Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: Przemm » pt lis 20, 2009 11:03 am

Witajcie
pelen optymizmu w ten sloneczny dzien umylem auto i jego podwozie (unikajac komory silnika). auto odpalilo jak zwykle szybko, ale po 200 m zaczelo tracic moc i zgaslo, z trudem odpalilem ale problem pojawil sie ponownie po 2-3 km, samochod gasl na wolnych obrotach ( na zakretach przy zmianie biegow), na prostych odcinkach trzymany na wyzszych jakos jechal ale mocy jakby mniej...
Objawy jakby brakowalo paliwa???? rozszczelnilem przewody??? zalalem elektryke pompy paliwa , moze filtr paliwa, filtr powietrza wyglada na suchy zreszta uniakalem wodu w tej czesci samochody, co jest??
jakies pomysly co sprawdzic?
z gory dziekuje
P.

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: Maqlinka » pt lis 20, 2009 11:11 am

Może jakimś cudem nalałeś sobie wody do zbiornika z paliwem :-?
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: mephi » pt lis 20, 2009 11:13 am

1. Pompa paliwa jest mechaniczna...
2. Sprawdż całą linie paliwową, od zbiornika do filtra paliwa, ale przed tym jeszcze zweryfikuj:
- ręczną pompkę, czy daje opór przy pompowaniu,
- zamień wężyk od filtra paliwa do pompy na przeźroczysty i zacznij pompować ręczną pompką - zweryfikuj czy nie ma pęcherzyków powietrza.
Jeśli są to jednak wskakuj pod auto i patrz na przewód paliwowy (ten grubszy, obok hamulcowych) jak znam zycie to problem będzie w przejściu nad sprężyną..

Oczywiście:
- sprawdż odstojnik w filtrze paliwa, spuść wodę...
- sprawdź przewód powrotny do zbiornika.
- sprawdź jednak filtr powietrza, czy nie jest czasami mokry,
- dodatkowo koniecznie sprawdź rurę pomiędzy turbiną a puszką filtra - czy czasami nie masz luzu na cybantach...
- no i czy przy myciu nie wlałeś czegoś do zbiornika... ale to musiała by być duża ilość... tak czy owak sprawdź odstojnik przy filtrze paliwa.

Ja po takich przygodach miałem w końcu problem ze smokiem w zbiorniku :o

Pozdr
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: martii » pt lis 20, 2009 2:41 pm

prowokacja...
z takimi objawami omijaj kaluze, i bron boze nie jezdzij w deszczowe dni :lol:

patrol o ile nie nalejesz wody do baku lub przez filtr do kolektora i myjac przednia szybe nie utopisz sterownika ma odpalac i jezdzic

a tak btw - masz wogule paliwo? :D
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: Fiba » pt lis 20, 2009 2:43 pm

No to go pocieszyli niema co.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: Przemm » pt lis 20, 2009 3:48 pm

Mephi...
DZIEKI
p.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: LSD » pt lis 20, 2009 4:41 pm

Jak myłeś kercherem, to jest duża szansa, że uszkodziałeś przewód paliwowy i łapie Ci powietrze. Przwody w Parchach, czasami są tak skorodowane, że same pękają :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: mephi » pt lis 20, 2009 4:54 pm

LSD pisze:Jak myłeś kercherem, to jest duża szansa, że uszkodziałeś przewód paliwowy i łapie Ci powietrze. Przwody w Parchach, czasami są tak skorodowane, że same pękają :)
Ale miedziane rurki są ogólno dostępne i w przypadku przewodu paliwowego łatwe do poprowadzenia :)21
Przynajmmniej nie trzeba zarabiać końcówek :)2
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: Przemm » pt lis 20, 2009 8:26 pm

Diagnoza o rozszczelnieniu wydaje sie celna, wlasnie zanurkowalem pod auto i rzeczywiscie mam zachlapany bak od strony wlewu paliwa, cienkie przewody wychodzace wydaja sie suche, natomiast zdjeta mam opaske z plastikowej rury od wlewu paliwa (harmonijke), nie wiem jak to polaczenie z bakiem jest zbudowane, ale to jedyne mokre miejsce, moze przez to nalalem wody? czy tylko zasysane jest powietrze i stad zaklocenia w pracy silnika na niskich obrotach???
co wy nato?
P

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: martii » pt lis 20, 2009 10:57 pm

dobra niech bedzie

nad filtrem masz pompke, dopompuj az zacznie stawiac opor i odpal

zakladasz przezroczysty waz na zasilanie pompy i patrzysz czy nie ma powietrza

odkrecasz przewody zasilajace wtryski (klucz 17) zapinasz klucz i staraj sie jednym uderzeniem reki zerwac, podstawa nie pchaj i nie ciagniej - bo mozesz pogiac rurke przelewowa
opcja 2 poprawna 17 a drugim blokujesz nakretke od przelewu
przekrecasz kluczyk i patrzysz czy daje na wszystkie wtryski

opcja szukanie dziury w calym

pomiedzy 1 a 2 wtryskiem masz na rurce przelewowej koncowke wystawiona do gory, to przelew, zciagasz i pompujesz powinno ladnie leciec

wykrecasz oslone w prawym tylnim nadkolu (3 wkrety)
z wlewu masz 2 weze, wlewowy i odpowietrzenie
z baku bedzie wychodzi wezyk ok 12mm i laczy sie z rurka do ramy i wlasnie on lubi byc schrupany - to odpowietrzenie baku - malo istotne dla odpalania ale warto naprawic

przewody paliwowe masz 2, gruby zasilajacy i nieco cienszy powrot, zobacz ich stan, najlepiej pompujac paliwo reczne i na dobrze umytym podwoziu, czasami przy padnietym mocowaniu tylniej sprezyny, a dokladnie przy urwanym uchy w ramie przewody lubia sie miazdzyc, bo ida pomiedy mocowaniem sprezyny a buda, dotyczy to rowniez hamulcowych

reasumujac, zacznij od prostych zeczy
czy masz paliwo za filtrem, czy nie ma powietrza za filtrem, czy nie zapowietrza sie na powrocie - najmniej roboty a juz bedzie cos wiadomo
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: mephi » pt lis 20, 2009 11:03 pm

Przemm pisze:Diagnoza o rozszczelnieniu wydaje sie celna, wlasnie zanurkowalem pod auto i rzeczywiscie mam zachlapany bak od strony wlewu paliwa, cienkie przewody wychodzace wydaja sie suche, natomiast zdjeta mam opaske z plastikowej rury od wlewu paliwa (harmonijke), nie wiem jak to polaczenie z bakiem jest zbudowane, ale to jedyne mokre miejsce, moze przez to nalalem wody? czy tylko zasysane jest powietrze i stad zaklocenia w pracy silnika na niskich obrotach???
co wy nato?
P
Tak powietrze jak i woda spowoduje Twoje objawy... choć...

Niemniej, dopóki nie zweryfikujesz procedurki Pana @martii lub mojej, nie dowiesz się, czy to powietrze, czy to może woda... -> (Przeźroczysta rurka do pompy)...
Więc .... do dzieła :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: martii » pt lis 20, 2009 11:40 pm

tylko nie Pana, w blocie wszyscy sa rowni... po kolana :lol:
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: mephi » sob lis 21, 2009 12:08 pm

martii pisze:tylko nie Pana, w blocie wszyscy sa rowni... po kolana :lol:
Brudzia nie pilismy, hehehe :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: krzysiek.g24 » sob lis 21, 2009 7:15 pm

miałem podobne objawy po przeprawie przez wodę, okazało się że miałem padnięty oring ten pod smokiem w baku i nalała się woda. na dole w baku jest śrubka do spuszczania ropy, wszystko spuściłem, wytarłem do sucha wnętrze baku, zmieniłem filtr paliwa, nowa ropa i wszystko wróciło do normy

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: Didymos » ndz lis 22, 2009 10:24 am

A jakim to sposobem wycierałeś bak od środka ??
Masz na usługach krasnoludki ?? :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: krzysiek.g24 » ndz lis 22, 2009 11:21 am

wyjąłem smok, no i mam długie łapy wiec dałem rade:) o krasnoludkach nie pomyślałem :-?

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: Przemm » czw lis 26, 2009 10:18 am

hej
Wracam do tematu, sprawa sie wlecze, bo czasu malo i ciagle pada...
Jesli ktos moze wyjasnic, ktory przewod elektryczny jest do czego i co jest pod ta zardzewialą pokrywa? oto foto
http://hotimg23.fotki.com/a/194_149/229_23/bak.jpg[url][/url]
bo rozmumiem, ze grubszy przewod gumowy to doplyw paliwa do silnika a cienszy to powrot z pompy.

Ciagle szukam zrodla przeciwku i jedynie, co to sparciale przewody lub polaczeia z nimi,
(moje zachlapanie baku pogorszylo sie po okresie postoju na parkingu, jakby rozszczelnil sie przewod powrotu i paliwo zlalo sie z nigeo z czasem na bak...)

Drugie pytanie to odpowierzenie baku z jakims, jak sie domyslam, pochlaniaczem, filtrem, czy rurka ta jest zupelnie drozna czy jest jeszcze zabezpieczona jakims zaworem?? Bo wczesniej miale rowniez problem z zapowierzonym bakiem...
http://hotimg23.fotki.com/a/194_149/229 ... od.jpg[url][/url]
dzieki za pomoc,
P.

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: mephi » czw lis 26, 2009 10:29 am

Pod pokrywą jest smok...
Jak Ci się to uda odkręcić to moje gratulacje... :o
Przed wymaną zbiornika u mnie, ponieważ tam miałem nieszczelnośc,
właśnie przez przedzewiałą klapkę smoka, ratowałem się żywicą
epoksydową zaklejając całość...
Całkiem prawdopodobne, że tutaj masz nieszczelność :(

Chyba, że w odstojniku pod filtrem miałeś sporo wody...
Wtedy trzaba będzie uszczelnić wlew do baku, no i zająć się
udrożenieniem odpowietrzenia - cienki drucik ... :)2

Ja do tego, że mam nieszczelność w klapce smoka doszedłem
po wymianie całej linii paliwowej :)21

Powodzenia
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: martii » czw lis 26, 2009 9:06 pm

spusc paliwo z baku

oczysc sruby mocowania smoka dlutkiem a pozniej szczotka, podlej jakim przezeraczem i zaopatrz sie w dobry klucz nasadkowy, na kazda srube nabij nasadke lekko mlotkiem, tak zeby dobrze zlapala i z czuciem odkrecaj

pozniej czyszczenie i na wszczelki wypadek jak sie okaze ze wszystko sprawne zamaluj jakims epoksydem

co do odpowietrzenia, olej te zardzewiale rurki i daj nowy waz od baku po wlew

zobacz w jakim stanie sa rurki pomiedzy nadkolem a gormym mocowaniem sprezyny, najlepiej widac i diagnozowac po bodylifcie :D
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: Przemm » sob lis 28, 2009 4:38 pm

Walcze, walcze
Juz doszedlem, ze bez zlania paliwa nie wygram, martii napisz slowem krotkim, gdzie jest ten korek spustowy czy pod ta blacha ochronna czy gdzies za bakiem patrzac od przodu?, nic nie moge wypatrzyc... jutro kanal i wiecej swiatla ale bedzie szybciej jak wyjasnisz dzieki
na dopalaczach silnik odpalil , ale znowu nazbieralo sie duzo wody w filtrze paliwa i motor zgasl, potem ponownie to samo, musi byc woda w baku, mocno sie glowie, ktorędy moglem tyle jej nalac, chyba bak nie mogl, gdzies od gory na wylot skorodowac? rocznik paracha 96... zreszta robi sie podcisnienie za korkiem paliwa wiec dziury nie moze byc, srednio to rozmumiem
ok dosc teoretyzowania
z ciekawostek smok w oryginale ( tylko calosc) 1400zl
dzieki za pomoc
P.

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: martii » sob lis 28, 2009 10:49 pm

jest tylko jedna sruba na dnie baku, w oslonie powinno byc oczko i jedna sruba
Obrazek
jak masz mozliwosc wstawienia auta na kanal mozesz wywalic caly bak
ja to robilem w pojedynke bezproblemowo

bak jest na 6sciu srubach, po 3 z przodu i tylu
najpierw odkrecasz 4 zewnetrzne, one trzymaja bak i oslone, srodkowe 2 trzymaja sam bak

pozniej odpinasz weze paliwowe przy smoku i przewod od czujnika il paliwa, jest na kostce
na koniec przewody wlewowe i odpowietrznik

na sam koniec wykrecasz srodkowe sruby od baku

jak zamierzasz zostawic sobie parcha na dluzej, zainwestuj w farbe epoksydowa, ja robilem SIGMA, koszt ok 200zika za 4l epoksydu co daje z utwardzaczem ok 5,5l, wystarcza na zabezpieczenie ramy, podlogi, mostow itp
a po wyczyszczeniu baku ewentualnych poprawkach blacharskich bedziesz mial bak na nastepne lata
tu moj z 89 po doczyszczeniu przed malowaniem
Obrazek
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8 = SMOK W BAKU

Post autor: Przemm » czw gru 17, 2009 3:51 pm

Hej
Koncząc watek, dziekuje za pomoc, Martii Mephi chyle czoła...
Moj problem związany był z przerdzewiałym smokim, udało mi sie dostać zamiennik (150zl +wysylka) i silnik ożył, problemem było zasysanie powietrza przez metalowa końcówkę przewodu paliwowego, ktory wychodzi ze smoka. Trudno mi odpowiedzieć, czy to zbieg okoliczności czy uszkodzilem nadrdzewiały element karczerem. Wymienilem rówmnież dla pewnosci filtr paliwa (24 zl). Auto jeździ jak dawniej, czas pokaże, czy to koniec, podziele się wiedzą, , jesli cos sie wydarzy,
W celach edukacyjnych pokazuje jak wyglada smok Nissan Patrol long y60 rocznik 96: (oryginal 1400zl, co uwazam za jakies szalenstwo)
http://hotimg23.fotki.com/a/88_156/16_108/smok_01.jpg
oraz jego przerdzewiala czesc
http://hotimg23.fotki.com/a/88_156/16_108/smok_02.jpg
Niesmialo poproszę admina o przeklejenie watku, gdzies gdzie nie przepadnie, gdyz sądze, że był wyjatkowo merytoryczny
Pozdr P.

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: krzysiek.g24 » czw gru 17, 2009 5:12 pm

gdzie dostałeś ten zamiennik??

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8 = SMOK W BAKU

Post autor: mephi » czw gru 17, 2009 6:13 pm

Przemm pisze:Hej
Koncząc watek, dziekuje za pomoc, Martii Mephi chyle czoła...
Moj problem związany był z przerdzewiałym smokim, udało mi sie dostać zamiennik (150zl +wysylka) i silnik ożył, problemem było zasysanie powietrza przez metalowa końcówkę przewodu paliwowego, ktory wychodzi ze smoka.
:)2 Najważniejsze, że się udało!

Mój '91 wyglądał podobnie :o

Pozdr
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Re: Mycie auta = problem z silnikiem - y60 2,8

Post autor: krzysiek.g24 » czw gru 17, 2009 6:49 pm

ja w swoim wspawałem nowe rurki, sprawdziłem w wodzie, wszystko szczelne. Pomalowałem górną część, ale skoro są zamienniki za 150zł to może kupiłbym nowy:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości