Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

MRDOMELL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: MRDOMELL » wt lut 16, 2010 11:33 am

Witam serdecznie szanownych kolegów.. Z zainteresowaniem przeglądam forum i wypowiedzi ale nigdzie nie znalazłem tematu w którym pisane by było o wskazaniach prawidłowego ciśnienia oleju na desce roździelczej.

A oto cały problem!!! Zainteresowany jestem kupnem parcha Y60 stan cóż do dużych poprawek blacharskich ale nie o to chodzi waż jest to że jedzie nic nie skrzypi napędy załącza prawidłowo nic nie trzeszczy ale cóż wczoraj temp. -4 a tu ciśnienie jakie pokazuje na desce poniżej 2 po jeździe w terenie spadło coś w okolice 1 a sprzedający mówi że zostało 1000 kilometrów do przejechania i trzeba olej wymienić , a mnie się wydaje że przejedzie jeszcze 1000 km i może trzeba nie tylko olej ale i silnik wymienić!!!!
Czy możliwe jest by przepracowany olej miał tak duży wpływ na to co pokazuje wskaźnik na desce?????
Z tego co czytałem wskazania w czasie jazdy powinny być w okolicach 4 a u niekturych nawet 6!!!
A moze to tylko wina jakiegoś zapchanego zaworu, lub już pompa oleju jest w stanie agonalnym bo co innego można by jeszcze sprawdzić by się przekonać żę silnik będzie jeszcze długo pracował a te wskazania to tylko drobnostka!!!!
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: KarolZG » wt lut 16, 2010 11:40 am

jeśli to GR Y60 to najczęściej winny jest czujnik ciśnienia oleju , po stronie pasażera na dole silnika, tzw. bączek , przeleć też smarem miedziowym lub elektrosolem styki , a najlepiej zbadaj ciśnienie niezależnym miernikiem, ja zastanawiam się nad podlaczeniem innego na stałe
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

MRDOMELL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: MRDOMELL » wt lut 16, 2010 11:45 am

mogę dodać że silnik pracuje super nie kopci a zbiera sie w terenie naprawdę dobrze i gdyby nie oponki w normalnym rozmiarze a do tego z drogowym bierznikiem byłbym tym autkiem wielce zachwycony, poza tym sprzedawca nie picował do sprzedarzy swojego parcha pokazał uczciwie co i jak, więc moze masz rację to tylko czujnik lub jakieś styki!!
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: KarolZG » wt lut 16, 2010 12:08 pm

u mnie rok czujnik stał dębowo na zero , ale kontrolka oleju nie zapalała się więc ok , po czyszczeniu styków na kablu z czujnikiem i wszelkich innych po drodze ( w tym w puszcze bezpieczników koło akumulatora ) czujnik zaczął działać jako tako , czyli raz strzałka idzie na 4 , po kilku minutach spada na 0.5 lub na zero , manometr jakiś trzebaby zamontować w wolnej chwili , no i jeszcze podpowiedź - odkręcić bączek to trzeba klucz sobie wygiąć bo dojście kiepskie
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

MRDOMELL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: MRDOMELL » wt lut 16, 2010 12:25 pm

oby tylko się nie okazało że to niskie ciśnienie oleju spowodowane jest np. zajechanym do cna silnikiem!!!!!! lub rozwalonymi panewkami albo skończy się wymianą lub naprawą generalną silkika
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: Marek » wt lut 16, 2010 12:46 pm

2,8 TD ma tu opinię troszkę nie teges, ale to przez głowicę i przyległości. O ile pamiętam smarowanie się nikomu jeszcze jakoś radykalnie nie zdupcyło. Od tej strony silnik jest IMO akurat dopracowany, więc na 90% czujnik.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

MRDOMELL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: MRDOMELL » wt lut 16, 2010 12:59 pm

No może i 2,8 nie jest popularny ze względu na głowicę ale z tego co doczytałem to podobno przypadłość modeli z początków produkcji a ten mój wybrany jest z 1995r. A poza tym z tego co szanowni koledy znawcy tematu piszą ważne jest by temperatury pilnować i stanu płynu chłodzącego wtedy wszystko podobno będzie ok. i z silnikiem i co ważne z głowicą..
A właśnie skoro nie 2,8 to co skoro takie coś już jest zamątowane w tym pojeździe!!!!
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: Marek » wt lut 16, 2010 2:46 pm

Na forumie trochę już było na ten temat. 4.2 się zrobiło modne w Y61 :)13 , ale przecież sześćdziesiątka też była kompletowana z starszą wersją tego motorka. więc naturalną koleją rzeczy... :wink:

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: lbl78 » wt lut 16, 2010 3:58 pm

zmierzyć zewnętrznym miernikiem na 90% jest wszystko ok, co najwużej czujnik szwankuje
pany kuna, wam to ciśnienie na wskazówkomierzu nie podoba (a jakby było by rzeczywiście niskie, to kontrolka by się wam jarzyła :)21 ) macie staruszkowe graty (takie jak mój) i przepływ prądów w nich jest dość swobodny, co wiąże się z nieadekwatnym pokazywaniem pomiaru tego co tam na czujniku jest, można wymienić czujnik, albo olać sprawe :)21 albo zmienić licznik bo patrole do 93 roku wychodziły bez tych wszystkich mierników :)21 przez co jakoś spokojnie mi się jeździ a pierdoły mi głowy nie zaprzątają :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: KarolZG » wt lut 16, 2010 4:09 pm

ja mam rocznik 91 i mam te mierniki :o
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: lbl78 » wt lut 16, 2010 4:20 pm

KarolSawiak pisze:ja mam rocznik 91 i mam te mierniki :o
:oops: może lifting rzeczywiście był wcześniej :)21 mam 89 i tylko prędkość obroty temp i paliwo :)21 chyba że w 4.2 były specjalnie ubogie wersje :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: BENGI » wt lut 16, 2010 7:22 pm

KarolSawiak pisze:ja mam rocznik 91 i mam te mierniki :o
ja mam rocznik 90 i też wszystko jest :wink:

a znowu w k160 3.3 SD jest tylko zegar ciśnienia oleju, a kontrolki nie ma :roll:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: N2O » wt lut 16, 2010 7:32 pm

A po kiego grzyba kontrolka, jak przełącznik ciśnienia oleju automatycznie w przypadku braku ciśnienia odcina dopływa paliwa?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: BENGI » wt lut 16, 2010 7:51 pm

ja tam się o to nie martwie :wink: silniczek mam igiełka :P
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: miastek » wt lut 16, 2010 8:10 pm

lbl78 pisze:
KarolSawiak pisze:ja mam rocznik 91 i mam te mierniki :o
:oops: może lifting rzeczywiście był wcześniej :)21 mam 89 i tylko prędkość obroty temp i paliwo :)21 chyba że w 4.2 były specjalnie ubogie wersje :)21
Były takie liczniki bez dodatkowych wskaźników niezależnie od roku modelowego.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: gkozi » śr lut 17, 2010 1:07 pm

a mi na odwrót - po topieniu najpierw były cyrki ze wszystkim, a teraz kontrolka nie działa ale wskazówka coś pokazuje
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: Piotrek M » śr lut 17, 2010 3:29 pm

gkozi pisze:a mi na odwrót - po topieniu najpierw były cyrki ze wszystkim, a teraz kontrolka nie działa ale wskazówka coś pokazuje
Mam tak samo od mniej więcej roku.
:evil:
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: miastek » śr lut 17, 2010 4:43 pm

Wystarczy wykręcić czujnik, zdjąć gumke i wyczyścić z syfu i polutować na nowo styki. 8)
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: pawely60 » śr lut 17, 2010 7:10 pm

Wskazania ciśnienia oleju polepszą się po wymianie ale na chwilę i do pierwszego wkręcenia silnika do pracy na motogodziny.Nie słyszałem o oleju ,który z auta które ma parę setek uczyni coś w rodzaju cudu,chyba ,że chodzi o olej kujawski bo tego jeszcze nie prubowałem
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Akam
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 6:02 pm
Lokalizacja: Gniew
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: Akam » śr lut 17, 2010 7:36 pm

Według manuala Gregory's prawidłowe ciśnienie oleju dla silnika RD2.8T to:
praca na luzie, wolne obroty - więcej niż 78 kPa
przy obrotach silnika 3000 - w granicach 319 - 425 kPa

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: Toper » śr lut 17, 2010 10:17 pm

Nie przejmuj się takimi pierdołami jak wskazanie na desce , chcesz mieć pogląd i pewność na 100% to podepnij zegar . W mojej 160-tce w czasie mrozów -25 wskazówka leżała na "zero" ale jak podgrzałem suszarką czujnik i dostal parę strzałów śrubokrętem to się nagle obudził :)
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm

MRDOMELL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lut 27, 2007 11:21 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: MRDOMELL » pt lut 19, 2010 2:18 am

no najlepiej będzie sprwdzić organoleptycznie lub z zewnętrznym czujnikiem!!! jak będzie ok. kupię parcha
BRONCO II 2,9 rok 89 + gaz -było
A teraz jest długo oczekiwany GR Y 60, 2,8 TD z 97r

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: Lecho » pn lut 22, 2010 10:16 pm

U mnie z 89r. pokazuje 0-0,5 na gorącym, ale sprawdzone zegarem pokazał 2,5-3. Instrukcja do Y60 mówi, że normal to 1-8.
To może tak przy okazji - jest jakiś zamiennik? Podobno nie ma i o tym już było kiedyś, ale od "kiedyś" minęło troczę czasu i może ktoś coś odkrył... Wynalazców przecież nie brakuje. :)2 Bo ponoć nowy to chyba 500zł??? :)16 I weź tu wywal tyle - serce się kraje.
Pozdrawiam
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
Piotr Y60
 
 
Posty: 1110
Rejestracja: pt sty 28, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Szwecja

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: Piotr Y60 » wt maja 04, 2010 8:41 pm

Mnie dopadła ciekawa przypadłośc.
Jakieś 3 tyg temu zalałem parcha, po dwóch dniach zaczęło się żarzenie kontrolki oleju które było raz bardziej intensywne , raz mniej a niekiedy wcale. Pięc dni temu kontrolka przestała się zapalac w ogóle nawet po przekręceniu kluczyka .
Ale jakoś to znosiłem, dzisiaj niestety zostałem zaskoczony niezwykłą poprawą wskazań zegara od ciśnienia oleju. Do tej pory jakieś 1,5-2 na rozgrzanym teraz 4,5 ale bez odpalania :)21 .
Po wyłączeniu stacyjki spada do 0 , ale jak tylko przekręcę bez odpalania mam 4,5.
Może ktoś miał już do czynienia z taką sytuacja i ma pomysł co się dzieje.

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowe wskazania ciśnienia oleju

Post autor: miastek » wt maja 04, 2010 8:55 pm

Odkręć czujnik, zdejmij gumę i przylutuj na nowo przewody, po zalaniu robi się tam kaszana.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość