Olej i filtr

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pieczur
 
 
Posty: 147
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Olej i filtr

Post autor: pieczur » pn kwie 19, 2010 1:36 pm

Czesc.

Czy olej Olej MOBIL Super1000 15W40 bedzie pasowal do mojej Hili z silnikime 2L ?MOBIL Super 1000 X1 15W40 5L - ten jest dedykowany do diesla. Czy powinien byc mineralny, syntetyczny, jaki olej?

Mam jeszcze jedno pytanie czy znacie taka strone na ktorej sie wpisuje VIN samochodu i wyskakuje ci wiele informacje. Ja pamieteam tylko ze to Toyo......cos..

dzieki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Olej i filtr

Post autor: Damian » pn kwie 19, 2010 2:27 pm

stronka http://www.toyodiy.com/

olej - a nie wiesz co lałeś wcześniej?
najbezpieczniej będzie teraz lać minerala 15W40
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: Zachary » wt kwie 20, 2010 6:30 am

Damian pisze:...najbezpieczniej będzie teraz lać minerala 15W40

Bo?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pieczur
 
 
Posty: 147
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: pieczur » wt kwie 20, 2010 7:18 am

nie nie, mineral to najlepszy wybor.

teraz jeszcze pytanko ile tego oleju do 2l. Na watku o olejach niestety nie pisza o 2l, razem z wymiana filtru

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: Zachary » wt kwie 20, 2010 8:12 am

pieczur pisze:nie nie, mineral to najlepszy wybor.

teraz jeszcze pytanko ile tego oleju do 2l. Na watku o olejach niestety nie pisza o 2l, razem z wymiana filtru
A rocznik auta-silnika?

A generalnie to możesz sam sprawdzić TU
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pieczur
 
 
Posty: 147
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: pieczur » wt kwie 20, 2010 9:18 am

96 r.

Dziekuje

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Olej i filtr

Post autor: Damian » wt kwie 20, 2010 9:25 am

Zachary pisze:
Damian pisze:...najbezpieczniej będzie teraz lać minerala 15W40

Bo?
...bo już się spieraliśmy na ten temat ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: Zachary » wt kwie 20, 2010 9:50 am

Damian pisze:
Zachary pisze:
Damian pisze:...najbezpieczniej będzie teraz lać minerala 15W40

Bo?
...bo już się spieraliśmy na ten temat ;)
Tamat rzeka... :)21
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
pieczur
 
 
Posty: 147
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: pieczur » wt kwie 20, 2010 10:01 am

To jak temat rzeka to ile tego oleju.

Mi sie wydaje ze z Waszych opini wynika ze mineral jest naj naj. Poporzedni wlasciciel mojej Hili lal syzntetyk zdaje sie.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Olej i filtr

Post autor: Damian » wt kwie 20, 2010 11:03 am

pieczur pisze:To jak temat rzeka to ile tego oleju.

Mi sie wydaje ze z Waszych opini wynika ze mineral jest naj naj. Poporzedni wlasciciel mojej Hili lal syzntetyk zdaje sie.
nie jest naj naj
jest dobry do starych, klasycznych, lekko pocących się już dizli
toyotowski 2L lubi minerala i bezproblemowo na nim pracuje, u mnie na nim chodził przez 100 tys. km

tak naprawdę najlepszy jest syntetyk, bo jest przede wszystkim olejem czystym, zapewniającym lepsze chłodzenie i smarowanie
jednak...wg "starej szkoły" lanie syntetyka do starego diesla, który pycił długo na mineralu mocno przyspieszy zgon

jak jesteś pewien że wcześniej był syntetyk, silnik masz w pełni zdrowy - lać syntetyk :)2
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Re: Olej i filtr

Post autor: CZOBI » wt kwie 20, 2010 11:16 am

jezeli kojarze dobrze bylego wlasciciela i tego konkretnego hilla, zdecydowanie pierwsza czesc wypowiedzi Damiana!

p.sDamianek mysl pozytwynie w naszej wycieczkowej sprawie, lachudro 8)

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Olej i filtr

Post autor: Damian » wt kwie 20, 2010 11:38 am

myśleeeeeeeeeee, jest parcie na wyjazd duże, ale kilka przeciwności do przezwyciężenia
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Re: Olej i filtr

Post autor: Miras M » wt kwie 20, 2010 11:58 am

pieczur pisze:nie nie, mineral to najlepszy wybor.

teraz jeszcze pytanko ile tego oleju do 2l. Na watku o olejach niestety nie pisza o 2l, razem z wymiana filtru
Piszą, piszą...
Miras M pisze:Hilux / Taro 1989-1997
silnik 2LII - 5,3 l. klasy CD lub lepszy
masz 2LII jeśli chodzi o ścisłość ;)

Czy minerał to najlepszy wybór? Na pewno najtańszy, a że się jeszcze nie spierałem to podam swój argument...
na minerale Elf 15w40
http://img130.imageshack.us/img130/4711/p1020639l.jpg
na półsyntetyku Liqui Moly 10w40 z MoS2
http://img717.imageshack.us/img717/1746/p1020740.jpg
w stare szkoły i urban legends nie wierzę ;)
same starocie

Awatar użytkownika
pieczur
 
 
Posty: 147
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: pieczur » wt kwie 20, 2010 3:28 pm

kupilem minerala mobile 15w40 8 litrow bede mial na dolewki.


To 5,3 litra to z wymiana filtra czy bez???

Co jeszcze kojarzysz apropos mojego hila?

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Re: Olej i filtr

Post autor: Miras M » wt kwie 20, 2010 5:02 pm

5,3 z filtrem, bańka 5 wystarcza na wymianę pod prawie max poziom, zdrowy silnik nie potrzebuje dolewek :)21
same starocie

Awatar użytkownika
pieczur
 
 
Posty: 147
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: pieczur » wt kwie 20, 2010 7:36 pm

mam dwie banki po 4litry, bede mial na dolewki. Moj jest zdrowy ale uszczelka pod glowica troche przepuszcza.

jak by ktos potrzebowal to:

Filtr oleju - OP 549
Filtr powietrza - AR 302

Oczywiscie jak by ktos to potwierdzil to bylo by bardzo milo.

Czy jeszcze jakies sugestie co nalezalo by wymienic przy malym przegladzie?
klocki hamulcowe juz zrobione :-)

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Re: Olej i filtr

Post autor: Miras M » wt kwie 20, 2010 7:49 pm

Filtr oleju masz wkręcany na leżąco czy pionowo? Bo są dwie wersje przystawek pod ten silnik na różne filtry, u mnie z Filtrona wygląda to tak:

oleju leżący OP 619/1
powietrza AR 307
paliwa PP 855

do 2.4D 97r. LN108
same starocie

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Re: Olej i filtr

Post autor: CZOBI » śr kwie 21, 2010 11:59 am

pieczur pisze: Czy jeszcze jakies sugestie co nalezalo by wymienic przy malym przegladzie?
klocki hamulcowe juz zrobione :-)
spawdz rozrzad, mozna wymienic pompe wody bo tania,kable elektryka, swiece,hample
uklad chlodznica czy nie zapackana na beton,krzyzaki, waly, nasamrowac kalamitki itd itp
zalezy jak kompleksow podchodzisz i co wiesz o aucie
kojarze ze bylo, nie fanatycznie, ale raczej zadbane jak na swoje lata.

Awatar użytkownika
pieczur
 
 
Posty: 147
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: pieczur » śr kwie 21, 2010 12:13 pm

Wal robiony w zime wiec sie nie przejmoje narazie, pasek, swiece rok temu wiec jeszcze troche pociagnie.

Zaciekawiles mnie chlodnica, ale to chyba fortune kosztuje, trzeba nowa czy regeneracja?
a pompa wody do chlodzenia? na allegro znajde?

http://www.allegro.pl/item1007406325_ch ... _nowa.html - no z taka chlodnica mozna troche ostrzej jezdzc.

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Re: Olej i filtr

Post autor: CZOBI » śr kwie 21, 2010 12:35 pm

jedziesz do znanego pana od chlodnic na grójeckiej
ocenia stan, ewent łata, reanimuje i dokaldnie czysci co najwazniejsze! maly koszt
lub jak masz zyczenie konstruuje pod ciebie chlodnice "spotowa" ze zmienionymi parametrami wiekszy koszt
w jakies przypadkowe kupowanie takich rzeczy w necie bym nie szedl- to ma ogromny wplyw na silnik wiadomo

a pompe wody warto wymienic profilaktycznie co 150tys,przy okazji kolejnej wymiany rozrzadu

zajrzalbys, na tlc bo tam malo starych hillow, jak nasze 8)

Awatar użytkownika
pieczur
 
 
Posty: 147
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: pieczur » śr kwie 21, 2010 12:56 pm

Na toyodiy filtr oleju jest ozaczony jako 15601 co nijak sie nie zgadza z tymi oznaczeniami ze sklepu. Jest to lezacy filtr .

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: Zachary » śr kwie 21, 2010 3:32 pm

pieczur pisze:Na toyodiy filtr oleju jest ozaczony jako 15601 co nijak sie nie zgadza z tymi oznaczeniami ze sklepu. Jest to lezacy filtr .

15601 to nie jest pełny numer części.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
hashid
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 14, 2006 10:28 am
Kontaktowanie:

Re: Olej i filtr

Post autor: hashid » śr kwie 21, 2010 9:19 pm

Czobi, wuju dobra rado jak Ty wspaniale tu na tym forum animujesz i do tego tak grzecznie, nono a u nas na tlc to tak po bałaganiarsku :lol:
@Pieczur - Czobi pisząc o zabetonionej chodnicy miał na myśli stan transparentności a co za tym idzie wydajności - Pan popatrzy czy tam kupa błota nie zalepiła listków, czy nadmiernie nie pogięte, bez paniki...zaraz regeneracja, wymiana... gdyby coś tam wariowało to czujnik temperatury dałby znać (o ile działa) ten typ tak ma (2LTII)

Awatar użytkownika
pieczur
 
 
Posty: 147
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:39 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej i filtr

Post autor: pieczur » śr kwie 21, 2010 10:24 pm

zdaje sobie z tego sprawy, ja chlodnice czyszcze dosyc regularnie, oczywiscie bardzo ostroznie, bezcisnieniowo ale wydaje mi sie ze jesli 300zl to moge sobie taka sprawic i miec pewnosc ze samochod mi wyrobi w upaly, ktore mam nadzieje ze nam groza.


Chlopaki potwierdzcie mi te oznaczenia filtrow bardzo Was prosze, chce juz je kupic i wymienic wszystko tak jak nalezy ale nie chce mi sie do Pana na wiertnicza w tem i spowrotem jzdzic ze to nie pasuje.

Pan na Wiertniczej twierdzil ze to ten http://www.allegro.pl/item991087043_fil ... atrol.html ale tutaj nie ma mojej hili wymienionej.

Dzisiaj wlalem bioester po 3,55zl/l, pol baku, czyli jest mieszkanka neste/bioester 1:1. Troche smierdze frytura tylko ociupinke ale coz.....


Zastanawiam sie czy moge do takiej mieszanki jeszcze dolac tego specyfiku co czysci wtryskiwacze. Czy juz lepiej tego nie robic?

http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... 0#idn31446 - zobaczcie na tej stronie sa trzy silniki 2L, jeden z oznaczeniem 4wd. Nic nie rozumiem.

CZOBI
Posty: 545
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 5:30 pm
Lokalizacja: wawa
Kontaktowanie:

Re: Olej i filtr

Post autor: CZOBI » czw kwie 22, 2010 11:21 am

:lol: o wujj Haszid!czesc byku. w naszej malej slodkiej spolecznosci czuje sie nie spelniony, to se tooo animuje z partyzanta

w teamcie mialem zdziwko, jak calkiem cacy, na oko, chlodnica byla wymywana pol dnia i zur zapdll... okrutny, wiec lookanc warto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość