Radyjo CeBe
Moderator: Jerry
Radyjo CeBe
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracuje silnik?
Czy to pad kondensatora na alternatorze?
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracują wycieraczki?
Czy to pad nie wiem karwa czego na nie wiem karwa czym?
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI jak się otwiera okna?
Czy to może mieć związek ze zmianą opon na MTki?
Do byl jednak ciezki tydzien....
Czy to pad kondensatora na alternatorze?
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracują wycieraczki?
Czy to pad nie wiem karwa czego na nie wiem karwa czym?
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI jak się otwiera okna?
Czy to może mieć związek ze zmianą opon na MTki?
Do byl jednak ciezki tydzien....
Landrąver Discovęry 200tdi
Re: Radyjo CeBe
Związek jest oczywisty i niepodważalny.....Roch pisze:
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI jak się otwiera okna?
Czy to może mieć związek ze zmianą opon na MTki?

- tomek3838
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 4:24 pm
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontaktowanie:
Re: Radyjo CeBe
Defktory też tak czasem mają nawet na Atekach !
Jestem tu nowy!
Def 110, 300TDi, rocznik 1997, kolor coś jakby biały!
Def 110, 300TDi, rocznik 1997, kolor coś jakby biały!
Re: Radyjo CeBe
W Patrolach na AT-kach elektryczna antena nie wysuwa sie do końca...
Normalnie koszmar jakiś..


Normalnie koszmar jakiś..

Re: Radyjo CeBe
wszystkie 3 radia w 3 autach mi pierdzialy jak im wycieraczki zagralyRoch pisze:Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracują wycieraczki?
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
Re: Radyjo CeBe
Roch pisze:Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracuje silnik?
Czy to pad kondensatora na alternatorze?
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracują wycieraczki?
Czy to pad nie wiem karwa czego na nie wiem karwa czym?
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI jak się otwiera okna?
Czy to może mieć związek ze zmianą opon na MTki?
Do byl jednak ciezki tydzien....
7 x nie...
Re: Radyjo CeBe
Roch pisze:Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracuje silnik?
Czy to pad kondensatora na alternatorze?
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracują wycieraczki?
Czy to pad nie wiem karwa czego na nie wiem karwa czym?
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI jak się otwiera okna?
Normalne

O ile np. większa od zera jest oporność pomiędzy masą danego dyskacza,
a nakrętką wtyku anteny CB.
Jak już potwierdzisz powyższe(a potwierdzisz na pewno)........
Zresztą, pewnie sam już wiesz co i gdzie zeskrobać, żeby nie pierdziało ...

D2Td5'99
Re: Radyjo CeBe
A, i jeszcze coponiektóre ogrzewania tylnej szyby sieją jak radio maryja.
Ogrzewanie tylnej szyby w moim disco jest coponiektórym ogrzewaniem...
Mówicie że wystarczy przy antenie co nieco zeskrobać? W którym miejscu?

Ogrzewanie tylnej szyby w moim disco jest coponiektórym ogrzewaniem...


Mówicie że wystarczy przy antenie co nieco zeskrobać? W którym miejscu?
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...
I miss my mind the most...
Re: Radyjo CeBe
antena ma miec mase, trza skrobac az bedzie...
Re: Radyjo CeBe
jasne... możecie sobie skrobać , ale to i tak nic nie da...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: Radyjo CeBe
mi najpierw pierdziało, potem oczywiście przestało samo
teraz to się radio chyba spaliło

teraz to się radio chyba spaliło


jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
LR disco 200
5 o'clock offroad team
Re: Radyjo CeBe
Odpowiedź zaznaczona,reszta dla wytrwałychjacekwr pisze:Mówicie że wystarczy przy antenie co nieco zeskrobać? W którym miejscu?

Anteny samochodowe (w tym CB), te mocowane do blachy, to tylko część anteny.
Czyli tylko promiennik i przewód. Pozostała część takiej anteny, z założenia, to blacha naszego pojazdu.
Czyli nie mniej ważna przeciwwaga. Bez tej przeciwwagi to nawet President IOWA będzie tylko zwykłym kawałkiem drutu.
W takim przypadku mamy szczątkową skuteczność, SWR dużo za duży i przechwytywanie z kosmosu, a w szcególności
z naszego promu kosmicznego, wszelkich śmieci

I dlatego samo zamocowanie, a właściwie miejsce styku(najczęściej podkładka z ząbkami) anteny z blachą, jest tak ważne.
I na pewno nie chodzi tutaj o rozwiązania typu; mocuje antenkę na plastikowym zderzaku a mase sobie doprowadzę kabekiem

Chodzi o 100%owe, galwaniczne (a nie tylko elektryczne) połączenie masy anteny i masy pojazdu.
D2Td5'99
Re: Radyjo CeBe
jeśli antena jest dobrze zamocowana to czasem element, na którym mamy zamocowaną antenę jest źle masowany(maska drzwi, klapa)
(podkładki gumowe, lakier, klej na śrubach) wtedy można "masować" sam element (nie antenę, choć to podobno też działa)
pytanie gdzie masz antenę


pytanie gdzie masz antenę


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Radyjo CeBe
no wlasnie
antene mam na uchwycie do mocowania na brzegu blachy /drzwi, maski, zdezaka/ na takie dwie mikrosrubki z miejscem na imbusik.
na tylnych drzwiach sialo jak diabli, na zdezaku jakby ciut lepiej - ale dopiero po doprowadzeniu uczciwej masy do anteny.
sieje.
filterek na zasilaniu nic nie dal.
to co, przykrecic na stałe do zdeżaka?
te kondensatory na alternatorze...

to te dwa czerna pudeleczka z konektorkiem przykrecone do masy?
antene mam na uchwycie do mocowania na brzegu blachy /drzwi, maski, zdezaka/ na takie dwie mikrosrubki z miejscem na imbusik.
na tylnych drzwiach sialo jak diabli, na zdezaku jakby ciut lepiej - ale dopiero po doprowadzeniu uczciwej masy do anteny.
sieje.
filterek na zasilaniu nic nie dal.
to co, przykrecic na stałe do zdeżaka?
te kondensatory na alternatorze...

to te dwa czerna pudeleczka z konektorkiem przykrecone do masy?
Landrąver Discovęry 200tdi
Re: Radyjo CeBe
Również nic nie da wymiana alternatora,silniczka do; wycieraczek, szyb, reg. foteli, reg. lusterek, szyberdachów i co tam jeszcze:) .Roch pisze:no wlasnie
antene mam na uchwycie do mocowania na brzegu blachy /drzwi, maski, zdezaka/ na takie dwie mikrosrubki z miejscem na imbusik.
na tylnych drzwiach sialo jak diabli, na zdezaku jakby ciut lepiej - ale dopiero po doprowadzeniu uczciwej masy do anteny.
sieje.
filterek na zasilaniu nic nie dal.
Bo śmieci są zawsze generowane przez te urządzenia a przedostają się do radia CB tylko u wybrańców

Najczęściej nie przez zasilanie jeno bezprzewodowo przez żle zamocowane lub wadliwe anteny.

Gdybyś miał w zasięgu jakiś miernik (nawet taki za 10 zeta z marketa

Acha...
Te mikrośrubki pod imbusa są zakończone stożkami (nie przypadkowo).Stożki mają za zadanie wbić się w blachę.....
D2Td5'99
Re: Radyjo CeBe
mirnik jak przelacze na pojedyncze ohmy pokazuje ~2,5.
przed walką z masą pokazywal ~5,5
a!
z antena pozyczona, przyklejana do dachu tez pierdzi.
przed walką z masą pokazywal ~5,5
a!
z antena pozyczona, przyklejana do dachu tez pierdzi.
Landrąver Discovęry 200tdi
Re: Radyjo CeBe
Na tym najniższym zakresie musi być równo 0 ohm zarówno jak mierzysz pomiędzy gorącym we wtyczceRoch pisze:mirnik jak przelacze na pojedyncze ohmy pokazuje ~2,5.
przed walką z masą pokazywal ~5,5
a!
z antena pozyczona, przyklejana do dachu tez pierdzi.
antenowej a promiennikiem anteny, jak również pomiędzy masą wtyczki antenowej i masą samochodu.
I równie ważne; masa zasilania samego radyjka i masa auta również musi być 0ohm.
Oczywiście wszystkie pomiary przy odłączonej wtyczce anteny CB.
powodzenia
D2Td5'99
Re: Radyjo CeBe
rzadko który miernik pokazuje 0 ohm (jeśli pokazuje to albo jest do dupy albo jest bardzo dobry i skalibrowany z danymi przewodami pomiarowymi)
z reguły najpierw zwiera się przewody i potem odejmuje od wyniku zmierzoną wartość
dobra tyle o pomiarach rezystancji teraz o antenie
niskie wartości pomiędzy maja samochodu a anteną nie są niezbędne, tz nie przeszkadza jeśli są ale najczęściej nie pomaga
najważniejsze aby antena miała "styk" z elementem do którego jest aktualnie przykręcona (o ile ten element nie jest jakiś malutki) a to czy ten element ma połączenie z innymi elementami samochodu jest najczęściej mało ważne.
Są anteny które nie wymagają połączenia z żadnym elementem metalowym, są też anteny które nie wymagają połączenia galwanicznego z elementem metalowym. Te anteny wykorzystują elementy metalowe dzięki połączeniu pojemnościowym, przykładem takiej anteny jest antena magnetyczna.
Teraz o tropieniu zakłóceń elektromagnetycznych w samochodzie.
Nie jest to proste zadanie zwłaszcza zwłaszcza w kilku - kilkunastoletnim samochodzie ponieważ:
1. zużyte szczotki generują więcej zakłóceń
2. kondensatory mają okres świetności za sobą
3. skorodowane połączenia wykazują właściwości półprzewodnikowe co powoduje wprowadzanie dodatkowych zakłóceń
jeśli zakłócenia zmieniają się razem z obrotami silnika:
benzyna:
stare lub bedziewne kable wysokiego napięcia
zaśniedziała i/lub wypalona kopułka
zaśniedziały lub wypalony palec rozdzielacza
uszkodzona cewka zapłonowa
zaśniedziałe styki cewki
diesel:
w zależności od rodzaju zasilania:
uszkodzone wiązki pompo-wtryskiwaczy
razem:
uszkodzony alternator
uszkodzony kondensator filtrujący alternatora
zaśniedziałe połączenia
jeśli zakłócenia są stałe i zaczynają się po włączeniu silnika
to źródłem najczęściej jest pompa paliwa
pompy w zbiorniku najczęściej zasilane są 2 przewodami
wystarczy wsadzić pomiędzy nie kondensator filtrujący i połączyć przewód masowy z masą w okolicy zbiornika
jeśli wycieraczki generują sporo zakłóceń a połączenia są sprawdzone i oczyszczone a zakłócenia występują na każdej prędkości
to pomóc może tylko wymiana silnika
ps.
czasami ilość zakłóceń zmienia się jeśli dokładamy do anteny połączeń z innymi elementami samochodu
dzieje się tak dlatego że zmieniamy układ i wielkość ewentualnego ekranu
niestety zwykle ilość zakłóceń nie zmniejsza się wystarczająco.
z reguły najpierw zwiera się przewody i potem odejmuje od wyniku zmierzoną wartość
dobra tyle o pomiarach rezystancji teraz o antenie
niskie wartości pomiędzy maja samochodu a anteną nie są niezbędne, tz nie przeszkadza jeśli są ale najczęściej nie pomaga
najważniejsze aby antena miała "styk" z elementem do którego jest aktualnie przykręcona (o ile ten element nie jest jakiś malutki) a to czy ten element ma połączenie z innymi elementami samochodu jest najczęściej mało ważne.
Są anteny które nie wymagają połączenia z żadnym elementem metalowym, są też anteny które nie wymagają połączenia galwanicznego z elementem metalowym. Te anteny wykorzystują elementy metalowe dzięki połączeniu pojemnościowym, przykładem takiej anteny jest antena magnetyczna.
Teraz o tropieniu zakłóceń elektromagnetycznych w samochodzie.
Nie jest to proste zadanie zwłaszcza zwłaszcza w kilku - kilkunastoletnim samochodzie ponieważ:
1. zużyte szczotki generują więcej zakłóceń
2. kondensatory mają okres świetności za sobą
3. skorodowane połączenia wykazują właściwości półprzewodnikowe co powoduje wprowadzanie dodatkowych zakłóceń
jeśli zakłócenia zmieniają się razem z obrotami silnika:
benzyna:
stare lub bedziewne kable wysokiego napięcia
zaśniedziała i/lub wypalona kopułka
zaśniedziały lub wypalony palec rozdzielacza
uszkodzona cewka zapłonowa
zaśniedziałe styki cewki
diesel:
w zależności od rodzaju zasilania:
uszkodzone wiązki pompo-wtryskiwaczy
razem:
uszkodzony alternator
uszkodzony kondensator filtrujący alternatora
zaśniedziałe połączenia
jeśli zakłócenia są stałe i zaczynają się po włączeniu silnika
to źródłem najczęściej jest pompa paliwa
pompy w zbiorniku najczęściej zasilane są 2 przewodami
wystarczy wsadzić pomiędzy nie kondensator filtrujący i połączyć przewód masowy z masą w okolicy zbiornika
jeśli wycieraczki generują sporo zakłóceń a połączenia są sprawdzone i oczyszczone a zakłócenia występują na każdej prędkości
to pomóc może tylko wymiana silnika
ps.
czasami ilość zakłóceń zmienia się jeśli dokładamy do anteny połączeń z innymi elementami samochodu
dzieje się tak dlatego że zmieniamy układ i wielkość ewentualnego ekranu
niestety zwykle ilość zakłóceń nie zmniejsza się wystarczająco.
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość