
PZInż 303 i inne polskie terenowki
Moderator: Marcin-Kraków
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
PZInż 303 i inne polskie terenowki
Wlasnie niedawno znalazlem ksiazke wydana w 1990 roku w Warszawie dotyczaca polskiej motoryzacji wojskowej do roku 1939. I znalazlem tam kilka naprawde fajnych pojazdow i trafilem na auto z napedem na 4 kolka wyprodukowane w Polsce w okresie przedwojennym. Jednym z tych aut jest PZInż 303, a drugie wyprodukowane tez jako PZInż ma jakies dziwne oznaczenie. NA temat 303 znalazlem troche info na stronie http://old.timer.w.interia.pl/4x4.html.. Czy sa jeszcze na necie gdzies jakies info o tych autach? i jeszcze jedno pytanie - zna ktos dokladny tytul tej ksiazki o ktorej wspomnialem na poczatku? jak sobie przypomne wczesniej to dam znac 

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
No jakbys mogl Wojtku napisac cos i moze zeskanowac i wrzucic jakies fotki,a ja sie postaram zalatwic ta ksiazke co ostatnio ogladalem tylko nie wiem kiedy mi sie to uda zrobic... w kazdym razie fajnie jest zobaczyc polskie przedwojenne wynalazki 

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
PZInz. 303
samochód terenowy, osobowy i ciężarowy 0.8 t
producent: państwowe zakłady inżynierii Warszawa
Dane techniczne:
nadwozie specjalne, otwarte, 5 osobowe lub ze skrzynia ładunkową osadzone na ramie wykonanej z kształtowników stalowych o zmiennym profilu.
Silnik PZInż 157 / polski fiat 118 A, gaźnikowy, rzędowy, czterocylindrowy, dolnozaworowy, chłodzony cieczą umieszczony z przodu, napędzający kierowane koła obu osi.
Średnica cylindra x skok tłoka 82x92 mm
Pojemność 1944 cm3
Stopień sprężania 6,1:1
Moc 45 KM przy 3600 obr./min.
Sprzęgło suche, jednotarczowe.
Skrzynia biegów o 4 przełożeniach do jazdy w przód i jednym do jazdy do tylu. Reduktor. Blokada mechanizmów różnicowych obu osi.
Zawieszenie przednie i tylne niezależne – wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne
Hamulce hydrauliczne, bębnowe, ręczny ( pomocniczy) na wal napędowy tylnej osi. Dodatkowa tzw. zapadka górska (ostroga).
Ogumienie – 7.00 x 18
Rozstaw kół / osi 1450/ 2600 mm
Prześwit (pod obciążeniem) 250 mm
Masa własna - 2050 kg (model ciężarowy)
Obciążenie dopuszczalne – 800 kg lub 500 kg + przyczepa o masie 500 kg
Szybkość maksymalna 60 km/h ( model osobowy – 70 km/h)
Zużycie paliwa - 22l/100 km
Wyposażenie dodatkowe - specjalny hak holowniczy, wciągarka, nośne koła zapasowe
opis bardzo podobny do tego w linku
widac ze pomysl hummera pochodzi sprzed wojny
samochód terenowy, osobowy i ciężarowy 0.8 t
producent: państwowe zakłady inżynierii Warszawa
Dane techniczne:
nadwozie specjalne, otwarte, 5 osobowe lub ze skrzynia ładunkową osadzone na ramie wykonanej z kształtowników stalowych o zmiennym profilu.
Silnik PZInż 157 / polski fiat 118 A, gaźnikowy, rzędowy, czterocylindrowy, dolnozaworowy, chłodzony cieczą umieszczony z przodu, napędzający kierowane koła obu osi.
Średnica cylindra x skok tłoka 82x92 mm
Pojemność 1944 cm3
Stopień sprężania 6,1:1
Moc 45 KM przy 3600 obr./min.
Sprzęgło suche, jednotarczowe.
Skrzynia biegów o 4 przełożeniach do jazdy w przód i jednym do jazdy do tylu. Reduktor. Blokada mechanizmów różnicowych obu osi.
Zawieszenie przednie i tylne niezależne – wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne
Hamulce hydrauliczne, bębnowe, ręczny ( pomocniczy) na wal napędowy tylnej osi. Dodatkowa tzw. zapadka górska (ostroga).
Ogumienie – 7.00 x 18
Rozstaw kół / osi 1450/ 2600 mm
Prześwit (pod obciążeniem) 250 mm
Masa własna - 2050 kg (model ciężarowy)
Obciążenie dopuszczalne – 800 kg lub 500 kg + przyczepa o masie 500 kg
Szybkość maksymalna 60 km/h ( model osobowy – 70 km/h)
Zużycie paliwa - 22l/100 km
Wyposażenie dodatkowe - specjalny hak holowniczy, wciągarka, nośne koła zapasowe
opis bardzo podobny do tego w linku
widac ze pomysl hummera pochodzi sprzed wojny

Ostatnio zmieniony wt lut 01, 2005 12:24 am przez moralez, łącznie zmieniany 1 raz.
ZG 5.2 96r.
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Najlepszy i wyprobowany przez rzesze studentow pomyslMag69 pisze:Wojtek zastosuj stara zasadę 4xZwojtekd pisze:skanow narazie niet....nie mam skanera narazie.
pozatym sesja 3 dni.. 3 przedmioty
1. zakuć
2. zdać
3. zapić
4. zapomnieć



Wracajac do PZInż - znalazlem jeszcze cos takiego: http://motoswiat.pl/?site=dzialy/historia/index... tylko bardziej to mi na schemacie albo fotakch tego zalezy

no

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Heh... Bez tej zasady życie nie miałoby sensu...Mag69 pisze:Wojtek zastosuj stara zasadę 4xZwojtekd pisze:skanow narazie niet....nie mam skanera narazie.
pozatym sesja 3 dni.. 3 przedmioty
1. zakuć
2. zdać
3. zapić
4. zapomnieć


Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
poszukaj cos na tych stronach..w sumie duzo zabytkow ale nie szperalem konkretnie za tym fiatem 118
http://www.graty.art.pl/graty.php?tresc=start
http://www.oldtimerfiat.club.prv.pl/
http://www.askl.eu.org/~luchio/
http://www.oldtimer.prv.pl/
ale tam cudenka sa..
http://www.graty.art.pl/graty.php?tresc=start
http://www.oldtimerfiat.club.prv.pl/
http://www.askl.eu.org/~luchio/
http://www.oldtimer.prv.pl/
ale tam cudenka sa..
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
4runner 1st gen. '88
Heheheh... teraz coraz więcej studencciaków stosuje metodę 5ZMag69 pisze: Wojtek zastosuj stara zasadę 4xZ
1. zakuć
2. zdać
3. zapić
4. zapomnieć

1. Zarzucić
2. Zakuć
3. Zdać
4. Zdrzemnąć
5. Zapomnieć

P2, M10, K175, 69M
Remont Miska
Remont Miska
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
RudeBoy to miales zdrowe podejscie do studiowRudeBoy pisze:kurrr... to dla tego mialem problemy ze studiami...Mag69 pisze:Wojtek zastosuj stara zasadę 4xZwojtekd pisze:skanow narazie niet....nie mam skanera narazie.
pozatym sesja 3 dni.. 3 przedmioty
1. zakuć
2. zdać
3. zapić
4. zapomnieć
Zawsze zaczynalem od punktu 3

Dragunow dzieki za adresy - zaraz posprawdzam

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
[quote="czarny bielsko
Wracajac do PZInż - znalazlem jeszcze cos takiego: http://motoswiat.pl/?site=dzialy/historia/index... tylko bardziej to mi na schemacie albo fotakch tego zalezy
no
[/quote]
Mam gdzieś zdjęcie tego cuda z profilu. Poszukam i zeskanuję, tylko nie mam jak zamieścić
Wracajac do PZInż - znalazlem jeszcze cos takiego: http://motoswiat.pl/?site=dzialy/historia/index... tylko bardziej to mi na schemacie albo fotakch tego zalezy

no

Mam gdzieś zdjęcie tego cuda z profilu. Poszukam i zeskanuję, tylko nie mam jak zamieścić
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
leszek ostatnio ogladalem taka jedna ksiazke o historii polskiej motoryzacji przedwojennej, a dokladniej o pojazdach wojskowych i wciagnela mnie bardzo, a szczegolnie opisy polskich terenowek...leszek pisze:czarny a co cię tak wzieło na zabytki
Msz racje... po wojnie zamiast zabrac sie za produkcje to nasi inzynierowie dali dupy i jedyne co pozostalo po tych samochodach to zdjecia i opisyleszek pisze:[cenzura] że w tym naszym kraju nic się nie opłaca, a takie ładne auta mieliśmy, ach szkoda się denerwować

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
OKI. Ale obawiam się, że zdjęcie to niewiele wniesie... chyba gdzieś je już w sieci widziałem. Poza tym jeszcze w chałupie internetu nie mam więc może to potrwaćczarny bielsko pisze:leon to wez zeskanuj i przeslij mi na maila... wrzuce gdzies u siebie na konto i zapodam linkiem na forumleon zet pisze: Mam gdzieś zdjęcie tego cuda z profilu. Poszukam i zeskanuję, tylko nie mam jak zamieścić
Ostatnio zmieniony wt lut 01, 2005 5:29 pm przez leon zet, łącznie zmieniany 1 raz.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość