Wibracje :)))=

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw gru 23, 2004 1:15 am

gri74 pisze:Podłącze sie z pytaniem: Uaz; na luzie silnik chodzi równiuteńko ,jak daje gazu to wibracje przechodzą na nadwozie czy to moga być poduszki pod reduktor? , na silniku mam nowe , pod nadwoziem też.
nieeee.... to niedoważony silnik jest... Po rusku zrobiony...

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw gru 23, 2004 8:59 am

SebastianS pisze:Darek ma rację... jakby skrzynia dawała wibracje - podłączenie lub odłączenie przodu nie miałoby żadnego wpływu... Stawiam na wał napędowy... Darek, zajedź kiedyś do mnie, mam na to sprawdzone lekarstwo.
Dzięki Sebastian za zaproszenie ale to musze jakąś wyprawe zorganizować bo to gdzieś ponad 100 km mam do Ciebie :)21
Wał mam dorabiany z uazowego przedniego skrócony i na tokarni był wyważany w warsztacie co gościu sie tylko takimi sprawami zajmuje, więc wedle wszelkich racji powinien być dobry !!
Gazy 69

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw gru 23, 2004 11:39 am

nieeee.... to niedoważony silnik jest... Po rusku zrobiony...
Czyli co trzeba by zrobić ?
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw gru 23, 2004 1:52 pm

Przy najbliższej okazji remontu silnika wyważyć wał korbowy w komplecie z kołem zamachowym i - najlepiej - dociskiem sprzęgła... Następnie ujednolicić wagę wszystkich korbowodów, sworzni, tłoków z pierścieniami... Korobowody muszą mieć jednakowy rozkład masy na głowkę i łeb (zwany też stopą :)21)
Wtedy wibracji nie odnotujesz.

Awatar użytkownika
bodo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:49 am

Post autor: bodo » pn maja 09, 2005 12:44 pm

Te wszystkie podpowiedzi sa nic nie warte zacznijmy od tego ,że należy odkręcić przedni wał i przejechać się samochodem jeśli wibracji nie będzie to sprawa jest jasna trzeba założyć na przedni napęd sprzegiełka od uaza recznie nastawiane czyli wychodząc na zewnatrz auta przekręcasz sprzęgiełko albo załaczsz napęd albo go wyłaczsz przy wyłaczonym napędzie drgań nie będzie sprawdzone miałem ten sam problem i zniknął po zastosowaniu tych sprzegiełek oryginalne sa cały czs zapięte i poprostu przedni most w stosunku do tylnego poprzez przekładnie powoduje te drgania sprawdz i daj znać pozdrawiam miałem gaza przez pięć lat praktycznie cały w oryginale z silnikiem dolnym pozostały mi jeszcze drobne częsci

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn maja 09, 2005 1:02 pm

bodo pisze:Te wszystkie podpowiedzi sa nic nie warte zacznijmy od tego ,że należy odkręcić przedni wał i przejechać się samochodem jeśli wibracji nie będzie to sprawa jest jasna trzeba założyć na przedni napęd sprzegiełka od uaza recznie nastawiane czyli wychodząc na zewnatrz auta przekręcasz sprzęgiełko albo załaczsz napęd albo go wyłaczsz przy wyłaczonym napędzie drgań nie będzie sprawdzone miałem ten sam problem i zniknął po zastosowaniu tych sprzegiełek oryginalne sa cały czs zapięte i poprostu przedni most w stosunku do tylnego poprzez przekładnie powoduje te drgania sprawdz i daj znać pozdrawiam miałem gaza przez pięć lat praktycznie cały w oryginale z silnikiem dolnym pozostały mi jeszcze drobne częsci
Taaa... I to był głos rozsądku... Jak wał powoduje wibracje, to najlepszym wyjściem jest go odkręcić, albo założyć sprzęgiełka... Brawo! Ja podpowiem jeszcze jedno rozwiązanie - można też kupić daewoo tico - też wibracje powinny ustąpić.

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn maja 09, 2005 2:29 pm

Patrz kurcze a ja wymienilem wal, wyremontowalem szkrzynie i reduktor, wywazylem kola, dalem nowe zwrotnice azeby ten efekt - braku wibracji , osiagnac.
A mozna bylo tak tanio i prosto ...
;-)
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn maja 09, 2005 3:15 pm

no włąśnie Jerry tyle pracy i kasy poszło bez potrzeby :)21
ja taki sposób to znam bo go włąaśnie już od 2 lat stosuje że mam te szybki sprzęgiełka. Ale po mału dochodze do źródła drgań :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » pn maja 09, 2005 4:15 pm

ja tez mam wibracje jak wielu z nas , a moze te typy tak mają
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » pn maja 09, 2005 4:33 pm

p69k pisze:ja tez mam wibracje jak wielu z nas , a moze te typy tak mają
te typy napewno tak mają (przynajmniej w dużej części), ale rzecz w tym aby te wibracje wyeliminować.

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » pn maja 09, 2005 9:19 pm

Ja natomiast wibracji nie mialem wogole !! szafe gazem zamykalem i nic nie drzało podejaznie.
Wymienilem reduktor na nowke sztuke igiełke ze wszystkim lozyskami nowymi i dopiero sie zaczeło....
przy 60km/h trudno kierownice utrzymac
dodam ze wyjezdzajac na asfalt zawsze wykrecam sprzegiełka

... moze wał napędowy był wyważony tylko w jednym położeniu... :wink:

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » pn maja 30, 2005 9:10 pm

Jerry pisze:Patrz kurcze a ja wymienilem wal, wyremontowalem szkrzynie i reduktor, wywazylem kola, dalem nowe zwrotnice azeby ten efekt - braku wibracji , osiagnac.
A mozna bylo tak tanio i prosto ...
;-)
:o Hm !! i jak to się skończyło ?? osiągnąłeś zamierzony cel ?? :wink:
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pn maja 30, 2005 9:46 pm

dosc czesto drgania rezonasowe wywoluje gorny walek w reduktorze, walek jest wysoko, niedosmarowany a wspolpracujace z nim kolo koroduje na wielowypuscie, i w czasie jazdy powoduje drgania calego auta, czasami i w nowym reduktorze jest ten problem, kola zebate nie wytarte a tam rdza.
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: AndGaz » sob cze 04, 2005 11:06 pm

Młody jestem jak mój gazik, ale zabiorę głos w dyskusji. Kiedyś dawno, dawno temu miałem taki problem z wibracjami po wymianie krzyżaków na wale tylnym. Okazało się później, że panowie mechanicy do wymiany owych krzyżaków rozłączyli wał na dwie części i złożyli go z powrotem /zapewnie nieświadomie :)3 / inaczej niż przykazuje przyzwoitość. Drgania ustały gdy /już sam/ wymontowałem wał i złożyłem go tak aby oba krzyżaki były w jednakowym położeniu /tzn.: "ramiona" krzyżaków wskazują ten sam kierunek/. Tak było u mnie i może komuś przyda się znajomość takiego przypadku. Andrzej
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » ndz cze 05, 2005 8:33 am

wiking pisze:
Jerry pisze:Patrz kurcze a ja wymienilem wal, wyremontowalem szkrzynie i reduktor, wywazylem kola, dalem nowe zwrotnice azeby ten efekt - braku wibracji , osiagnac.
A mozna bylo tak tanio i prosto ...
;-)
:o Hm !! i jak to się skończyło ?? osiągnąłeś zamierzony cel ?? :wink:
Bylo idealnie. Brak jakichkolwiek wibracji przy zapietych sprzegielkach.
Przy nie zapietych tez ;-)
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » ndz cze 05, 2005 11:23 am

mi przy zjazdach z ostrej górki (przy hamowaniu silnikiem) reduktor wyskakuje...co to może być?wibracje od 60/godz,ale mam krzywy wałek od skrzyni do reduktora wiec przynajmniej przyczyna jest...(chyba)
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz cze 05, 2005 11:31 am

gural19 pisze:mi przy zjazdach z ostrej górki (przy hamowaniu silnikiem) reduktor wyskakuje...co to może być?wibracje od 60/godz,ale mam krzywy wałek od skrzyni do reduktora wiec przynajmniej przyczyna jest...(chyba)
Wyje.bane zęby w reduktorze, ewentualnie za słaba/pęknięta sprężyna w mechanizmie zatrzaskowym. Ale raczej to pierwsze.

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » ndz cze 05, 2005 11:37 am

Jerry pisze:Patrz kurcze a ja wymienilem wal, wyremontowalem szkrzynie i reduktor, wywazylem kola, dalem nowe zwrotnice azeby ten efekt - braku wibracji , osiagnac.
A mozna bylo tak tanio i prosto ...
;-)
do tego wszystkiego jeszcze wymieniłem silnik
zostały mosty ale nie zdązyłem wymienić
i nagle trafił sie kupiec :)2
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz cze 05, 2005 12:38 pm

p69k pisze:
Jerry pisze:Patrz kurcze a ja wymienilem wal, wyremontowalem szkrzynie i reduktor, wywazylem kola, dalem nowe zwrotnice azeby ten efekt - braku wibracji , osiagnac.
A mozna bylo tak tanio i prosto ...
;-)
do tego wszystkiego jeszcze wymieniłem silnik
zostały mosty ale nie zdązyłem wymienić
i nagle trafił sie kupiec :)2
I pewnie Ty jeden z czystym sumieniem mopżesz powiedzieć, że rozwiązałeś problem wibracji definitywnie :)

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » ndz cze 05, 2005 6:37 pm

SebastianS pisze:
p69k pisze:
Jerry pisze:Patrz kurcze a ja wymienilem wal, wyremontowalem szkrzynie i reduktor, wywazylem kola, dalem nowe zwrotnice azeby ten efekt - braku wibracji , osiagnac.
A mozna bylo tak tanio i prosto ...
;-)
do tego wszystkiego jeszcze wymieniłem silnik
zostały mosty ale nie zdązyłem wymienić
i nagle trafił sie kupiec :)2
I pewnie Ty jeden z czystym sumieniem mopżesz powiedzieć, że rozwiązałeś problem wibracji definitywnie :)
nie do konca
gość kupił i zostawił mi pod domem teraz tylko go przestawiam bo zawadza :D :wink:
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz cze 05, 2005 11:36 pm

p69k pisze:
SebastianS pisze:
p69k pisze:do tego wszystkiego jeszcze wymieniłem silnik
zostały mosty ale nie zdązyłem wymienić
i nagle trafił sie kupiec :)2
I pewnie Ty jeden z czystym sumieniem mopżesz powiedzieć, że rozwiązałeś problem wibracji definitywnie :)
nie do konca
gość kupił i zostawił mi pod domem teraz tylko go przestawiam bo zawadza :D :wink:
To ja go wezmę, jak koleś nie chce :)21

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » pn cze 06, 2005 7:37 pm

SebastianS pisze:
gural19 pisze:mi przy zjazdach z ostrej górki (przy hamowaniu silnikiem) reduktor wyskakuje...co to może być?wibracje od 60/godz,ale mam krzywy wałek od skrzyni do reduktora wiec przynajmniej przyczyna jest...(chyba)
Wyje.bane zęby w reduktorze, ewentualnie za słaba/pęknięta sprężyna w mechanizmie zatrzaskowym. Ale raczej to pierwsze.
mam dokladnie ten sam problem ale nawet przy hamowaniu skrzynią na płaskim, dodam ze zęby reduktora sa w super stanie. gdzie dokladnie jest ta sprezynka?

Awatar użytkownika
bodo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:49 am

Post autor: bodo » pn cze 06, 2005 8:43 pm

wibracje jakie opisałeś są z pewnością spowodowane załączonym na stałe wałem przedniego napędu miałem to samo zastosowałem sprzegiełka od UAZa tzw. manualne i podczas jazdy po szosie odłączałem przedni napęd i wibracje się skończyły.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn cze 06, 2005 11:01 pm

maksz pisze:
SebastianS pisze:
gural19 pisze:mi przy zjazdach z ostrej górki (przy hamowaniu silnikiem) reduktor wyskakuje...co to może być?wibracje od 60/godz,ale mam krzywy wałek od skrzyni do reduktora wiec przynajmniej przyczyna jest...(chyba)
Wyje.bane zęby w reduktorze, ewentualnie za słaba/pęknięta sprężyna w mechanizmie zatrzaskowym. Ale raczej to pierwsze.
mam dokladnie ten sam problem ale nawet przy hamowaniu skrzynią na płaskim, dodam ze zęby reduktora sa w super stanie. gdzie dokladnie jest ta sprezynka?
Dźwignie reduktora współpracują z metalowymi ryglami, które wchodzą w przednią część obudowy. Owe rygle mają wycięte odpowiednie nafrezowania, w które w poszczególnych położeniach wskakują stalowe kulki dociskane spręzynami. To powoduje zatrzaśnięcie się rygla w danym położeniu. Warto tez zastanowić się nad przyczynami wystepowania zbyt dużych sił dążących do wyłączenia danego przełożenia - na przykład wszelakich luzów na wałkach reduktora - zarówno poosiowych, jak promieniowych.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt cze 07, 2005 7:45 am

Sebastian albo może jeszcze być to że na samych dzwigniach są (powinny być) takie blaszki sprężynujące pomiędzy tymi dziwigniami w reduktorze i jak one nie dociskaja dzwigni to pod wpływem wibracji mogą się one przestawić oczywiście te sprężynki co pisałęś też. Czyli rasumująć przyczyn może byc wiele.
Umnie nic mi nie wyskakuje samo, ale wibracje przy załączonych sprzegiełkach sie pojawiają w okolicach 70km/h ael przy 80km/h jakoś zanikają. :)21
Nie ma wyjścia trzeba rozebrac reduktor i wymienić łożyska i powinno być dobrze :)21
Gazy 69

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości