G 230 automat ze szwajcarskiej armii....mosty 5,3?

G, Unimog

Moderator: Mroczny

DEMO
 
 
Posty: 154
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 1:22 pm
Lokalizacja: Warszawa

G 230 automat ze szwajcarskiej armii....mosty 5,3?

Post autor: DEMO » ndz lut 28, 2010 10:17 pm

Poszukuję od jakiegoś czasu G i trochę się naoglądałem.... ale znalezienie czegoś w przyzwoitym/nie szukam
jednorożca :)21 /stanie technicznym i blacharskim to ciężki klimat...Najlepszy jakiego znalazłem to wojskowa wersja ze szwajcarskiej armii ...ale silnik 230 benzyna z automatem....Gela kojarzy mi się raczej z dieslem...
Jeżdziłem Wolfem z 1992 3.0l podobno 88 km no i porażka -dynamika ,,0,,.potem szwajcarem ta benzyna jest jakby trochę żwawsza...automat też sympatyczny...A w przekładkę na mocniejszego diesla nie chcę mi się bawić.....

Czy ktoś ma doświadczenia z taką konfiguracją w G ?

Jak z wodoodpornością/wojskowy to instalacja el zabezpieczona ale co ze skrzynią biegów?

Ile to ma mocy /1990r/?

No i czy przy takim silniku pasuje standardowy snorkel ?

To ma z tyłu desant i przegrodę-czy wywalenie tego i wstawienie foteli jest wykonalne/bo syn i pies na desancie=może być bunt.... :D /

Jakie tam są mosty 5,3 bo się zbiera ale 120 m/h to max....
Samochód ma być typowo weekendowy myślę o poniesieniu go na ramie i kołach 33 cale .......
żadnych wypraw ani ciężkich rajdów ..
Disco 300 tdi 2'' aut na koszernych 235/85/16

,,Jezu nie czyń cudów!..albowiem na pieniądze gramy!

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Re: G 230 automat ze szwajcarskiej armii....mosty 5,3?

Post autor: Bukol » pn mar 01, 2010 9:43 am

http://www.w114-115.org.pl/jomla/index. ... ICZNE.html

W powyższym linku masz dane techniczne wszystkich Mercedesów (prawie). Wynika, że 230GE niezależnie od skrzyni, ma przełożenie 4,86.

Zanim kupiłem swojego Wolfa zastanawiałem się na Szwajcarem, ale brak przedniej blokady mnie zniechęcił.

Jeśli chodzi o zabezpieczenie przed wodą, to skrzynie automatyczne znoszą topienie lepiej niż manualne - tak zasłyszałem od bardziej doświadczonych użytkowników.

Dla mnie konfiguracją optymalną, do moich zabaw, będzie chyba 300D turbo (OM617A) z automatem, lub OM617 wolnossący. Ale pozostanę przy swoich wolnych mostach 5,33. Auto służy wyłącznie do zabawy, zatem właściwości jezdne na szosie są dla mnie drugorzędne. Do codziennej jazdy, jak padnie mi Discovery, kupię sobie 463 z V8 pod maską.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: G 230 automat ze szwajcarskiej armii....mosty 5,3?

Post autor: Misiek Bielsko » pn mar 01, 2010 12:47 pm

Bukol pisze: Jeśli chodzi o zabezpieczenie przed wodą, to skrzynie automatyczne znoszą topienie lepiej niż manualne - tak zasłyszałem od bardziej doświadczonych użytkowników.
Nic bardziej błędnego. Automat nie pracuje na wodzie, manual jakis czas pochodzi...

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Re: G 230 automat ze szwajcarskiej armii....mosty 5,3?

Post autor: Bukol » pn mar 01, 2010 2:47 pm

Misiek Bielsko pisze: Nic bardziej błędnego. Automat nie pracuje na wodzie, manual jakis czas pochodzi...
To wiem, ale ponoć automaty Mercedesa są lepiej zabezpieczone - czyli woda się nie dostaje do skrzyni. Ale jak już wspomniałem wcześniej - zasłyszałem to podczas jazd terenowych od użytkowników.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości