Hamulce!

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Hamulce!

Post autor: poborcapodatkowy » pn cze 01, 2009 4:49 pm

Panowie, problem jest, a ściśle dwa:

1. Tył się blokuje. Wystarczy lekko przyhamować i dym z opon na asfalcie, na piasku zaś tył próbuje wyprzedzić przód. Korektor hamowania nowy, od Poloneza, taki doradził mechanik, że niby to to samo co oryginalny. Próbowałem wyregulować, ale jest już w skrajnym położeniu i nadal źle (ale lepiej).

2. Pedał hamulca chodzi jak chce. Raz miękko, raz twardo. Zaobserwowałem zależność: po jeździe po wybojach przy pierwszym wciśnięciu bardzo miękki, przy następnych normalnieje. Nie zauważyłem za to wpływu na siłę hamowania z tym, że gdy jest twardy, "bierze" wcześniej, gdy miękki - później. Dodatkowym objawem jest za każdym razem ciche syczenie w okolicy pompy, słyszalne oczywiście po otwarciu maski :wink: . Pompa została sprawdzona a wszystkie gumki wymienione (chociaż były w dobrym stanie) - bez rezultatu. Odpowietrzane w tę i nazad, nie raz - wrażenie jakby zaraz po odpowietrzaniu było lepiej, po kilku hamowaniach albo następnego dnia problem wraca, ale przy następnym odpowietrzaniu nie widać bąbelków. Węże elastyczne raczej ok, ręką nie czuć by się rozszerzały pod wpływem ciśnienia.

Nie wykluczam powiązania między jednym a drugim, np wrażenie, że tył hamuje mocno spowodowane słabym działaniem hamulców z przodu.

No, kto podoła? :)
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Hamulce!

Post autor: Bart03 » pn cze 01, 2009 8:25 pm

mocne hamowanie tylu przy sprawnej pompie wskazuje wybitnie na korektor - zdemontuj ten drut i zobacz co sie bedzie dzialo

syczenie to wina podcisnienia - u ciebie spierdziela zapewne miedzy pompa a serwem - uszczelnij na silikon

powodzenia :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Hamulce!

Post autor: gornek » pn cze 01, 2009 9:27 pm

Bart03 dobrze mówi, sprawdź ten regulator i uszczelnij serwo. Co do tego "miękkiego" pedała to może układ jest gdzieś nieszczelny w niewidocznym za zbytnio miejscu np. połączenie elastycznych węzy do zacisków ( mi tam ciekł płyn, niby bąbelków przy odpowietrzaniu nie było ale pedał bez oporów chodził, uszczelniłem dobrze odpowietrzyłem i chodzi jak trzeba ) :)
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Hamulce!

Post autor: poborcapodatkowy » wt cze 02, 2009 6:05 pm

Odkręciłem ten pręt na mocowaniu do mostu i było gorzej, tzn tył się blokował jeszcze wcześniej. Nie wiem czy jest sens kupować kolejny korektor - poprzedni niby nadawał się do wymiany, a z nowym jest to samo :(
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Hamulce!

Post autor: bartekbp01 » wt cze 02, 2009 6:19 pm

Ja raczej nie podołam bo sam walcze z hamplami już ponad rok :cry: :evil:
ale serwo może puszczać na wężu lub w środku lub pompa daje w kość , tak wiem wymieniłeś jej bebechy ale to może nie dawać rezultatów , to wiem z autopsji.
Porównaj jeszcze ze schematem czy masz węże przy pompie podpięte tak jak trzeba tzn czy tył z przodem jest tak jak trzeba
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Hamulce!

Post autor: Bart03 » wt cze 02, 2009 7:39 pm

poborcapodatkowy pisze:Odkręciłem ten pręt na mocowaniu do mostu i było gorzej, tzn tył się blokował jeszcze wcześniej. Nie wiem czy jest sens kupować kolejny korektor - poprzedni niby nadawał się do wymiany, a z nowym jest to samo :(
to dziwne bo powinno byc wrecz odwrotnie - moze masz przewody wpiete na odwrot w korektorze

sprawdz - gorne wejscie korektora powinno byc podpiete z przewodem hamulcowym tylnych bebnow , dolne z przewodem idacym do pompy hamulcowej 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Hamulce!

Post autor: tomek » śr cze 03, 2009 5:44 pm

Ja bym zaczął od wsadzenia jednak oryginalnego Nivoskiego korektora...Blokowanie tyłu wskazuje że cały czas z korektorem problem...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Hamulce!

Post autor: poborcapodatkowy » śr cze 03, 2009 8:25 pm

tomek pisze:Blokowanie tyłu wskazuje że cały czas z korektorem problem...
No i problem byl:
Bart03 pisze:przewody wpiete na odwrot w korektorze
:evil: :)11 :)24

Bart03, jasnowidzu, dzięki wielkie :)2 Nie wpadł bym na to :)9 Zamieniłem i gra.
Morał z tego następujący: nie wierzcie mechanikom.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Hamulce!

Post autor: gornek » śr cze 03, 2009 8:48 pm

no i gitara :) a jak sprawdzić czy ten regulator dobrze działa ??
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Hamulce!

Post autor: poborcapodatkowy » śr cze 03, 2009 10:09 pm

gornek pisze:no i gitara :) a jak sprawdzić czy ten regulator dobrze działa ??
Wyjedź na polną drogę i zahamuj. Jak Ci się tył blokuje prędzej niż przód to źle. Spróbuj wyregulować korektor (można go przestawiać na mocowaniu). Jeżeli to nie daje efektu, to zapewne do wymiany.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Hamulce!

Post autor: Sniper » śr cze 03, 2009 11:06 pm

poborcapodatkowy pisze: Morał z tego następujący: nie wierzcie mechanikom.
Pochwal się w co jeszcze im uwierzyłeś :)21 może że niva ma rozłączany napęd 4x4 ?

Zastanów się i wal śmiało !! :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Hamulce!

Post autor: poborcapodatkowy » czw cze 04, 2009 12:56 am

Uwierzyłem, że potrafią naprawić hamulce :-?
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Hamulce!

Post autor: Marek D. » czw cze 04, 2009 7:54 am

poborcapodatkowy pisze:Uwierzyłem, że potrafią naprawić hamulce :-?
Ale gwarancję dostałeś dożywotnią :wink: :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Hamulce!

Post autor: Krzysiek-74 » czw cze 04, 2009 9:31 am

Heh. Jak kiedyś, za pradawnych czasów :)13 , pomykałem z brawurą WARTBURGIEM z jedynie słusznym motorem: będzie,będzie,niebędzie, będzie :wink: :)21 , to jeden mechanior zasugerował, że kłopoty z silnikiem znikną, po wyregulowaniu zaworów 8) :)9

Jak kończył swój "wywód", to jego podwórko zaścielała błękitna mgiełka już :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Hamulce!

Post autor: bartekbp01 » czw cze 04, 2009 6:19 pm

Krzysiek-74 pisze:Heh. Jak kiedyś, za pradawnych czasów :)13 , pomykałem z brawurą WARTBURGIEM z jedynie słusznym motorem: będzie,będzie,niebędzie, będzie :wink: :)21 , to jeden mechanior zasugerował, że kłopoty z silnikiem znikną, po wyregulowaniu zaworów 8) :)9

Jak kończył swój "wywód", to jego podwórko zaścielała błękitna mgiełka już :)21 :)21 :)21
to musiał być specjalista wysokiej klasy :lol: :lol: :lol:
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Hamulce!

Post autor: gornek » pt cze 05, 2009 9:54 pm

poborcapodatkowy pisze:
gornek pisze:no i gitara :) a jak sprawdzić czy ten regulator dobrze działa ??
Wyjedź na polną drogę i zahamuj. Jak Ci się tył blokuje prędzej niż przód to źle. Spróbuj wyregulować korektor (można go przestawiać na mocowaniu). Jeżeli to nie daje efektu, to zapewne do wymiany.
Zrobiłem próby hamowania na łące. Raz łapało sam przód a parę razy wszystkie naraz. Jak pamiętam z okresu zimowego, to jak jeździłem po śniegu to zawsze mi blokowało wszystkie naraz
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Hamulce!

Post autor: poborcapodatkowy » sob cze 06, 2009 12:37 am

Jeżeli to, czy brał tylko przód albo wszystkie razem było uzależnione od nacisku na pedał to git. Polna droga lepsza bo można ślady pooglądać :D
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Hamulce!

Post autor: Sniper » sob cze 06, 2009 11:48 am

Nie zgadzam się, ogólną sprawność hamulców a w szczególności korektora hamowania najlepiej testować na równej i utwardzonej powierzchni.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Hamulce!

Post autor: poborcapodatkowy » sob cze 06, 2009 3:26 pm

A nie, bo jak tył za słabo hamuje, to na asfalcie raczej się nie zorientujesz, chyba że masz bezpośrednie porównanie do w pełni sprawnej, o co tow. Gornka nie podejrzewam :wink:
Poza tym, nawierzchnia o mniejszej przyczepności wzmacnia ewentualne efekty uboczne, co ułatwia ich obserwację już przy niższych prędkościach.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Hamulce!

Post autor: gornek » sob cze 06, 2009 4:25 pm

poborcapodatkowy pisze:A nie, bo jak tył za słabo hamuje, to na asfalcie raczej się nie zorientujesz, chyba że masz bezpośrednie porównanie do w pełni sprawnej, o co tow. Gornka nie podejrzewam :wink:
Poza tym, nawierzchnia o mniejszej przyczepności wzmacnia ewentualne efekty uboczne, co ułatwia ich obserwację już przy niższych prędkościach.
U mnie hamulce są raczej sprawne, chyba :o na asfalcie jak dobrze wcisnę to przód zablokuje bez problemu. A jak to jest z tym regulatorem, jeśli jest większe obciążenie na tylną oś to mocniej hamuje tył czy przód ?? oczywiście przy sprawnym regulatorze :)
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Hamulce!

Post autor: poborcapodatkowy » sob cze 06, 2009 5:13 pm

Na logikę to przy większym obciążeniu tył powinien hamować mocniej :wink:
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
gornek
Posty: 619
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 11:27 am
Lokalizacja: Zakliczyn/nD

Re: Hamulce!

Post autor: gornek » sob cze 06, 2009 6:29 pm

I właśnie jest problem :( przyglądałem się regulatorowi i zobaczyłem ze ten pręt przy regulatorze dziwnie się rusza :o . Ściągłem ten gumowy mieszek z którego wysypało się kilo rdzy a pręt po prostu urwał się a regulator jest zapieczony na " amen " . I chyba dlatego dziwnie mi hamują koła. Krótko mówiąc, nie mam regulatora :-?
Niva 1,7 94r - LPG - była ;((
Niva bez rdzy, to nie oryginalna niva.
Kierowca kat: A, B, B+E, C.

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: Hamulce!

Post autor: Ivul » sob cze 06, 2009 7:46 pm

Mi przy okazji wymiany sprzęgła mechanior wywalił korektor o czym powiadomił mnie po fakcie. I dlatego:
1 teraz w moim aucie nie grzebie nikt poza mną
2 da się jeździć z tyłem połaczonym na sztywno, bez korektora.

A jeżdze na pusto, z 500kg ładunku, 1300kg przyczepą.. i nigdy nic sie nie działo. dwa lata juz tak jeżdzę, snieg, błoto, sucho.. prawda jest taka ze w starych bebnach niema samoregulatorów wiec jak masz źle ustawione mimośrody to tył bierze jak chce bądz słabiej

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Hamulce!

Post autor: Sniper » ndz cze 07, 2009 11:00 am

poborcapodatkowy pisze:A nie, bo jak tył za słabo hamuje, to na asfalcie raczej się nie zorientujesz, chyba że masz bezpośrednie porównanie do w pełni sprawnej, o co tow. Gornka nie podejrzewam :wink:
Wystarczy załadować do bagażnika jakąś przeciwwagę - odpowiednia dla wagi silnika i tego co w komorze silnika. Jeśli załadujesz coś ciężkiego to od razu się powinieneś zorientować - tym bardziej jeśli zablokowanie przednich kół następuje nadspodziewanie prędko.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Hamulce!

Post autor: Sniper » ndz cze 07, 2009 11:02 am

poborcapodatkowy pisze: Poza tym, nawierzchnia o mniejszej przyczepności wzmacnia ewentualne efekty uboczne, co ułatwia ich obserwację już przy niższych prędkościach.
Nawierzchnia o mniejszej przyczepności wzmacnia występowanie wszelkich błędów az nadto - co prowadzi do błędnych odczytów i diagnoz na temat jego usterek. Jeśli chcesz miec obraz w miare rzeczywistej sytuacji to ze znacznie wiekszym prawdopodobieństwem uzyskasz go na utwardzonej powierzchni - czyt. ASFALT :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości