silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Rusek » wt sie 31, 2010 8:31 pm

krzychooxxx pisze:
bigos pisze:
krzychooxxx pisze:turbinke z odzysku mozna miec za kilkaset zl.
a później wydasz 2tys zł na regenerację tej turbiny z odzysku :)21
zobacz post wyzej a zrozumiesz jakie bzdury gadasz :) regeneracja turbo przewaznie zamyka sie w kilkuset zl.
N2O pokazal fajna turbinke za 800 razem z regeneracja
Tylko z tą regeneracją, nie wiedzieć czemu bardzo rożnie jest u nas i najgorsze, ze nie ma reguły. Jeden zregeneruje w firmie X i sie cieszy, a drugi w tej samej firmie wymienia sprężarkę po 10 tys. km. A jak przyjdzie do gwarancji to zawsze wina leży po stronie złego montażu...Opłaca się kupić nową sprężarkę i zapomnieć o problemie na kolejne kilkaset tys. km.

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: bigos » wt sie 31, 2010 11:08 pm

Jimny :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » wt sie 31, 2010 11:14 pm

Jak nie masz IC to wszystko powyżej 1 bar nie ma sensu, a nawet możesz tracić na mocy ze względu na gorące powietrze tłoczone przez sprężarkę.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr wrz 01, 2010 12:22 am

Co do śrubek to zajrzyj na forum golfiarzy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: miastek » śr wrz 01, 2010 7:17 am

Z tyłu nad przewodami od wtrysków po prawej jest śrubka na śrubokręt z kontrą. Często jest na niej zaślepka i trzeba ją zdjąć. Kręcisz w prawo to zwiększasz dawkę. Zaznacz sobie jak jest teraz w razie "w" i stopniowo podkręcaj i sprawdzaj efekt mocy i dymienia.
Albo pojedź do kogoś kto się na tym zna :)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Stefan » śr wrz 01, 2010 7:36 am

Takie coś kiedyś dla jeepa stworzyłem... ale pompa raczej bardzo podobna

Witajcie...
pokażę wam w jaki sposób możemy regulować dawkę w naszych pompach wtryskowych...
Na zdjęciu mamy:
Obrazek

numerek 1:
tym regulujemy wolne obroty, nakrętka zabezpieczająca na klucz 10, wkręcając podnosimy wolne obroty, wykręcając odbniżamy...

numerek 2:
tym regulujemy dawkę, nakrętka zabezpieczająca na klucz 13, często jest też kołnierz zabezpieczający, coby nie dać za dużej dawki, niestety zgrzewany do gwintu, więc trzeba dremelkiem na przykład go usunąć, i podobnie, wkręcając zwiększamy dawkę, wykręcając zmniejszamy... ważne, aby pamiętać w jakiej jest pozcyji.. wykręcimy za mocno i już nie zapali silnik

numerek 3:
śrubka regulująca dymienie, nakrętka zabezpieczająca na klucz 13, śrubka na imbus.. wykręcamy zmniejszamy dymienie, wkręcamy zwiększamy... u mnie przy tym efekt ył malutki...
Po rozkręceniu już wiem jak to działa... wkręcając śrubkę dajemy większą dawkę na niskich obrotach, w związku z czym jest większe dymienie, bo i tak turbinka na niskim nam nie wtłoczy odpowiedniej ilości powietrza do dawki, wykręcając zmniejszamy dawkę na wolnych obrotach... proste...


posiłkowałem się stroną:
http://dodgeram.org/tech/dsl/more_power/Power_ve.htm
tam jest wszystko, ale po angielsku..
powyżej opisałem jak ja reguluję u siebie pompę...

powodzenia

zapomniałem dodać, że dawkę regulujemy na chodzącym silniku, aby wiedzieć co się z nim dzieje... dając większą dawkę, obroty wolne wzrastają, dając mniejszą, maleją, musimy to korygować śrubą nr 1..
ponadto po zabawie z dawką i obrotami, będzie trzeba przeregulować automatyczne ssanie, u mnie jest inaczej niż u was, więc musicie sami wykminić, ssanie jest sprzężone z wodą w silniku ( u mnie osobnymi wężami idzie w okolicy pompy) u was powinno być przykręcone do głowicy z tyłu ( koło filtra paliwa) takie coś dużego z linką, która idzie do pompy, to właśnie jest automatyczne ssanie...



Dopiszę swoje spostrzeżenie...
dołożyłem u siebie MBC, narazie bez żadnej zmiany dawki, ani żadnych zmian..
ja mam turbo z zabudowanym wastegatem, więc nie mogę go regulować, u mnie tylko MBC ma rację bytu, tyle słowem wstępu...
spostrzeżenia...
auto się lekko lepiej zbiera, ale na wyższych obrotach to normalnie lata...
niestety mam tak ustawioną dawkę, że turbo zaczyna rzeczywiście doładowywać od jakichś 2500 obrotów... znaczy w tedy wpada na jakieś 0,6-0,7 i zaczyna przyspieszać....
ładnie potem trzyma ciśnionko i pięknie to wygląda.... ale niestety szybko obroty się kończą.. :)21 zaniedługo pobawię się dawką, coby turbinka wcześniej wciskała :)21 :)21
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr wrz 01, 2010 1:03 pm

Co do dawki to najpierw najlepiej pobawić się w obracanie boostpina - zmienia on charakterystykę dawkowania w zależności od ciśnienia.

Zresztą wszystko jest opisane na forum golfiarzy. Serio.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » śr wrz 01, 2010 1:16 pm

Ten boost pin ma wpływ na szybkość "wstawania" dmuchawki? Rozumiem, że po innym ustawieniu, poda więcej paliwa przy małym ciśnieniu na bączku ... czego efektem będzie więcej spalin i w konsekwencji szybsze rozkręcanie turbawy?
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr wrz 01, 2010 1:28 pm

Właściwie to trzeba by go ustawiać razem ze sprężyną(o ile się da) pod membraną, co by nie było batorego z niskich obrotów i aby dostosować dawkę do zmiany ciśnienia w większym zakresie.

Działanie tego jest bardzo proste:
Od góry na membranę działa ciśnienie doładowania, które przesuwa boostpin w dół, zwiększając dawkę. Boostpin ma wycięcie tak jakby patrzeć z boku to w kształcie trójkąta, tak więc dawka jest zwiększana jakby liniowo w stosunku do doładowania. Obrócenie boostpina spowoduje że ten trójkąt będzie miał inne wycięcie(boostpin jest mimośrodowy zazwyczaj) i dawka będzie większa lub mniejsza, im większe wcięcie tym więcej poda nam paliwa.
Trzeba to ustawiać metodą prób i błędów.
I uważać na to aby po wyciągnięciu boostpina nie ruszać wajchy od gazu, lub jeśli już ją ruszymy to trzeba cofnąć sworzeń ten co jest w otworze na boostpin, aby owego sworznia nie złamać.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr wrz 01, 2010 2:54 pm

Szukaj zaplombowanej śrubki z tyłu pompy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr wrz 01, 2010 3:18 pm

Napisz jak tłoki znajdziesz w misce.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » śr wrz 01, 2010 3:46 pm

Chodzi tylko o to, żebyś nie wyciągnął 101%

:)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: mik » śr wrz 01, 2010 4:46 pm

krzychooxxx pisze: ... takze panowie wygarnijmy kupe z majtek i zacznijmy dzialac jak nalezy....
Aleś się karwa rozkręcił :wink: Niedawno z tej kupy bat chciałeś ukręcić :)21

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: iras01 » śr wrz 01, 2010 7:31 pm

mik pisze:
krzychooxxx pisze: ... takze panowie wygarnijmy kupe z majtek i zacznijmy dzialac jak nalezy....
Aleś się karwa rozkręcił :wink: Niedawno z tej kupy bat chciałeś ukręcić :)21
:)21 Ciekawe co bedzie jak odkryje ze wieksze turba produkuja :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: bigos » śr wrz 01, 2010 7:45 pm

iras01 pisze:
mik pisze:
krzychooxxx pisze: ... takze panowie wygarnijmy kupe z majtek i zacznijmy dzialac jak nalezy....
Aleś się karwa rozkręcił :wink: Niedawno z tej kupy bat chciałeś ukręcić :)21
:)21 Ciekawe co bedzie jak odkryje ze wieksze turba produkuja :)21
no przecie wkleiłem linki do dużych turb :)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: KarolZG » śr wrz 01, 2010 10:31 pm

Apropo Twego zderzaka , to koszt materiałów na bagażnik dachowy do Cziroka wyniósł 80zł , farby , drutu do migomatu i gazu nie liczę bo poszło niewiele .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: mik » czw wrz 02, 2010 8:59 am

Niechaj Ci będzie :wink:

Ale jakoś te "warsztatowe berety" funkcjonują i mają się dobrze, mimo twoich solennych zapowiedzi, że skończy się bezlitosna era krojenia :)21

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » czw wrz 02, 2010 12:52 pm

Dobra ... nie drapta się już :)21

... szeregowy Krzyś ... byłeś na hamowni z tym swoim bolidem ??
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » czw wrz 02, 2010 2:25 pm

Ja bym zaczął od hamowni .... choćby po to, żeby tego sprzęgła dwa razy nie robić :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » czw wrz 02, 2010 3:36 pm

A sprzęgło kompletnie przestało współpracować ??
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: mik » czw wrz 02, 2010 4:27 pm

Czyli teraz wiekszość mułowatych patroli jakie sie spotyka na codzień objeżdża Cię bez mydła :)21

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » pt wrz 03, 2010 1:33 pm

aaaa.... czyli jednak szklana kula miała rację :)21

... policzyłeś ile kosztuje jeden koń mechaniczny ??

:)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Pokemon
 
 
Posty: 187
Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
Lokalizacja: Graudenz

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Pokemon » pt wrz 03, 2010 6:48 pm

Maqlinka pisze:aaaa.... czyli jednak szklana kula miała rację :)21

... policzyłeś ile kosztuje jeden koń mechaniczny ??

:)21
Trzeba pamiętać,że niektóre ceny w norwegii są troche z kosmosu, np: ceny aut i jakiejkolwiek robocizny

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: wskodziana » pt wrz 03, 2010 7:23 pm

krzychooxxx pisze:nie ma hajsu...
a poza tym jak mam zmierzyc moc na hamowni skoro nie ma jak przekazac mocy z silnika na kola?
wymiana sprzegla jest konieczna.
widzisz jakies inne magiczne rozwiazanie prowadzace do pojscia na hamownie w obecnym stanie?

pozostaje montaż "spieka" bo nawet po wymianie na zwykłe będzie to samo :(

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » pt wrz 03, 2010 9:04 pm

wskodziana pisze: pozostaje montaż "spieka" bo nawet po wymianie na zwykłe będzie to samo :(
Mylisz się ..... są sprzęgła organiczne, które przeniosą większą moc.

... oczywiście do patrola.
Life's Too Short For A Full Time Job

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości