...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: poreb » ndz lis 22, 2009 10:30 am

gdzie szukac vin-u w krotkim Y60?
tabliczke znamionowa mam ale na ramie nie moge go znalesc :roll:
obejrzalem cala i z przodu i z tylu i nie ma :roll:
chyba ktos go zamalowal
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Didymos » ndz lis 22, 2009 12:03 pm

Skończyło mi się wisko w sd33 - stawia nikły opór, nie słychać wiatraka po odpaleniu...
Jest jakiś sensowny (czytaj niedrogi :)21 ) zamiennik z np. dostawczaka, czy jestem skazany towar dedykowany ??
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Fiba » ndz lis 22, 2009 3:51 pm

Po czym poznać że szklanka jest do wymiany.Rano zimny przez 30?sek nierówno chodzi. Czy jak wymontuje szklanki to będzie widać uszkodzoną?
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz lis 22, 2009 4:03 pm

Didymos pisze:Skończyło mi się wisko w sd33 - stawia nikły opór, nie słychać wiatraka po odpaleniu...
Jest jakiś sensowny (czytaj niedrogi :)21 ) zamiennik z np. dostawczaka, czy jestem skazany towar dedykowany ??
Nowe wisko 265 zł na znanym serwisie aukcyjnym, więc nie ma co kombinować, ale przestrzegam że ja go jeszcze nie testowałem.

Jak masz rozbieralne wisko to je rozkręć i zobacz czemu nie działa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz lis 22, 2009 4:08 pm

Fiba pisze:Po czym poznać że szklanka jest do wymiany.Rano zimny przez 30?sek nierówno chodzi. Czy jak wymontuje szklanki to będzie widać uszkodzoną?
Jak będzie miękka to znaczy, że nie trzyma oleju i jest do wywalenia.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Fiba » ndz lis 22, 2009 4:13 pm

OK piękne dzięki .Rozumiem że wymieniam nie komplet tylko uszkodzone.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz lis 22, 2009 4:18 pm

Jak nie chcesz kilka razy robić to wymień wszystkie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Didymos » ndz lis 22, 2009 5:11 pm

N2O pisze: Nowe wisko 265 zł na znanym serwisie aukcyjnym, więc nie ma co kombinować, ale przestrzegam że ja go jeszcze nie testowałem.

Jak masz rozbieralne wisko to je rozkręć i zobacz czemu nie działa.
:)21
Taa widziałem, pewnie zostanę testerem :)21
Wisko mam, na oko, rozbieralne, chyba poświęcę z jeden wieczór na przegląd 8)
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz lis 22, 2009 5:19 pm

Jeśli jest nieszczelne to można towotu do środka napakować - będzie chodzić cały czas, ale takie coś może się przydać na wszelki wypadek jakby nowe padło - tylko przy wolnossącym silniku wisko pracujące cały czas to masakra jest, odejmuje sporo mocy.

Warto sprawdzić po otwarciu wiska czy ruch sprężynki bimetalowej przekłada się na otwarcie zaworka(odsłonięcie otworu przez który przepływa olej). Jeśli w środku jest sucho to sprzęgło raczej jest nieszczelne.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Gorgus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 07, 2009 7:15 am

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Gorgus » ndz lis 22, 2009 6:00 pm

Mroczny pisze:na pewno podobnie im to wyjdzie... :)21
bierz pahero bo łatwiej o przytmonego diesla a to na wycieczce wazniejsze od kata rampowego :wink:
[Dzieki za odpowiedz :)21
Myślę raczej o benzynie i tu mocniejsze jest 3,5 litra Patha (243 KM) a Pahero przy 3.0 litra "tylko" 177.
Pahero jest zbudowane na Ramie + sztywny tylny most jak to wyglaa w przypadku Pathfinder`a ?

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » ndz lis 22, 2009 6:27 pm

poreb pisze:gdzie szukac vin-u w krotkim Y60?
tabliczke znamionowa mam ale na ramie nie moge go znalesc :roll:
obejrzalem cala i z przodu i z tylu i nie ma :roll:
chyba ktos go zamalowal
Prawa strona ramy z przodu , patrzysz z góry na belkę ramy , między prawym światłem a akumulatorem .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » ndz lis 22, 2009 6:30 pm

KarolSawiak pisze:
poreb pisze:gdzie szukac vin-u w krotkim Y60?
tabliczke znamionowa mam ale na ramie nie moge go znalesc :roll:
obejrzalem cala i z przodu i z tylu i nie ma :roll:
chyba ktos go zamalowal
Prawa strona ramy z przodu , patrzysz z góry na belkę ramy , między prawym światłem a akumulatorem .
no chyba że to angol :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Łosiu » ndz lis 22, 2009 6:33 pm

Gorgus pisze: Pahero jest zbudowane na Ramie + sztywny tylny most jak to wyglaa w przypadku Pathfinder`a ?

path r50 to taki amerykanski odpowiednik terrana II, i tak jak terrano II powstal na bazie terranaI/pathfindera WD21.
Czyli jest rama i sztywny most(jeden :)21 )
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

wywrot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: wywrot » ndz lis 22, 2009 9:44 pm

Witam. Krążę jakiś czas wokół Gr 2.8 i zaniepokoiła mnie jedna rzecz , a mianowicie rano po odpaleniu ,kontrolka smarowania gaśnie po ok 10 sek. Olać czy przejmować się? Olej jakieś 3 tyś km.

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KorreS » pn lis 23, 2009 12:12 pm

N2O pisze:Jeśli jest nieszczelne to można towotu do środka napakować - będzie chodzić cały czas, ale takie coś może się przydać na wszelki wypadek jakby nowe padło - tylko przy wolnossącym silniku wisko pracujące cały czas to masakra jest, odejmuje sporo mocy.

Warto sprawdzić po otwarciu wiska czy ruch sprężynki bimetalowej przekłada się na otwarcie zaworka(odsłonięcie otworu przez który przepływa olej). Jeśli w środku jest sucho to sprzęgło raczej jest nieszczelne.
:)21
Jak jest rozkręcalne to łatwo można samemu zregenerować.
Całośc operacji kosztowo zamknie się w 20-30zł.
Regeneracja polega na uzupełnieniu czynnika w sprzęgle lepkościowym.
Nie polecam pakowania czegokolwiek. Jak zepniesz wisko na stałe to nie dość że odbierze sporo mocy to jeszcze istnieje ryzyko uszkodzenia wiska i wiatraka a to może doprowadzić do dalszych spustoszeń.

Zaczerpnięte z innego forum.
Autor marcin.k
visko, na dwie cześci i ostrożnie wyjmujemy uszczelkę tak aby jej nie przerwać i nie rozciągnąć nadmiernie przy wycieraniu. następnie myjemy dokładnie obie połowy z resztek smaru, ( warto troszke smaru zostawić aby zobaczyć jak orginalny był lepki a jak wyjdzie nam nasza mixtura lepkościowa) lepiej nie używać benzyny bo można rozszczelnić pozostałę uszczelnienie ( ten na ośi obrotowej wisko) i po dokłądnym umyciu u wypłukaniu resztek ( ja czyściłem wszystko w wd40) podajemy do wysuszenia. Jak już wyschnie dobrze jest sprawdzić czy oska w przedniej cześci visko ( ta do której jest zamontowana sprężynka bimetaliczna) porusza się i nie jest zapieczona ( odpowiada ona za "drugi bieg" wentylatora, kiedy jest mocno rozgrzany).

przygotowywujemy miksturę zastępującą dotychczasową substancje lepkościową:

dodatek do oleju K2 motr doktor mieszym z smarem do łożysk Łt 43, tak aby mieszanina po dokłądnym wymieszaniu i pozbyciu się bombelków powietrza ze srodka miałą lepkosć troszkę większą niż to co było w orginale.

można to sprawdzić robić na jakiejś pochyłej albo pionowej powierzchni kropelke z tego co było i podobnej wielkosci kropelkę z nowej mieszaniny, tak aby w tym samy czasie osiągału podobną długość śladu ( a nasz substytut był nawet bardziej lepki , czyli miał krótszy ślad)

następnie tak rzygotowaną mieszanina wypełniamy najpierw przednia cześć Viskozy, dokładnie wlewajac preparat we wzystkie miejsca (jest tam kilka zakamarków) tak aby wypełnić prawie całą połówkę.

ukłądamy uszczelkę w rowku tak aby nie wyszłą nazewnątrz a jak by nie chiała sie chować można ją schłodzić albo wpychać tak aby wkońcu się zmieściła i nie wypadłą.

do drugiej cześci nalewamy troszkę an to koło zębate, i obracając obudowąc czekamy aż wejdzie pomiedzy obudowe i koło zębate.

skłądamy wszystko razem taka by nie wypadłą uszczelka i nadmiar substancji wydobył się bokiem. wkręcamy sruby te na klucz 10 aby wszystko się ąłdnie zeszło a potem te na krzyak i staramy sie je mozliwie mocno podociągać. Ja pomalowałem im gwint farkbką zeby się potem same nie odkręcały bo mozliwość ich dociągnięcia czasem bywa znikoma( mocno obrobione przy odkręcaniu).

Wykręcamy te śruby na klucz 10 i przykręcmy nimi łopatki wentylatora w to miejsce co były wkręcone, ponownie mozńa posmarować farbką albo klejem do gwintu albo lakierem do paznokci gwint.

wisko powinno chodzić ciężej niż przed regeneracją.

montujemy na auto i grzejemy silnik

po pierwszym poważnym zagrzaniu nadmiar lepiszcza, moze wycisnąć się przez uszczelniacz wałka, bo lepiszcze rozszerza się pod wpływem temepratury, ale bedzie to raz, góa 2 i po kłopocie.

K2 utrzymuje swoje własnoći od -30 do 120 stopni wiec i w zimie i wlecie bedzie działać,a do tego łądnie się miesza z smarem do łożysk Łt 43.

(...)jeden z użytkowników to robił i w kilku autach po regeneracji ma po 40 tyś kilometrów i wszystko działa nadal.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40601
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pn lis 23, 2009 12:49 pm

eee a nie lepiej kupic jakies inne wisko, u tokarza zrobić redukcję z gwintu i cieszyć się tanim zamiennikiem z transita? Albo (najlepiej) - aso i nówka sztuka?

przeca to nie półka pod głosnik tylko ważny element układu chłodzenia dość niewdzęcznego motoru

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KorreS » pn lis 23, 2009 1:31 pm

Mroczny pisze:eee a nie lepiej kupic jakies inne wisko, u tokarza zrobić redukcję z gwintu i cieszyć się tanim zamiennikiem z transita? Albo (najlepiej) - aso i nówka sztuka?

przeca to nie półka pod głosnik tylko ważny element układu chłodzenia dość niewdzęcznego motoru
Zawsze nówka lepsza niż używka czy regenerowane.
Nie wiem czy są zamienniki ale ja niedawno w peepie wymieniałem zdechłe wisko gdzie oryginał kosztuje 530 po rabatach. Na alledrogo zamienniki są po 300 a ja dałem chyba 200.
Trzeba by spytac czy są zamienniki warte uwagi do parcha.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Marcin-Kraków » pn lis 23, 2009 7:41 pm

KorreS pisze:dodatek do oleju K2 motr doktor mieszym z smarem do łożysk Łt 43,
A moze kulki na mole rozbeltane w wodzie z mydlem ?
Jezu czego to ludzie nie wymysla.

Jak juz bardzo chcecie naprawiac, to wystarczy poszukac po forum i znajdziecie rozwiazanie. Dokladny opis http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 78&start=0

I olej do naprawy
Obrazek
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KorreS » pn lis 23, 2009 9:45 pm

I owszem.
Ale jak napisałem koszt regeneracji to ok. 20-30zł a z tym preparatem to już >100. To juz lepiej dołozyć drugie 100 i masz całe nowe wisko

Awatar użytkownika
Pokemon
 
 
Posty: 187
Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
Lokalizacja: Graudenz

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Pokemon » pn lis 23, 2009 10:23 pm

Przejżałem linka powyżej.Czy oleje do przekładni modelarskich to to samo? Mają różne lepkości kienmatyczne,w tym odpowiednie do naszych wiskoz i kosztują 15zł za 50ml.Nie mam niestety teraz niczego pod ręką ale przed świętami chyba się skuszę i zrobie test z takim modelarskim olejem.W jakiej temp. wisko powinno zacząć sie załączać.Mam tylko stację na gorące powietrze,a ona grzeje minimum od 100st C

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Raymund » sob lis 28, 2009 12:04 am

Witam wszystkich, mam pytanko : Patrol GU w manualu ma fabrycznie 4.111 i 275/65/17 czyli 31/11.0/17 . Chce zmienic opony na 265/70/17 czyli 32/10.5/17 . jak myslicie czy ta zmiana bedzie odczuwalna?

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » sob lis 28, 2009 12:26 am

policz sobie kalkulatorem opon zmiana chyba niewielka , i przedstaw się w odp. temacie na forum
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

celsus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt lis 27, 2009 1:09 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: celsus » sob lis 28, 2009 1:02 pm

Pytanie z serii być może głupich a odpowiedź na nie będzie: odpowiedz sobie sam! Ale...

Chcę kupić sobie patrola i nie jestem pewien jakie kryteria brać pod uwagę w pierwszej kolejności;
Krótki czy długi? Chcę to autko zarówno do zabawy w terenie (zdecydowanie amatorsko, nie jakiś hardcore na całego :) ) jak też planowany jest użytek tego auta do codziennej jazdy, poruszam się raczej "na miejscu" więc nie mam na myśli dalekich tras... Krótki mi się podoba, ma lepsze właściwości w terenie ale długi będzie wygodniejszy dla rodzinki no i nie bez znaczenia jest bagażnik. Do tego momentu raczej wiem co będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem ale być może ktoś mnie oświeci i przytoczy jakieś inne argumenty, których pewnie wogóle nie brałem pod uwagę żyjąc w nieświadomości? Proszę o jakiekolwiek wskazówki np: czy jest jakaś różnica w dostępie do części zamiennych , kosztach itp...

No i dosyć ważne: wybieram między autami do ok. 20 tyś zł (im taniej a rozsądniej tym lepiej ;) )

Całkowitą satysfakcję osiągnąłbym mając pickup'a z podwójną kabiną, ktoś może coś polecić?
Pozdr

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » sob lis 28, 2009 1:17 pm

celsus pisze:Pytanie z serii być może głupich a odpowiedź na nie będzie: odpowiedz sobie sam! Ale...

Krótki mi się podoba, ma lepsze właściwości w terenie ale długi będzie wygodniejszy dla rodzinki no i nie bez znaczenia jest bagażnik.

Całkowitą satysfakcję osiągnąłbym mając pickup'a z podwójną kabiną, ktoś może coś polecić?
Pozdr
Zależy jak liczna rodzina , jak 3 osobowa to zmieścisz sie w króciaku, jak 7 osobowa to tylko longieta :D . Pomogłem ?
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: vexx » sob lis 28, 2009 9:08 pm

Probowalem dzis rozebrac tapicerke na drzwiach, zeby dostac sie do glosnika. Udalo mi sie odkrecic oslone 2 duzych srub, wyciagnac przyciski do sterowania szybami, nastepnie odkrecilem 2 duze sruby i wiecej srub nie stwierdzilem - to co pozostalo to zatrzaski i tylko pozostaje uzyc sily, czy jeszcze sa jakies ukryte dynkse?
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości