Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16845
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Kabal » śr cze 10, 2009 9:27 am

_rort, szybciutko nowego Aisina zajechałeś :D widać pajero używane zgodnie z przeznaczeniem :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: gebels » śr cze 10, 2009 11:49 am

rort_ pisze:Senkjuwerymacz.

masz u siebie w BB firma AAronex

mam od nich sprzęgło w terrano i jak skończe tarcze w misku też u nich zrobie
ps. powiedz ze chcesz tarcze z efektem półsprzęgła
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: orzeh77 » śr cze 10, 2009 1:37 pm

gebels pisze:[..]
ps. powiedz ze chcesz tarcze z efektem półsprzęgła
mozesz coś więcej o tym efekcie?
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Videlec » śr cze 10, 2009 2:47 pm

łagodniejszy skok, "stopniowe branie" sprzęgła zbliżone do seryjnego bo generalnie sprzęgła ze spieków charakteryzują się skokiem 0 - 1 :wink:

bo chyba o takim mowa...? :roll:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: orzeh77 » śr cze 10, 2009 4:19 pm

a to nie zależy od ilości segmentów? :)9
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: rort_ » śr cze 10, 2009 5:19 pm

Kabal pisze:_rort, szybciutko nowego Aisina zajechałeś :D widać pajero używane zgodnie z przeznaczeniem :)21
Albo raczej kierowca ujowo prowadzi. Czasami jeszcze wpadam w amok... :oops:
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Adas » śr cze 10, 2009 6:13 pm

gebels pisze:
rort_ pisze:Senkjuwerymacz.

masz u siebie w BB firma AAronex

mam od nich sprzęgło w terrano i jak skończe tarcze w misku też u nich zrobie
ps. powiedz ze chcesz tarcze z efektem półsprzęgła
efekt półsprzęgła robią sprężyny , bez nich sprzęgło działa on/off

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: polaff » czw cze 11, 2009 11:16 pm

Adas pisze:
gebels pisze:
rort_ pisze:Senkjuwerymacz.

masz u siebie w BB firma AAronex

mam od nich sprzęgło w terrano i jak skończe tarcze w misku też u nich zrobie
ps. powiedz ze chcesz tarcze z efektem półsprzęgła
efekt półsprzęgła robią sprężyny , bez nich sprzęgło działa on/off
sprężyny służa do tłumienia drgań skrętnych, a półspżegło daje poślizg tarczy
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Adas » pt cze 12, 2009 5:17 am

sie nie znam , pewnie wiesz lepiej , wiem co piszę

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: polaff » pt cze 12, 2009 5:50 am

składalem kiedyś sprzęgło bez sprężyn i bez dwómasy i jakoś efekt półsprzęgła występował, ale sprzęgo szarpało... poza tym....

cytat:
Tarcza sprzęgła składa się z piasty osadzonej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej. Większość tych tarcz jest wyposażona w tłumiki drgań skrętnych, których zadaniem jest zabezpieczenie układu napędowego przed możliwością wystąpienia silnych drgań skrętnych o charakterze rezonansowym. Aby nie dopuścić do drgań rezonansowych w tarczach należy skorygować sumaryczną sprężystość układu napędowego. W tym celu stosuje się sprężynę o odpowiedniej charakterystyce, która jest umieszczona między tarczą nośną a piastą.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Adas » pt cze 12, 2009 8:42 am

polaff pisze:składalem kiedyś sprzęgło bez sprężyn i bez dwómasy i jakoś efekt półsprzęgła występował, ale sprzęgo szarpało... poza tym....

cytat:
Tarcza sprzęgła składa się z piasty osadzonej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej. Większość tych tarcz jest wyposażona w tłumiki drgań skrętnych, których zadaniem jest zabezpieczenie układu napędowego przed możliwością wystąpienia silnych drgań skrętnych o charakterze rezonansowym. Aby nie dopuścić do drgań rezonansowych w tarczach należy skorygować sumaryczną sprężystość układu napędowego. W tym celu stosuje się sprężynę o odpowiedniej charakterystyce, która jest umieszczona między tarczą nośną a piastą.
jeździłeś na tarczach ze spieków ? ja tak , efekt półsprzęgła możesz zawsze uzyskać, dodając więcej gazu przy ruszaniu i przytrzymaniu go później , sprężyna na traczy dają to , że auto wówczas nie podskakuje . Przy zwykłej tarczy dodanie więcej gazu przy ruszaniu i jeździe na półsprzęgła skutkuje spaleniem jej . Na spiekach też nie da się zbyt długa tak jechać bo stopisz docisk , ale się da .

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: orzeh77 » pt cze 12, 2009 6:47 pm

no to po co są segmenty w tarczach, zwykle można wybrać 3-4-6 segmentów, sie nie znam ale w aaronexie mówią że porównywalne do zwykłego sprzęgła są właśnie te 6-cio segmentowe, zresztą za niedługo sam zobacze :)
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: KML1 » śr lip 01, 2009 10:16 pm

Doszedł kosz na dach i wymieniłem boczne przesuwane szybki na pełne (czarne).

Obrazek
Obrazek


Szyby:
Było tak:
Obrazek


Jest tak:
Obrazek
Obrazek
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Richat
 
 
Posty: 123
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Richat » śr lip 01, 2009 10:22 pm

z czego ta szybka zrobiona?
co ty masz za felgi tam wsadzone?
z czego bagaznik robiony?
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: PiRoman » śr lip 01, 2009 10:31 pm

KML1 pisze:

Szyby:
Było tak:



Jest tak:
A że tak po lamersku spytam. W czym lepsze są te szyby od seryjnych?
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: KML1 » śr lip 01, 2009 10:54 pm

Richat pisze:z czego ta szybka zrobiona?
co ty masz za felgi tam wsadzone?
z czego bagaznik robiony?
Szyba zrobiona jest ze szkła :)21 , jest to orginał z wersji bez przesuwanych, kupiłem od anglika.

Z takimi felgami auto kupiłem , wydaje mi się że są seryjne.

Bagażnik zrobiony z rurek hydraulicznych , więcej fot tutaj:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 1&start=25
PiRoman pisze:
A że tak po lamersku spytam. W czym lepsze są te szyby od seryjnych?
Tak po lamersku :)21 , to są seryjne szyby tylko że nie odsuwane.
Jedna z moich przesuwanych zmieniła swój stan ze stałego na sypki, więc wymieniłem na takie.
Z tego forum wyczytałem kilka opinii, że lepsze są w tym, że nie zbiera się syf, nie parcieją uszczelki łączące 2 połówki, no i są czarne co trochę chroni przed nagrzewaniem się środka.

Pozdro!!
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Qpa_z_polski » czw lip 02, 2009 12:08 am

poporstu madry pomysł bo moje mnie juz do pasji dawno doprowadziły.... przy kazdym myciu myjka czuje i widze jak bardzo
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: PiRoman » czw lip 02, 2009 7:22 am

No ok, rozumiem. Ale moim kryterium zostanie przewietrzanie, klimy niet to i paruje środek szybciej, a te przesówane dają radę. A'propos klimy, poszukuję zestawu z jakiegoś anglika np. do mojego, chciałem sobie podnieść status :)21 . tylko nie wiem, czy taka "anglicka" da się zamontować bez spawarki i huty ... Przerabialiście temat?
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: acinski » czw lip 02, 2009 9:40 am

Nie da się bo szpeje z wnętrza nie podejdą :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: PiRoman » czw lip 02, 2009 11:39 am

acinski pisze:Nie da się bo szpeje z wnętrza nie podejdą :)
Ale nie da się, czy nie da się bez partyzantki? :)12

A co nie pasuje? Chłodniczka czy plastiki?
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: acinski » czw lip 02, 2009 11:53 am

Lustrzane odbicie elementów. Przewody tez nie pasują. Co jeszcze nie wiem. Goszen ma temat oblatany :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: PiRoman » czw lip 02, 2009 1:07 pm

Dzięki, zgłoszę sie do Niego... :)2
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: gebels » ndz lip 05, 2009 7:03 am

orzeh77 pisze:no to po co są segmenty w tarczach, zwykle można wybrać 3-4-6 segmentów, sie nie znam ale w aaronexie mówią że porównywalne do zwykłego sprzęgła są właśnie te 6-cio segmentowe, zresztą za niedługo sam zobacze :)

ja mam na 8 spiekach, sprężyny mocniejsze, docisk letko dłubnięty i przerównanane koło zamachowe :)21
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: PiRoman » ndz lip 05, 2009 8:56 am

gebels pisze:
ja mam na 8 spiekach, sprężyny mocniejsze, docisk letko dłubnięty i przerównanane koło zamachowe
Zrobić tak od razu? Za chwile staje na kanale to jest okazja... :roll:
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Masmo » pn lip 27, 2009 11:18 pm

DamnIt! pisze:
Eskapada pisze:.........
Nie trzeba kupować amortyzatorów dedykowanych do J9 można wszak kupić i Bilstein i Koni dedykowanych do Pajero. W jednym i drugim przypadku koszty są takie same :wink:
[...]
Ani Koni ani Bilstein nie mają w ofercie dedykowanych amorków do liftowanego Pajero 2. I w tym miejscu pojawia się J9 ... :)21
Właśnie liftuje swojego Terracana, na razie wirualnie :wink: No drążki już podciągnąłem.... :wink:
Po dogłebnym oblookaniu co i owo mam taki pomysł (poprawcie mnie jeśli błądzę !! ):
1. Przód pociągnę seryjne drążki i dam B6-ki z katalogu do Terracana. Amor i tak nie definiuje skoku zawieszenia który oddbywa się miedzy odbojami.....
2. Z tyłu dam podkładki pod sprężyny (żeby zachować seryjną sprężystoś która jest OK) i dłuższy amor B6. Jak piszecie LC J9.... Będzie robić? Nie urwę jakiegoś wahacza czy drążka?
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości