reperatur :)2
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

DAREK1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 17, 2008 1:44 pm

Proszę o podpowiedź.

Post autor: DAREK1 » sob paź 25, 2008 4:54 pm

Jak w podłodze wymienić szpilki do których zamocowany jest reduktor, bo u minie gwinty poszły?

blazejos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 7:20 pm

Post autor: blazejos » sob paź 25, 2008 11:49 pm

Najprosciej jest chyba dac sruby na wylot przynajmniej ja tak zrobilem.

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radvarin » wt paź 28, 2008 10:56 am

a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie...

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » wt paź 28, 2008 11:11 am

Radvarin pisze:a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie...
a teraz weź je to blachara do tego 0,5 arkusza blachy min 3mm i będziesz zadowolony :wink: .
ile Cię to kosztowało i dla czego tak drogo?
Rysunek techniczny i wymiary podaj na forum, a normalnie Cię ozłocę :)21
Dobra i na poważnie - ja bym w środek nowych podłużnic wstawił profil i 3 kg konserwacji :wink:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » wt paź 28, 2008 11:56 am

Marek D. pisze:
Radvarin pisze:a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie...
a teraz weź je to blachara do tego 0,5 arkusza blachy min 3mm i będziesz zadowolony :wink: .
ile Cię to kosztowało i dla czego tak drogo?
Rysunek techniczny i wymiary podaj na forum, a normalnie Cię ozłocę :)21
Dobra i na poważnie - ja bym w środek nowych podłużnic wstawił profil i 3 kg konserwacji :wink:
Dokładnie tak :)2 . Nowe blachy typu: Błotnik, próg itd, są niestety dość znacznie cieńsze, od tego co w fabryce dali :wink: . Powiem nawet tak, że producenci blach, oszczędzają na materiale, stosując najcieńszą jaką można :-?

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » wt paź 28, 2008 8:34 pm

@ DAREK 1

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0 strona 1, przedostatni post (mój) link do ostatniego zdjęcia. Tam widać blachy (3mm :lol: ) wspawane w podłogę koło skrzyni i redukora. Śruby M8 na przelot, oczywiście klasa 8.8.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » śr paź 29, 2008 5:43 am

ja tez mam na przelot
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radvarin » śr paź 29, 2008 10:43 pm

Krzysiek-74 pisze:
Marek D. pisze:
Radvarin pisze:a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie...
a teraz weź je to blachara do tego 0,5 arkusza blachy min 3mm i będziesz zadowolony :wink: .
ile Cię to kosztowało i dla czego tak drogo?
Rysunek techniczny i wymiary podaj na forum, a normalnie Cię ozłocę :)21
Dobra i na poważnie - ja bym w środek nowych podłużnic wstawił profil i 3 kg konserwacji :wink:
Dokładnie tak :)2 . Nowe blachy typu: Błotnik, próg itd, są niestety dość znacznie cieńsze, od tego co w fabryce dali :wink: . Powiem nawet tak, że producenci blach, oszczędzają na materiale, stosując najcieńszą jaką można :-?
zakup podłużnic wraz z wysyłką 275zł..... + mój i mojego ojca czas, bo sami wymienialiśmy + blacha na wzmocnienie nowego elementu 0zł (własna) + puszka hammerita do konserwacji podłużnic od środka ;).

I są to oryginalne fabryczne podłużnice, a nie jakieś reparatrurki.....

jakiś rysunek postaram się znaleźć....albo foty cyknę i będzie wszystko jasne :P



edit: no i dodam że podłużnice musiały być już wymienione, bo już kilkakrotnie były nadspawywane blachą, ale rdza i tak wszystko zeżarła :evil: i nie było już czego do czego spawać, a no i mam chyba najstarszą nivę ze wszystkich na forum, a sam jestem pewnie najmłodszy ;] . Jak wypchnę już nivę z garażu i zamontuje silnik to porobię foty całego pojazdu.

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pt lis 07, 2008 8:30 am

w dowodzie mam rok produkcji 1979 :lol:
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radvarin » pt lis 07, 2008 11:06 am

a ja 78 ;)

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt lis 07, 2008 11:39 am

:o :o :o

i ona jeździ ??

ktoś przez lata musiał jej nieźle dogadzać :)2 :wink:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pt lis 07, 2008 4:30 pm

@Radvarin

wygrałeś :lol: :)2

o, i z okolicy jesteś!
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radvarin » pt lis 07, 2008 8:07 pm

no i oto zdjęcia nowych podłużnic
tylko proszę nie komentować wyglądów spawów, bo to pierwsze spawanie migomatem, no i nie wszędzie dało się wyszlifować 8)
Obrazek
Obrazek

od strony kół podłużnice były otwarte, a wiec dospawana została blacha na przykrywkę 3mm i dodatkowo jeszcze jedna 2,5mm :D no i przed tym zostały podłużnice 3 razy pomalowane hammeraitem od środka (pomimo fabrycznego malowania), a za rok wpsiknę w nie fluidol
Obrazek

a tu 30 letnia nivka w częściowej okazałości
Obrazek

no i na koniec z zewnątrz pomaluję podwozie bitexem lub czymś podobnym, i będzie na wiele lat spokój :) :)

Awatar użytkownika
hunting1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 01, 2007 4:19 pm

Re: Blacharka

Post autor: hunting1 » ndz kwie 26, 2009 4:20 pm

witam
jak sobie poradzić ze spawaniem styku progu i podłogi od spodu , bo mnie szlag bierze , spaw nie łapie
, przy wyższym amperażu wypala dziury a mnie na łeb sypią się tylko iskry , ubranie już mam ażurowe
a stoję w miejscu , czy tam jest jakaś blacha ocynk , czy inna zaraza. Nawet punktowo nie mogę złapać.
Poradźcie coś bo takie spawanie nad głową na leżąco to bardzo wku.. zajęcie , tym bardziej jak nie wychodzi.
Chcę wspawać na całej długości taką blachę w kształcie rozwartego L , spawarka besterka , elektroda 2,5
, zmieniam natężenie prądu , ale albo się klei , albo wypala dziurę.

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Blacharka

Post autor: A.F. » ndz kwie 26, 2009 6:47 pm

hunting1 pisze: spawarka besterka , elektroda 2,5
, zmieniam natężenie prądu , ale albo się klei , albo wypala dziurę.
Migomacik by się przydał i drucik 0,6 - 0,8 mm.
Chcesz elektrodą 2,5 mm spawać blachy karoseryjne ?? :o
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Blacharka

Post autor: Marek D. » ndz kwie 26, 2009 7:52 pm

hunting1 pisze:witam
jak sobie poradzić ze spawaniem styku progu i podłogi od spodu , bo mnie szlag bierze , spaw nie łapie
, przy wyższym amperażu wypala dziury a mnie na łeb sypią się tylko iskry , ubranie już mam ażurowe
a stoję w miejscu , czy tam jest jakaś blacha ocynk , czy inna zaraza. Nawet punktowo nie mogę złapać.
Poradźcie coś bo takie spawanie nad głową na leżąco to bardzo wku.. zajęcie , tym bardziej jak nie wychodzi.
Chcę wspawać na całej długości taką blachę w kształcie rozwartego L , spawarka besterka , elektroda 2,5
, zmieniam natężenie prądu , ale albo się klei , albo wypala dziurę.
2,5 mm elektrody- :o - nie ma cudów, nie da się. Tym się spawa materiał o grubości min 2-3 mm, i to jak masz cholerne wyczucie :wink:
tlenówka albo migomat :)2
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
hunting1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 01, 2007 4:19 pm

Re: Blacharka

Post autor: hunting1 » pn kwie 27, 2009 7:01 pm

dzięki za odpowiedzi , ale nie pocieszyliście mnie.http://www.forum4x4.pl/posting.php?mode ... 13&t=58932# Nie mam migomatu , a co myślicie o nitowaniu ?
tych dziur jest kilka 2-3 cm każda , jakby to pointować bo dostęp od kabiny mam ?
I jeszcze jedno , jak wziąłem się do czyszczenia podłogi w kabinie to kawałek po kawałku
oderwałem to " plastyczne" pokrycie , bo tam pod spodem też czerwono. No i mam gołą blachę
oczywiście po oczyszczeniu chcę to znowu zakonserwować i tu pytanie : czy warto znowu kłaść taką
masę ( to się chyba kupuje gotowe i tylko kleić ) czy też dać sobie spokój i tylko pociągnąć to jakimś
chlorokauczukiem ? Ta wykładzina ma niby tłumić , ale co tu w nivie jest do tłumienia ?A tak to będę miał
kontrolę nad sytuacją i drugi raz już mi dziury nie wyskoczą.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Blacharka

Post autor: leon zet » pn kwie 27, 2009 7:33 pm

Oczyść to dobrze i pomaluj porządym antykorozyjnym epoksydowym podkładem. Dwie a najlepiej trzy warstwy. Na to chlorokauczuk. Na jakiś czas wystarczy

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Blacharka

Post autor: A.F. » pn kwie 27, 2009 8:22 pm

hunting1 pisze:dzięki za odpowiedzi , ale nie pocieszyliście mnie.http://www.forum4x4.pl/posting.php?mode ... 13&t=58932# Nie mam migomatu , a co myślicie o nitowaniu ?
Z nitowaniem w miejscach gdzie wilgoć dochodzi daj se spokój.
Można próbować matą szklaną i żywicą, ale to też wycieranie d.... szkłem :)21
Na przyrdzewiałą blachę to jest OK:
http://www.allegro.pl/item598785724_pol ... 700ml.html
W Nivie wywaliłem całą tą masę głuszącą, bo się kruszyła, a pod nią syfoza była.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Re: Blacharka

Post autor: galeziat » wt kwie 28, 2009 8:07 pm

A.F. pisze: W Nivie wywaliłem całą tą masę głuszącą, bo się kruszyła, a pod nią syfoza była.
I u mnie też - kaszana taka, że strach! Poprzedni właściciel nigdy nie wywalał naniesionego śniegu spod dywaników i tak sobie ona gniła - mimo, że maty były przyklejone bitexem jakimś do podłogi. A poza tym, podczas montażu gazu kolesie przewiercili mi zbiornik paliwa, benzyna wlała się do środka i dokonała kaplicy - cały samochód wewnątrz niemal się rozpuścił. Smoły było tyle, że dach bloku można pokryć :)11
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: kocureq » ndz lip 29, 2012 9:28 am

Radvarin pisze:a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie...
Daj jakieś namiary na tę firmę :)
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Re:

Post autor: Radvarin » ndz lip 29, 2012 7:04 pm

kocureq pisze:
Radvarin pisze:a ja kupiłem nowe podłużnice (tylko część przednią) z Białegostoku... gościu sprowadził mi je z rosji i wysłał do mnie...
Daj jakieś namiary na tę firmę :)
Ktoś pracujący w sklepie z ulicy Radzymińskiej w Białymstoku. Dokładnego kontaktu do tej konkretnej osoby nie posiadam.

KONTAKT DO SKLEPU

Podłużnice po 3 latach eksploatacji nadal jak nowe :)2
Niva 1978 1.6D VW ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość