Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Wilku

- Posty: 639
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Pultusk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wilku » wt lut 23, 2010 8:21 pm
PITSJ413:) pisze:...wstawiony katowy aparat zaplonowy od samuraia...
W takim wypadku jakie będzie zasilanie? Only LPG?
pzdr, W
-
mariusz_w4
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 10:48 pm
- Lokalizacja: Katowice,Pojałowice,Baligród
Post
autor: mariusz_w4 » wt lut 23, 2010 8:52 pm
M10B 18 ma 105KM ,Twój pewnie ma 125KM no chyba ze 140;)
SUZUKI SAMURAJ 1,3 "OBRZYN"
SUZUKI DR 350 S
MITSUBISHI PAJERO vs TOYOTA LANDCRUISER
-
NumeR
-

- Posty: 235
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
- Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice
Post
autor: NumeR » śr lut 24, 2010 10:15 am
mariusz_w4 pisze:
Nie wiem co nie tak,alepytanie mozna zadac takie : dlaczego w jimnim zmieniaja na inne pozbywajac sie oryginalu

wydaje mi się że odpowiedz na to pytanie padnie dopiero wtedy jak coś sie z nimi stanie:)
Troszke są słabe i lubią się giąć. Tak w sumie to blaszane wytłaczanki, do seri to mogą być, ale jak budujesz zmote z mocnym silnikiem to na bank nie wytrzymają.
Lepiej zmień odrazu, bo po co robić sobie podwójną robotę.
nie ważne jak! ważne że w teren
-
mariusz_w4
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 10:48 pm
- Lokalizacja: Katowice,Pojałowice,Baligród
Post
autor: mariusz_w4 » śr lut 24, 2010 10:24 am
NumeR pisze:mariusz_w4 pisze:
Nie wiem co nie tak,alepytanie mozna zadac takie : dlaczego w jimnim zmieniaja na inne pozbywajac sie oryginalu

wydaje mi się że odpowiedz na to pytanie padnie dopiero wtedy jak coś sie z nimi stanie:)
Troszke są słabe i lubią się giąć. Tak w sumie to blaszane wytłaczanki, do seri to mogą być, ale jak budujesz zmote z mocnym silnikiem to na bank nie wytrzymają.
Lepiej zmień odrazu, bo po co robić sobie podwójną robotę.
te które ja mam to raczej odlewy lub odkówki;) zobaczymy majątku nie kosztowały jak coś to pójdą na Alledrogo:)
SUZUKI SAMURAJ 1,3 "OBRZYN"
SUZUKI DR 350 S
MITSUBISHI PAJERO vs TOYOTA LANDCRUISER
-
NumeR
-

- Posty: 235
- Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
- Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice
Post
autor: NumeR » śr lut 24, 2010 10:33 am
Rób jak uważasz, ja się może nie znam, ale poszedłbym inną drogą.
nie ważne jak! ważne że w teren
-
mariusz_w4
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 10:48 pm
- Lokalizacja: Katowice,Pojałowice,Baligród
Post
autor: mariusz_w4 » śr lut 24, 2010 11:07 am
NumeR pisze:Rób jak uważasz, ja się może nie znam, ale poszedłbym inną drogą.
trochę offtop

dawaj jesli to nie tajemnica

interesuje mnie zabawa ze spręzynami.
SUZUKI SAMURAJ 1,3 "OBRZYN"
SUZUKI DR 350 S
MITSUBISHI PAJERO vs TOYOTA LANDCRUISER
-
mariusz_w4
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 10:48 pm
- Lokalizacja: Katowice,Pojałowice,Baligród
Post
autor: mariusz_w4 » śr lut 24, 2010 8:33 pm
To już konkret tylko i za większą kasę bo tu cena golasa,do tego wiązka i reszta elektroniki i napewno jakiś rozrząd to jakieś 2000-2200 pln. Z innej strony patrząc może nowszy a zarazem trwalszy:)
SUZUKI SAMURAJ 1,3 "OBRZYN"
SUZUKI DR 350 S
MITSUBISHI PAJERO vs TOYOTA LANDCRUISER
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » śr lut 24, 2010 8:44 pm
Dwa wałki rozrządu, zmienna faza rozrządu - takie ekstra smaczki i ma stokilka koni. A od jimnisa reszta pasuje.
Raczej to modyfikacja dla jimnisa no ale tak jak wspomniałem nowy tręd.

-
mariusz_w4
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 10:48 pm
- Lokalizacja: Katowice,Pojałowice,Baligród
Post
autor: mariusz_w4 » śr lut 24, 2010 9:33 pm
st.Medard pisze:Dwa wałki rozrządu, zmienna faza rozrządu - takie ekstra smaczki i ma stokilka koni. A od jimnisa reszta pasuje.
Raczej to modyfikacja dla jimnisa no ale tak jak wspomniałem nowy tręd.

Wszystko super tylko jedna wada:) miałem VVTi w Corolli 1,4 98kM i silnik fajny zrywny ale dobrze się wkręca od okoł 3000 tys. obrotów.Słaby momen w dolnym zakresie

SUZUKI SAMURAJ 1,3 "OBRZYN"
SUZUKI DR 350 S
MITSUBISHI PAJERO vs TOYOTA LANDCRUISER
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » śr lut 24, 2010 10:18 pm
Jest możliwość zchipowania tego silnika żeby było trochę lepiej.
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr lut 24, 2010 10:45 pm
Wahacze od jimnika sa kute i z tylu, i z przodu. Ale z przodu fabrycznie jest to element kontrolowanej strefy zgniotu . Gną się dość szybko , do przeprawówki zupełnie bez sensu. Szczególnie jeśli planujesz włożyć ciężkiego kloca z bmw (silnik m10 jest cięższy prawie o 100% od suzukowskiego , a m40 o ponad 50 - imho totalna porażka - jak dołoższy do tego jeszcze cięższą niż w oryginae skrzynie to mamy już spławik). Jeśli chcesz zwiększyć moc w samuraiu o jakakolwiek wartość to pierwsze o czym myśl to o wzmocnieniu przedniego mostu - mówie o przegubach. One się rwą przy zdechlych silnikach , które pewnie mają nie wiele więcej niż 50 koni. Przy mocy dwa razy większej lecą jak zapałki. A zwiększać moc w samochodzie nie trzeba koniecznie robiac swapa - mozna z istniejacego silnika wyciagnac troche kucy
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » śr lut 24, 2010 10:56 pm
to nie jest kuty wahacz
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr lut 24, 2010 11:09 pm
Salata123 pisze:to nie jest kuty wahacz
Wahacze mogą być moim zdaniem albo kute , albo wytworzone z wytłoczki blaszanej.
Ten :

pochodzi z jimniego z przodu i jak dla mnie to element kuty
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr lut 24, 2010 11:13 pm
Zun pisze:Salata123 pisze:to nie jest kuty wahacz
Wahacze mogą być moim zdaniem albo kute , albo wytworzone z wytłoczki blaszanej.
Ten :

pochodzi z jimniego z przodu i jak dla mnie to element kuty
p.s. no mogą być jeszcze tiuningowe lub wyscigowe wahacze robione z rurek
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » śr lut 24, 2010 11:24 pm
Zun pisze:Salata123 pisze:to nie jest kuty wahacz
Wahacze mogą być moim zdaniem albo kute , albo wytworzone z wytłoczki blaszanej.
Ten :

pochodzi z jimniego z przodu i jak dla mnie to element kuty
To, że tak wygląda nie znaczy, że tak jest!
to tak jak z chińskimi arbami o których rozmawialiśmy w sąsiednim wątku

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr lut 24, 2010 11:33 pm
Salata123 pisze:
To, że tak wygląda nie znaczy, że tak jest!
to tak jak z chińskimi arbami o których rozmawialiśmy w sąsiednim wątku

No to jeśli nie jest kuty , to jak robią żeby się tak ładnie składał

Bo żeby się tak ładnie złożył (a składa się w literę U

) to z mi znanych sposobów można albo go zrobić z wytłoczki blaszanej , albo wykuć. Miałem taki w ręku , i z wytłoczki to on nie był

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr lut 24, 2010 11:34 pm
To chyba jakiś odlew jest, kute by pękało a nie gięło się.

-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » śr lut 24, 2010 11:41 pm
kute z lr też się czasem gną

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr lut 24, 2010 11:47 pm
Ale tylko do pewnego momentu.

-
mariusz_w4
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: ndz lut 01, 2009 10:48 pm
- Lokalizacja: Katowice,Pojałowice,Baligród
Post
autor: mariusz_w4 » czw lut 25, 2010 8:40 am
dla sprostowania

wachacze które mam pochodzą z tyłu jimniego
jesli idzie o powerpack to może jednak pójdziemy w stronę silnika 1,6 z baleno lub vitary.Napewno bedzie mniejszy problem z dopasowaniem no i waga:)
Koszt dobrej BM-ki z skrzynią to jakieś 1200 pln do tego serwis silnika daje dodatkowe 400 pln tak ze już robi się ciekawie.
Pozatym wychodza następne koszta związane z naprawą innych podzespołów:) nikt nie mówił że będzie lekko:)
SUZUKI SAMURAJ 1,3 "OBRZYN"
SUZUKI DR 350 S
MITSUBISHI PAJERO vs TOYOTA LANDCRUISER
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » czw lut 25, 2010 11:20 am
Nikt nie pisze o 2,0 ze skrzynią z omegi.
Były takie tematy w tym dziale,
warto poszukać,
prosta przeróbka, silnik mocny i niezbyt ciężki, da radę poukręcać co nieco.
-
Wilku

- Posty: 639
- Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Pultusk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wilku » czw lut 25, 2010 11:42 am
Lekki, ciężki.... A nikt nie pisze o danych.
Ja ważyłem silnik Samuraja - z kołem zamachowym. Bez płynów, kol. wydechowego, z gaźnik Łady Samary silnik motor ważył około 55kg.
Silnik Swifta GTi z kołem zamachowym, kolektorami (wydechowym i dolotowym) ważył około 95 kg. Licząc, że koło + kol. wydechowy waży około 10kg, to silnik Swifta GTi jest cięższy o 30kg od oryginału. To dużo, ale sądzę, że BMW i Opel z żeliwnymi blokami ważą sporo więcej. Ktoś ma takie dane?
pzdr, W
-
PITSJ413:)
-

- Posty: 174
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
- Lokalizacja: GIŻYCKO
Post
autor: PITSJ413:) » czw lut 25, 2010 5:43 pm
Wilku pisze:PITSJ413:) pisze:...wstawiony katowy aparat zaplonowy od samuraia...
W takim wypadku jakie będzie zasilanie? Only LPG?
moj silnik byl goly bez komputera, wtrysku itp. wiec przystosowano do niego gaznik od poloneza.Poprzedni wlasciciel nie potrafil dobrze rozwiazac problemu zasilania paliwem wiec go wyjal i wlozyl orginal a potem sprzedal auto
najlepszym wyjsciem w moim przypadku bylo zalozenie lpg ale jakos nie bylo weny do wlozenia tego silnika i tylko lezal i miejsce zawalal wiec kumpel sie nim zaopiekowal

ma samuraika na wtrysku wiec moze cos wykabinuje w tym kierunku

BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15
-
ogolny
-

- Posty: 100
- Rejestracja: śr lut 24, 2010 12:07 pm
- Lokalizacja: W.D koło Krakowa
Post
autor: ogolny » czw lut 25, 2010 5:57 pm
Wsadź silnik m20b25 od BMW e30 325ix (4x4) , 170km/216Nm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości