Terracan a Pajero II

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » śr mar 31, 2010 2:39 pm

Eskapada pisze:@ Massmo mylisz Pajero II produkowane równolegle z Pajero III które dostało przydomek Classic z Mitsubishi Pajero Sport powstałe na bazie Mitsubishi L200.....
Fakt :oops: .
Ten co go oglądałem to był Sport... swoją drogą ironiczna nazwa dla auta którego Polonez wyprzedza :)21 .

To w końcu ma tą komorę wstępną czy nie??:
DamnIt! pisze:
macieqsz pisze:
DamnIt! pisze: Pajero 2 otrzymało przydomek Classic kiedy pojawiło się Pajero 3.
To cos jest nie tak z ww. artykulem, bo tam autor pisze:
...z wtryskiem pośrednim oraz dołączany na sztywno napęd kół przedniej osi.
...
Autor artykułu troszkę błądzi - chyba że kluczem jest sformułowanie "na wielu rynkach" oraz interpretacja tekstu "najprostszy turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim" :)21 . ....
Na moje to dopiero III -ka była z bezpośrednim ??
macieqsz pisze:
Sporty miały silnik 2,5 o porażającej mocy bodajrze 115KM i Easy Selekta. Oglądałem i jeździłem takim przed kupieniem Terracana. Zdecydowanie mniej przyjemny w codziennej eksploatacji po czarnym od Terracana.
A mozesz napisac, jak sie rozni prowadzenie jednego i drugiego po czarnym?
Sport ma znacznie twardsze zawieszenie niż Terracan i jakość plastyków to coś ala Ople z lat 90-tych. Silnik to klasyczny warczący traktor który nie grzeszy osiągami. Trzeba go mocno deptać żeby coś wycisnąć. Generalnie wrażenie prowadznia twardej terenówki.
Terracan prowadzi się bardziej jak osobówka, dużo miększe zawiesznie. Jak dla mnie nie do przyjęcia jest tak mięki zawias, więc na pierwszy ogień poszły twardsze amory (B6 przód i Ironman tył wraz ze spreżynami). To znacznie podnisło możliwości sensownej jazdy po wykrotach.
Motor bardzo ochoczo reaguje na gaz nie generując takiego hałasu jak w Sporcie. Jest podobno bardzo elastyczny (bo ja mam automat więc nie wiem). Wnętrze dużo nowocześniejsze i przyjemniejsze.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » śr mar 31, 2010 8:09 pm

Ech... Nie powiem, zebym byl duzo madrzejszy po przeczytaniu tego watku :D Tzn. wiedza moze i wzrosla, ale od decyzji nadal jestem daleko. Najgorsze, ze kompletnie nie mam jak przetestowac jednego ani drugiego auta.
Maciek

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » śr mar 31, 2010 8:23 pm

macieqsz pisze:.... Najgorsze, ze kompletnie nie mam jak przetestowac jednego ani drugiego auta.
:o ??
W Krakowie mieszka także dociekliwy kolega kupujący terenówkę. Zaczynał od dylematu Pajero III czy Terrano II, a później też zamęczał nas na tym forum i na www.terracan.pl.pl :lol: :lol: pytaniami o Terracana.
Może w końcu kupi coś i się odwzdzięczy przewiezieniem Ciebie :wink: :lol: .

Swoją drogą dobrze mi idzie PR :)21 :lol:
Staram się być obiektywny :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » śr mar 31, 2010 10:25 pm

Sporty maja tyl na resorach piorowych czy na sprezynach? L200 mialo kiedys piorowe, o ile pamietam?
W Krakowie mieszka także dociekliwy kolega kupujący terenówkę. Zaczynał od dylematu Pajero III czy Terrano II, a później też zamęczał nas na tym forum i na http://www.terracan.pl.pl :lol: :lol: pytaniami o Terracana.
Może w końcu kupi coś i się odwzdzięczy przewiezieniem Ciebie :wink: :lol: .
No to chyba musze go odszukac :P
Maciek

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Eskapada » czw kwie 01, 2010 7:30 am

Sport miał resor do 2000 lub 2001rolku a potem w raz z face liftingiem dostał spręzyny.

@ macieqsz na forum auta nie kupisz, musisz się każdym przejechać, poczuć to sam. Gdybym kierował się tylko i wyłącznie zdrowym rozsądkiem to bym kupił Terracana ale na widok Pajero Sport serce mi szybciej bije.

Z autami jest jak z kobietami zakochujesz się od pierwszego wejrzenia i innego nie chcesz choć wszyscy Ci mówią że to zła kobieta była

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: migawki » czw kwie 01, 2010 10:57 am

Moja opinnia jako użyszkodnika Terracana jest taka

- jesli myslisz bardziej o terenie a mnie o rodzinie i jeździe po asfalcie - PAJERO
- jesli teren jest ważny ale liczy sie jeszcze jaki taki komfort dla Ciebie i rodziny na zwykłej drodze - TERRACAN

I jeszcze jedno
Mój sąsiad mial Pajero i porównywałem sobie je z Terracanem. Niestety miejsca w nim jest o wiele mniej niż w Terracanie.
O ile Terracana dzieki przeróbkom zawieszenia możesz bardziej "uterenowić" (zobacz http://www.terracan.pl/4x4/modyfikacje.html) to nie wiem czy dasz rade żeby Pajero było bardziej komfortowe dla Twojej rodziny.

Pozdr
IR
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Eskapada » czw kwie 01, 2010 1:15 pm

Może my wytłumaczycie dla czego Terracan jest bardziej komfortowy od Pajero i co na to wpływa ?? ( pomijam kwestie związane z komfortowym wyprzedzeniem bo bez 2 zdań CRDI lepiej jedzie niż diesel w Pajero II )
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

sgrzegorz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: sgrzegorz » czw kwie 01, 2010 1:28 pm

macieqsz pisze:Sporty maja tyl na resorach piorowych czy na sprezynach? L200 mialo kiedys piorowe, o ile pamietam?
W Krakowie mieszka także dociekliwy kolega kupujący terenówkę. Zaczynał od dylematu Pajero III czy Terrano II, a później też zamęczał nas na tym forum i na http://www.terracan.pl.pl :lol: :lol: pytaniami o Terracana.
Może w końcu kupi coś i się odwzdzięczy przewiezieniem Ciebie :wink: :lol: .
No to chyba musze go odszukac :P
Witam, znalazłeś :)
Niestety ciągle nie kupiłem i zniecierpliwością czekam na załatwienie spraw związanych z rejestracją oraz przeróbką na samochód ciężarowy przez sprzedającego. Ale jak go już będę miał ( mam nadzieję że do dwóch tygodni ) to zapraszam na przejażdżkę.
Masmo, zapomniałeś że jeszcze Grand Vitarę brałem pod uwagę :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » czw kwie 01, 2010 1:32 pm

Eskapada pisze:Może my wytłumaczycie dla czego Terracan jest bardziej komfortowy od Pajero i co na to wpływa ?? ( pomijam kwestie związane z komfortowym wyprzedzeniem bo bez 2 zdań CRDI lepiej jedzie niż diesel w Pajero II )
Zawias jest bardziej osobowy (miekkie drążki i sprężyny i słabo tłumiące amory) co wcale nie musi być zaletą. (Zależy od punktu widzenia). Mi to akurat nie przeszkadza bo od początku w założeniu była wymiana na wyższe i twardsze.
I chyba buda jest jakoś niżej osadzona, bo dach Terracana jest niższy. W stadarcie ma też małe kółka 255/65R16. Ja też to zepsułem bo mam 31", lift zawiasu, doszedł właśnie mały body lift 1" i nie wiem czy zmieszcze się w hali garażowej :)21 .
sgrzegorz pisze:
macieqsz pisze:Sporty maja tyl na resorach piorowych czy na sprezynach? L200 mialo kiedys piorowe, o ile pamietam?
....
Masmo, zapomniałeś że jeszcze Grand Vitarę brałem pod uwagę :)
:)20 :lol: :lol:
Dobrze że się nawróciłeś na właściwe tory :)21 . Nieprawdaż że fajnie jeździ ten korański pancernik ??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » czw kwie 01, 2010 10:21 pm

Zachęcam do obejrzenia filmików kolegi ze Słowacji który chyba seryjnym tylko z MT-ekiem też niedużym daje radę:
http://www.youtube.com/user/michalvalachovic#p/u
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » czw kwie 01, 2010 10:28 pm

migawki pisze:Moja opinnia jako użyszkodnika Terracana jest taka

- jesli myslisz bardziej o terenie a mnie o rodzinie i jeździe po asfalcie - PAJERO
- jesli teren jest ważny ale liczy sie jeszcze jaki taki komfort dla Ciebie i rodziny na zwykłej drodze - TERRACAN
Albo tak - Terracan jest bardziej przestronny i wygodny, ale za to Pajero mozna pomykac po czanym z napedem na 4 buty... Ale z drugiej strony Pajero moge trafic bez blokady tylu, a w Terracanie mam seryjnie przynajmniej most LSD (bo jest w kazdym, prawda?), a fabryczny kit pozwala uzyskac pelna blokade.
...Braki przestrzeni ladunkowej Pajero moge nadrobic, montujac bagaznik dachowy, a w Terracanie maks. obciazenie to tylko 35 kilo. Terracan ma lepszy silnik, ale bardziej naladowany elektronika. Pajero ma sztywniejsza rame... itd., itp. Skonczy sie na Defenderze :)
Maciek

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: PiRoman » czw kwie 01, 2010 10:31 pm

A tak z ciekawości, to dlaczego on tak namiętnie hamuje na wszystkich zjazdach i to permamentnie? I chyba gdzieś mu się przedni zwis lekko zweryfikował... :)13
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » czw kwie 01, 2010 10:45 pm

macieqsz pisze: Albo tak - Terracan jest bardziej przestronny i wygodny, ale za to Pajero mozna pomykac po czanym z napedem na 4 buty...:)
Moim też jeżdze po czarnym z permanentnym 4x4 (wersja TOD).
macieqsz pisze: Ale z drugiej strony Pajero moge trafic bez blokady tylu, a w Terracanie mam seryjnie przynajmniej most LSD (bo jest w kazdym, prawda?), a fabryczny kit pozwala uzyskac pelna blokade....:)
Pajero bez blokady też chyba ma LSD. Bartek były Pajera z otwartym dyfrem??
Mylisz blokadę dyfra z blokadą miedzyosiową. Tym fabrycznym kitem nie zawracaj sobie głowy, dotyczy wersji z automatycznym dołączaniem przodu i wedlug mnie nie jest do niczego potrzebna.
macieqsz pisze:...Braki przestrzeni ladunkowej Pajero moge nadrobic, montujac bagaznik dachowy, a w Terracanie maks. obciazenie to tylko 35 kilo. Terracan ma lepszy silnik, ale bardziej naladowany elektronika. Pajero ma sztywniejsza rame... itd., itp. Skonczy sie na Defenderze :)
Są bagażniki Thule do Terracana o większej ładowności.
PiRoman pisze:A tak z ciekawości, to dlaczego on tak namiętnie hamuje na wszystkich zjazdach i to permamentnie? I chyba gdzieś mu się przedni zwis lekko zweryfikował... :)13
Sie chłopak uczy... byle wnioski wyciągał :)21 .
Zwis faktycznie się wyryfikuje ale jeszcze się trzyma :wink: .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » czw kwie 01, 2010 10:53 pm

Masmo pisze:
macieqsz pisze: Ale z drugiej strony Pajero moge trafic bez blokady tylu, a w Terracanie mam seryjnie przynajmniej most LSD (bo jest w kazdym, prawda?), a fabryczny kit pozwala uzyskac pelna blokade....:)
Pajero bez blokady też chyba ma LSD. Bartek były Pajera z otwartym dyfrem??
Mylisz blokadę dyfra z blokadą miedzyosiową. Tym fabrycznym kitem nie zawracaj sobie głowy, dotyczy wersji z automatycznym dołączaniem przodu i wedlug mnie nie jest do niczego potrzebna.
Nie nie, nie myle :) Miedzyosiowego dyfra nie ma w Terracanie, a jest w Pajero z SS. Tylny to osobna sprawa :)

Skoro kit dotyczy tylko wersji z automatycznym dopinaniem FWD, to znaczy, ze w wersji z recznym sterowaniem napedami (a tylko taka mnie interesuje) mozna miec wylacznie tylny dyfer z ograniczonym poslizgiem albo dokladana blokade (np. ARB)?

Ty masz wersje z automatycznym dopinaniem przodu, tak?
Maciek

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » czw kwie 01, 2010 11:13 pm

macieqsz pisze:....

Nie nie, nie myle :) Miedzyosiowego dyfra nie ma w Terracanie, a jest w Pajero z SS. Tylny to osobna sprawa :)
Skoro kit dotyczy tylko wersji z automatycznym dopinaniem FWD, to znaczy, ze w wersji z recznym sterowaniem napedami (a tylko taka mnie interesuje) mozna miec wylacznie tylny dyfer z ograniczonym poslizgiem albo dokladana blokade (np. ARB)?

Ty masz wersje z automatycznym dopinaniem przodu, tak?
Terracany są z recznie (na sztywno) dopinanym przodem (analogicznie jak w przypadku Easy Selekt w Pajero) lub ze skrzynią redukcyjną (Borg Warner) automatycznie przekazującą napęd na przód.

Tak ja mam wersję z automatycznie dopędzanym przodem i bardzo sobie ją chwalę. Działa bez zwłoki i oszczędza mi konieczności ciągłej zabawy we włączanie i wyłączanie przy zmianie podłoża.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Mieciu1 » czw kwie 01, 2010 11:20 pm

Masmo pisze:Zachęcam do obejrzenia filmików kolegi ze Słowacji który chyba seryjnym tylko z MT-ekiem też niedużym daje radę:
http://www.youtube.com/user/michalvalachovic#p/u
A na koniec filmiku jak to było w rzeczywistości przez większość czasu :wink:
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Eskapada » pt kwie 02, 2010 6:39 am

Masmo pisze:Zachęcam do obejrzenia filmików kolegi ze Słowacji który chyba seryjnym tylko z MT-ekiem też niedużym daje radę:
http://www.youtube.com/user/michalvalachovic#p/u
a kiedy Wasze sztrucle zobaczymy w terenie bo coś mi się wydaje, że te Polskie nie robią

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: migawki » pt kwie 02, 2010 7:07 am

moj jezdzi daleko ale po drogach http://ir.travel.pl/wyprawy/index2.html
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » pt kwie 02, 2010 7:16 am

Eskapada pisze: ...a kiedy Wasze sztrucle zobaczymy w terenie bo coś mi się wydaje, że te Polskie nie robią
:)21
Mój parę dni temu wyglądał tak:
Obrazek
:(

Ale spec obiecuje że jeszcze kilka dni. (znając faceta to trzeba pomożyć x5 :wink: ). Ale mam nadzieję przynajmniej że będzie dobrze zrobione.


Marcina Terrek ostro walczy w terenie. Trzeba Go tylko namówić żeby sie nakręcił i wrzucił w YT.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: migawki » pt kwie 02, 2010 7:19 am

Na http://terracan.pl.pl/viewtopic.php?f=1 ... &sk=t&sd=a

jest klika zdjeć.
Zamieszczam. Mam nadzieję, że Marcin sie nie obrazi


ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: mdeja » pt kwie 02, 2010 10:14 pm

migawki pisze:Na http://terracan.pl.pl/viewtopic.php?f=1 ... &sk=t&sd=a

jest klika zdjeć.
Zamieszczam. Mam nadzieję, że Marcin sie nie obrazi


ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek
No nie obraże sie ;)
Idzie wiosna, można bedzie MTki założyć i pojeździć.
Terracan ma deko szersze wnętrze i przez to przestronność rośnie. Dosłownie kilka cm na szerokość na wysokości łokci potrafią zrobić na prawde sporą różnice.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » śr kwie 07, 2010 10:32 pm

Niezle, niezle :) Ten Terracan ze zdjec poza gumami jest calkiem seryjny, czy byl podnoszony?
Maciek

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: Masmo » śr kwie 07, 2010 10:51 pm

macieqsz pisze:Niezle, niezle :) Ten Terracan ze zdjec poza gumami jest calkiem seryjny, czy byl podnoszony?
http://www.terracan.pl.pl/viewtopic.php?f=9&t=159
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

macieqsz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: sob cze 11, 2005 4:53 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: macieqsz » śr kwie 07, 2010 11:10 pm

A faktycznie, ucieklo mi :)

Efekt wizualnie robi wrazenie, a z opisow wnosze, ze powstal calkiem dzielny traktor.
Maciek

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Terracan a Pajero II

Post autor: mdeja » pt kwie 09, 2010 10:12 am

macieqsz pisze:Niezle, niezle :) Ten Terracan ze zdjec poza gumami jest calkiem seryjny, czy byl podnoszony?
W skrócie - podnoszony niewielkim nakładem pracy. Przy czym przód mógłby pójść bardziej w góre bo na dynamicznych dobiciach czasem przednie prawe koło przytrze o płaską blachę do której mocowany jest zderzak przedni.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości