
prąd ładowania y60
Moderator: Kosiarz
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
prąd ładowania y60
Witam, panowie jaki powinien być prąd ładowania w y60 2,8, szukałem na forum i nic nie znalazłem, podejrzewam, że podobny jest w każdym aucie z 12V instalacją, ale wolę się upewnić, czy w Patrolu nie jest inaczej 

bo Patrol wysoki i szeroki musi być 

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: prąd ładowania y60
Nie chodzi ci czasem o napiecie 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: prąd ładowania y60
prąd ładowania = napięcie jakie podaje alternator 

bo Patrol wysoki i szeroki musi być 

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: prąd ładowania y60
Ładowanie powinno byc takie same jak w kazdym innym aucie. 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: prąd ładowania y60
Napięcie przy pracujacym silniku powinno wynosić od 13-15V, w zależności od obciążenia i poziomu naładowania akumulatora.
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: prąd ładowania y60
czyli jak mam 13,5V to wystarczy? a jeśli nie, to co jest przyczyną?
bo Patrol wysoki i szeroki musi być 

Re: prąd ładowania y60
walnięty regulator napięcia lub/i diody w alternatorze, ale 13,5 jest OK
Naładuj akumulator i zobacz czy wtedy wzrosnie napięcie
Zrób prosty test , zmierz napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
a potem przy włączonym, jezeli jest wzrost o około 2V to jest ok
pamietaj zeby świece przestały grzać bo potrafia zbić napięcie
Naładuj akumulator i zobacz czy wtedy wzrosnie napięcie
Zrób prosty test , zmierz napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
a potem przy włączonym, jezeli jest wzrost o około 2V to jest ok
pamietaj zeby świece przestały grzać bo potrafia zbić napięcie
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: prąd ładowania y60
Mój ma cały czas 14,0-14,5 V. Jeśli nie masz problemów z akumulatorem, to 13,5 V jest OKrabarbar_pn pisze:czyli jak mam 13,5V to wystarczy? a jeśli nie, to co jest przyczyną?

- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: prąd ładowania y60
ok w takim razie zobaczę co z akumulatorem i zastosuję się do rad, a swoją drogą jaki ma wpływ słaby, bądź mocny akumulator na napięcie ładowania ? w końcu alternator ładuje ciągle tak samo? chyba, że się mylę?
bo Patrol wysoki i szeroki musi być 

Re: prąd ładowania y60
Rozładowany akumulator ma mniejszą rezystancje wewnetrzną i pobiera więcej prądu powodująć spadek napięcia, wraz z wzrostem poziomu naładowania wzrasta napięcie na akumulatorze, różnice to około 1V - to by pasowało w twoim przypadku
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: prąd ładowania y60
no coś nowego się w końcu dowiedziałem
jak tylko dzisiaj będe miał czas sprawdzę to, już naładowałem aku z prostownika na maxa, więc wynik powinien być inny niż 13,5V, dzięki za rady 


bo Patrol wysoki i szeroki musi być 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 10:15 pm
Re: prąd ładowania y60
sprawdź napięcie na alternatorze, potrafi rożnić sie od tego na aku o 1 Volt ( straty po drodze na kabelkach)
Re: prąd ładowania y60
No właśnie, czy to norma w Y60?cienki bolek pisze:sprawdź napięcie na alternatorze, potrafi rożnić sie od tego na aku o 1 Volt ( straty po drodze na kabelkach)
Mam nowy akumulator i zrobiony alternator...różnica w napięciu jak wyżej.
Alternator 14,4V....akumulator max 13,6V
Zastanawiam się, czy szukać problemów w przewodach (wszystkie kostki po drodze sprawdziłem i jest OK)?
....czy "ten typ tak ma"?
Re: prąd ładowania y60
Ja bym poszukał słabego styku, zaśniedziałej końcówki itp... sprawdź sobie też klemy dobrze jest je wyczyścić papierem ściernym i posmarować lekko smarem, w oryginalnych wtyczkach nissana jest taki biały glut żeby woda nie rozrabiała 

pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: prąd ładowania y60
Przejrzałem i wyczyściłem wszystkie połączenia, klemy itp.
Spadek napięcia najprawdopodobniej wystepuje na odcinku między wejściem wiązki do kabiny z lewej strony a wyjściem po stronie akumulatora...bo przed bezpiecznikiem w puszcze przy akumulatorze jest już ponizej 14V.
Spadek napięcia najprawdopodobniej wystepuje na odcinku między wejściem wiązki do kabiny z lewej strony a wyjściem po stronie akumulatora...bo przed bezpiecznikiem w puszcze przy akumulatorze jest już ponizej 14V.
Re: prąd ładowania y60
To zamiast szukać możesz pociągnąć nowy kabel z wyjścia alternatora do plusa akumulatora i po sprawie
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: prąd ładowania y60
Cześć,
chciałem odnowić temat, komuś udało się dojśc gdzie ten prąd ginie.
Ja mam 13.5 a do podłączenia elektroniki potrzebuję minimum 13,8 V (aaaaaa ja się zastrzelę)
chciałem odnowić temat, komuś udało się dojśc gdzie ten prąd ginie.
Ja mam 13.5 a do podłączenia elektroniki potrzebuję minimum 13,8 V (aaaaaa ja się zastrzelę)
Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long

- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: prąd ładowania y60
Sprawny alternator powinien na naładowanym akumulatorze dawać ok 13,5-14,5V. Jeżeli nie daje, to są trzy opcje:Max997 pisze:Cześć,
chciałem odnowić temat, komuś udało się dojśc gdzie ten prąd ginie.
Ja mam 13.5 a do podłączenia elektroniki potrzebuję minimum 13,8 V (aaaaaa ja się zastrzelę)
- jest niesprawny
- jest zbyt słaby - w Patrolu są 60A i nawet bez dodatkowego wyposażenia jest to mało
- masz zbyt duży pobór prądu przed doadatkowe urządzenia
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: prąd ładowania y60
Napięcie przy pracującym silniku powinno wynosić trochę powyżej 14V. Po wyłączeniu świec. Zmierz napięcie w dwóch miejscach - na klemach akumulatora i bezpośrednio na alternatorze. Jeśli jest różnica, to możesz zrobić bypass - przewodem, grubym, bo z 6 - 8 mm^2 wykonaj nowe połączenie między wyjściem alternatora, a klemą akumulatora. Popraw też masy przy akumulatorze i alternatorze. Jeśli nadal nic, to alternator na stanowisko pomiarowe i sprawdzanie.
Rozbawił mnie ten tekst
Rozbawił mnie ten tekst
To jakby powiedzieć, że kilogram jest równy metrowi...rabarbar_pn pisze:prąd ładowania = napięcie jakie podaje alternator
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości