pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » wt lip 13, 2010 6:45 am

ajk pisze:Witam, posiadam L200 99r.
Mam problem z luzem w przekładni, wynosi on około 10 stopni.
Przy próbie regulacji na przekładni, luz się nie zmienia.
Za to na kierownicy pojawia się objaw przeskakiwania jak by uszkodzone łożysko.
Co mogło zostać uszkodzone bądź źle złożone?
Przekładania
:)21

Sprawdź czy oby na pewno luz jest na przekładni, ,miałem podobne objawy i okazało się że rozsypał się krzyżaczek na drążku kierowniczym.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » wt lip 13, 2010 7:02 am

Eskapada pisze:
ajk pisze:Witam, posiadam L200 99r.
Mam problem z luzem w przekładni, wynosi on około 10 stopni.
Przy próbie regulacji na przekładni, luz się nie zmienia.
Za to na kierownicy pojawia się objaw przeskakiwania jak by uszkodzone łożysko.
Co mogło zostać uszkodzone bądź źle złożone?
Przekładania
:)21

Sprawdź czy oby na pewno luz jest na przekładni, ,miałem podobne objawy i okazało się że rozsypał się krzyżaczek na drążku kierowniczym.

te krzyżaczki są wymienne? czy trzeba cały wał wymieniać?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » wt lip 13, 2010 7:26 am

wymienne - dobrałem je w sklepie po wymiarach
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Guttek
 
 
Posty: 159
Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:06 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Guttek » wt lip 13, 2010 12:12 pm

rort_ pisze:
acinski pisze:Widzę Bielsko Biała. No to rzut beret od nas :)
Jo go tam jeszcze pod Tesko nie widzioł, więc on chyba Pajerym nie jeździ...
poco mam jezdzic po tesko? :)21
"...ci którzy zamulają nigdzie nie dochodzą, ci co działają osiągają kolejny poziom"

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: orzeh77 » wt lip 13, 2010 3:13 pm

Droga Kasiu!
Nie wiecie może gdzie jest umiejscowiony "brzęczyk" od świateł ponieważ aczkolwiek nie brzęczy i ma wybranka rozładowała mi po raz 2 w tym miesiącu akumlator :)
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » wt lip 13, 2010 3:18 pm

u mnie pod zegarami po lewej stronie
ale mam nowsze pahero wiec moze byc gdzie indziej :roll:
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » wt lip 13, 2010 4:15 pm

orzeh77 pisze:Droga Kasiu!
Nie wiecie może gdzie jest umiejscowiony "brzęczyk" od świateł ponieważ aczkolwiek nie brzęczy i ma wybranka rozładowała mi po raz 2 w tym miesiącu akumlator :)
Drogi Orzehu77 zmień wybrankę

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Murzyn » wt lip 13, 2010 6:26 pm

A to w pajero jest brzeczyk?


naprawde niekt nie wie??
Murzyn pisze:Panowie do czego sluzy guziczek A/T MODE w PAjero II 2000r 2.8TD automat
Znajomy cos takiego ma i twierdzi ze nie widzi zadnej róznicy w jezdzie. Guzik znajduje sie kolo recznego na tunelu srodkowym

w 1 pozycji na desce wyswietla sie PWR (POWER jak domniemam)
Guzik ma 3 pozycje

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: orzeh77 » śr lip 14, 2010 7:15 am

Eskapada pisze:
orzeh77 pisze:Droga Kasiu!
Nie wiecie może gdzie jest umiejscowiony "brzęczyk" od świateł ponieważ aczkolwiek nie brzęczy i ma wybranka rozładowała mi po raz 2 w tym miesiącu akumlator :)
Drogi Orzehu77 zmień wybrankę

:)21
eee z takiego błahego powodu to mogę ją co najwyżej poszantarzować nocą :)21
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: orzeh77 » śr lip 14, 2010 7:26 am

Murzyn pisze:Panowie do czego sluzy guziczek A/T MODE w PAjero II 2000r 2.8TD automat
Znajomy cos takiego ma i twierdzi ze nie widzi zadnej róznicy w jezdzie. Guzik znajduje sie kolo recznego na tunelu srodkowym

w 1 pozycji na desce wyswietla sie PWR (POWER jak domniemam)
Guzik ma 3 pozycje
nic się nie świeci - to jest tryb AUTO pod wpływem mocy naciskania buta skrzynia zmienia tryby pomiędzy PWR i HOLD
PWR - wysokie obroty i skrzynia będzie jak najdłużej trzymać biegi zanim przeskoczy
HOLD - odwrotnie skrzynia będzie zmieniać biegi szybko żeby silnik nie "wchodził" na wysokie obroty (jazda "ekono")
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Murzyn » śr lip 14, 2010 7:33 am

a mozliwe ze toto nie dziala, mimo ze sie wyswietla na desce?

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: orzeh77 » śr lip 14, 2010 11:46 am

przeca wyświetlanie a działanie to nie to samo :)
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » śr lip 14, 2010 12:00 pm

orzeh77 pisze:przeca wyświetlanie a działanie to nie to samo :)
Właśnie, że nie.
Telewizor jak nie wyświetla to nie działa :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: orzeh77 » śr lip 14, 2010 12:42 pm

a jak dźwięk jest popsuty HĘ?
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Heilsberg » śr lip 14, 2010 4:40 pm

Gdzie w naszym kraju można dostać sprzęgło kompresora klimatyzacji do Pajero II 2,5 TD z 93 roku (tarcza zabieraka i koło pasowe albo komplet z cewką elektromagnesu i śrubkami)? Kompresor Denso 10PA15C nr Denso 147200 nr Mitsu MR 149363, koło pasowe średnicy 143 mm PV 1 (zwykły pasek klinowy), nr Denso zabieraka 447300-2140 na wieloklin 25 zębów? Obdzwoniłem co się dało i nikt nic nie wie, najbliższe znalazłem w Kalifornii. A może ktoś ma używkę ze zdrowymi tarczami sprzęgła na zbyciu?

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » śr lip 14, 2010 6:43 pm

orzeh77 pisze:a jak dźwięk jest popsuty HĘ?
To wtedy nie leci ale działa :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: PAJERO Driver » śr lip 14, 2010 7:12 pm

Heilsberg pisze:Gdzie w naszym kraju można dostać sprzęgło kompresora klimatyzacji do Pajero II 2,5 TD z 93 roku (tarcza zabieraka i koło pasowe albo komplet z cewką elektromagnesu i śrubkami)? Kompresor Denso 10PA15C nr Denso 147200 nr Mitsu MR 149363, koło pasowe średnicy 143 mm PV 1 (zwykły pasek klinowy), nr Denso zabieraka 447300-2140 na wieloklin 25 zębów? Obdzwoniłem co się dało i nikt nic nie wie, najbliższe znalazłem w Kalifornii. A może ktoś ma używkę ze zdrowymi tarczami sprzęgła na zbyciu?

Witam

Zobacz na Privie wysłałem Tobie namiary na gościa może on by coś miało bo na Pojarce dosyć się zna :wink:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Murzyn » śr lip 14, 2010 7:28 pm

Orzechu to zalezy jak co jest podpiete ;)
Jezeli info na licznik jest przekazywane z mechanizmu który ma wykonac dana czynnosc, a nie przycisku który zadaje dana czynnosc, to informacja na desce (o ile jeszcze lampki sie nie spala) swiadczy o poprawnosci działania danego. (Tak jest w przpadku FIS'a, oswietlenia, klimy, ASR , radia w autach VAG)

Natomiast jezeli na licznik jest przekazywane info z przelacznika to faktycznie nie ma to nic wspolnego z potwierdzeniem jego działania (tak jak w Pajero regulacja miekkosci amorów, czy po czesci blokady tyłu) i rozumiem ze równiez ta funkcja tak działa

Wybaczcie mi czasem trywialne dla Was pytania, ale Misia sie narazie ucze. (sprawdzalem w szukarce i nie bylo na temat tej funkcji informacji)

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » śr lip 14, 2010 8:01 pm

zagladalem do auta odnosnie obecnosci i jesli tak umiejscowienia filtra kabinowego.znalazlem cos po stronie pasazera pod schowkiem.ponoc podobnie jest w galoperku.jak to uspojstwo wydobyc?moze ktos to demontowal?
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: PAJERO Driver » śr lip 14, 2010 8:25 pm

Kolego " wofka "

Jeżeli mowa o takim dziwnym ustrojstwie to trzyma się na śrubach i kilku takich dziwnych zapinkach plastikowych co trza wcisnąć i wtedy wyskakują do ponownego użytku... Ja u siebie w II nie mam tam żadnego filtra..... no chyba ze piszemy o jednym a ja myślę o tym całym tunelu zaraz za schowkiem.... :wink:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Heilsberg
Posty: 492
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:18 pm
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Heilsberg » pt lip 16, 2010 12:12 pm

W sprawie sprzęgła kompresora klimy do PII 2,5 TD. Podziękowania dwóm kolegom, co się odezwali. Jakby co na przyszłość, to znalazłem nówkę w firmie Airstal w Brzezinach koło Łodzi. Dziś mają wysłać. Pewnie przejeździ furę, bo używki w większości mocno leciwe. Tanio nie było ale mam nadzieję, że zapomnę o sprawie na lata.

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » pt lip 16, 2010 8:39 pm

a ja walcze dalej z klimą.napełniałem układ w ubiegłym roku tuż przed zimą .czasem włączałem klime na kilka chwil nawet zimą(tak przeczytałem chyba w instrukcji obsługi pajero) i wszystko ok.Teraz załączam klime i przez kilkanaście minut chłodzi jak wściekła ale niestety potem tak jakby to ktoś wyłączył.zostawie fure na powiedzmy 2 godziny odpalam załączam AC i znów super zimno.o co tu chodzi???
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: poreb » pt lip 16, 2010 9:22 pm

a czyściłeś chłodnice?
może nie wyrabia przy rozgrzanym silniku
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob lip 17, 2010 9:47 pm

Mam dosc złozony problem ze swoim pasciem. Nie pali. Ale zacznijmy od poczatku. Czwartek. Trasa tam i z powrotem. 60 km. Po 12 km widze na wskazniku turbo 0.5 bara i wiecej nie chce dac... Dojechałem na miejsce, 400 m przed celem zgasło pascidło na rondzie. Odburzył przy 40 na godzine i te poł kilometra dojechał. Najałowym przez 5 minut trzymał obroty na 750 czyli git. Dobra, wracam. Ujechałem 10 km. i riplej. Nie ma mocy. Redukcja z czworki na trojke pod gorke, 2000 rpm i 40 na godzine. Stanąłem 3 km od domu. Ciemno jak w dupie u murzyna i na czuja dokreciłem opaski od zasilania paliwem. Czyli przy filtrze, na zasilaniu do pompy i powrot. Wszelkie objawy zapowietrzania sie układu ustały. Na kolejne 400 m. Ledwo dotelepałem sie na chate.i dałem sobie luzu bo ciemno i nie chciało mi sie. Dzis podejscie do naprawyi tak. Banieczka 5l w miejscu drugiego akumulatora. Zasilanie podpiete z pominieciem filtra. Akumulator był tylko godzine na prostowniku. Ale kreci. Auto odpalało na sekunde, dwie i gasło. Po konsultacji z Adasiem zeby przedmuchac wszystko - zero efektu. Po konsultacji z Fają, sprawdzenie elektrozaworku w pompie, działa po podaniu plusa prosto z aku, działa po podaniu plusa ze stacyjki. Grzeje sie troche bo to pewnie jakas cewka. Przewody przezroczyste, połmetrowe, nie ma grama lewego powietrza. Powinno działac. Ale nie działa. Odpala i gasnie po dwoch sekundach. Faja doradził mi zeby poluzowac zasilenie wtryskiwaczy co uczyniłem kluczem 17 ale karwa jeden wtrysk bł tak zapieczony ze uwaliłem sobie rutke z listwy nadmiaru paliwa. Zastepcza listwe bede miał w najlepszym wypadku jutro wieczorem. Na słuzbowe auto nie mam co liczyc. A potrzebowałem dojechac dzis 20 km. Nie dojechałem. Po poluzowaniu zasilenia wtryskiwaczy pojawiło sie paliwo i wtedy pochodził z 10 sekund i znow zgasł. Dalej nie starczyło akumulatora. Siedzi na prostowniku własnie. Ktos ma jakis pomysl ? Dodam ze filtr powietrza ok, zdjąłem tez przewod od intercoolera do kolektora dolotowego ale w nim spoko bo EGRa nie mam. Co jeszcze moge sprawdzic ? Bo zgłupiałem. Auto to pajero l040 z 4d56, plus intercooler z 2.8. Silnik rok 96. I chodził jak igła do tej pory. Podpowiecie cos ?

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » sob lip 17, 2010 10:20 pm

Kajen pisze:Mam dosc złozony problem ze swoim pasciem. Nie pali. Ale zacznijmy od poczatku. Czwartek. Trasa tam i z powrotem. 60 km. Po 12 km widze na wskazniku turbo 0.5 bara i wiecej nie chce dac... Dojechałem na miejsce, 400 m przed celem zgasło pascidło na rondzie. Odburzył przy 40 na godzine i te poł kilometra dojechał. Najałowym przez 5 minut trzymał obroty na 750 czyli git. Dobra, wracam. Ujechałem 10 km. i riplej. Nie ma mocy. Redukcja z czworki na trojke pod gorke, 2000 rpm i 40 na godzine. Stanąłem 3 km od domu. Ciemno jak w dupie u murzyna i na czuja dokreciłem opaski od zasilania paliwem. Czyli przy filtrze, na zasilaniu do pompy i powrot. Wszelkie objawy zapowietrzania sie układu ustały. Na kolejne 400 m. Ledwo dotelepałem sie na chate.i dałem sobie luzu bo ciemno i nie chciało mi sie. Dzis podejscie do naprawyi tak. Banieczka 5l w miejscu drugiego akumulatora. Zasilanie podpiete z pominieciem filtra. Akumulator był tylko godzine na prostowniku. Ale kreci. Auto odpalało na sekunde, dwie i gasło. Po konsultacji z Adasiem zeby przedmuchac wszystko - zero efektu. Po konsultacji z Fają, sprawdzenie elektrozaworku w pompie, działa po podaniu plusa prosto z aku, działa po podaniu plusa ze stacyjki. Grzeje sie troche bo to pewnie jakas cewka. Przewody przezroczyste, połmetrowe, nie ma grama lewego powietrza. Powinno działac. Ale nie działa. Odpala i gasnie po dwoch sekundach. Faja doradził mi zeby poluzowac zasilenie wtryskiwaczy co uczyniłem kluczem 17 ale karwa jeden wtrysk bł tak zapieczony ze uwaliłem sobie rutke z listwy nadmiaru paliwa. Zastepcza listwe bede miał w najlepszym wypadku jutro wieczorem. Na słuzbowe auto nie mam co liczyc. A potrzebowałem dojechac dzis 20 km. Nie dojechałem. Po poluzowaniu zasilenia wtryskiwaczy pojawiło sie paliwo i wtedy pochodził z 10 sekund i znow zgasł. Dalej nie starczyło akumulatora. Siedzi na prostowniku własnie. Ktos ma jakis pomysl ? Dodam ze filtr powietrza ok, zdjąłem tez przewod od intercoolera do kolektora dolotowego ale w nim spoko bo EGRa nie mam. Co jeszcze moge sprawdzic ? Bo zgłupiałem. Auto to pajero l040 z 4d56, plus intercooler z 2.8. Silnik rok 96. I chodził jak igła do tej pory. Podpowiecie cos ?

Łukasz a moze pompa zdechła rozregulowała się czy cuś?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości