wiatrak elektryczny

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

wiatrak elektryczny

Post autor: zaq » ndz sty 16, 2005 9:08 pm

Przymierzam sie do założenia wiatraka elektrycznego. Zastanawiam się od czego przypasować chłodnicę i wiatrak, żeby robiło to z Żukowskim silnikiem. Jeśli ktoś ma u siebie cos takiego i posiada fotki, to tez chetnie obejrze :) pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » pn sty 17, 2005 12:38 am

poszukaj - bylo na forum na pewno bo sam to "odgrzewalek" kilka razy :wink:
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn sty 17, 2005 2:14 pm

Najlepiej jest zostawić tą chłodnicę co jest i zapodać odprzodkowy wiatrak od citroena BX - szybkoobrotowy, z płaskim silnikiem... sprawdzone działa bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » pn sty 17, 2005 5:52 pm

Mi w wiatraku już dwa razy łożyska umarły. Chyba mam jakiś felerny.
Gazik już jedzie - Gazik jeszcze jedzie.
*niepotrzebne skreślić.
www.yellowdream.pl

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn sty 17, 2005 5:55 pm

Bo one wody nie lubią...

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Re: wiatrak elektryczny

Post autor: pol » pn sty 17, 2005 6:38 pm

zaq pisze:Przymierzam sie do za³o¿enia wiatraka elektrycznego. Zastanawiam siê od czego przypasowaæ ch³odnicê i wiatrak, ¿eby robi³o to z ¯ukowskim silnikiem. Je¶li kto¶ ma u siebie cos takiego i posiada fotki, to tez chetnie obejrze :) pozdrawiam
od BMW od klimy, 3 biegi, na najszybszym chlodzi silnik do 60 stopni.
Ladie pasuje na chlodnice gazikowa z przodu, i miesci sie w nosku
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pn sty 17, 2005 6:52 pm

A jak sie te biegi zmienia.... trzeba mieć specjalny termostat czy co??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn sty 17, 2005 7:02 pm

pewnie jakis przelacznik trojpozycyjny badz potencjomter :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn sty 17, 2005 7:22 pm

MOC pisze:pewnie jakis przelacznik trojpozycyjny badz potencjomter :wink:
no wlasnie :lol:
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sty 17, 2005 7:37 pm

Ja mam z z klimy z MB 124, same zalety-szybki (wydajny),płaski i łatwy

w demontzu (przydatne przy wymianie szczotek lub łozysk)



:)21
LJ 70

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » pn sty 17, 2005 9:00 pm

Ale czy sam ten wiatrak elektryczny wystarczy??

Pytam - bo mam właśnie mały problem silnik mi się grzeje (S-21 - tylko ciut podkręcony + oryginalna chłodnica żuka).

Pytanie teraz czy wyp.......oryginalny wiatrak i załozyć tylko elektryczny?? I czy to wystarczy??

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sty 17, 2005 9:44 pm

sawis pisze:Ale czy sam ten wiatrak elektryczny wystarczy??

Pytam - bo mam właśnie mały problem silnik mi się grzeje (S-21 - tylko ciut podkręcony + oryginalna chłodnica żuka).

Pytanie teraz czy wyp.......oryginalny wiatrak i załozyć tylko elektryczny?? I czy to wystarczy??
moze nie wystarczyć, za mała pojemność chłodnicy


ale na gazo pochodnych powinno wystarczyc,


ja mam z avi - wys. i szer. tak jak w zuku a gr tak o 3cm wieksza


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » pn sty 17, 2005 10:24 pm

sawis pisze:Ale czy sam ten wiatrak elektryczny wystarczy??

Pytam - bo mam w³a¶nie ma³y problem silnik mi siê grzeje (S-21 - tylko ciut podkrêcony + oryginalna ch³odnica ¿uka).

Pytanie teraz czy wyp.......oryginalny wiatrak i za³ozyæ tylko elektryczny?? I czy to wystarczy??
na dolniaku i woldze od BMW u mnie wystarczal w zupelnosci
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn sty 17, 2005 10:35 pm

Sawis w S21 wywalenie termostatu problem rozwiazuje.
Disco 300 ES

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » wt sty 18, 2005 1:47 pm

Dzięki jerry30 - własnie mam to uczynić i przetestować w najbliższej przyszłości.

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » wt sty 18, 2005 1:48 pm

A sam "jakiś" wiatrak elektryczny dał by rade wychłodzić S-21?
Próbował Ktoś?

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt sty 18, 2005 1:51 pm

Jeszcze niekiedy co bardziej ambitni modzili z pustą obudową termostatu - znaczy obniżali ją, coby rura do chłodnicy taka zagięta nie była - ponoć przepływ lepszy, ale ja nigdy nie stosowałem więc nie wiem jak to jest w praktyce wykonane...

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt sty 18, 2005 1:53 pm

sawis pisze:A sam "jakiś" wiatrak elektryczny dał by rade wychłodzić S-21?
Próbował Ktoś?
Ta... próbowałem... takim od pomyloneza... ale w tedy byłem młody i głupi, i na szczęście miałem na pace ten sześciołopatowy od dolniaka bo mógłbym najwyżej za garkuchnię robić...

sawis
Posty: 1880
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: NDM

Post autor: sawis » wt sty 18, 2005 1:59 pm

Tia - od poloneza tez już kiedyś motalem - z mizernym skutkiem....

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt sty 18, 2005 2:07 pm

Generalnie dobrze spisywał się ten od cytryny, ale był używany tylko jako pomocniczy... teraz przy fordzie, zostałem skazany na elektryczny wentylator jako opcję podstawową i jedyną... no zobaczymy, ale też i chłodnica inna nieco...

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt sty 18, 2005 2:37 pm

Ja w S-21 miałem wiatrak ten na pompie chlodnice od Gaza nie od zuka boo za mala i oprucz tego jeszcze elektryczny wiatrak przed chlodnica ale tego bardzo rzadko uzywalem bo nie chcial sie grzac nawet z termostatem
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » śr sty 19, 2005 12:01 am

Student pisze:
sawis pisze:A sam "jakiś" wiatrak elektryczny dał by rade wychłodzić S-21?
Próbował Ktoś?
Ta... próbowałem... takim od pomyloneza... ale w tedy byłem młody i głupi, i na szczęście miałem na pace ten sześciołopatowy od dolniaka bo mógłbym najwyżej za garkuchnię robić...
No właśnie ja kombinuje żeby wywalić ten wiatrak na pompie i założyć tylko elektryczny. Chłodnice mam gazowską.

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » śr sty 19, 2005 12:03 am

a moze ktos wie jaki wlacznik wentylatora (tumperatura zalaczenia)wlutowac do chlodnicy zeby wiatrak elektryczny sam sie wlacza przy okrelonej temperaturze.


Albo jaka powinna byc optymalna temperatura S21

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr sty 19, 2005 9:05 am

Optymalna to chyba taka jak w każdym innym - znaczy okolice 90 topni... u mnie zawsze stało na 80 - znaczy wskazówka idealnie w pionie... a czujnik mozna wlutować od pomyloneza - najłatwiej dostępny jest. A chłodnica gazowska dobra jest, bo duża. Tyle ,że u mnie nie do zastosowania, bo się nie pomieszczę ze wszystkim.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr sty 19, 2005 2:21 pm

ja mam meśka warzywniaka i wentyltor od pasata a termowyłącznik od fiata ritmo na gazowej chłodnicy i jeszcze nigdy go nie przegrzałem. z Tym że nie mam go z przodu a za chłodnicą
Gazy 69

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość