detale w oryginale
Moderator: Student
detale w oryginale
potrzebuje info o oryginalnym lakierze jaki byl stosowany do sprzetu [ nr ral ], z czego były daszki przeciwsłoneczne , oraz obszyciu tapicerki siedzeń [ czesto jest wstawka koloru bialego - taka obwódka] - jesli by ktoś mial blizsze informacje - z góry dzieki
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Daszki są zrobione ze specjalnie utwardzonej i wodoodpornej tektury (rodzaj preszpanu)
w czarnym kolorze i metalowym okuciu.
Okucie nie malowane, tylko zabespiczane galwanicznie.
Te białe obszycia to miały Jelcze (parówy), a o GAZ'ach nic nie wiem.....nie przesadzasz
z tym oryginałem.........? Tak tylko pytam.....
w czarnym kolorze i metalowym okuciu.
Okucie nie malowane, tylko zabespiczane galwanicznie.
Te białe obszycia to miały Jelcze (parówy), a o GAZ'ach nic nie wiem.....nie przesadzasz
z tym oryginałem.........? Tak tylko pytam.....

JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
bardzo dobrze-ratujcie te auta.. co do tych obszyc (ja mam na mysli te biale prazki na laczeniach materialu-np na bokach siedzen) to jak rekonstruowalem motocykle to mialem takiego tapicera co robil takie rzeczy- moge poszukac namiarow na niego on lubil bawic sie w takie klocki jak tapicerowanie starych aut
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
4runner 1st gen. '88
1 - Oryginalny (radziecki) lakier do tych pojazdów, to raczej nie będzie miał odpowiednika w zachodniej, a nawet naszej numeracji. Był to zielono-oliwkowy, błyszczący lakier jakim ruskie wszystkie pojazdy kołowe malowali. Musisz go sobie dorobić na podstawie jakiegoś elementu wziętego z GAZ-a, UAZ-a, ZIŁ-a, URAL-a itd.
2 - Daszki przeciw słoneczne, tak jak przedmówca napisał - coś w roszaju preszpanu a może bardziej tektolitu, czarne ze stalowym, ocynkowanym okuciem.
3 - siedzenia były pokryte czarnym skajem (dermą) bez jakichkolwiek ani białych, ani żadnych innych pasków na szwach. Te paski były wstawiane tylko wtedy, gdy siedzenie byłow Polsce na nowo obszywane.
2 - Daszki przeciw słoneczne, tak jak przedmówca napisał - coś w roszaju preszpanu a może bardziej tektolitu, czarne ze stalowym, ocynkowanym okuciem.
3 - siedzenia były pokryte czarnym skajem (dermą) bez jakichkolwiek ani białych, ani żadnych innych pasków na szwach. Te paski były wstawiane tylko wtedy, gdy siedzenie byłow Polsce na nowo obszywane.
W razie jak by co, to 601-34-87-25
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Ruskie nie stosowali matowych lakierów
Z odcieniami się zgodzę, ale ich zakres był minimalny, tzn, nie było ciemnych i jasnych, tylko minimalne różnice (mówię oczywiśie o sprzętach z epoki - do końca lat 70-tych, potem rzeczywiście ciężarówki były ciemniejszą farbą malowane).



Z odcieniami się zgodzę, ale ich zakres był minimalny, tzn, nie było ciemnych i jasnych, tylko minimalne różnice (mówię oczywiśie o sprzętach z epoki - do końca lat 70-tych, potem rzeczywiście ciężarówki były ciemniejszą farbą malowane).
W razie jak by co, to 601-34-87-25
na moim gzie jest podobny do oryginału.
mam recepture jak mieszac- brąz, czarna i zieleń trop.
mam recepture jak mieszac- brąz, czarna i zieleń trop.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
jest zgaszona bo tak chciałem... operujesz czarnym żeby rozjasniać bądź przyciemniać...
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
no, ja bym rzekł - przygasić/przybrudzić... Jak chcesz zachować żywą barwę i ściemnić a nie zgasić/zbrudzić jej, nie używasz czarnej, tylko barwy komplemnetarnej... Tu - ciemnego niebieskiego. Wiem że na pierwszy rzut oka to wydaje się niektórym dziwne, ale tak to działa - a z mieszaniem farb mam zawodową styczność przez 12 lat.
Ogólnie po czarny sięgałem zawsze tylko w wyjatkowych wypadkach, lub własnie gdy chodziło o "zbrudzenie" barwy.
A tak w ogóle, to pierdolić to
Ogólnie po czarny sięgałem zawsze tylko w wyjatkowych wypadkach, lub własnie gdy chodziło o "zbrudzenie" barwy.
A tak w ogóle, to pierdolić to

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
a co? - hienować recepturą lakru sie zachciało? daj spokój...
hienować mozna wszystkim ale nie tym co się gaza tyczy. Trza się cieszyć że są jeszcze kolesie którym się chce giezy robić i pomagać im trza.
hienować mozna wszystkim ale nie tym co się gaza tyczy. Trza się cieszyć że są jeszcze kolesie którym się chce giezy robić i pomagać im trza.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
szary pisze:a co? - hienować recepturą lakru sie zachciało? daj spokój...
hienować mozna wszystkim ale nie tym co się gaza tyczy. Trza się cieszyć że są jeszcze kolesie którym się chce giezy robić i pomagać im trza.
nie wiesz ze on by wlasna.....

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA 
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Jagoda, drobna poprawka... skaj, to nie derma!Jagoda pisze:[ciach]...
3 - siedzenia były pokryte czarnym skajem (dermą) bez jakichkolwiek ani białych, ani żadnych innych pasków na szwach. Te paski były wstawiane tylko wtedy, gdy siedzenie byłow Polsce na nowo obszywane.
Zasadnicza i kolosalna różnica technologiczna.
-> Derma - plastik o jednolitej strukturze, nie odporny na niskie temperatury,
po niżej zera twardnieje, traci elastyczność, może pękać.
-> Skaj - to tworzywo którego produkcja rozpoczeła się na skale przemysłową
dopiero w latach '70 XXw. Odporny na niskie temperatury,
jego wyjątkowa elastyczność zachowuje się nawet do -40 stopni dzięki strukturze.
Przy powiększeniu widać że to jest rodzaj pianki. To właśnie powietrze daje mu tę właściwość.
Ostatnio zmieniony sob sty 15, 2005 1:37 am przez JA'JACEK, łącznie zmieniany 1 raz.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
- Student69
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: czw wrz 23, 2004 2:25 pm
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontaktowanie:
Jacek: Tego, żeby Rosjanie używali kosmicznej technologii, to im nie można zarzucić, ale z tego co widziałem , to używali już skaju do obijania siedzeń przednich w 1970 roku. Był on nawet wytrzymały, ponieważ ponieważ podszyty był drobno tkanym materiałem.
Co do daszków przeciewsłonecznych - oprócz wymienionych wyżej były stosowane z czarnego tworzywa, które troszkę światła przepuszczało. Analogiczne można obaczyć w warszawach.
Pozdrawiam!!
Co do daszków przeciewsłonecznych - oprócz wymienionych wyżej były stosowane z czarnego tworzywa, które troszkę światła przepuszczało. Analogiczne można obaczyć w warszawach.
Pozdrawiam!!

Gaz 69 fabryka
Uaz 469B z 1974 ( i nadal się trzyma!)
the one and only: Jura Adventure Team
Uaz 469B z 1974 ( i nadal się trzyma!)
the one and only: Jura Adventure Team
Chybiony argument.......obydwie technologie wymagają podszycia tkaniną.Student69 pisze:Jacek: Tego, żeby Rosjanie używali kosmicznej technologii, to im nie można zarzucić, ale z tego co widziałem , to używali już skaju do obijania siedzeń przednich w 1970 roku. Był on nawet wytrzymały, ponieważ ponieważ podszyty był drobno tkanym materiałem.
W przeciwnym razie darły by się.
To chyba wersja generalska ...Co do daszków przeciewsłonecznych - oprócz wymienionych wyżej były stosowane z czarnego tworzywa, które troszkę światła przepuszczało. Analogiczne można obaczyć w warszawach.
Pozdrawiam!!

JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości