Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: DamnIt! » sob gru 05, 2009 1:17 pm

Znam jednego Sporcika z krakowa - postaram się jakoś odświeżyć zaśniedziały kontakt i jak się uda to dam znać. A sporcik chyba stoi też w komisie na przeciwko Castoramy na Kamieńskiego - o ile dobrze widziałem - pojedź i oglądnij czy Ci spasi
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: sgrzegorz » sob gru 05, 2009 1:29 pm

Dzięki !!
Za pół godzinki mam spotkanko z GEBELSEM pogadamy o samochodach :)
Więc reasumując polecacie:
- Pajero Sport z silnikiem 2,5
lub
Terrano II z silnikiem 2,7

Coś jeszcze ??
Jak wyglada sprawa awaryjności, spalania oraz ceny za części zamienne do w/w samochodów ?

Co do Pajero, to III ma SS a Sport ES - co to oznacza, jaka jest różnica w urzytkowaniu ?

Po raz kolejny przepraszam za moje idiotyczne pytania ale naprawdę liczę na Waszą wiedzę i pmoc !!
Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 1:38 pm przez sgrzegorz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: DamnIt! » sob gru 05, 2009 1:35 pm

eksploatacyjne praktycznie tak samo - używane to już patrz na allegro. Silnikowe do Pajero tańsze. Do Sporcika pasuje większość części od zwykłego Pajero - a tu są części śmiesznie tanie dzięki napływowi "anglików". Radzę omijać ASO w obu przypadkach.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: bigos » sob gru 05, 2009 4:50 pm

a ja polecam np suzuki sx4 z napędem na 4 koła lub inne tego typu wynalazki
skoro chcesz jeździć głównie po asfalcie, a w weekendy na ryby oraz grzyby to po co Ci auto terenowe, w teren jaki podałeś to każda osobówka sobie poradzi :)21
Jimny :)21

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: sgrzegorz » sob gru 05, 2009 5:23 pm

bigos pisze:a ja polecam np suzuki sx4 z napędem na 4 koła lub inne tego typu wynalazki
skoro chcesz jeździć głównie po asfalcie, a w weekendy na ryby oraz grzyby to po co Ci auto terenowe, w teren jaki podałeś to każda osobówka sobie poradzi :)21
Mnie osobiście kilkanaście razy wyciągał traktor z bagienka, środka rzeczki itp :)
Na 100% chcę kupić samochód terenowy aby móc bez większych problemów wjechać i wyjechać w "delikatny" teren :)
Problem polega na wyborze samochodu, Wy jako osoby jeżdżące i mające wiedzę w tym temacie macie swoje spostrzeżenia na temat tych pojazdów i właśnie ta Wasza wiedza jest dla mnie bezcena.
Samochód x ale z silnikiem y w żadnym wypadku silnik z zwróć uwagę na ... - itd
Truję ?? Sorki !!
Ale ja kupujac samochód zwiąże się leasingiem na dwa lata więc chcę mieć pewność co do właściwego wyboru.

Dzięki za dotychczasowe rady, wiem że dziś sobota ale może ktoś znajdzie parę minut i pomoże :):)
Pozdrówka

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: bigos » sob gru 05, 2009 11:43 pm

sgrzegorz pisze:
bigos pisze:a ja polecam np suzuki sx4 z napędem na 4 koła lub inne tego typu wynalazki
skoro chcesz jeździć głównie po asfalcie, a w weekendy na ryby oraz grzyby to po co Ci auto terenowe, w teren jaki podałeś to każda osobówka sobie poradzi :)21
Mnie osobiście kilkanaście razy wyciągał traktor z bagienka, środka rzeczki itp :)
Na 100% chcę kupić samochód terenowy aby móc bez większych problemów wjechać i wyjechać w "delikatny" teren :)
Problem polega na wyborze samochodu, Wy jako osoby jeżdżące i mające wiedzę w tym temacie macie swoje spostrzeżenia na temat tych pojazdów i właśnie ta Wasza wiedza jest dla mnie bezcena.
Samochód x ale z silnikiem y w żadnym wypadku silnik z zwróć uwagę na ... - itd
Truję ?? Sorki !!
Ale ja kupujac samochód zwiąże się leasingiem na dwa lata więc chcę mieć pewność co do właściwego wyboru.

Dzięki za dotychczasowe rady, wiem że dziś sobota ale może ktoś znajdzie parę minut i pomoże :):)
Pozdrówka
samurai/vitara + plus osobówka w leasing
Jimny :)21

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: sgrzegorz » ndz gru 06, 2009 10:04 am

bigos pisze:
sgrzegorz pisze:
bigos pisze:a ja polecam np suzuki sx4 z napędem na 4 koła lub inne tego typu wynalazki
skoro chcesz jeździć głównie po asfalcie, a w weekendy na ryby oraz grzyby to po co Ci auto terenowe, w teren jaki podałeś to każda osobówka sobie poradzi :)21
Mnie osobiście kilkanaście razy wyciągał traktor z bagienka, środka rzeczki itp :)
Na 100% chcę kupić samochód terenowy aby móc bez większych problemów wjechać i wyjechać w "delikatny" teren :)
Problem polega na wyborze samochodu, Wy jako osoby jeżdżące i mające wiedzę w tym temacie macie swoje spostrzeżenia na temat tych pojazdów i właśnie ta Wasza wiedza jest dla mnie bezcena.
Samochód x ale z silnikiem y w żadnym wypadku silnik z zwróć uwagę na ... - itd
Truję ?? Sorki !!
Ale ja kupujac samochód zwiąże się leasingiem na dwa lata więc chcę mieć pewność co do właściwego wyboru.

Dzięki za dotychczasowe rady, wiem że dziś sobota ale może ktoś znajdzie parę minut i pomoże :):)
Pozdrówka
samurai/vitara + plus osobówka w leasing
To ma być samochód którym pojadę np, 1000 km na wakacje i tam będę jeździł na rybki w niedostępne miejsca - dwoma samochadmi raczej nie pojadę :)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: Mroczny » ndz gru 06, 2009 10:19 am

czyli chcesz płacić 2x za kazdy kilometr i 10x za każdy serwis po to aby raz do roku pojechać na wakacje? i do tego bulic jeszcze ze 2 klocki co miesiąc za tak durny pomysł?

mistrzu nie ma uniwersalnych aut. I nie ma tego najlepszego. Oczekiwania jakie stawiasz spełni każde auto i jeśli kupisz je w miarę przyzwoitym stanie to nie bedą od siebie odbiegac kosztami. Kup więc to co się zonie najbardziej podoba, raczej japońskie i sprawdź dobrze przed zakupem (nie przy pomocy szwagra ale na wlaściwej stacji obsługi lub sprawdzonym warsztacie 4x4)

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: bigos » ndz gru 06, 2009 10:21 am

ostatnio na forum pojawiły się hyundaie terracany- może to by Cię zainteresowało ??
bo chyba super patrolem super czy toyotą land cruiser nie jestes zainteresowany :)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: Mroczny » ndz gru 06, 2009 10:22 am

16/100 plus rata = stan depresyjno lękowy i spadek libido
:)21

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: sgrzegorz » ndz gru 06, 2009 1:15 pm

Mroczny pisze:czyli chcesz płacić 2x za kazdy kilometr i 10x za każdy serwis po to aby raz do roku pojechać na wakacje? i do tego bulic jeszcze ze 2 klocki co miesiąc za tak durny pomysł?

mistrzu nie ma uniwersalnych aut. I nie ma tego najlepszego. Oczekiwania jakie stawiasz spełni każde auto i jeśli kupisz je w miarę przyzwoitym stanie to nie bedą od siebie odbiegac kosztami. Kup więc to co się zonie najbardziej podoba, raczej japońskie i sprawdź dobrze przed zakupem (nie przy pomocy szwagra ale na wlaściwej stacji obsługi lub sprawdzonym warsztacie 4x4)
hm.....
2x za każdy kilometr ?? Nie !! samochód na firme odliczenie 22% vatu i - 19 % podatku od paliwa :) - myślę że wyjaśniłem.

Czytałeś co wyżej napisałem:
sgrzegorz pisze:Mam zamiar kupić samochód z napedem 4x4 którym bedę w tygodniu przemieszczał się do pracy ( asfalt, korki ) a w wekendy na ryby i grzyby ( około 200 km w trasie i kilkanaście w terenie )
??

Proszę o porady a więc jak ktoś chce mi pomóc to proszę aby przeczytał co napisałem powyżej :)
Mroczny chcesz mi powiedzieć że w ciągu roku dokładasz do samochodu 24 tys ?? Jeśli tak to napisz co posiadasz i czy bierzesz udział w rajdach ?
Serwis kosztuje 5 tys ??
Chcesz mi powiedzieć ze każdy kto ma 4x4 wydaje w ciągu roku na utrzymanie samochodu między 30 a 40 tys ?? sorki ale w to nie wierzę :):)

Terrano, PIII lub P Sport - który nie mam pojęcia i tu liczę na Waszą pomoc !!
Może ktoś napisać jakie części się najczęściej wymienia jaka jest róznica w powyższych modelach jeśli chodzi o ceny ( ceny sam znajdę na allegro, ale może są jakieś zamienniki ?? ).
Dla mnie bardzo istotną żeczą jest utrzymanie samochodu i proszę o podanie faktycznych kosztów.
Dziś jeżdżę seicento sportingiem spala 12 litrów gazu na 100 w ciągu roku wymieniam 3 razy rurę wydechową ( kilka razy jeszcze ją spawam ), abym w jakiś sposób dojechać gdzie chcę to włożyłem gumy w spręzyny ( 3 do tyłu i 1 do przodu ).Potrzebuję samochodu z dużym prześwitem i abym mógł ciągnąć łódkę dwa razy większą niż tą:
Obrazek

Naprawdę szczerze dziękuję za Wasze podpowiedzi i uwagi - każdą traktuję poważnie ( Mroczny Twoje uwagi również :) ).
Wiem że nie ma samochodu uniwersalnego. HM .......... tu właśnie jest problem że nie mam zielonego pojęcia w tej dziedzinie, jeśli była by mowa o wędkarstwie, ogrzewaniu lub klimatyzacji ok mogę pomóc ale nie w motoryzacji - nie moja brożka :)
Dziś jeździłem po komisach w Krakowie aby pooglądać samochody o których tu piszecie - niestety nie znalazłem żadnego miska :(
Jak możecie to pomóżcie.
Pozdrawiam
bigos pisze:ostatnio na forum pojawiły się hyundaie terracany- może to by Cię zainteresowało ??
bo chyba super patrolem super czy toyotą land cruiser nie jestes zainteresowany :)21
Stan depresyjny to ja już mam :)

Kady wekend od marca do końca października spędzam w lesie na grzybach lub nad wodą łowiąc ryby ( jest dużo ciekawych miejsc gdzie nie jestem wstanie dojechać swoim samochodem ) i do tego celu ma być samochód - nie będę jeździł w radach itd. Nie chcę suwa ( hondy CRV lub HRV ). Marzy mi się samochód rodzinny którym mogę wjechać w lekki teren.
Proszę o podanie faktycznych kosztów utrzymania i ........

AdMan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: pt lis 10, 2006 11:36 am
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: AdMan » ndz gru 06, 2009 6:47 pm

Szczerze? Wszystko zostało tu już napisane. Przeczytaj wątek ten raz jeszcze jak nie poniałeś. Kup najfajniejszy/najładniejszy jaki ci się trafi a będziesz zadowolony.
nic nie mam,nic nie posiadam... jestem szczęśliwy :)

Awatar użytkownika
Mikrusek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: Mikrusek » ndz gru 06, 2009 7:24 pm

sgrzegorz pisze: Terrano, PIII lub P Sport - który nie mam pojęcia i tu liczę na Waszą pomoc !!

Pajero III, dlaczego ? Bo...tak :)
www.pajero.org.pl
Galeon 3.2 DiD + OME + trochę żelastwa na brzuchu i z przodu oraz faja z boku :)

świeżak
 
 
Posty: 159
Rejestracja: pn lut 26, 2007 9:18 pm
Lokalizacja: szczecin

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: świeżak » pn gru 07, 2009 9:32 pm

znaczy się ktoś ma kazać Ci kupić jakieś auto?
przecież tu mnogo więcej odpowiedzi niż pytań
nie ma recepty na wszystko. jak @Mroczny napisał nawet lekki trawnik może okazać się bagienkiem. każdy kiedyś klęknie. nie wmawiaj sobie że kupując tere-nówkę bedziesz niezatapialny :wink:
przy Twoich założeniach ja bym brał l200 doublecab(oglądając się za tymi po 96roku i dalej), ale gama jest szeroka///

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: ATON » pn gru 07, 2009 11:25 pm

Coś dorzucę. Moja przygodę z Off-Roadem zacząłem od malucha :wink:,ale to historia ,potem była Łada NIVA- bardzo romantyczny okres, niestety jej awaryjność przerastała jej "fun" (części tanie ale ich wymiana już kosztowna). Potem był -to Cię zainteresuje - Ford Maveric (czyli Terrano II 2.7 tdi), kupiłem go bo chciałem wiecej komforu (klima) i myślałem że zaoszczędzę na paliwie (disel - mało pali taniej ropy) - myliłem się - spalanie średni -12,5 l ,a na autostradzie przy 130 km/h przekraczało 15l/100 (co prawda z bagażami na dachu i szerokich AT-kach.) Ale objechałem nim kawał świata Maroko, Albania, Finlandia itp. Generalnie nie zawiódł mnie ani razu w trasie. Części - zamienniki - tanie ale bardzo badziewne. Oryginały drogie. Auto w miarę komfortowe, ale "szłau nie ma". Na autostradzie głośno , na dziurach głośno i jeszcze trzepie.
Silnik w miarę dynamiczny, i rewelacyjnie niezawodny, konstrukcja prosta jak budowa cepa, gdyby nie elektronika (przepływomierz :evil: ), skrzynia biegów już mniej niezawodna. (nie padła mi, ale wydawała dziwne dzwięki - rozebranie jej nic nie wniosło, oprócz kosztów - no bo juz łożyska wymieniłemn jak była rozebrana) Musisz pamiętać że napęd w TII jest bardzo prosty bo to jest tylny z zapinanym sztywno przodem, ma to swoje konsekwencje , ten tylny na śliskim jest bardzo nieprzewidywalny, albo wręcz odwrotnie -przewidywalny - jak dodasz gwałtownie gazu lub ujmiesz to tył Ci na 100% odjedzie, a napęd na przód możesz zapiąć tylko na nie zwięzłym podłożu, a jak juz zapniesz to przy hamowaniu musisz bardzo uważać bo lubi zblokować wszystkie koła, a wtedy... Mój Maveric został w rodzinie bo jeździ nim dalej mój ojciec ,więc dalej nie mam mu nic poważnego do zarzucenia. Niemniej w poszukiwaniu większego bezpieczeństwa, komfortu i przestrzeni pojechałem do niemcolandii za LR Discovery (rocznik 03-04)- ale legenda mnie rozczarowała (pisałem o tym) i przez przypadek kupiłem PIII 3,2 DID właśnie rocznik 04- auto wyszło mnie ze wszystkimi kosztami przeszło 70 tys i myślę że egzemplarza pewnego taniej nie kupisz. ( zresztą ta cena teraz mi sie czkawką finansową odbija bo miałe się zamknąć w 55 tys :( :roll: ) Jeśli chodzi o kszty eksploatacji to wiele jeszce nie umiem powiedzieć, Pali tyle co Maveric tylko prędkości przelotowe są większe, olej i filtr oleju do skrzyni automatycznej kosmicznie drogi, bo tylko dostępny w serwisie ( ponad 700 pln), generalnie oleje droższe bo wyższej klasy .
Komfort lepszy niż w Mavericu ale "szłu nie ma" też podskakuje na dziurach , silnik też dobrze słyszalny w kabinie :roll: Zresztą o tym pisałem w porzednim temacie. Zawieszenie to też spora różnica w TII przó to niezależne na drążkach skrętnych (co ma swoje + i -)a tył to sztywny most (identycznie jak Pajero Sport),a w PIII to niezależny zawias na sprężynach - przód i tył. To jest przepaść w prowadzeniu, ale i w kosztach utrzymania. Za to masz w PIII legende -rewelacyjny Suer Select , stały napęd to bezpieczeństwo.Pamietaj też że PIII jest sporo większe od TII zwłaszcza na szerokość. Generalnie te auta są z dwóch różnych światów cenowo, eksploatacyjnie i jedynie spotykają się w ternie, choć myślę że TII w błocie dalej zajedziesz, ale musisz mieć dłoższą line żeby Cię wyciągneli, a w PIII krótszą ale traktor mocniejszy :)2 :lol:
A, w pajero sport nie masz super selct-a, tam jest taki napęd jak w TII czyli dołączany przód ze wszystkim przypadłosciami o których Ci pisałem. Pozdrawiam ATON
Nivką też można

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: sgrzegorz » wt gru 08, 2009 12:39 pm

ATON, dzięki za wyczerpujace informacje !!

Jedno z ostatnich jeśli nie ostatnie pytanie dotyczy kosztów częśći do terrano, Pajero III oraz Pajero Sport.
Zdaję sobie sprawę że utrzymanie takiego samochodu jest dużo droższe niż seicento którym jeżdżę lecz chcę mieć mozliwość porównania najczęściej psujących się części w/w samochodach. Jka często robi się serwisy ( seja wogóle nie serwisuję a oleje zmieniam raz na 3 lata ) - niechcę aby się okazało że kupiłem samochód z napędem 4x4 a nie stać mnie na jego utrzymanie.
Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc :)
A co myslicie o KIA Sportage lub Jeep Wrangler - warto sobie nimi głowę zawracać ?

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: grzes » wt gru 08, 2009 11:00 pm

sgrzegorz pisze:Przed momentem rozmawiałem ze sprzedającym na allegro i twierdzi że silnikic2,7 w TII były tylko do roku 2003 - to prawda czy wciska kit ??!!
Do którego roku były produkowane Terrano z silnikami 2,7 ?
Pozdrawiam
Wciska kit.
T2 2,7Idi byly produkowane do konca 2004.
potem wszedl Pathfinder i byly jeszcze dostepne przynajmniej we Francji wersje 3d z silnikiem 3,0.
to nie do konca ten sam silnik co w Patrolu, choc ma problemy z czujnikiem cisnienia oleju. O wybuchu nie slyszalem.

jesli chodzi jeszcze o temat to Pajero jest wygodniejsze, mniej terenowe, silnik 3,2 kultura nie grzeszy, i spalanie tez ma nie male. Ceny czesci wysokie, zamiennikow w porownaniu do T2 jest duzo mniej. Serwis dosc drogi, nowowczesniejszy silnik w Mitsu wymaga lepszego paliwa, i porzadnego serwisowania.
Z tego co ogolnie piszesz to wlasciwie nie wiem czy potrzebujesz 4x4, ale to juz twoja sprawa kasa i wybor.
Pozdrawiam

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: sgrzegorz » śr gru 09, 2009 10:37 am

Dzięki za odpowiedzi na kolejne moje pytanka !!
Terrano II - tańczy w eksploatacji :) ale trochę wystraszyłem się że może nim zarzucać :(
Pajero III - SS !!, lepiej się prowadzi na drodze i jest wygodniejszy, jest szerszy od terrano, koszty utrzymania dużo wyższe :(
Pajero Sport - budowa i napęd jak w Terrano, dodatkowe różnice miedzy terrano ??

Jest ktoś z Krakowa lub okolic kto posiada któryś z w/w samochdów i miałby z pół godzinki na rozmowę ?
Jeśli przypomną się komus jakieś istotne różnice miedzy w/w modelami to z góry dzięki !

Terrano II DAKAR - kilka opini i różnic miedzy nim a terrano II 7-osobowym ??

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: grzes » śr gru 09, 2009 12:11 pm

wersja dakar to lepsze wykonczenie, alcantara na fotelach progi i felgi 17 cali, malo praktyczne bo opony drozsze

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: sgrzegorz » śr gru 09, 2009 4:17 pm

Znalzłem na allegro nissana Pathfinder - podobno odpowiednik terrano II. Czekam na Waszą opinię czy zawracać sobie głowę Pathfinderem - pasują do niego cząsci z T II ?
Jełśi jest wart uwagi ( wcześniej nikt tu o nim nie wspominiał ........ ) to z jakim silnikiem szukać ?
Pozdrawiam !!

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: Masmo » śr gru 09, 2009 6:26 pm

sgrzegorz pisze:....Do którego roku były produkowane Terrano z silnikami 2,7 ?
Pozdrawiam
Odpuść sobie TII z 2,7TD. Jeżdze takim. Klekot starego typu z komorą wstępną. Pali 14l/100 i koszmarnie hałasuje >120 km/h.
Jak chcesz auto na ryby i grzyby i do wożenia rodziny to nie pchaj się w auta terenowe. Kup sobie jakiegoś ładnego SUV-a typu X-Treil. Jeśli upierasz się żeby kupić auto z reduktorem, ramą i mostem to polecam koreańskie: Terracan lub Sorrento. Za 40-50 kupisz naprawde młode. Terracan w automacie pali tyle co Terrano manualne a jeździ szybciej, bardziej komfortowo i jest dużo ciszej w środku.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: grzes » śr gru 09, 2009 6:54 pm

Masmo pisze:
sgrzegorz pisze:....Do którego roku były produkowane Terrano z silnikami 2,7 ?
Pozdrawiam
Odpuść sobie TII z 2,7TD. Jeżdze takim. Klekot starego typu z komorą wstępną. Pali 14l/100 i koszmarnie hałasuje >120 km/h.
pali realnie 12l, przy oszpejowanym aucie z liftem i kolami 245/75/16
Masmo pisze:Jeśli upierasz się żeby kupić auto z reduktorem, ramą i mostem to polecam koreańskie: Terracan lub Sorrento. Za 40-50 kupisz naprawde młode. Terracan w automacie pali tyle co Terrano manualne a jeździ szybciej, bardziej komfortowo i jest dużo ciszej w środku.
Wszystko cacy tylko jest jedno ale, jak auto zacznie klekac to czesci jak na lekarstwo, zamiennikow nie ma. Nie wiem jak w ASO KII i Hyundaia, ale przerabialem Musso, jedzilem 5lat, zrobilem prawei 200kkm, gdyby nie tesciu mechanik to siasc i plakac.
Komfortowo moze i tak, ale za to mniej skutecznie w terenie :)21



A Pathfindera to ktory ten ostatni czy wersje z USA ?

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: sgrzegorz » śr gru 09, 2009 7:09 pm

grzes pisze: A Pathfindera to ktory ten ostatni czy wersje z USA ?
Zaskoczyłeś mnie !!
Nie wiem jaki wyczytałem gdzieś tu na forum ze jest to amerykańska odmiana terrano - tylko tyle wyczytałem.
Jeszcze raz pragnę Was przeprosić za moje laickie pytania i podziękowac za odpowiedzi ale ja naprawdę nie mam zielonego pojecia o samochodach !!
Wystraszyła mnie jedna z powyższych odpowiedzi że z terrano bedą problemy podczas hamowania i jazdy - bedzie go znosić i może blokowac koła. Czy naprawdę są duże problemy z prowadzeniem terrano ?
Stawiam na terrano II lub pajero III lub sport.

Nie jestem dzieckiem więc biorę poważnie pod uwagę koszty utrzymania samochodu ( koszt części, olejów, serwisu, itd. ) - nie mam zamiaru obudzić się pewnego dnia z ręka w nocniku że samochód się zepsuł a naprawa koszuje 10 tys.
Komfort jazdy po czarnym jest ważny, 4x4 muszę mieć :)
Opony kupię BF Goodrich All Terrain - zpolecenia :)
Jaki maksymalny rozmiar do terrano czy pajero bez przerabiania to wyczytam na tym forum lub ktoś napisze poniżej :).

Jeszcze raz Wam dziękuję za odpowiedzi i pomoc - jakby ktoś potrzebował pomocy w ogrzewaniu, klimatyzacji lub ichtiologi to służę swoją wiedzą i się odwdzięcze :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: Masmo » śr gru 09, 2009 7:25 pm

grzes pisze:
Masmo pisze:....Odpuść sobie TII z 2,7TD. Jeżdze takim. Klekot starego typu z komorą wstępną. Pali 14l/100 i koszmarnie hałasuje >120 km/h.
pali realnie 12l, przy oszpejowanym aucie z liftem i kolami 245/75/16
Nasz służbowy seryjny pali realnie od 10 do 15 w zależności od łącznika. Mi ok 14 jak staram się być ekologiczny :wink:
grzes pisze:.....Nie wiem jak w ASO KII i Hyundaia, ale przerabialem Musso, jedzilem 5lat, zrobilem prawei 200kkm, gdyby nie tesciu mechanik to siasc i plakac.
Komfortowo moze i tak, ale za to mniej skutecznie w terenie :)21 ...
KIA/Hyundai to jednak wyższa półka od Dewoo.. ASO mają części bez problemów po rozsądnych cenach. Co do skuteczności w terenie to myślę że Twoje Terrano nie dałoby rady Terracanowi na 265/75R16. Terracan ma większe nadkola i 245/75R16 bez lifta bez problemów można zmieścić. A liftowanym Terrano to chyba starch jeździć. Ja seryjnym często mam wrażenie że boka strzelę :)21 . Napewno bym nie zamienił Terracana na Terrano. I nie mówię tak dlatego że Terrano jest służbowe a Terracan mój.
sgrzegorz pisze:.... Czy naprawdę są duże problemy z prowadzeniem terrano ?
Komfort jazdy po czarnym jest ważny, 4x4 muszę mieć :)
Jak się umie jeździć to nie ma żadnych problemów. Jednak jeżdzenie autem ze sztywno dołączanym przodem wymaga większego doświadzczenia i myślenia. Opcja nie polecana dla blondynek. A i ja wolę mieć jakieś 4x4 permanentne szczególnie w zimie.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Terrano II a Pajero III - jakie są róznice

Post autor: Videlec » śr gru 09, 2009 8:21 pm

Masmo pisze:(...)Co do skuteczności w terenie to myślę że Twoje Terrano nie dałoby rady Terracanowi na 265/75R16.(...)
a ja myśle, ze tu się @grzes mocno roześmiał :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości