prąd ładowania y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

prąd ładowania y60

Post autor: rabarbar_pn » wt maja 05, 2009 1:49 pm

Witam, panowie jaki powinien być prąd ładowania w y60 2,8, szukałem na forum i nic nie znalazłem, podejrzewam, że podobny jest w każdym aucie z 12V instalacją, ale wolę się upewnić, czy w Patrolu nie jest inaczej :lol:
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: miastek » wt maja 05, 2009 1:57 pm

Nie chodzi ci czasem o napiecie :roll:
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: prąd ładowania y60

Post autor: rabarbar_pn » wt maja 05, 2009 2:00 pm

prąd ładowania = napięcie jakie podaje alternator :wink:
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: miastek » wt maja 05, 2009 2:01 pm

Ładowanie powinno byc takie same jak w kazdym innym aucie. :lol:
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: prąd ładowania y60

Post autor: rabarbar_pn » wt maja 05, 2009 2:03 pm

czyli?
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: denior » wt maja 05, 2009 2:56 pm

Napięcie przy pracujacym silniku powinno wynosić od 13-15V, w zależności od obciążenia i poziomu naładowania akumulatora.
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: prąd ładowania y60

Post autor: rabarbar_pn » wt maja 05, 2009 3:24 pm

czyli jak mam 13,5V to wystarczy? a jeśli nie, to co jest przyczyną?
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: denior » wt maja 05, 2009 5:13 pm

walnięty regulator napięcia lub/i diody w alternatorze, ale 13,5 jest OK
Naładuj akumulator i zobacz czy wtedy wzrosnie napięcie

Zrób prosty test , zmierz napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
a potem przy włączonym, jezeli jest wzrost o około 2V to jest ok

pamietaj zeby świece przestały grzać bo potrafia zbić napięcie
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: seba4x4 » śr maja 06, 2009 5:44 am

rabarbar_pn pisze:czyli jak mam 13,5V to wystarczy? a jeśli nie, to co jest przyczyną?
Mój ma cały czas 14,0-14,5 V. Jeśli nie masz problemów z akumulatorem, to 13,5 V jest OK :wink:
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: prąd ładowania y60

Post autor: rabarbar_pn » śr maja 06, 2009 7:45 am

ok w takim razie zobaczę co z akumulatorem i zastosuję się do rad, a swoją drogą jaki ma wpływ słaby, bądź mocny akumulator na napięcie ładowania ? w końcu alternator ładuje ciągle tak samo? chyba, że się mylę?
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: denior » śr maja 06, 2009 8:19 am

Rozładowany akumulator ma mniejszą rezystancje wewnetrzną i pobiera więcej prądu powodująć spadek napięcia, wraz z wzrostem poziomu naładowania wzrasta napięcie na akumulatorze, różnice to około 1V - to by pasowało w twoim przypadku
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: prąd ładowania y60

Post autor: rabarbar_pn » śr maja 06, 2009 8:35 am

no coś nowego się w końcu dowiedziałem :lol: jak tylko dzisiaj będe miał czas sprawdzę to, już naładowałem aku z prostownika na maxa, więc wynik powinien być inny niż 13,5V, dzięki za rady :)2
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

cienki bolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 11, 2009 10:15 pm

Re: prąd ładowania y60

Post autor: cienki bolek » czw maja 07, 2009 10:11 am

sprawdź napięcie na alternatorze, potrafi rożnić sie od tego na aku o 1 Volt ( straty po drodze na kabelkach)

Awatar użytkownika
bartks
 
 
Posty: 948
Rejestracja: pt mar 14, 2003 12:19 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: bartks » sob wrz 12, 2009 9:14 am

cienki bolek pisze:sprawdź napięcie na alternatorze, potrafi rożnić sie od tego na aku o 1 Volt ( straty po drodze na kabelkach)
No właśnie, czy to norma w Y60?
Mam nowy akumulator i zrobiony alternator...różnica w napięciu jak wyżej.
Alternator 14,4V....akumulator max 13,6V
Zastanawiam się, czy szukać problemów w przewodach (wszystkie kostki po drodze sprawdziłem i jest OK)?
....czy "ten typ tak ma"?

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: denior » sob wrz 12, 2009 9:45 am

Ja bym poszukał słabego styku, zaśniedziałej końcówki itp... sprawdź sobie też klemy dobrze jest je wyczyścić papierem ściernym i posmarować lekko smarem, w oryginalnych wtyczkach nissana jest taki biały glut żeby woda nie rozrabiała :D
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
bartks
 
 
Posty: 948
Rejestracja: pt mar 14, 2003 12:19 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: bartks » sob wrz 12, 2009 10:01 am

Przejrzałem i wyczyściłem wszystkie połączenia, klemy itp.
Spadek napięcia najprawdopodobniej wystepuje na odcinku między wejściem wiązki do kabiny z lewej strony a wyjściem po stronie akumulatora...bo przed bezpiecznikiem w puszcze przy akumulatorze jest już ponizej 14V.

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: denior » sob wrz 12, 2009 11:10 am

To zamiast szukać możesz pociągnąć nowy kabel z wyjścia alternatora do plusa akumulatora i po sprawie
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Max997
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:50 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: prąd ładowania y60

Post autor: Max997 » pt kwie 25, 2014 10:04 am

Cześć,
chciałem odnowić temat, komuś udało się dojśc gdzie ten prąd ginie.
Ja mam 13.5 a do podłączenia elektroniki potrzebuję minimum 13,8 V (aaaaaa ja się zastrzelę)
Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long :(

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: prąd ładowania y60

Post autor: LSD » pt kwie 25, 2014 10:07 pm

Max997 pisze:Cześć,
chciałem odnowić temat, komuś udało się dojśc gdzie ten prąd ginie.
Ja mam 13.5 a do podłączenia elektroniki potrzebuję minimum 13,8 V (aaaaaa ja się zastrzelę)
Sprawny alternator powinien na naładowanym akumulatorze dawać ok 13,5-14,5V. Jeżeli nie daje, to są trzy opcje:

- jest niesprawny
- jest zbyt słaby - w Patrolu są 60A i nawet bez dodatkowego wyposażenia jest to mało
- masz zbyt duży pobór prądu przed doadatkowe urządzenia
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: prąd ładowania y60

Post autor: Błażej » pt kwie 25, 2014 11:19 pm

Napięcie przy pracującym silniku powinno wynosić trochę powyżej 14V. Po wyłączeniu świec. Zmierz napięcie w dwóch miejscach - na klemach akumulatora i bezpośrednio na alternatorze. Jeśli jest różnica, to możesz zrobić bypass - przewodem, grubym, bo z 6 - 8 mm^2 wykonaj nowe połączenie między wyjściem alternatora, a klemą akumulatora. Popraw też masy przy akumulatorze i alternatorze. Jeśli nadal nic, to alternator na stanowisko pomiarowe i sprawdzanie.
Rozbawił mnie ten tekst
rabarbar_pn pisze:prąd ładowania = napięcie jakie podaje alternator :wink:
To jakby powiedzieć, że kilogram jest równy metrowi...
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości