Jak dzwignac NIVKE??

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Andy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 03, 2004 12:12 am

Jak dzwignac NIVKE??

Post autor: Andy » czw lut 03, 2005 1:45 pm

Lewarkiem napewno tez sie da :D , ale tak na mysli mialem jakies 4-5 cm.
Mam mozliwosc dorobienia nowych sprezyn na wymiar ale nie wiem czy to do konca dobry pomysl. A tak wogole ile te nowe sprezyny musialy by byc wyzsze zeby w sumie nivka byla jakies 4-5 cm wyzej od ziemi.

Moze juz ktos przerabial ten temat i moze cos doradzic??

Wejda do nivki opony 215/85 R16?? Znajomy jezdzi na 205 na orginalnych felgach i chwali sobie!!

Pozdrawiam

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw lut 03, 2005 2:25 pm

Zerknij tu odnośnie liftu:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=7541
a tu odnośnie gumek:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=2418
a na pewno Ci się rozjaśni. Poza tym widziałem jeszcze kilka tematów w tym dziale gdzie mógłbyś się ciekawych rzeczy dowiedzieć.

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » czw lut 03, 2005 3:19 pm

widlakiem nieźle można podnieść niwke :)21

http://www.kopbud.prezentacje.pl/foto/niwa_tieri.jpg

a żeby nie było że się znów do niwki przyp......
http://www.kopbud.prezentacje.pl/foto/niwa_przod.jpg

Andy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 03, 2004 12:12 am

Post autor: Andy » pt lut 04, 2005 3:51 pm

Fajnie tym widlakiem podniosles!! :D Nivke fajnie sie tez Hi-Liftem albo lebiodka o jakies drzewo podnosi :lol: Szkoda ze fotek nie mam :(

Poczytalem sobie po raz kolejny informacje na forum i chyba tak zrobie

dorobie sobie nowe sprezyny o wiekszej twardosci
przod 278mm + 40mm ( otyle chce ja miec wyzej) + jakies 10mm zeby mogla sobie po jakims czasie siasc

tyl 434mm + 40mm + 15mm

Oponki- to zaloze na orginalne felgi 16 205 z jakims MT bieznikiem
Znajomy ma na orginalnych felgach 205/80 M&S i chwali sobie!!

Co o tym myslicie?? Odpiszcie bo planuje sie do tego zabrac za jakis miesiac. Madre propozycje byly by dobre przed faktem dokonanym :wink:

Z gory dzieki

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt lut 04, 2005 5:15 pm

:o sprezyny o wiekszej twardosci. A co oryginalne za malo twarde. Chyba jednak nie czytales za dokladnie co inni pisali. Wez sobie przeczytaj jeszcze raz wszystko na spokojnie i sie zastanow jeszcze raz, a nie laduj bez opamietania twardszych sprezyn 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » pt lut 04, 2005 6:25 pm

Ja również bede podnościł Nive ale nie tak radykalnie na przodzie chciałby około 28 cm a na tyle pod dyfrem tez kokoło 28 cm .

Jesli chodzi o tył to wsadze chyba gumy miedzy sprężyny .

A przód to mam dwie opcje grginalne spęzyny ale chyba nie wystarczą na ta wysokość co chce, lub spręzyny od żuka " 3 " nie "4" oczywiśćie skracane .

pozdro Krzywy

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt lut 04, 2005 7:00 pm

Dajcie sobie spokoj z zukiem. Ja zrobilem doktorat na nivkach i nie jedna podnosilem. Sprezyny z zuka sa za twarde na zwykla nive. Co innego jak chlopaki pakowali wieksze silniki - wtedy to nawet nalezy zapodac twardsze fedry z zuka bo inaczej zawieszenie bedzie non stop dobijalo do odbojnika a jaki wiadomo skok przedniego zawieszenia w nivie nie jest zbyt pokazny. Najlepiej podniesc ja na podkladkach dystansowych. Proste, szybkie, tanie i niezawodne. Kurde wiecej razy nie bede powtarzal jak najlepiej podniesc nivke, bo ile razy mozna o tym pisac 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Andy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: sob lip 03, 2004 12:12 am

Post autor: Andy » pt lut 04, 2005 8:35 pm

Ja mam z przodu 1,9 Diesla wiec dlatego mysle o twardszych!!

Sorry Bart03, ale czy 4 cm to duzo??

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pt lut 04, 2005 8:52 pm

a żeby nie było że się znów do niwki przyp......

sie zawsze przypierd@alasz.
mnie to nad wyraz dziwi. kazdy z nas mial iles aut w zyciu zapewne i moze prawie wszystko o nim powiedziec, ale tak jak Ty walisz te pokraczne posty o Nivce, to mozesz tylko Ty. boli Cie czy co?
pozdrawiam,
YJ 4.0

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pt lut 04, 2005 8:58 pm

Andy pisze:Sorry Bart03, ale czy 4 cm to duzo??
obojetnie z jakim silnikiem, to lepiej przod wyzej, a tyl nizej. ja mialem na lifcie 4.5 z przodu, a 3 cm z tylu. bez zmiany sprezyn. poszlo jedynie na podkladkach jak pisze Bartek. tyl nivki jest jak powietrze i sie wzbija :o . i zarzuca. dlatego te 3 centymetry wystarcza. i tak w terenie podkladki sie wybija, ale nic nie trwa wiecznie.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lut 05, 2005 12:54 am

Andy pisze:Ja mam z przodu 1,9 Diesla wiec dlatego mysle o twardszych!!

Sorry Bart03, ale czy 4 cm to duzo??
Zalezy jakiego diesla ?? Jesli z cytryny to on nie jest wiele ciezszy od oryginalu. A co do opon to jesli chcesz zeby weszly wieksze gumy to 4cm troche malo w twoim przypadku. Ja mam podniesiana prawie 6cm i mam zalozone 29,5". Jak ty chcesz zapodac 215/85R16 to musisz ja podniesc tez kolo 5-6cm i to nie wszystko. Bez podcinania nadkoli sie niestety nie obejdzie kolego. 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » sob lut 05, 2005 10:18 pm

http://www.rajdy4x4.pl/samochody/niwa/michal/

tutaj napisalem troche o podnoszeniu nivki poczatkowo z przodu mialem dystanse 30mm pod gornymi swozniami i sprezyny przednie i tylne rozciagniete o 5cm wzgledem oryginalu, do tego podciolem blotniki z przodu przesunolem trochenadkole o jakies 5cm do srodka kabiny(do tej belki co idzie pod podloga) z tylu musialem jeszcze ograniczyc skok zawieszenia wlozylem do sprezyn klocki gumowe wysokie na 6cm ( w sumie to samo jak by obnizyc o 6cm odboj ale to bylo prostsze) i wtedy wchodzimy mi bez problemu 7.50 R16 tj 32 cale na oryginalnych felgach i 235/75 R15 tj 29,5 cala na 7 calowych felach z suki zalozylem jeszcze wtedy dystanse na kola 30mm na strone z przodu i 50 z tylu bo na 32-kach obcieralo przy skrecie zreszta dalej trtoche obciera

niedawno zalozylem do przodu springi z zuczka obciolem je o 1 zwoj i moze 1/5 i stwierdzam ze sa zbyt sztywne Bart03 o ile ty obcinales?? zastanawiam sie czy nie ciachnac ich jeszcze troche wtedy nie byly by tak napiete i moze by troche sie poprawilo tylko nie chce przesadzic znowu
jak masz tylko 1.9 td to i tak masz lzejsze niz ja ja mam obecnie ta rame 2.0 benzyna z argenty z instalacja suchej miski olejowej co tez troche dodaje masy 2 skrzynie biegow.... a i tak zuczki sa zbyt sztywne
pozdrawiam
michal
u 404

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » sob lut 05, 2005 10:24 pm

Przemek wawa pisze:a żeby nie było że się znów do niwki przyp......

sie zawsze przypierd@alasz.
mnie to nad wyraz dziwi. kazdy z nas mial iles aut w zyciu zapewne i moze prawie wszystko o nim powiedziec, ale tak jak Ty walisz te pokraczne posty o Nivce, to mozesz tylko Ty. boli Cie czy co?
co ty leszka nie znasz?? :D
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lut 05, 2005 10:27 pm

ja upitolilem zukowska niecaly jeden zwoj w poprzedniej niwce ale teraz mam podniesiona na dystansach ktore zapodalem pomiedzy wahaczem a blacha (siedziskiem) sprezyny
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lut 05, 2005 10:45 pm

kurde albo niecale 2 zwoje musialbym zreknac do garazu i poszukac tych sprezyn bo gdzies jeszcze chyba leza w klamotach. Zreszta napewno trzeba skracac gorny odbojnik i podciac troche bude pod gornym wahaczem.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » sob lut 05, 2005 11:24 pm

tieri pisze:
Przemek wawa pisze:a żeby nie było że się znów do niwki przyp......

sie zawsze przypierd@alasz.
mnie to nad wyraz dziwi. kazdy z nas mial iles aut w zyciu zapewne i moze prawie wszystko o nim powiedziec, ale tak jak Ty walisz te pokraczne posty o Nivce, to mozesz tylko Ty. boli Cie czy co?
co ty leszka nie znasz?? :D
ty pilot a coś ty się obrońcą badziewia taki zrobił :)21

jak się który tu tyle nad niwką zpastwi jak ja to se bedzie mógł a tak to mnie tu morda w kubeł leszcze 8)
autko jest ciulowe i nie reformowalne i tyle
no to byłem ja.

curwa ktoś musi za cześka całą tą robote odstawiać bo chłop funkcje dostał i mu nie wypada :wink:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lut 06, 2005 10:16 am

leszek pisze: jak się który tu tyle nad niwką zpastwi jak ja to se bedzie mógł a tak to mnie tu morda w kubeł leszcze 8)
ty Leszek mam nadzieje ze z tym leszczem to mnie nie dotyczy ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » ndz lut 06, 2005 10:33 am

Bart03 pisze:kurde albo niecale 2 zwoje musialbym zreknac do garazu i poszukac tych sprezyn bo gdzies jeszcze chyba leza w klamotach. Zreszta napewno trzeba skracac gorny odbojnik i podciac troche bude pod gornym wahaczem.
ja na razie uciolem tak ze maja taka sama liczbe zwoi jak nivowskie, w najblizszym czasie i tak musze je wyciagnac to wtedy je moze jeszcze troche ciapne, bo na razie to przod wogule nie wybiera leszek widzial
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lut 06, 2005 11:16 am

to ja mialem ucieta tak, ze chyba o prawie jeden zwoj byl wiecej niz w nivovskich ale upchalem je tam na maxa ze i tak skrocony gorny odbojnik byl ostro zmiazdzony ale za to miała troche lepszy skok. Z drugiej strony byly za twarde i przy niskich predkosciach byla lipa dopiero jak sie lecialo na klepie przez las to zaczynala dobrze wybierac. Gdyby byly takie twarde jak nivowskie i dluzsze o 1 zwoj to byla by kultura. Zreszta nie czarujmy sie nivka z porzodu ma slabiutki skok zawieszenia i za duzo sie tam nie zakombinujesz bez wiekszej przerobki. 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lut 06, 2005 11:58 am

patrząć na mase zestawu dwie skrzynie motor z wodotryskami to springi z żuka tylko fajnie wyglądają ale nie robią wcale lepiej robią moje pancerne resory w suce.
ale ta niwka na orginalnych springach to nie dość że nie wybierała to jeszcze wyglądała paskudnie.

widziałem kiedyś niwke na jednym z rajdów miała wrzucone 215/15 amstrongi popodcinana tylko tyle żeby te koła się pomieściły i pare razy koleś tym objechał kilka dobrze zmotanych zachodnich syfów ale to było dawno i mogło mi się coś popieprzyć.

@bart03 nie bierz sobie nic do serca kiedyś ci się znudzi ciągłe leżenie w cieniu niwki nie żebym teraz nie leżał ciągle pod suką ale frajda jak już działa jest owiele większa to coś jak następny poziom w grze albo naturalna ewolucja :)21
choć i w ewolucji ludzie się cofią np: kupiłem drążkowachaczowca coś jak niwka tylko że teraz wiem gdzie jego miejsce szkoda że nie wiedzieliśmy tego jak niwke prubowaliśmy uterenowić :roll:

pilot ty zamiast składać nie robiące zawieszenie poskładaj w końcu przedni dyfer bo bez napędu zawieszenie samo nie pojedzie :)21

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lut 06, 2005 12:19 pm

Jesli to byla I Masakra to ja mialem wtedy podcieta bude , armstrongi 215R15 i podniesione auto jedyne 6cm.
A co do lezenia pod nivka to juz dawno pod na nie lezalem bo nie mam na to czasu i chce ja sprzedac. Niestety do codziennej jazdy za droga chyba ze ktos gaz zapoda ale ja nie mam zamiaru inwestowac juz w to auto, a w teren za slaba. Dlatego motam nowego syfa narazie na poirach i wszystko dwa razy wieksze i mocniejsze. W pozniejszym etapie dostanie sprezyny :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lut 06, 2005 12:33 pm

no to chyba twoja była, wiele niwek wtedy tam nie było no może jeszcze helasty ale on to raczej udawał że się zna na regulacji tego niż jeździł :)21

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » ndz lut 06, 2005 2:49 pm

leszek pisze:jak się który tu tyle nad niwką zpastwi jak ja to se bedzie mógł a tak to mnie tu morda w kubeł leszcze 8)
autko jest ciulowe i nie reformowalne i tyle
no to byłem ja.

curwa ktoś musi za cześka całą tą robote odstawiać bo chłop funkcje dostał i mu nie wypada :wink:
ty jednak niereformowalny jestes. widzial ktos kiedys drivera, ktory swoje pierwsze auto by tak pacyfikowal?
trauma jakas. bol dzieciecy i pozostale przypadki medyczne. owszem, ci co jezdzili kiedys o swoich poprzednich autach, napisza to, to i tamto. obojetnie czy tym czy innym autkiem, powiedza to jest zle, to bardzo zle, na to uwazaj, to jest OK i moze byc akceptowalne, ale ty masz problem.
mentalny.
nad wyraz mentalny masz problem ...
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz lut 06, 2005 3:45 pm

a kto powiedział że to było moje pierwsze auto i że ono w ogóle było moje

:)21

ogólnie nie mam nic przeciwko takim autkom ale jak się je wykorzystuje zgodnie z przeznaczeniem a nie na siłe prubuje się z czegoś zrobić terenówke 8)

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pn lut 07, 2005 2:58 pm

leszek pisze:ogólnie nie mam nic przeciwko takim autkom ale jak się je wykorzystuje zgodnie z przeznaczeniem a nie na siłe prubuje się z czegoś zrobić terenówke 8)
trzeba bylo napisac tak z niecale dwa lata temu, to nie byloby tych niepotrzebnych awantur :wink: pomiedzy nami.
to i jak pojedzie Nivka, to doskonale wiem :)21 , ale sentyment zostal. zreszta mysle, ze tutaj, jak ktos pyta juz o cokolwiek dotyczacego Nivki, to nie ma zapedow na ciezki teren czy extrem, a raczej chodzi o mozliwe dla Nivki rozwiazania techniczne. ja sie nie wstydze, ze jezdzilem poprzednio i bylo to moje pierwsze quasi autko terenowe.

pozdrowie sobie serdecznie przy okazji, moze bedzie okazja na bani u Gazfana, co by sie spotkac kiedys i przyjac wspolnie pare promili :)2
pozdrawiam,
YJ 4.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości