Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Witam serdecznie szanownych kolegów.. Z zainteresowaniem przeglądam forum i wypowiedzi ale nigdzie nie znalazłem tematu w którym pisane by było o wskazaniach prawidłowego ciśnienia oleju na desce roździelczej.
A oto cały problem!!! Zainteresowany jestem kupnem parcha Y60 stan cóż do dużych poprawek blacharskich ale nie o to chodzi waż jest to że jedzie nic nie skrzypi napędy załącza prawidłowo nic nie trzeszczy ale cóż wczoraj temp. -4 a tu ciśnienie jakie pokazuje na desce poniżej 2 po jeździe w terenie spadło coś w okolice 1 a sprzedający mówi że zostało 1000 kilometrów do przejechania i trzeba olej wymienić , a mnie się wydaje że przejedzie jeszcze 1000 km i może trzeba nie tylko olej ale i silnik wymienić!!!!
Czy możliwe jest by przepracowany olej miał tak duży wpływ na to co pokazuje wskaźnik na desce?????
Z tego co czytałem wskazania w czasie jazdy powinny być w okolicach 4 a u niekturych nawet 6!!!
A moze to tylko wina jakiegoś zapchanego zaworu, lub już pompa oleju jest w stanie agonalnym bo co innego można by jeszcze sprawdzić by się przekonać żę silnik będzie jeszcze długo pracował a te wskazania to tylko drobnostka!!!!
A oto cały problem!!! Zainteresowany jestem kupnem parcha Y60 stan cóż do dużych poprawek blacharskich ale nie o to chodzi waż jest to że jedzie nic nie skrzypi napędy załącza prawidłowo nic nie trzeszczy ale cóż wczoraj temp. -4 a tu ciśnienie jakie pokazuje na desce poniżej 2 po jeździe w terenie spadło coś w okolice 1 a sprzedający mówi że zostało 1000 kilometrów do przejechania i trzeba olej wymienić , a mnie się wydaje że przejedzie jeszcze 1000 km i może trzeba nie tylko olej ale i silnik wymienić!!!!
Czy możliwe jest by przepracowany olej miał tak duży wpływ na to co pokazuje wskaźnik na desce?????
Z tego co czytałem wskazania w czasie jazdy powinny być w okolicach 4 a u niekturych nawet 6!!!
A moze to tylko wina jakiegoś zapchanego zaworu, lub już pompa oleju jest w stanie agonalnym bo co innego można by jeszcze sprawdzić by się przekonać żę silnik będzie jeszcze długo pracował a te wskazania to tylko drobnostka!!!!
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
jeśli to GR Y60 to najczęściej winny jest czujnik ciśnienia oleju , po stronie pasażera na dole silnika, tzw. bączek , przeleć też smarem miedziowym lub elektrosolem styki , a najlepiej zbadaj ciśnienie niezależnym miernikiem, ja zastanawiam się nad podlaczeniem innego na stałe
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
mogę dodać że silnik pracuje super nie kopci a zbiera sie w terenie naprawdę dobrze i gdyby nie oponki w normalnym rozmiarze a do tego z drogowym bierznikiem byłbym tym autkiem wielce zachwycony, poza tym sprzedawca nie picował do sprzedarzy swojego parcha pokazał uczciwie co i jak, więc moze masz rację to tylko czujnik lub jakieś styki!!
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
u mnie rok czujnik stał dębowo na zero , ale kontrolka oleju nie zapalała się więc ok , po czyszczeniu styków na kablu z czujnikiem i wszelkich innych po drodze ( w tym w puszcze bezpieczników koło akumulatora ) czujnik zaczął działać jako tako , czyli raz strzałka idzie na 4 , po kilku minutach spada na 0.5 lub na zero , manometr jakiś trzebaby zamontować w wolnej chwili , no i jeszcze podpowiedź - odkręcić bączek to trzeba klucz sobie wygiąć bo dojście kiepskie
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
oby tylko się nie okazało że to niskie ciśnienie oleju spowodowane jest np. zajechanym do cna silnikiem!!!!!! lub rozwalonymi panewkami albo skończy się wymianą lub naprawą generalną silkika
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
2,8 TD ma tu opinię troszkę nie teges, ale to przez głowicę i przyległości. O ile pamiętam smarowanie się nikomu jeszcze jakoś radykalnie nie zdupcyło. Od tej strony silnik jest IMO akurat dopracowany, więc na 90% czujnik.
pzdr.
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
No może i 2,8 nie jest popularny ze względu na głowicę ale z tego co doczytałem to podobno przypadłość modeli z początków produkcji a ten mój wybrany jest z 1995r. A poza tym z tego co szanowni koledy znawcy tematu piszą ważne jest by temperatury pilnować i stanu płynu chłodzącego wtedy wszystko podobno będzie ok. i z silnikiem i co ważne z głowicą..
A właśnie skoro nie 2,8 to co skoro takie coś już jest zamątowane w tym pojeździe!!!!
A właśnie skoro nie 2,8 to co skoro takie coś już jest zamątowane w tym pojeździe!!!!
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Na forumie trochę już było na ten temat. 4.2 się zrobiło modne w Y61
, ale przecież sześćdziesiątka też była kompletowana z starszą wersją tego motorka. więc naturalną koleją rzeczy...
pzdr.


pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
zmierzyć zewnętrznym miernikiem na 90% jest wszystko ok, co najwużej czujnik szwankuje
pany kuna, wam to ciśnienie na wskazówkomierzu nie podoba (a jakby było by rzeczywiście niskie, to kontrolka by się wam jarzyła
) macie staruszkowe graty (takie jak mój) i przepływ prądów w nich jest dość swobodny, co wiąże się z nieadekwatnym pokazywaniem pomiaru tego co tam na czujniku jest, można wymienić czujnik, albo olać sprawe
albo zmienić licznik bo patrole do 93 roku wychodziły bez tych wszystkich mierników
przez co jakoś spokojnie mi się jeździ a pierdoły mi głowy nie zaprzątają 
pany kuna, wam to ciśnienie na wskazówkomierzu nie podoba (a jakby było by rzeczywiście niskie, to kontrolka by się wam jarzyła




Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
ja mam rocznik 91 i mam te mierniki 

Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
KarolSawiak pisze:ja mam rocznik 91 i mam te mierniki




Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
ja mam rocznik 90 i też wszystko jestKarolSawiak pisze:ja mam rocznik 91 i mam te mierniki

a znowu w k160 3.3 SD jest tylko zegar ciśnienia oleju, a kontrolki nie ma

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
A po kiego grzyba kontrolka, jak przełącznik ciśnienia oleju automatycznie w przypadku braku ciśnienia odcina dopływa paliwa?


- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
ja tam się o to nie martwie
silniczek mam igiełka 


Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Były takie liczniki bez dodatkowych wskaźników niezależnie od roku modelowego.lbl78 pisze:KarolSawiak pisze:ja mam rocznik 91 i mam te miernikimoże lifting rzeczywiście był wcześniej
mam 89 i tylko prędkość obroty temp i paliwo
chyba że w 4.2 były specjalnie ubogie wersje
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
a mi na odwrót - po topieniu najpierw były cyrki ze wszystkim, a teraz kontrolka nie działa ale wskazówka coś pokazuje
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Mam tak samo od mniej więcej roku.gkozi pisze:a mi na odwrót - po topieniu najpierw były cyrki ze wszystkim, a teraz kontrolka nie działa ale wskazówka coś pokazuje

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Wystarczy wykręcić czujnik, zdjąć gumke i wyczyścić z syfu i polutować na nowo styki. 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Wskazania ciśnienia oleju polepszą się po wymianie ale na chwilę i do pierwszego wkręcenia silnika do pracy na motogodziny.Nie słyszałem o oleju ,który z auta które ma parę setek uczyni coś w rodzaju cudu,chyba ,że chodzi o olej kujawski bo tego jeszcze nie prubowałem
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:02 pm
- Lokalizacja: Gniew
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Według manuala Gregory's prawidłowe ciśnienie oleju dla silnika RD2.8T to:
praca na luzie, wolne obroty - więcej niż 78 kPa
przy obrotach silnika 3000 - w granicach 319 - 425 kPa
praca na luzie, wolne obroty - więcej niż 78 kPa
przy obrotach silnika 3000 - w granicach 319 - 425 kPa
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Nie przejmuj się takimi pierdołami jak wskazanie na desce , chcesz mieć pogląd i pewność na 100% to podepnij zegar . W mojej 160-tce w czasie mrozów -25 wskazówka leżała na "zero" ale jak podgrzałem suszarką czujnik i dostal parę strzałów śrubokrętem to się nagle obudził 

..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
no najlepiej będzie sprwdzić organoleptycznie lub z zewnętrznym czujnikiem!!! jak będzie ok. kupię parcha
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
U mnie z 89r. pokazuje 0-0,5 na gorącym, ale sprawdzone zegarem pokazał 2,5-3. Instrukcja do Y60 mówi, że normal to 1-8.
To może tak przy okazji - jest jakiś zamiennik? Podobno nie ma i o tym już było kiedyś, ale od "kiedyś" minęło troczę czasu i może ktoś coś odkrył... Wynalazców przecież nie brakuje.
Bo ponoć nowy to chyba 500zł???
I weź tu wywal tyle - serce się kraje.
Pozdrawiam
To może tak przy okazji - jest jakiś zamiennik? Podobno nie ma i o tym już było kiedyś, ale od "kiedyś" minęło troczę czasu i może ktoś coś odkrył... Wynalazców przecież nie brakuje.


Pozdrawiam
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
Dawniej Aro 243D
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Mnie dopadła ciekawa przypadłośc.
Jakieś 3 tyg temu zalałem parcha, po dwóch dniach zaczęło się żarzenie kontrolki oleju które było raz bardziej intensywne , raz mniej a niekiedy wcale. Pięc dni temu kontrolka przestała się zapalac w ogóle nawet po przekręceniu kluczyka .
Ale jakoś to znosiłem, dzisiaj niestety zostałem zaskoczony niezwykłą poprawą wskazań zegara od ciśnienia oleju. Do tej pory jakieś 1,5-2 na rozgrzanym teraz 4,5 ale bez odpalania
.
Po wyłączeniu stacyjki spada do 0 , ale jak tylko przekręcę bez odpalania mam 4,5.
Może ktoś miał już do czynienia z taką sytuacja i ma pomysł co się dzieje.
Jakieś 3 tyg temu zalałem parcha, po dwóch dniach zaczęło się żarzenie kontrolki oleju które było raz bardziej intensywne , raz mniej a niekiedy wcale. Pięc dni temu kontrolka przestała się zapalac w ogóle nawet po przekręceniu kluczyka .
Ale jakoś to znosiłem, dzisiaj niestety zostałem zaskoczony niezwykłą poprawą wskazań zegara od ciśnienia oleju. Do tej pory jakieś 1,5-2 na rozgrzanym teraz 4,5 ale bez odpalania

Po wyłączeniu stacyjki spada do 0 , ale jak tylko przekręcę bez odpalania mam 4,5.
Może ktoś miał już do czynienia z taką sytuacja i ma pomysł co się dzieje.
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju
Odkręć czujnik, zdejmij gumę i przylutuj na nowo przewody, po zalaniu robi się tam kaszana.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość