a tak przy okazji mógł byś z grubsza doświadomić jak takowa awaria się objawia i czym skutkuję ?czesław&jarząbek pisze:generalnie wszystkie pompy cierpią na tą samą usterkę czyli wytarty korpus nastawnika.
pomp. wtrysk. 200 a 300
Moderator: Jerry
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
zablokowaniem elektozaworu, odpowiedzielnego za zapalanie i gaszenie motura 

Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
z autopsji czy zaslyszane...tybero pisze:zablokowaniem elektozaworu, odpowiedzielnego za zapalanie i gaszenie motura

Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
u niego akurat z autopsji. opiłki z nastawnika wędrują po pompie i gromadzą się pod zaworkiem do gaszenia uporczywie.
#noichuj
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
Że zapytam... skąd ta niechęć do EDC?...


Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
juz pisalem, prostym chlop z lasu, gdzie mi tu "komputrow" szukac.
Ostatnio cos sie popierdzielilo, podejrzewam to "cus" zamontowane na grodzi a sterowane podcisnieniowo z pod turbo..., nawet nie wiem jak to nazwac, takim prosty, z jednej strony rurka z drugiej jak peczek cebulki dymki kabelkow kupka.
Jak to kiedys stwierdzil Irenusz L podgladajac moje czynnosci naprawcze land rovera: podziwiam twoja nonszalancje technologiczna.
Widzisz, jak tu pozwolic sobie na nonszalancje skoro kazdy zakichany kabelek to wielka niezglebiona tajemnica.
Z trudem, jako nie mechanik pojalem proste zaleznosci pomiedzy: zbiornikiem, rurkami w te i nazad, pompka, odstojnikiem, filtrem, i duza pompa tudziez tymi co rozpylaja. Z trudem, ale na tyle, ze jak cos kleknie to wiem gdzie postukac, w co pizgnac, albo kiedy zadzwonic po holownika.
W tej kupie kabelkow, puszeczek, zlaczek itp sie nie orientuje, orientowac sie nie chce, i wiem, ze nie potrafie
Kabelki sa zlosliwe i wogole...
a poza tym jak kiedys utopilem to bydle (rzadko nim jezdze, wole proste sprawdzone 200 ze startej stajni, lub 110, nawet zonina 300tke wole bo ona na linke pumpe ciungnie), to jakis pierdzielony potencjometr przy pedalowaniu musialem wymieniac, czy tam rozbierac (mechanik moj robil wiec nie wiem do konca co tam zrobil). To ja mam gdzies takie auto co to po metrowej wodzie zdycha i na sznurku wraca do chaty... jeszcze uzasadniac ?
Podzdrowka
Norbert J. Zbróg
Ostatnio cos sie popierdzielilo, podejrzewam to "cus" zamontowane na grodzi a sterowane podcisnieniowo z pod turbo..., nawet nie wiem jak to nazwac, takim prosty, z jednej strony rurka z drugiej jak peczek cebulki dymki kabelkow kupka.
Jak to kiedys stwierdzil Irenusz L podgladajac moje czynnosci naprawcze land rovera: podziwiam twoja nonszalancje technologiczna.
Widzisz, jak tu pozwolic sobie na nonszalancje skoro kazdy zakichany kabelek to wielka niezglebiona tajemnica.
Z trudem, jako nie mechanik pojalem proste zaleznosci pomiedzy: zbiornikiem, rurkami w te i nazad, pompka, odstojnikiem, filtrem, i duza pompa tudziez tymi co rozpylaja. Z trudem, ale na tyle, ze jak cos kleknie to wiem gdzie postukac, w co pizgnac, albo kiedy zadzwonic po holownika.
W tej kupie kabelkow, puszeczek, zlaczek itp sie nie orientuje, orientowac sie nie chce, i wiem, ze nie potrafie

Kabelki sa zlosliwe i wogole...
a poza tym jak kiedys utopilem to bydle (rzadko nim jezdze, wole proste sprawdzone 200 ze startej stajni, lub 110, nawet zonina 300tke wole bo ona na linke pumpe ciungnie), to jakis pierdzielony potencjometr przy pedalowaniu musialem wymieniac, czy tam rozbierac (mechanik moj robil wiec nie wiem do konca co tam zrobil). To ja mam gdzies takie auto co to po metrowej wodzie zdycha i na sznurku wraca do chaty... jeszcze uzasadniac ?
Podzdrowka
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
opisz objawy...
przerywa/przestaje ciągnąć/spada na wolne obroty na średnich obrotach i świeci check engine?
przerywa/przestaje ciągnąć/spada na wolne obroty na średnich obrotach i świeci check engine?
#noichuj
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
we cysetce to liczydło niż kompjuczer jest raczej. Niemniej domyślam się że gerboks zetefa masz, bo dla nich głównie EDC przysposobiono, a i tak wyszło że 122kM nie gwarantują nadzwyczjnej dynamiki dla tej skrzynki z biegami... o 113kM z linkowego 200/300tdi nawet nie wspomnę... kuni będzie brakować do zaprzęgu.
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
Opisuje:czesław&jarząbek pisze:opisz objawy...
przerywa/przestaje ciągnąć/spada na wolne obroty na średnich obrotach i świeci check engine?
1 - swieci od czasu do czasu, poza tym nie chce wchodzic na obroty depnieta, jak powoli i na dlugich dystansach to wejdzie wysoko, tyle, ze to trwa wiecznosc
2 - nie przyspiesza depnieta, mam wrazenie, ze nie dostaje odpowiednio duzo paliwa po zadzialaniu turbiny, nie przeklada sie zadziaianie turbiny na dodatkowa dawke paliwa
3 - jak juz po dlugim czasie wejdzie i jedzie to co jakis czas zdycha, w sensie, ze schodzi w obrotach w dol
4 - zimna zapala opornie (acz zapala) tez wydaj mi sie jakby za malo paliwa i przez chwile chodzi dosyc klekotliwie - metalicznie, jak zlapie troche temp to cichnie
slowem, wszystko co napisales.
pzdr
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
e..., nie - to manualna krzynka jest.darek_s pisze:we cysetce to liczydło niż kompjuczer jest raczej. Niemniej domyślam się że gerboks zetefa masz, bo dla nich głównie EDC przysposobiono, a i tak wyszło że 122kM nie gwarantują nadzwyczjnej dynamiki dla tej skrzynki z biegami... o 113kM z linkowego 200/300tdi nawet nie wspomnę... kuni będzie brakować do zaprzęgu.
liczydlo nie liczydlo, kupa drutow to kupa drutow, nawet jezeli wchodzi w liczydlo

z tym automatem nie jest tak zle, moja zona ujezdza 300 na lince z automatem, czasami tym sie poturlam i calkiem fajnie mi sie tym turla. No fakt na codzien ujezdzam 200 w dychaczu, lub 110 2.5 ws, wiec 300 nawet w automacie moze byc rakieta.
pzdr
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
no.bert pisze:Opisuje:czesław&jarząbek pisze:opisz objawy...
przerywa/przestaje ciągnąć/spada na wolne obroty na średnich obrotach i świeci check engine?
1 - swieci od czasu do czasu, poza tym nie chce wchodzic na obroty depnieta, jak powoli i na dlugich dystansach to wejdzie wysoko, tyle, ze to trwa wiecznosc
2 - nie przyspiesza depnieta, mam wrazenie, ze nie dostaje odpowiednio duzo paliwa po zadzialaniu turbiny, nie przeklada sie zadziaianie turbiny na dodatkowa dawke paliwa
3 - jak juz po dlugim czasie wejdzie i jedzie to co jakis czas zdycha, w sensie, ze schodzi w obrotach w dol
4 - zimna zapala opornie (acz zapala) tez wydaj mi sie jakby za malo paliwa i przez chwile chodzi dosyc klekotliwie - metalicznie, jak zlapie troche temp to cichnie
slowem, wszystko co napisales.
pzdr
Norbert J. Zbróg
to problemy masz dwa lub trzy.
lub nawet cztery.
1. przestawiony rozrząd.
2. zdechła pompa wtryskowa.
3. zdechła wiązka EDC
4. inne
1, 3, 4 łatwo wyeliminować.
2 też łatwo ale drożej.
1+3+4<2
2>pompa+wtryski no edc
pompa+wtryski no edc eliminuje 1,2,3 i czasem 4.
żeby było tanio kup sobie anglika dawcę. pozamieniasz co trzeba a odzysk wyzeruje rachunek.
#noichuj
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
fajnie
, przeciez wiadomo, ze jeden problem to nie problem, a skoro ma byc problem to koniecznie nie jeden, a co ? Jak juz miec to miec.
a na serio:

najbardziej podejzewam toto co wisi na grodzi. Podejrzewam dlatego, ze czy to podepniemy czy wypniemy to zadnego efektu to nie daje tak na plus (obecnego stanu) jak i na ew pogorszenie.
Slowem czy wpiete, czy wypiete na jedno wychodzi
Chyba czekaja na mozliwosc rejestracji, albo wszystkie strucle juz z anglownii wyczyscili.
W moich warunkach po prostu zadnych "drutow" uzytkowac sie nie da
pzdr
Norbert J. Zbróg

a na serio:
troche, zesmy pompa w te i wewte dali, wiec przestawiony aktualnie jest na bank.1. przestawiony rozrząd.
nie wykluczone, acz tak z nagla ? Chyba dawala by jakis sygnal wczesniej2. zdechła pompa wtryskowa.
nie mam pojecia co to poza tym, ze domyslam sie ze wiazka to wiazka drutow3. zdechła wiązka EDC

pewnie tez4. inne
najbardziej podejzewam toto co wisi na grodzi. Podejrzewam dlatego, ze czy to podepniemy czy wypniemy to zadnego efektu to nie daje tak na plus (obecnego stanu) jak i na ew pogorszenie.
Slowem czy wpiete, czy wypiete na jedno wychodzi
szukam, ale jak na zlosc - jak zawsze bylo pelno tak teraz nic w poblizu nie ma.2>pompa+wtryski no edc
pompa+wtryski no edc eliminuje 1,2,3 i czasem 4.
żeby było tanio kup sobie anglika dawcę. pozamieniasz co trzeba a odzysk wyzeruje rachunek
Chyba czekaja na mozliwosc rejestracji, albo wszystkie strucle juz z anglownii wyczyscili.
W moich warunkach po prostu zadnych "drutow" uzytkowac sie nie da
pzdr
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
Czesiek zapomniales o jeszcze jednej dosc istotnej rzeczy
Bert, sprawdz pompe paliwa w pierwszej kolejnosci ,takie same objawy sa przy jej zdechnieciu .

Bert, sprawdz pompe paliwa w pierwszej kolejnosci ,takie same objawy sa przy jej zdechnieciu .
Discovery 300tdi
http://www.thesaurus.com.pl/
http://www.thesaurus.com.pl/
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
na wszelki wypadek zostala wymieniona na nowa, nic to nie dalo, zatem nie pompa paliwaMick pisze:Czesiek zapomniales o jeszcze jednej dosc istotnej rzeczy![]()
Bert, sprawdz pompe paliwa w pierwszej kolejnosci ,takie same objawy sa przy jej zdechnieciu .
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
czyli Czesio nie zapomniał
pominął z premedytacją 


W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
Nie koniecznie ,moze na PW sie zgadali
Bert przewod paliwowy od zbiornika az do pompy sprawdzony ? Nigdzie nie cieknie ?
Odstojnik czysty ? Ominiety?

Bert przewod paliwowy od zbiornika az do pompy sprawdzony ? Nigdzie nie cieknie ?
Odstojnik czysty ? Ominiety?
Discovery 300tdi
http://www.thesaurus.com.pl/
http://www.thesaurus.com.pl/
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
wszystko poza pieprzonymi drucikami zostalo sprawdzone i jest OKMick pisze:Nie koniecznie ,moze na PW sie zgadali![]()
Bert przewod paliwowy od zbiornika az do pompy sprawdzony ? Nigdzie nie cieknie ?
Odstojnik czysty ? Ominiety?
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
A bidule zapomnieli zapytać czy masz paliwobert pisze:
wszystko poza pieprzonymi drucikami zostalo sprawdzone i jest OK
Norbert J. Zbróg


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
pytanie o pompę paliwa i paliwo w baku byłoby obelgą rzuconą wprost inteligencji interlokutora więc wrzuciłem to w pozycję 4: inne.


#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
a najbardziej typową usterkę wiązki da się wyeliminować w warunkach polowych.
#noichuj
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
...przepływomierz bym podejrzewał w pierwszej kolejności, on nie lubi metrowej wody, a w drugiej potencyjometr. Pierwszy raz słyszłem żeby się zepsuł
. Ja myślę że nie od rzeczy byłoby się pod komputer podłączyć... i byłoby wszystko wiadomo. 


Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
potencjometr jest nowy (tzn ma dwa miesiace).darek_s pisze:...przepływomierz bym podejrzewał w pierwszej kolejności, on nie lubi metrowej wody, a w drugiej potencyjometr. Pierwszy raz słyszłem żeby się zepsuł. Ja myślę że nie od rzeczy byłoby się pod komputer podłączyć... i byłoby wszystko wiadomo.
przeplywomierz byl akurat wowczas ciut powyzej wody, zreszta woda byla dosyc dawno temu bo ze 2 miesiace, wiec nie ma (raczej) zwiazku z obecnym stanem "braku rzeczy".
Komputer... no, pewnie najblizszy w Poznaniu a to tam i nazad 400 wiec nie bardzo mi sie chce (czytaj: az tak duzo czasu nie mam)
Gdyby nie to, ze dopiero co zrobilem w nim generalke skrzynki biegowej, a chwile temu rozrzad to juz stalby na zakaznym i oddawal swoje bebechy tym ktorym "chce" sie jezdzic.
pzdr
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
tą metodą nie przestawisz rozrządubert pisze:
troche, zesmy pompa w te i wewte dali, wiec przestawiony aktualnie jest na bank.

Turbo pressure sensor ma wpływ na dawkę paliwa w funkcji obciążenia silnika i ciśnienia w kanale dolotowym ...nie ma on wpływu na utrudniony rozruch, czy metaliczną pracę zimnego silnika. Na to ma wpływ jak pisał czesław przestawiony rozrząd (wystarczy że o ząb), a przyczyną przestawionego rozrządu jest niewystarczająco fachowy serwis, lub wadliwe elementy rozrządu... w takiej właśnie kolejnościbert pisze:
najbardziej podejzewam toto co wisi na grodzi. Podejrzewam dlatego, ze czy to podepniemy czy wypniemy to zadnego efektu to nie daje tak na plus (obecnego stanu) jak i na ew pogorszenie.
Slowem czy wpiete, czy wypiete na jedno wychodzi
Poza tym w przypadku przejścia ECU (liczydła) w tryb pracy awaryjnej, część czujników jest ignorowana, a czytany jest przede wszystkim czujnik pedału gazu.
Pozdrawiam
DarekS
Re: pomp. wtrysk. 200 a 300
no to sam sie wiecej nie mogl przestawic (rozrzad) ponad to co "grzebane" prawo lewo pompa wtrysk.darek_s pisze:tą metodą nie przestawisz rozrządubert pisze:
troche, zesmy pompa w te i wewte dali, wiec przestawiony aktualnie jest na bank.
![]()
Turbo pressure sensor ma wpływ na dawkę paliwa w funkcji obciążenia silnika i ciśnienia w kanale dolotowym ...nie ma on wpływu na utrudniony rozruch, czy metaliczną pracę zimnego silnika. Na to ma wpływ jak pisał czesław przestawiony rozrząd (wystarczy że o ząb), a przyczyną przestawionego rozrządu jest niewystarczająco fachowy serwis, lub wadliwe elementy rozrządu... w takiej właśnie kolejnościbert pisze:
najbardziej podejzewam toto co wisi na grodzi. Podejrzewam dlatego, ze czy to podepniemy czy wypniemy to zadnego efektu to nie daje tak na plus (obecnego stanu) jak i na ew pogorszenie.
Slowem czy wpiete, czy wypiete na jedno wychodzi
Poza tym w przypadku przejścia ECU (liczydła) w tryb pracy awaryjnej, część czujników jest ignorowana, a czytany jest przede wszystkim czujnik pedału gazu.
Pozdrawiam
DarekS
"toto" sie zrobilo w zasadzie nagle i nie mialo zwiazku z woda ani robieniem rozrzadu albowiem mocno przesuniete w czasie bylo w stosunku do owych "wydarzen".
Z zapalaniem to on wczesniej mial juz problem, palil zawsze, ale tak cos jakby sie mu paliwo cofalo (stad wymienialem pompe paliwa) chwile trzeba bylo pokrecic a potem juz ladnie zapalal, wiec to cos zapewne oddzielnego od obecnej padaczki (im dluzej stal niepalony tym dluzej trzeba bylo krecic - po wymianie pompy nadal ten sam objaw byl).
Obstawialbym to co nazwales czujnikiem cisnienia, przypuszczenie bierze sie stad, ze obojetne czy to jest wpiete czy nie to auto caly czas zachowuje sie tak samo.
Pewnie poszukam jeszcze tego dynkas i wymienie, acz wole docelowo przejsc na prostszy, pojmowalny przezemnie system bez drutow.
Dziek za uwage
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości