Hamulce

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Hamulce

Post autor: Michał » sob sty 08, 2005 8:03 pm

Witam,

nie działa, przynajmniej u mnie wyszukiwarka, dlatego przepraszam jeżeli powtarzam pytanie.

A brzmi ono tak - co z hamulcami w ogórku? (pompa jednostopniowa)
Objawy są następujące - miękki pedał, jak 2-3 razy nacisnę to trochę twardnieje, ale dalej hamuje słabiutko, właściwie to spowalnia...
Jakiś tydzień temu dolewałem płynu, odpowietrzyłem i hamulce jak żyletki (no prawie, bo trochę :wink: ściągał);
trochę pojeździłem po wodzie, błotku i hamulce powoli zaczeły słabnąć, aż do stanu opisanego powyżej.
Wcześniej miałem podobną sytuację, ale wtedy 'skończył się' płyn, a obecnie pełen zbiornik?? przewody całe, po kołach nic nie leje, trochę wilgotne jest wyjście z pompy, ale kapać nie kapie...

z góry dzięki za podpowiedzi

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » sob sty 08, 2005 8:36 pm

jak pojezdzisz po wodzie błocie to masz szybsze zuzycie okładzin przereguluj odpowietrz i bedzie super lub nie wszystko zalezy w jakim sa stanie bebny :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob sty 08, 2005 8:39 pm

posmaruj bebny: :D
a tak na powaznie to ja mialem identycznie tylko ze tylne cylinderki sie "zsikaly" - tak rozmiekly ze puszczaly plyn jak przez sito.
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » sob sty 08, 2005 9:06 pm

Na moje oko jeżeli nie gubi płynu to albo przy którymś kole coś się stało z regulatorem albo poszła uszczelka w pompie hamulcowej. Mogła się też zerwać okładzina z którejś szczęki. Zacząłbym od zdjęcia kolejno wszystkich bębnów.

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » sob sty 08, 2005 10:12 pm

tez tak mialem niedawno...zapowietrzone byly ;)

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » ndz sty 09, 2005 1:30 am

ja ci powiem michał że na popczątku jest cięzko ale idzie się przyzwyczaić do braku hamulców :D Ja mam teraz inny problem musze sie przestawić na to że mam hamulce, a nie pompować 5 razy przed swiatłami:D

Spytaj Prezesa czemu maili nie odbiera bo juz nie mam siły pisać do niego

Awatar użytkownika
Student69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 2:25 pm
Lokalizacja: Zawiercie
Kontaktowanie:

Post autor: Student69 » ndz sty 09, 2005 8:27 am

Hej Michał!!!

:wink: według mnie to może być brak kotwicy :lol: . Jak już rozbierzesz hamulce na części pierwsze to daj znać co było :) Albo czego nie było :)2

Do Kuki :

Prezes troszkę spóźnia się z odpowiedzią, ponieważ najbliższa sieć telefoniczna jest jakieś 13km, a sam Prezes przekwalifikował się na osadnika terenów wiejskich :)

Odezwie się niebawem

Pozdrowienia :)2
Gaz 69 fabryka

Uaz 469B z 1974 ( i nadal się trzyma!)

the one and only: Jura Adventure Team

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » ndz sty 09, 2005 10:41 am

miałem ostatnio podobny problem.
hamulec po jednym depnięciu zwalniał samochód że nawet czasami sie zatrzymywał ale po drugim to stawał ładnie. pLynu czasami dolewałem bo znikał ale po kołach nic nie ciekło. gdy jednak postał w garażu 2 tygodnie pojawił sie zaciek . koło zdjełem jest cieknie przedni dolny prawy to zdemontowałem tłoczek oglądam oringi i sie okazuje ze jeden sie obwinął i zrobił 'ósemke' nastepnie sie troche dotarł i z tamtąd ciekło. Więc nawet sie nie zastanawiaj tylko koła zdejmuj i szukaj. I teraz ja mam pytanie do grona kolegów. Co jest lepsze 2 oringi czy uszczelniacz? I jak zrobić albo czy pasują uszczelniacze do tłoczków z oringami?
pozdrawiam
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » ndz sty 09, 2005 11:25 am

ten sam problem- na przedniej osi mam uszczelniacze a tyl na podwojnych oringach- tak to jest jak sie ma 100 tys czesci i trz cos sensownego wystrugac :)21

ale nie wiem czy tak jest dobrze..hamowalo jak jezdzil.. :roll:
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz sty 09, 2005 11:38 am

nie problemu jezeli masz rózne rodzaje gumek
w cylinderkach
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 09, 2005 1:40 pm

zreszta gumki pasuja z zuka zarowno oringi jak i typ "warga"
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » ndz sty 09, 2005 10:49 pm

no i tu sie problem pojawia bo byłem w sklepie i zykowskie i tarpanowskie nie pasują??
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » ndz sty 09, 2005 10:54 pm

lepiej kupic oryginalne, bo sa i co najwazniejsze pasuja.
nawet wiem gdzie w krakowie mozna nabyc.
jak ktos zainteresowany to na Pw prosze pisac

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 10, 2005 7:37 am

hekselw pisze:no i tu sie problem pojawia bo byłem w sklepie i zykowskie i tarpanowskie nie pasują??
a ja zasuwam juz 3 lata na zukowskich i z tego co pamietam sa identyczne. Moze dali ci inny typ bo sa dwa rodzaje
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pn sty 10, 2005 2:36 pm

1 - Zdejmuj bębny i czyść hample z błocka,
2 - sprawdź stan okładzin i bębnów,
3 - Jak wsjo jest OK, złóż do kupy i wyreguluj na mimośrodach (tych na 17-kę).

P.S.
Z doświadczenia powiem oringi lepsze !! !! !!
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn sty 10, 2005 2:46 pm

dodalbym pkt. 4

Podkrec regulacje na pąpie ( :)21 ).
Czesto pomaga.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » pn sty 10, 2005 4:19 pm

Właśnie przyszły pocztą uszczelniacze. Faktycznie mogą być takie same jak w żuku.
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 10, 2005 4:25 pm

hekselw pisze:Właśnie przyszły pocztą uszczelniacze. Faktycznie mogą być takie same jak w żuku.
nowy typ uaza to stary typ zukowski i na odwrot- tak mi sie cos kojarzy
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » pn sty 10, 2005 4:58 pm

Witam,
pół dnia pod samochodem i efektów brak :evil: pedał dalej miękki, lekko twardnieje dopiero po 3-4 naciśnięciu.

Płyn wymieniony, hamulce odpowietrzone w/g instrukcji, próbowałem regulacji na mimośrodach, ale efektów nie było, jak dokręciłem trochę mocniej to hamowało lepiej ale cały czas ocierało.
Przy przednim prawym kole regulacja na mimośrodach nie dawała praktycznie nic - czyli to koło zapewne do grubszej roboty :cry:

Chyba że robię coś nie tak - może ktoś napisać jak odpowietrzyć hamulce i pompe - ale tak po ludzku, bo instrukcje mam :wink: - czy nie ma jakiś trików ??
Czy wspomniana regulacja na pompie polega na większym wysunięciu popychacza, czy może ...

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pn sty 10, 2005 5:10 pm

Michał pisze:Witam,
pół dnia pod samochodem i efektów brak :evil: pedał dalej miękki, lekko twardnieje dopiero po 3-4 naciśnięciu.

Płyn wymieniony, hamulce odpowietrzone w/g instrukcji, próbowałem regulacji na mimośrodach, ale efektów nie było, jak dokręciłem trochę mocniej to hamowało lepiej ale cały czas ocierało.
Przy przednim prawym kole regulacja na mimośrodach nie dawała praktycznie nic - czyli to koło zapewne do grubszej roboty :cry:

Chyba że robię coś nie tak - może ktoś napisać jak odpowietrzyć hamulce i pompe - ale tak po ludzku, bo instrukcje mam :wink: - czy nie ma jakiś trików ??
Czy wspomniana regulacja na pompie polega na większym wysunięciu popychacza, czy może ...
mówiłem że trzeba zdjąć bębny...
zacznij od prawego przodu
a najprostrze odpowietrzanie polega po prostu na lekkim odkręceniu odpowietrzników i poczekaniu kilku minut, nie wierzyłem że zadziała aż spróbowałem :o

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sty 10, 2005 8:12 pm

a kiedy pompe wymieniałes????????? jak chcesz odpowietrzyc pompe to popusc przewód który przekazuje płyn dalej do układu :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn sty 10, 2005 8:25 pm

maruda pisze:....a najprostrze odpowietrzanie polega po prostu na lekkim odkręceniu odpowietrzników i poczekaniu kilku minut, nie wierzyłem że zadziała aż spróbowałem :o
:o
a gdzies ty tak hamulce odpowietrzal ??
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pn sty 10, 2005 8:40 pm

MOC pisze:
maruda pisze:....a najprostrze odpowietrzanie polega po prostu na lekkim odkręceniu odpowietrzników i poczekaniu kilku minut, nie wierzyłem że zadziała aż spróbowałem :o
:o
a gdzies ty tak hamulce odpowietrzal ??
:)21
wiedziałem, że nikt nie uwierzy !
spróbuj...

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

hamulce

Post autor: ub40 » pn sty 10, 2005 8:49 pm

pompa starego typu jednostopniowa odpowietrza sie sama a z tym "miekkim" pedalem to moze byc kwestia regulacji ciegla pompy /skoku jalowego/.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » pn sty 10, 2005 8:53 pm

Kasprol pisze:jak chcesz odpowietrzyc pompe to popusc przewód który przekazuje płyn dalej do układu :lol: :lol:
Tak właśnie zawsze (tzn. całe 6 razy) robiłem i zawsze działało.
Pompa w ciągu ostatnich 16 miesięcy nie była wymieniana, czy wcześniej tego nie wie nikt, ale nie cieknie, gumki ma w b. dobrym stanie rys, czy zadrapań w środku też nie ma...

Właśnie wpadł mi do głowy pomysło-plan - ponieważ popychacz na pompie jest już na maxa wykręcony, może nawiercić dodatkowe dwa otwory i cofnąć pompe o jakieś 2cm ??
Ciekawe tylko czy dostanę się tam z wiertarką bez wywalania połowy elektryki :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość