OLEJ

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

radek602
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)

OLEJ

Post autor: radek602 » czw kwie 01, 2010 7:56 am

Witam wszystkich
Jaki olej zalac do siinika 4Runner 3.0 TD 1995 i ile ?? .
Dzięki i pozdrawiam wszystkich.
1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: OLEJ

Post autor: seburaj » czw kwie 01, 2010 8:20 am

tylko i wyłącznie silnikowy !
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12655
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: OLEJ

Post autor: lbl78 » czw kwie 01, 2010 8:23 am

seburaj pisze:tylko i wyłącznie silnikowy !
nie prawda !! !! najdroższy !!


:)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: OLEJ

Post autor: seburaj » czw kwie 01, 2010 8:24 am

może być najdroższy, ale silnikowy !! :)21
robok rzępoli w harapuciu

radek602
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)

Re: OLEJ

Post autor: radek602 » czw kwie 01, 2010 8:42 am

jaki proponujecie, przebiek okolo 300tys. jasne że silnikowy :)
1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD

radek602
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)

Re: OLEJ

Post autor: radek602 » czw kwie 01, 2010 8:46 am

od niedawna posiadam toyotę i niewiem co zalać do motorku :o
1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: OLEJ

Post autor: pinc6x6 » czw kwie 01, 2010 9:15 am

no przecie mówią że oliwę !! :)4 ale taką specjalną do silnika :lol:

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: OLEJ

Post autor: rokfor32 » czw kwie 01, 2010 10:05 am

Normalnie to doradzam każdemu zalewanie silnika syntetykami. Jednak przy dużym przebiegu (300 tysi na ten silnik to jeszcze niezbyt dużo, raczej średnio, o ile przebieg autentyczny i wcześniej na dobrym oleju jeździło) na syntetyku może być niskawe ciśnienie oleju i zwiększona jego konsumpcja.

Ja robię w podobnych przypadkach tak: na początek mycie silnika od wewnątrz, czyli "engine flux" (instrukcja na opakowaniu podaje, jak się to używa). Potem zalewam syntetykiem jakimkolwiek, ale koniecznie syntetyk. Po dwóch, trzech tysiącach znowu preparat czyszczący, i dopiero potem olej właściwy.

Przy dobrej jakości oleju nawet diesle (z natury olej się w nich szybko brudzi) są czyściutkie w środku mimo znacznych przebiegów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: OLEJ

Post autor: Damian » czw kwie 01, 2010 10:38 am

najpierw trzeba się upewnić na jakim oleju jeździł poprzednik, bo o ile przejście z syntetyka na półsyntetyka, czy z półsyntetyka na minerał jest raczej naturalną koleją rzeczy, to już przejście z minerała na syntetyk może narobić, delikatnie mówiąc, bigosu.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Zachary » czw kwie 01, 2010 10:41 am

Damian pisze:najpierw trzeba się upewnić na jakim oleju jeździł poprzednik, bo o ile przejście z syntetyka na półsyntetyka, czy z półsyntetyka na minerał jest raczej naturalną koleją rzeczy, to już przejście z minerała na syntetyk może narobić, delikatnie mówiąc, bigosu.

Jakiego bigosu?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: OLEJ

Post autor: seburaj » czw kwie 01, 2010 10:43 am

eeeee, bigos to z kapusty :wink:

najbezpieczniej bedzie wlać półsyntetyk
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: OLEJ

Post autor: Damian » czw kwie 01, 2010 10:58 am

Zachary pisze:
Damian pisze:najpierw trzeba się upewnić na jakim oleju jeździł poprzednik, bo o ile przejście z syntetyka na półsyntetyka, czy z półsyntetyka na minerał jest raczej naturalną koleją rzeczy, to już przejście z minerała na syntetyk może narobić, delikatnie mówiąc, bigosu.

Jakiego bigosu?
Bo jak jeździł na mineralu i nie jest dziś w idealnej kondycji (nie wiadomo czy te 300 tys. to prawda i jak zostało przejechane te 300 tys.km), to w wielu miejscach zebrał się syf. Wlanie syntetyka zaskutkuje wypłukaniem nagarów, co może doprowadzić do zmniejszenia kompresji i rozszczelnienia. Rozmawiamy o 15-letnim dieslu :)
Domyślam się, że reprezentujesz zdanie, że powyższe twierdzenia to mity z czasów polonezów, ale ja bym w swoim starym 1KZ, który już ładne kilka lat jeździ na mineralu nie ryzykował przechodzenia na syntetyk.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12655
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: OLEJ

Post autor: lbl78 » czw kwie 01, 2010 11:22 am

ale na półsyntetyk 10W40 czemu nie?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: OLEJ

Post autor: pinc6x6 » czw kwie 01, 2010 11:25 am

Jestem zwolennikiem opcji : lepiej lać dobry mineralny i częściej zmieniać

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Zachary » czw kwie 01, 2010 11:33 am

Damian pisze:Bo jak jeździł na mineralu i nie jest dziś w idealnej kondycji (nie wiadomo czy te 300 tys. to prawda i jak zostało przejechane te 300 tys.km), to w wielu miejscach zebrał się syf. Wlanie syntetyka zaskutkuje wypłukaniem nagarów, co może doprowadzić do zmniejszenia kompresji i rozszczelnienia. Rozmawiamy o 15-letnim dieslu :)
Domyślam się, że reprezentujesz zdanie, że powyższe twierdzenia to mity z czasów polonezów, ale ja bym w swoim starym 1KZ, który już ładne kilka lat jeździ na mineralu nie ryzykował przechodzenia na syntetyk.
Ja tam zawsze leję syntetyka. Do Uaza też, jak akurat mam takowy pod ręką i poza "normalnymi" dla Uaza wyciekami nie stwierdzam niczego nadzwyczajnego. W silniku mojego HDJota też jest 5W50 syntetyk. Poprzednio mineralny był lany a zrobiłem nim "po mojemu" coś koło 100k km. Zmian w ciśnieniu oleju nie zauważyłem. Zresztą z tym ciśnieniem to mam mieszane uczucia jak słyszę, że syntetyczny...itd. Zawsze myślałem, że to właśnie syntetyczne oleje mają większą odporność termiczną a co za tym idzie w większym stopniu i zakresie utrzymuje swoje właściwości. Ale może się nie znam.

A wracając do tematu przewodniego to jest taki olej Valvoline MaxLife / syntetyczny i półsyntetyczny / opracowana specjalnie do samochodów z większym przebiegiem. Może taki sobie kolega do swojego 4Runner-a zastosuje. Słyszałem dobre opinie.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Albert_N » czw kwie 01, 2010 1:36 pm

eee silnik HDjoty nie jest zbyt zachecajacym przykladem w swietle niedawnych wydarzen ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: OLEJ

Post autor: rokfor32 » czw kwie 01, 2010 3:39 pm

Dlatemu napisałem o płukaniu silnika przed wlaniem syntetyka.

Inna też sprawa, że silnika nie uszczelnia się nagarem :wink: Służą do tego simeringi i uszczelki, i jak są stare, to trza je po prostu wymienić, a nie lać coraz gęstszy olej ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Zachary » czw kwie 01, 2010 4:09 pm

Albert_N pisze:eee silnik HDjoty nie jest zbyt zachecajacym przykladem w swietle niedawnych wydarzen ;)
Bujaj się Albercik... :)21 Co ma niby piernik do wiatraka??
rokfor32 pisze:... silnika nie uszczelnia się nagarem :wink: Służą do tego simeringi i uszczelki, i jak są stare, to trza je po prostu wymienić, a nie lać coraz gęstszy olej ... :)21
:)2 :)2 :)2
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

radek602
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)

Re: OLEJ

Post autor: radek602 » czw kwie 01, 2010 7:45 pm

Silnik jest w dobrej kondycji olej 10w40 oki :)2 ale jakiej marki zalać. :roll:
1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD

Awatar użytkownika
Wieśmak
Posty: 440
Rejestracja: sob gru 01, 2007 4:32 pm
Lokalizacja: Trzcianka

Re: OLEJ

Post autor: Wieśmak » czw kwie 01, 2010 7:49 pm

Kujawski, albo inny, ale tylko z pierwszego tłoczenia!!! :)21
BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5

radek602
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)

Re: OLEJ

Post autor: radek602 » czw kwie 01, 2010 8:46 pm

Wieśmak pisze:Kujawski, albo inny, ale tylko z pierwszego tłoczenia!!! :)21
Dobre widac co lejesz do swego motoru :)21
1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: OLEJ

Post autor: pinc6x6 » czw kwie 01, 2010 8:56 pm

rokfor32 pisze:Dlatemu napisałem o płukaniu silnika przed wlaniem syntetyka.

Inna też sprawa, że silnika nie uszczelnia się nagarem :wink: Służą do tego simeringi i uszczelki, i jak są stare, to trza je po prostu wymienić, a nie lać coraz gęstszy olej ... :)21
a 5w50 to gęsty czy rzadki a 10w60 ??

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Zachary » czw kwie 01, 2010 10:12 pm

pinc6x6 pisze:
rokfor32 pisze:Dlatemu napisałem o płukaniu silnika przed wlaniem syntetyka.

Inna też sprawa, że silnika nie uszczelnia się nagarem :wink: Służą do tego simeringi i uszczelki, i jak są stare, to trza je po prostu wymienić, a nie lać coraz gęstszy olej ... :)21
a 5w50 to gęsty czy rzadki a 10w60 ??
O co Ci chodzi - gęsty czy rzadki?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: OLEJ

Post autor: pinc6x6 » czw kwie 01, 2010 10:20 pm

o to co to znaczy olej gęsty/rzadki

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: OLEJ

Post autor: Zachary » czw kwie 01, 2010 10:35 pm

pinc6x6 pisze:o to co to znaczy olej gęsty/rzadki
Aaaaaa... no tak. Też mnie to zastanawia.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość