z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kosma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn gru 13, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

Post autor: kosma » sob sty 29, 2005 2:48 pm

bardzo prosze o jakies informacje pozdrawiam

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » sob sty 29, 2005 2:58 pm

z poldzia.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
krzywy_23kraków
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: sob lis 06, 2004 6:42 pm
Lokalizacja: Kraków/ okolice

Post autor: krzywy_23kraków » sob sty 29, 2005 5:35 pm

Kiedyś teżmiałem pomysł z poldka wsadzic skrzynie ale mechanik mi odradził powiedział że jst głosna, nie wiem czy to przwda czy tylko nie chciało mu sie robić ?? Doradzał 5 z Nivy . A do czego potrzebujesz auto, w trenie 5 sie nie przydaje hcbya ze na dł dojazdach.

Awatar użytkownika
kosma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: pn gru 13, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kosma » sob sty 29, 2005 6:22 pm

potrzebuje do jazdy po drogach i troche w terenie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob sty 29, 2005 6:29 pm

Możesz zapodac z poldka ale musisz przerabiac a najlepiej dorobic mocowanie skrzyni (podpore), pozatym o ile sie nie myle jest problem z jednym otworem na dzwonie bo dokladnie nie pasuje do skrzyni z poldka i trzeba go rozwiercac. Ja tez mialem taka opcje i zapodalem oryginalna z nivy oczywiscie razem z nowa podpora. Pozatym trzeba obnizac reduktor zeby byl w osi ze skrzynia. Jest troche roboty. 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » pn sty 31, 2005 11:53 am

wez se z nivki po co zawracac se glowe....
hmm ciekawe po ile chodza 5 ktos sie orientuje??
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 31, 2005 10:24 pm

Ja dalem 1300 al to bylo 3 lata temu. Teraz bym pewnie za 1500 wyrwal.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
kacper97
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: sob lip 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: kacper97 » sob lut 05, 2005 2:28 am

Najszybciej będzie pasować z łady 2107. Sam taka mam u siebie. Jedynie trzeba dokupić podporę do 5 nivy bo jest inna . Reszta jest identyczna .... no może za wyjątkiem wyjścia na prędkościomierz ... będziesz miał 2 :D
Pozdrawiam
Paweł / kacper97 / Warszawa
NIVA '88 Była
Discovery '93 2.0MPI Był
Vitara '97 2.0 Jest

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » sob lut 05, 2005 3:15 am

Z polonezowską jest dużo przeróbek,a i przełożenia okazały się długie.Radzę poszukać oryginału.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » sob lut 05, 2005 8:49 am

Orginał, trzeba zmienić podporę i gumowo-metalowy wspornik z tyłu. Przyda się również nowy krótki wał (homokinetyczny) między skrzynią i reduktorem. Jak się zdecydujesz, daj znać, wyzbywam się spodu swojej Nivki 601 317 314
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lut 05, 2005 9:41 am

Wojtek pisze:Orginał, trzeba zmienić podporę i gumowo-metalowy wspornik z tyłu. Przyda się również nowy krótki wał (homokinetyczny) między skrzynią i reduktorem. Jak się zdecydujesz, daj znać, wyzbywam się spodu swojej Nivki 601 317 314
Wojtek ale przeciez podpore sprzedaja razem ze wspornikiem, chyba ze nie mowimy o tym samym :)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » ndz lut 06, 2005 12:36 am

Nie wiem, ja kupowałem najpierw takie metalowo-gumowe coś łączące skrzynię z podporą i montowałem to do podpory od "4". Musiałem nieźle ciąć fleksem starą podporę a i tak przedni wał mi o nią haczył. Później dowiedziałem się, że trzeba wymienić też podporę na taką od "5" i problem się skończył. Rzeczywiście, blachy są różne.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lut 06, 2005 10:10 am

Ja mialem ta sama opcje zeby ciac stara ale jak to wszystko wymierzylem to juz wiedzialem ze nia ma sensu i kupilem nowa. Zreszta przy nowej i tak wal przechodzi na styk i najlepiej reduktor tez troche opuscic bo w niektorych przypadkach przy pelnym bucie wal moze stukac o podpore. 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » śr lut 23, 2005 9:13 am

tu napisze o moim kolejnym problemie z nivka
a wiec jak zrana odpalam to ledwo dam rade biegi wrzucac co jest,
jak redukuje np z 70 km/h na 2 to nie dma rady zgrzyt z 3 tak samo NIE MA SYNCHRONIZATOROW czy ..
nie wiem wymienilem nie dawno olej wiec jest :p poziom jakies sugestie...
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » śr lut 23, 2005 10:38 am

Za gesty olej... ??

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr lut 23, 2005 5:49 pm

Raczej koniec sprzegła tudzież pompy sprzęgła 8)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
michal328i
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr lis 11, 2009 11:52 pm

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

Post autor: michal328i » pn lis 30, 2009 10:25 pm

U mnie zaczęło zgrzytać przy wrzucaniu dwójki.. Myślicie że coś ze sprzęgłem czy raczej synchronizator? Tylko przy 2 biegu.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

Post autor: bartekbp01 » pn lis 30, 2009 11:10 pm

przywitaj się z panem synchronizatorem :)16
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

Post autor: Wojtek » wt gru 01, 2009 8:22 am

Raczej zacznij od przykręcenia centralnej nakrętki na wałku wyjściowym ze skrzyni. Taka mocująca trójramienny zabierak przegubu krótkiego wału miedzy skrzynią a reduktorem. Lubi sie luzować od drgań - ja wyrzuciłem przez to dobrą skrzynię zanim sie nauczyłem :)16
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
inrzynier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob lut 26, 2011 9:42 pm

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

Post autor: inrzynier » ndz lis 27, 2011 8:39 pm

Ja mam wsadzoną 5 z poloneza i przełożenia są krótsze - do 3. Wcześniej miałem 4 z nivy. Teraz czasami wyjeżdzam na 1 szosowej, zamiast na 2 z reduktora. Problem mam taki że straszne wibracje mam na skrzynce rozdzielczej zaraz po ruszeniu, po chwili jest już wszystko OK.
Niva '84 1.6 Pb + LPG

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

Post autor: cerber67 » ndz lis 27, 2011 9:01 pm

Prawdopodobnie nie masz osiowo ustawionego reduktora względem skrzyni.
Poszukaj w FAQ. Było o tym.
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
szary11
 
 
Posty: 217
Rejestracja: sob mar 13, 2010 11:58 am
Lokalizacja: Białystok

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

Post autor: szary11 » pn lis 28, 2011 9:13 pm

a idźcie z tym reduktorem... ostatnio z tym się męczyłem i FAQ g... pomogło. Za głupi jestem widać ;)

Nie wiem czy moja metoda się sprawdzi, ale narazie wydaje się, że nic nie wibruje.

Regulacje robiłem tak: wały dokręcone, reduktor lekko poluzowany, przegub elastyczny skręcony. We wnętrzu zdjąłem osłony lewarków. I tak:
Na odpalonym silniku i dźwigni reduktora na luz, kręci się elastyczny - dobrze widoczne od środka auta. Ładnie wtedy widać czy kręci się równo, czy ósemkuje. i tak starałem się przesuwać reduktor by wyglądało, że przegub obracał się osiowo.
Ale nie wiem, czy oby na 100% dobrze wyszło. Do 95km/h jedzie się bez wibracji. Później stopniowo, ale dość szybko łada zaczyna drżeć. Na dźwigniach lekko czuć, ale niezbyt mocno. Do 95 jest spkój.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

Post autor: dandan » pn lis 28, 2011 11:11 pm

inrzynier pisze:Ja mam wsadzoną 5 z poloneza i przełożenia są krótsze - do 3. Wcześniej miałem 4 z nivy. Teraz czasami wyjeżdzam na 1 szosowej, zamiast na 2 z reduktora. Problem mam taki że straszne wibracje mam na skrzynce rozdzielczej zaraz po ruszeniu, po chwili jest już wszystko OK.
-Może być zatarty krzyżak wału od str. reduktora.Najlepiej odkręcić wał od tej str.i sprawdzić,czy krzyżak pracuje w obu płaszczyznach,czasem widać bez wykręcenia.Obracasz walem jednym,drugim,trzecim i patrzysz,czy red.nie faluje.
-Lepszy przegub homokinetyczny,niż pojedynczy krzyżak,bo ten przy wychyleniu osi skrzynia-red. zawsze będzie generował drgania.

szary 11 :
-Po wymianie krzyżaków powinno się sprawdzać i doważać wały napęd.,co w praktyce mało kto robi.(wibracje może pow.60 km/h -różne zakresy;mrowienie w tyłek,wibracje na lusterkach)

A może wkrótce tak,jak harleyowcy nazwiemy to "good vibrations" i uznamy to za :)2 :roll: ??

Awatar użytkownika
sawyer505
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: śr sty 19, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: Suwałki

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

Post autor: sawyer505 » wt lis 29, 2011 4:22 am

szary11 a prubowales ustawiania reduktora na tak zwany drucik meki z takim ustawieniem wiecej ale za to pewnosc trafienia w linie prosta jest duza
niva '85 1,8(vw,) lpg, wspomaganie el. , lift byl i sie zmyl, 215r15

Awatar użytkownika
szary11
 
 
Posty: 217
Rejestracja: sob mar 13, 2010 11:58 am
Lokalizacja: Białystok

Re: z czego spasi skrzynia biegow 5 do niwki

Post autor: szary11 » wt lis 29, 2011 7:03 pm

Dandan, u mnie krzyżaki są dość nowe... poprzedni właściciel na nowe przed sprzedażą zmienił (stare dorzucił, a na samochodzie nie czuję na nich żadnych, nawet minimalnych luzów). Ale z wałami to nie słyszałem by coś robił. Sam też o tym nie wiedziałem.

Sawyer505 - na patent z drucikami trafiłem już po regulacji (przypadkowy filmik z youtube). Następnym razem będę tak próbował. Wydaje się optymalny i pozornie prosty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości