pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: KML1 » sob sty 16, 2010 11:58 am

Wiem że jest gdzieś na forum, bo ktoś się chwalił że przekładał SS zamiast zwykłej ES, nie mogę tego znaleźć.
Nie pamiętam czy trzeba wymieniać całą skrzynię z reduktorem, czy to w reduktorze jest jakiś mechanizm który pozwala jeździć po twardym z 4x4 i wystarczy sam reduktor przerzucić, chodzi o manuala PII.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » sob sty 16, 2010 12:51 pm

@acinski w PI
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

zielona89
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob sty 16, 2010 1:59 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: zielona89 » sob sty 16, 2010 2:58 pm

Przemy pisze:elementy były wytwarzane przez proces wysickania, odciskania w formie. A o chodzi Ci o konkretną stal z jakiej jest zrobiona?
Tak, bym chciała wiedzieć z jakiej stali jest wykonana i jaką ma grubość. Mam do zrobienia na temat karoserii projekt:) Także wszelkie informacje na ten temat bardzo sie przydadzą. Z góry dziękuje :)

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majkii » sob sty 16, 2010 4:47 pm

KML1 pisze:Wiem że jest gdzieś na forum, bo ktoś się chwalił że przekładał SS zamiast zwykłej ES, nie mogę tego znaleźć.
Nie pamiętam czy trzeba wymieniać całą skrzynię z reduktorem, czy to w reduktorze jest jakiś mechanizm który pozwala jeździć po twardym z 4x4 i wystarczy sam reduktor przerzucić, chodzi o manuala PII.

W tym temacie to chyba Acinski ma doswiadczenie. Tak jakos mi sie kojarzy
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob sty 16, 2010 5:39 pm

Ale ze Krzysiek jakos nie odpowiada pozwole sobie napisac co wiem. Reduktor ss w miejsce es pasuje jezeli wkladamy z automatu do automatu i z mamuala do manuala. Nie pasuje wal tylny (inny rozstaw srub przy flanszy) ale da sie rozwiercic. Nie pamietam co z przednim. Aha. Tylny jest za dlugi od es.Porzadany zatem jest zakup reduktora z dwojki razem z walami. Oczywiscie od longa do longa :) A od krociaka do krociaka.

robin722
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 8:42 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: robin722 » sob sty 16, 2010 6:21 pm

Kajetan mam pytanie czy reduktor ss 2.8manual będzie pasował do es 2.5 manual czy można zastosować inny reduktor jaki np[ 3benzyna] czy tylko 2.5 ss .Chodzi mi o l200 2000r podejrzewam awarie łańcucha j jak bym zmieniał to na ss to pytanie mam także do wszystkich pozdrawiam iczy skrzynia i reduktor od najnowszego l200 by pasiły
Ostatnio zmieniony sob sty 16, 2010 10:05 pm przez robin722, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » sob sty 16, 2010 9:00 pm

zielona89 pisze:
Tak, bym chciała wiedzieć z jakiej stali jest wykonana i jaką ma grubość. Mam do zrobienia na temat karoserii projekt:) Także wszelkie informacje na ten temat bardzo sie przydadzą. Z góry dziękuje :)

Z jakiej stali to trzeba by było chyba do jakieś polibudy podskoczyć z kawałkiem albo coś bo takie dane chyba nie są nigdzie dostępne.

Jeśli PII ma takie same blachy jak PI to mogę zmierzyć śruba mikrometryczną jej grubość, choć nie wiem ile ma powłoka lakieru.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Marcin_Wolski
Posty: 398
Rejestracja: czw lis 25, 2004 7:34 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcin_Wolski » sob sty 16, 2010 10:33 pm

choć nie wiem ile ma powłoka lakieru
Jedna warstwa poinna mieć od 0,08 do 0,14 mm. Zależy ile razy był malowany. Do karoserii stosuje się blachy stalowe głębokotłoczne. Stal ta zachowuje swoje właściwości tłoczne przez stosunkowo krótki okres czasu po wytworzeniu. Skład takiej stali przeważnie jest chroniony przez wytwórcę, tak że dużej ilości informacji nie spodziewałbym się znaleźć.
Samurai -> Patrol hiszpan -> Asia Rocsta i Pajero II Long 2.5TD od Bin Ladena

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: fotam » ndz sty 17, 2010 2:23 pm

Nie wie ktoś czy zamki drzwi z P II pasują do P I ?
Czyli takie:
http://moto.allegro.pl/item864473422_za ... _1995.html
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

zielona89
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob sty 16, 2010 1:59 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: zielona89 » ndz sty 17, 2010 4:14 pm

Nie wiem czy Pajero II ma taka sama grubość blachy ale znalazlam jakiś zakres od 0,7-1.7 cm. Nie jestem pewna czy ta wartość jest prawidlowa? Mam jeszcze takie pytanie, w których miejscach poszycie karoserii ma grubsza blache i gdzie jest nałożona grubsza powłoka lakieru ? Dziękuje za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » ndz sty 17, 2010 4:19 pm

zielona89 pisze: ....0,7-1.7 cm...
Prawie jak czołg... :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » ndz sty 17, 2010 5:49 pm

zielona89 pisze:Nie wiem czy Pajero II ma taka sama grubość blachy ale znalazlam jakiś zakres od 0,7-1.7 cm. Nie jestem pewna czy ta wartość jest prawidlowa? Mam jeszcze takie pytanie, w których miejscach poszycie karoserii ma grubsza blache i gdzie jest nałożona grubsza powłoka lakieru ? Dziękuje za odpowiedzi :)

Oryginalna grubość lakieru waha się w granicach od 70 do nawet 200um. Uzależnione jest to od marki i modelu auta. Nawet ten sam model może mieć różną grubość lakieru w zależności od rynku, na który jest przeznaczony (np. Skandynawia czy południe Europy). Przeważnie spotykaną wartością jest grubość 100-140um.



Grubość blachy waha sie w granicy 1,0mm, taka blachę używają do restaurowania starych samochodów.
Co do grubości blachy to wydaje mi się ze jest takie samo.. W miejscach gdzie jest potrzebna większa wytrzymałość elementy są odpowiednio profilowane lub zgrzewane podwójnie.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » ndz sty 17, 2010 10:17 pm

1 mm. maja blotniki, drzwi, maska i dach ale on ma przetloczenia usztywniajace. EDIT. Ktore nie wystpuja w wersjach z panoramicznym szyberdachem...

zielona89
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob sty 16, 2010 1:59 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: zielona89 » pn sty 18, 2010 6:43 pm

Faktycznie z ta jednostka w cm to blacha prawie jak dla czolgu, moje niedopatrzenie. Ogólnie to dziękuję za odpowiedzi, bardzo mi pomogliście :) Teraz to już bez problemu zrobię ten projekt. Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » pn sty 18, 2010 7:43 pm

Mozna wiedziec co to za projekt ? :)

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » pn sty 18, 2010 8:54 pm

To zapewne nowy projekt Pajero I :)21 new edition :)21
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

zielona89
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob sty 16, 2010 1:59 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: zielona89 » pn sty 18, 2010 10:10 pm

No jasne:) projekt mam odnośnie niezawodności obiektów technicznych i wybrałam sobie karoserie Pajero I. Niezbyt prosty temat ale przynajmniej czegoś nowego się dowiedziałam:)

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Przemy » pn sty 18, 2010 10:38 pm

zielona89 pisze:No jasne:) projekt mam odnośnie niezawodności obiektów technicznych i wybrałam sobie karoserie Pajero I. Niezbyt prosty temat ale przynajmniej czegoś nowego się dowiedziałam:)

No bo mitsubishi sie nie psuja :)21 :)21 :)21
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

zielona89
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob sty 16, 2010 1:59 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: zielona89 » pn sty 18, 2010 11:13 pm

jasne :)21 ale ja na razie nie mogę narzekać, bo jeszcze się nic w nim nie popsuło a mamy go juz dobry rok :)21 i delikatnie nie jest traktowany :D

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » wt sty 19, 2010 7:43 am

Sa bardziej niezawodne auta. Z ta karoseria tez bym nie przesadzal. Wystarczy spojzec na przednie mocowania budy do ramy w okolicach lamp i podniesc dywanik i zobaczyc czy tylna kanapa jeszcze sie czegos trzyma. Poza tym jakis gosciu chyba w latach osiemdziesiatych zrobil auto w calosci ze stali nierdzewnej. Miodzio. A audi z kolei cynkuje blachy...

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » wt sty 19, 2010 6:13 pm

Łukasz, blachy to już od dawna cynkują prawie wszyscy. Co z tego, że na perforację blachy dostaniesz 10 lat gwarancji jak Ci się w nowoczesnym wynalazku posypie cała reszta.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » wt sty 19, 2010 8:14 pm

acinski pisze:Łukasz, blachy to już od dawna cynkują prawie wszyscy. Co z tego, że na perforację blachy dostaniesz 10 lat gwarancji jak Ci się w nowoczesnym wynalazku posypie cała reszta.
Fakt. Dzis zgubilem ciegno od zaworu upustowego. Nawet nie wiem gdzie i jakim cudem. :) I co ? Nic. Zdrutowalem i jezdzi, reszte roboty odwali zawor bezpieczenstwa. Dwa dni wytrzyma :)21 A praktycznie to szkoda ze mitsu nie cynkowalo... Oj szkoda...

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Browning » wt sty 19, 2010 8:42 pm

Kajen pisze:A praktycznie to szkoda ze mitsu nie cynkowalo... Oj szkoda...
Wszystko przed Tobą :wink: :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » wt sty 19, 2010 9:01 pm

Zeby to zrobic musial bym kupic druga pojare i rozlozyc na czesci pierwsze. Poprawic co jest do poprawienia i tyle. A na to nie mam po pierwsze kasy a po drugie czasu. Po trzecie ochoty bo ten co mam juz wystarczajaco dal mi w kosc. Swojego czasu, bo dawno nic nie wybuchlo konkretnego tfu, tfu. Ale osiagam czasy rekordowe wymiany podzespolow wszelakich :)21 EDIT: Kolezance gratuluje niezawodnego auta ale zasada jest prosta. Gowno nie smierdzi dopoki sie go nie ruszy :) Ja nie przerabialem tylko remontu skrzyni i reduktora, cala reszta w mniejszym lub wiekszym stopniu byla rzezbiona zaczynajac od silnika i osprzetu, elektryki, przez szyby, drzwi, blacharke, spawanie ramy, na desce rozdzielczej i tapicerce konczac. I skad ja mam do tego pudla tyle cierpliwosci ? Prywatnie jestem raczej nerwowy, szybko sie wk***iam i szybko mi mija :)

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » śr sty 20, 2010 9:21 am

Ja ma swoje parcherro od marca 2009 i nie dość że bardzo rzadko nim jeżdżę a mimo tego więcej pod nim leże niż w nim siedzę. Autem którym jeżdżę na co dzień robię około 10 do 15 tyś km miesięcznie a pajero zrobiłem przez ten niespełna rok 6 tyś km i mimo tego więcej jest zepsute niż sprawne, ale lubie ten zlom i puki co nie brak mi determinacji...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości