Wysoka temperatura

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
bossman100
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:23 am
Lokalizacja: Włocławek

Wysoka temperatura

Post autor: bossman100 » ndz sie 15, 2010 8:07 am

Witam!!
Powstał nowy problem :)15 wczoraj jadąc do miasta obok po przejechaniu 25km nagle podskoczyła temperatura do pomarańczowego! no to ja na pobocze (akurat cpn gazu) i zagladam -otwieram zbiorniczek plynu chłodniczego a tam pusto tylko słychac jak powietrze zasysa. No to do gościa z cpn i płyn chłodniczy kupuję wciągnął 4L. No i dobra ruszam dalej temperatura ładnie spadła i jade po 7km nagle znowu atak temperatury na pomarańczowe pole. No to ja na parking przydrozny i znowu zagladam do zbiorniczka ale nie mogę zajrzeć bo mi wode wywala wlewem. Czekam 20min na ostygnięcie zaglądam do zbiorniczka pusto, ruszam spowrotem do domu jade 15km i znowu się zaczyna atak wskazówki na pomarańczowe pole więc wrzucam luz i już mam zjerzdżać na pobocze a tu nagle trach i wskazówka wraca do normalnego poziomu i tak już zostaje, spokój żadnych podskoków temperatury po dojechaniu do swego miasta i po kotłowaniu po miescie i całym dniu jeżdżenia już temperatura nie podskoczyła. Czy tylko w trasie coś mu się dzieje wczśniej nie miał takich objawów. Co to może być ?? Stawiałbym na termostat ale niejestem pewien, cos wcześniej czytałem o jakimś zapychającym się trójniczku ale niewiem gdzie on jest umiejścowiony i czy to może być jego wina ?? (Tak naprawdę to niewiem gdzie jest schowany termostat w mojej 300Tdi z 97roku)
Prosze o porady i pomoc :)21
LR Disco 300Tdi 1997r

Awatar użytkownika
bossman100
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:23 am
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wysoka temperatura

Post autor: bossman100 » ndz sie 15, 2010 8:08 am

ale sie rozpisałem sorry !! :)21
LR Disco 300Tdi 1997r

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Re: Wysoka temperatura

Post autor: bredfan » ndz sie 15, 2010 8:52 am

termostat zapewne.... wywal go, jeździj bez i obserwuj efekty jak będzie wszystko OK to kup sobie nowy termostat albo dwa i się ciesz

no chyba że zdążyłeś już przegrzać temata na tyle, że nowy termostat nie pomoże
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Mikado » ndz sie 15, 2010 8:59 am

termostat ci sie zaczął sypać, się zacina znaczy się
wymień

Mick
Posty: 503
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 8:33 pm
Lokalizacja: Swansea/Wales

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Mick » ndz sie 15, 2010 9:15 am

Po rysunku powinienes rozpoznac gdzie jest :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Flytier » ndz sie 15, 2010 9:50 am

Zastanawia mnie dwukrotny brak wody w zbiorniku wyrównawczym, pomimo dolania płynu :-? .

Co do samo naprawienia się stabilności temperarury, to miałem podobną sytuację.
Pękło mi ramię napinacza paska klinowego, zerwało paski, połamało wiatrak, a jego elementy przedziurawiły chłodnicę.
Musiałem ją kleić,a przy okazji też odkamieniłem. Po ponownym zalaniu płynem i rozgrzaniu silnika, wskaznik nie zatrzymał się jak zwykle w połowie skali. Zatrzymał się o 1/3 powyżej optimum. Trzeba było zatrzymać samochód i odkręcić korek wlewu.Widać taka procedura pozwalała na dokładne odpowietrzenie układu (mimo, że on sam powinien się odpowietrzyc). Wtedy z jakiegoś powodu, już nie pamiętam jakiego, spuszczałem płyn dwa razy. Zachowanie układu chłodzenia było takie samo tyle, że za drugim razem musiałem procedurę powtórzyć dwukrotnie.

ginawa
Posty: 395
Rejestracja: pt gru 11, 2009 11:51 am
Lokalizacja: Wały Chrobrego

Re: Wysoka temperatura

Post autor: ginawa » ndz sie 15, 2010 10:25 am

trzyseta jest extremalnie stabilna temperaturowo i byle termostat raczej nie jest tutaj winny. sprawdż pod kątem uszkodzonej uszczelki pod głowicą .
trzyseta jedna , dwa mechaniki

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wysoka temperatura

Post autor: cianbo » ndz sie 15, 2010 11:02 am

U mnie takie wywalanie płynu i skoki temperatury to była uszkodzona uszczelka pod głowicą.
A wszystko zaczęło się chyba od zatkanego trójnika, znaczy skurwiałego bączka. :)21
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Mikado » ndz sie 15, 2010 11:22 am

Flytier pisze:Zastanawia mnie dwukrotny brak wody w zbiorniku wyrównawczym, pomimo dolania płynu :-? .
racja racja... nie wiem jak ja to przeoczyłem... :roll:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wysoka temperatura

Post autor: N2O » ndz sie 15, 2010 1:25 pm

Flytier pisze:Zastanawia mnie dwukrotny brak wody w zbiorniku wyrównawczym, pomimo dolania płynu :-? .

Co do samo naprawienia się stabilności temperarury, to miałem podobną sytuację.
Pękło mi ramię napinacza paska klinowego, zerwało paski, połamało wiatrak, a jego elementy przedziurawiły chłodnicę.
Musiałem ją kleić,a przy okazji też odkamieniłem. Po ponownym zalaniu płynem i rozgrzaniu silnika, wskaznik nie zatrzymał się jak zwykle w połowie skali. Zatrzymał się o 1/3 powyżej optimum. Trzeba było zatrzymać samochód i odkręcić korek wlewu.Widać taka procedura pozwalała na dokładne odpowietrzenie układu (mimo, że on sam powinien się odpowietrzyc). Wtedy z jakiegoś powodu, już nie pamiętam jakiego, spuszczałem płyn dwa razy. Zachowanie układu chłodzenia było takie samo tyle, że za drugim razem musiałem procedurę powtórzyć dwukrotnie.
Jeśli chodzi ci o diesla w P38 to wystarczy przedmuchać magiczny wężyk od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego i żadne cuda nie mają prawa się dziać.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
bossman100
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:23 am
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wysoka temperatura

Post autor: bossman100 » ndz sie 15, 2010 1:43 pm

Dzięki za podpowiedzi i odpowiedzi.
Narazie wyjmuję termostat i zobaczymy co bedzie sie działo dalej !!

Wody w oleju silnika nie stwierdzono !!
LR Disco 300Tdi 1997r

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Wysoka temperatura

Post autor: pezet » ndz sie 15, 2010 2:03 pm

:o

A co ma niesprawny termostat do zjedzenia kilku litrów płynu?

Trudno mi wydedukować jakiś związek :roll:

Nic na biało nie dymiło?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
bossman100
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:23 am
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wysoka temperatura

Post autor: bossman100 » ndz sie 15, 2010 2:08 pm

nic na biało nie dymiło !!

a ile powinno być płynu w zbiorniczku (Połowa zbiorniczka) ??
ile ogólnie wchodzi płynu chłodniczego bo ja od zakupu nie sprawdzałem czy jest wogule :)21
LR Disco 300Tdi 1997r

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Wysoka temperatura

Post autor: JarekK » ndz sie 15, 2010 2:08 pm

bossman100 pisze:nic na biało nie dymiło !!

a ile powinno być płynu w zbiorniczku (Połowa zbiorniczka) ??
ile ogólnie wchodzi płynu chłodniczego bo ja od zakupu nie sprawdzałem czy jest wogule :)21
płyn pownien zakrywać ten bolec co jest w środku zbiorniczka

ginawa
Posty: 395
Rejestracja: pt gru 11, 2009 11:51 am
Lokalizacja: Wały Chrobrego

Re: Wysoka temperatura

Post autor: ginawa » ndz sie 15, 2010 3:11 pm

to , że nie mieszają się płyny , nie wyklucza jeszcze uszkodzonej uszczelki . mogą jeszcze mieszać się gazy z płynami . jedż do kumatego mechanika , i poproś aby wykluczył uszkodzoną uszczelkę , jeżeli zna się na rzeczy , to po pół godzinie będzie diagnoza . gdyby nawet tak było , zakładając bardzo optymistycznie , to sam fakt , że wlałeś ileś tam litrów zimnego płynu do rozgrzanego i NIEPRACUJĄCEGO silnika to masz na sto procent dmuchniętą uszczelkę. ale to jest dopiero skutek , ważniejsze jest znalezienie przyczyny.
trzyseta jedna , dwa mechaniki

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Flytier » ndz sie 15, 2010 3:30 pm

N2O pisze:
Flytier pisze:Zastanawia mnie dwukrotny brak wody w zbiorniku wyrównawczym, pomimo dolania płynu :-? .

Co do samo naprawienia się stabilności temperarury, to miałem podobną sytuację.
Pękło mi ramię napinacza paska klinowego, zerwało paski, połamało wiatrak, a jego elementy przedziurawiły chłodnicę.
Musiałem ją kleić,a przy okazji też odkamieniłem. Po ponownym zalaniu płynem i rozgrzaniu silnika, wskaznik nie zatrzymał się jak zwykle w połowie skali. Zatrzymał się o 1/3 powyżej optimum. Trzeba było zatrzymać samochód i odkręcić korek wlewu.Widać taka procedura pozwalała na dokładne odpowietrzenie układu (mimo, że on sam powinien się odpowietrzyc). Wtedy z jakiegoś powodu, już nie pamiętam jakiego, spuszczałem płyn dwa razy. Zachowanie układu chłodzenia było takie samo tyle, że za drugim razem musiałem procedurę powtórzyć dwukrotnie.
Jeśli chodzi ci o diesla w P38 to wystarczy przedmuchać magiczny wężyk od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego i żadne cuda nie mają prawa się dziać.
:)21
Znaczy się po wymianie nowego płynu? Czy może sugeujesz niedrożność tej rurki?
Po odpaleniu silnika, płyn wracał tą rurką do zbiornika wyrównawczego, a i tak temperatura rosła powyżej normy.

Awatar użytkownika
bossman100
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:23 am
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wysoka temperatura

Post autor: bossman100 » ndz sie 15, 2010 4:00 pm

ginawa pisze:to , że nie mieszają się płyny , nie wyklucza jeszcze uszkodzonej uszczelki . mogą jeszcze mieszać się gazy z płynami . jedż do kumatego mechanika , i poproś aby wykluczył uszkodzoną uszczelkę , jeżeli zna się na rzeczy , to po pół godzinie będzie diagnoza . gdyby nawet tak było , zakładając bardzo optymistycznie , to sam fakt , że wlałeś ileś tam litrów zimnego płynu do rozgrzanego i NIEPRACUJĄCEGO silnika to masz na sto procent dmuchniętą uszczelkę. ale to jest dopiero skutek , ważniejsze jest znalezienie przyczyny.
toć jak wlałem na niepracujący silnik to jakim sposobem znalazł się on na uszczelce, chyba uszczelka jest za pompą a jak pompa nie chodzi to jej nie przepchnie dalej czyli płyn najdalej dostał sie do chłodnicy ?? chyba dobrze kojarze ?? a może źle ??

ale do mechanika i tak podjade żeby zajrzał w głąb :)15

może mała podpowiedź jak sprawdzic czy walnieta uszczelka :)9
LR Disco 300Tdi 1997r

ginawa
Posty: 395
Rejestracja: pt gru 11, 2009 11:51 am
Lokalizacja: Wały Chrobrego

Re: Wysoka temperatura

Post autor: ginawa » ndz sie 15, 2010 4:25 pm

można to nazwać szokiem termicznym , można mówić o tym , że mokry i zimny blok żeliwny inaczej oddaje i przyjmuje ciepło , a głowica aluminiowa pozbawiona płynu chłodzacego inaczej przyjmuje gwaltowne schlodzenie z temperatury dosyc wysokiej do temperatury iluś tam litrów zimnego płynu . powiem tak - podnieś osłonę pokrywy zaworów ( taka czarna guma na samej górze silnika ) i obejrzyj sobie obudowę czujnika temperatury , jeżeli będzie stopiony plastik to na sto dziesięc procent jest padnięta uszczelka. co i tak nie zmienia faktu że jest to skutek , a przyczynę należy dopiero zlokalizować .
trzyseta jedna , dwa mechaniki

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Wysoka temperatura

Post autor: pezet » ndz sie 15, 2010 5:34 pm

Zaraz zaraz - słysząc tętent kopyt - myśl najpierw o koniu, nie o zebrze :wink:

Ubytek płynu to może być uszczelka pod głowicą, ale najpierw bym pomyślał o banalnym... wycieku :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

ginawa
Posty: 395
Rejestracja: pt gru 11, 2009 11:51 am
Lokalizacja: Wały Chrobrego

Re: Wysoka temperatura

Post autor: ginawa » ndz sie 15, 2010 5:37 pm

w ilości iluś litrów na kilkadziesiąt kilometrów ? . za tanio by było .
trzyseta jedna , dwa mechaniki

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Wysoka temperatura

Post autor: pezet » ndz sie 15, 2010 6:37 pm

Kilka litrów i w parę sekund ucieknie - jak np. wąż spadnie ;)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
emkg
 
 
Posty: 1246
Rejestracja: wt cze 09, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: Stolyca

Re: Wysoka temperatura

Post autor: emkg » ndz sie 15, 2010 6:43 pm

miałem to w v8 - oddał cały sos w chwilę :)21 ale @Bossman100 nic o spadniętym wężu nie pisał ...
oczywiście uszczelki zostały zrobione po tym incydencie ...
po pierwsze bym sprawdził dół chłodnicy - zimna - termostat - jak się przycina - a jak nie - ... :)21
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wysoka temperatura

Post autor: N2O » ndz sie 15, 2010 11:37 pm

Flytier pisze:
Znaczy się po wymianie nowego płynu? Czy może sugeujesz niedrożność tej rurki?
Po odpaleniu silnika, płyn wracał tą rurką do zbiornika wyrównawczego, a i tak temperatura rosła powyżej normy.
Nie chodzi o niedrożność, tylko o to że przy wymianie płynu do czasu odpowietrzenia układu rurka musi być pusta aby powietrze z chłodnicy wyszło.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Wysoka temperatura

Post autor: juur » pn sie 16, 2010 7:09 am

sprawdź szczelność zbiorniczka wyrównawczego. Ma tendencje to rozszczelnienia - wilgotno pod i w okolicy.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Wysoka temperatura

Post autor: Flytier » wt sie 17, 2010 4:42 am

N2O pisze:
Flytier pisze:
Znaczy się po wymianie nowego płynu? Czy może sugeujesz niedrożność tej rurki?
Po odpaleniu silnika, płyn wracał tą rurką do zbiornika wyrównawczego, a i tak temperatura rosła powyżej normy.
Nie chodzi o niedrożność, tylko o to że przy wymianie płynu do czasu odpowietrzenia układu rurka musi być pusta aby powietrze z chłodnicy wyszło.
:)21
Aa.., jarzę :)21. Dzięki za radę na przyszłość.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości