LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
radek602
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
- Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)
Post
autor: radek602 » czw kwie 01, 2010 7:56 am
Witam wszystkich
Jaki olej zalac do siinika 4Runner 3.0 TD 1995 i ile

.
Dzięki i pozdrawiam wszystkich.
1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » czw kwie 01, 2010 8:20 am
tylko i wyłącznie silnikowy !
robok rzępoli w harapuciu
-
lbl78
-

- Posty: 12655
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » czw kwie 01, 2010 8:23 am
seburaj pisze:tylko i wyłącznie silnikowy !
nie prawda

najdroższy

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » czw kwie 01, 2010 8:24 am
może być najdroższy, ale silnikowy

robok rzępoli w harapuciu
-
radek602
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
- Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)
Post
autor: radek602 » czw kwie 01, 2010 8:42 am
jaki proponujecie, przebiek okolo 300tys. jasne że silnikowy

1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
-
radek602
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
- Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)
Post
autor: radek602 » czw kwie 01, 2010 8:46 am
od niedawna posiadam toyotę i niewiem co zalać do motorku

1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
-
pinc6x6
-

- Posty: 2747
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: pinc6x6 » czw kwie 01, 2010 9:15 am
no przecie mówią że oliwę

ale taką specjalną do silnika

-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » czw kwie 01, 2010 10:05 am
Normalnie to doradzam każdemu zalewanie silnika syntetykami. Jednak przy dużym przebiegu (300 tysi na ten silnik to jeszcze niezbyt dużo, raczej średnio, o ile przebieg autentyczny i wcześniej na dobrym oleju jeździło) na syntetyku może być niskawe ciśnienie oleju i zwiększona jego konsumpcja.
Ja robię w podobnych przypadkach tak: na początek mycie silnika od wewnątrz, czyli "engine flux" (instrukcja na opakowaniu podaje, jak się to używa). Potem zalewam syntetykiem jakimkolwiek, ale koniecznie syntetyk. Po dwóch, trzech tysiącach znowu preparat czyszczący, i dopiero potem olej właściwy.
Przy dobrej jakości oleju nawet diesle (z natury olej się w nich szybko brudzi) są czyściutkie w środku mimo znacznych przebiegów.
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » czw kwie 01, 2010 10:38 am
najpierw trzeba się upewnić na jakim oleju jeździł poprzednik, bo o ile przejście z syntetyka na półsyntetyka, czy z półsyntetyka na minerał jest raczej naturalną koleją rzeczy, to już przejście z minerała na syntetyk może narobić, delikatnie mówiąc, bigosu.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » czw kwie 01, 2010 10:41 am
Damian pisze:najpierw trzeba się upewnić na jakim oleju jeździł poprzednik, bo o ile przejście z syntetyka na półsyntetyka, czy z półsyntetyka na minerał jest raczej naturalną koleją rzeczy, to już przejście z minerała na syntetyk może narobić, delikatnie mówiąc, bigosu.
Jakiego bigosu?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » czw kwie 01, 2010 10:43 am
eeeee, bigos to z kapusty
najbezpieczniej bedzie wlać półsyntetyk
robok rzępoli w harapuciu
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » czw kwie 01, 2010 10:58 am
Zachary pisze:Damian pisze:najpierw trzeba się upewnić na jakim oleju jeździł poprzednik, bo o ile przejście z syntetyka na półsyntetyka, czy z półsyntetyka na minerał jest raczej naturalną koleją rzeczy, to już przejście z minerała na syntetyk może narobić, delikatnie mówiąc, bigosu.
Jakiego bigosu?
Bo jak jeździł na mineralu i nie jest dziś w idealnej kondycji (nie wiadomo czy te 300 tys. to prawda i jak zostało przejechane te 300 tys.km), to w wielu miejscach zebrał się syf. Wlanie syntetyka zaskutkuje wypłukaniem nagarów, co może doprowadzić do zmniejszenia kompresji i rozszczelnienia. Rozmawiamy o 15-letnim dieslu

Domyślam się, że reprezentujesz zdanie, że powyższe twierdzenia to mity z czasów polonezów, ale ja bym w swoim starym 1KZ, który już ładne kilka lat jeździ na mineralu nie ryzykował przechodzenia na syntetyk.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
lbl78
-

- Posty: 12655
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » czw kwie 01, 2010 11:22 am
ale na półsyntetyk 10W40 czemu nie?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
pinc6x6
-

- Posty: 2747
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: pinc6x6 » czw kwie 01, 2010 11:25 am
Jestem zwolennikiem opcji : lepiej lać dobry mineralny i częściej zmieniać
-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » czw kwie 01, 2010 11:33 am
Damian pisze:Bo jak jeździł na mineralu i nie jest dziś w idealnej kondycji (nie wiadomo czy te 300 tys. to prawda i jak zostało przejechane te 300 tys.km), to w wielu miejscach zebrał się syf. Wlanie syntetyka zaskutkuje wypłukaniem nagarów, co może doprowadzić do zmniejszenia kompresji i rozszczelnienia. Rozmawiamy o 15-letnim dieslu

Domyślam się, że reprezentujesz zdanie, że powyższe twierdzenia to mity z czasów polonezów, ale ja bym w swoim starym 1KZ, który już ładne kilka lat jeździ na mineralu nie ryzykował przechodzenia na syntetyk.
Ja tam zawsze leję syntetyka. Do Uaza też, jak akurat mam takowy pod ręką i poza "normalnymi" dla Uaza wyciekami nie stwierdzam niczego nadzwyczajnego. W silniku mojego HDJota też jest 5W50 syntetyk. Poprzednio mineralny był lany a zrobiłem nim "po mojemu" coś koło 100k km. Zmian w ciśnieniu oleju nie zauważyłem. Zresztą z tym ciśnieniem to mam mieszane uczucia jak słyszę, że syntetyczny...itd. Zawsze myślałem, że to właśnie syntetyczne oleje mają większą odporność termiczną a co za tym idzie w większym stopniu i zakresie utrzymuje swoje właściwości. Ale może się nie znam.
A wracając do tematu przewodniego to jest taki olej Valvoline MaxLife / syntetyczny i półsyntetyczny / opracowana specjalnie do samochodów z większym przebiegiem. Może taki sobie kolega do swojego 4Runner-a zastosuje. Słyszałem dobre opinie.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
Albert_N
-

- Posty: 4695
- Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Albert_N » czw kwie 01, 2010 1:36 pm
eee silnik HDjoty nie jest zbyt zachecajacym przykladem w swietle niedawnych wydarzen

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
-
rokfor32
-

- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Post
autor: rokfor32 » czw kwie 01, 2010 3:39 pm
Dlatemu napisałem o płukaniu silnika przed wlaniem syntetyka.
Inna też sprawa, że silnika nie uszczelnia się nagarem

Służą do tego simeringi i uszczelki, i jak są stare, to trza je po prostu wymienić, a nie lać coraz gęstszy olej ...

-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » czw kwie 01, 2010 4:09 pm
Albert_N pisze:eee silnik HDjoty nie jest zbyt zachecajacym przykladem w swietle niedawnych wydarzen

Bujaj się Albercik...

Co ma niby piernik do wiatraka??
rokfor32 pisze:... silnika nie uszczelnia się nagarem

Służą do tego simeringi i uszczelki, i jak są stare, to trza je po prostu wymienić, a nie lać coraz gęstszy olej ...


Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
radek602
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
- Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)
Post
autor: radek602 » czw kwie 01, 2010 7:45 pm
Silnik jest w dobrej kondycji olej 10w40 oki

ale jakiej marki zalać.

1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
-
Wieśmak

- Posty: 440
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 4:32 pm
- Lokalizacja: Trzcianka
Post
autor: Wieśmak » czw kwie 01, 2010 7:49 pm
Kujawski, albo inny, ale tylko z pierwszego tłoczenia!!!

BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5
-
radek602
- jestem tu nowy...

- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 22, 2010 1:13 pm
- Lokalizacja: Siemiatycze (Podlasie)
Post
autor: radek602 » czw kwie 01, 2010 8:46 pm
Wieśmak pisze:Kujawski, albo inny, ale tylko z pierwszego tłoczenia!!!

Dobre widac co lejesz do swego motoru

1.NISSAN TERRANO 1995 2.7 TD
2.TOYOTA 4RUNNER 1995 3.0TD
-
pinc6x6
-

- Posty: 2747
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: pinc6x6 » czw kwie 01, 2010 8:56 pm
rokfor32 pisze:Dlatemu napisałem o płukaniu silnika przed wlaniem syntetyka.
Inna też sprawa, że silnika nie uszczelnia się nagarem

Służą do tego simeringi i uszczelki, i jak są stare, to trza je po prostu wymienić, a nie lać coraz gęstszy olej ...

a 5w50 to gęsty czy rzadki a 10w60

-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » czw kwie 01, 2010 10:12 pm
pinc6x6 pisze:rokfor32 pisze:Dlatemu napisałem o płukaniu silnika przed wlaniem syntetyka.
Inna też sprawa, że silnika nie uszczelnia się nagarem

Służą do tego simeringi i uszczelki, i jak są stare, to trza je po prostu wymienić, a nie lać coraz gęstszy olej ...

a 5w50 to gęsty czy rzadki a 10w60

O co Ci chodzi - gęsty czy rzadki?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
-
pinc6x6
-

- Posty: 2747
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: pinc6x6 » czw kwie 01, 2010 10:20 pm
o to co to znaczy olej gęsty/rzadki
-
Zachary

- Posty: 776
- Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
- Lokalizacja: mazury-warszawa
Post
autor: Zachary » czw kwie 01, 2010 10:35 pm
pinc6x6 pisze:o to co to znaczy olej gęsty/rzadki
Aaaaaa... no tak. Też mnie to zastanawia.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata

[/color]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość