Tylko z tą regeneracją, nie wiedzieć czemu bardzo rożnie jest u nas i najgorsze, ze nie ma reguły. Jeden zregeneruje w firmie X i sie cieszy, a drugi w tej samej firmie wymienia sprężarkę po 10 tys. km. A jak przyjdzie do gwarancji to zawsze wina leży po stronie złego montażu...Opłaca się kupić nową sprężarkę i zapomnieć o problemie na kolejne kilkaset tys. km.krzychooxxx pisze:zobacz post wyzej a zrozumiesz jakie bzdury gadaszbigos pisze:a później wydasz 2tys zł na regenerację tej turbiny z odzyskukrzychooxxx pisze:turbinke z odzysku mozna miec za kilkaset zl.regeneracja turbo przewaznie zamyka sie w kilkuset zl.
N2O pokazal fajna turbinke za 800 razem z regeneracja
silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Moderator: Kosiarz
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Jak nie masz IC to wszystko powyżej 1 bar nie ma sensu, a nawet możesz tracić na mocy ze względu na gorące powietrze tłoczone przez sprężarkę.


Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Co do śrubek to zajrzyj na forum golfiarzy.


- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Z tyłu nad przewodami od wtrysków po prawej jest śrubka na śrubokręt z kontrą. Często jest na niej zaślepka i trzeba ją zdjąć. Kręcisz w prawo to zwiększasz dawkę. Zaznacz sobie jak jest teraz w razie "w" i stopniowo podkręcaj i sprawdzaj efekt mocy i dymienia.
Albo pojedź do kogoś kto się na tym zna
Albo pojedź do kogoś kto się na tym zna

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Takie coś kiedyś dla jeepa stworzyłem... ale pompa raczej bardzo podobna
Witajcie...
pokażę wam w jaki sposób możemy regulować dawkę w naszych pompach wtryskowych...
Na zdjęciu mamy:

numerek 1:
tym regulujemy wolne obroty, nakrętka zabezpieczająca na klucz 10, wkręcając podnosimy wolne obroty, wykręcając odbniżamy...
numerek 2:
tym regulujemy dawkę, nakrętka zabezpieczająca na klucz 13, często jest też kołnierz zabezpieczający, coby nie dać za dużej dawki, niestety zgrzewany do gwintu, więc trzeba dremelkiem na przykład go usunąć, i podobnie, wkręcając zwiększamy dawkę, wykręcając zmniejszamy... ważne, aby pamiętać w jakiej jest pozcyji.. wykręcimy za mocno i już nie zapali silnik
numerek 3:
śrubka regulująca dymienie, nakrętka zabezpieczająca na klucz 13, śrubka na imbus.. wykręcamy zmniejszamy dymienie, wkręcamy zwiększamy... u mnie przy tym efekt ył malutki...
Po rozkręceniu już wiem jak to działa... wkręcając śrubkę dajemy większą dawkę na niskich obrotach, w związku z czym jest większe dymienie, bo i tak turbinka na niskim nam nie wtłoczy odpowiedniej ilości powietrza do dawki, wykręcając zmniejszamy dawkę na wolnych obrotach... proste...
posiłkowałem się stroną:
http://dodgeram.org/tech/dsl/more_power/Power_ve.htm
tam jest wszystko, ale po angielsku..
powyżej opisałem jak ja reguluję u siebie pompę...
powodzenia
zapomniałem dodać, że dawkę regulujemy na chodzącym silniku, aby wiedzieć co się z nim dzieje... dając większą dawkę, obroty wolne wzrastają, dając mniejszą, maleją, musimy to korygować śrubą nr 1..
ponadto po zabawie z dawką i obrotami, będzie trzeba przeregulować automatyczne ssanie, u mnie jest inaczej niż u was, więc musicie sami wykminić, ssanie jest sprzężone z wodą w silniku ( u mnie osobnymi wężami idzie w okolicy pompy) u was powinno być przykręcone do głowicy z tyłu ( koło filtra paliwa) takie coś dużego z linką, która idzie do pompy, to właśnie jest automatyczne ssanie...
Dopiszę swoje spostrzeżenie...
dołożyłem u siebie MBC, narazie bez żadnej zmiany dawki, ani żadnych zmian..
ja mam turbo z zabudowanym wastegatem, więc nie mogę go regulować, u mnie tylko MBC ma rację bytu, tyle słowem wstępu...
spostrzeżenia...
auto się lekko lepiej zbiera, ale na wyższych obrotach to normalnie lata...
niestety mam tak ustawioną dawkę, że turbo zaczyna rzeczywiście doładowywać od jakichś 2500 obrotów... znaczy w tedy wpada na jakieś 0,6-0,7 i zaczyna przyspieszać....
ładnie potem trzyma ciśnionko i pięknie to wygląda.... ale niestety szybko obroty się kończą..
zaniedługo pobawię się dawką, coby turbinka wcześniej wciskała

Witajcie...
pokażę wam w jaki sposób możemy regulować dawkę w naszych pompach wtryskowych...
Na zdjęciu mamy:

numerek 1:
tym regulujemy wolne obroty, nakrętka zabezpieczająca na klucz 10, wkręcając podnosimy wolne obroty, wykręcając odbniżamy...
numerek 2:
tym regulujemy dawkę, nakrętka zabezpieczająca na klucz 13, często jest też kołnierz zabezpieczający, coby nie dać za dużej dawki, niestety zgrzewany do gwintu, więc trzeba dremelkiem na przykład go usunąć, i podobnie, wkręcając zwiększamy dawkę, wykręcając zmniejszamy... ważne, aby pamiętać w jakiej jest pozcyji.. wykręcimy za mocno i już nie zapali silnik
numerek 3:
śrubka regulująca dymienie, nakrętka zabezpieczająca na klucz 13, śrubka na imbus.. wykręcamy zmniejszamy dymienie, wkręcamy zwiększamy... u mnie przy tym efekt ył malutki...
Po rozkręceniu już wiem jak to działa... wkręcając śrubkę dajemy większą dawkę na niskich obrotach, w związku z czym jest większe dymienie, bo i tak turbinka na niskim nam nie wtłoczy odpowiedniej ilości powietrza do dawki, wykręcając zmniejszamy dawkę na wolnych obrotach... proste...
posiłkowałem się stroną:
http://dodgeram.org/tech/dsl/more_power/Power_ve.htm
tam jest wszystko, ale po angielsku..
powyżej opisałem jak ja reguluję u siebie pompę...
powodzenia
zapomniałem dodać, że dawkę regulujemy na chodzącym silniku, aby wiedzieć co się z nim dzieje... dając większą dawkę, obroty wolne wzrastają, dając mniejszą, maleją, musimy to korygować śrubą nr 1..
ponadto po zabawie z dawką i obrotami, będzie trzeba przeregulować automatyczne ssanie, u mnie jest inaczej niż u was, więc musicie sami wykminić, ssanie jest sprzężone z wodą w silniku ( u mnie osobnymi wężami idzie w okolicy pompy) u was powinno być przykręcone do głowicy z tyłu ( koło filtra paliwa) takie coś dużego z linką, która idzie do pompy, to właśnie jest automatyczne ssanie...
Dopiszę swoje spostrzeżenie...
dołożyłem u siebie MBC, narazie bez żadnej zmiany dawki, ani żadnych zmian..
ja mam turbo z zabudowanym wastegatem, więc nie mogę go regulować, u mnie tylko MBC ma rację bytu, tyle słowem wstępu...
spostrzeżenia...
auto się lekko lepiej zbiera, ale na wyższych obrotach to normalnie lata...
niestety mam tak ustawioną dawkę, że turbo zaczyna rzeczywiście doładowywać od jakichś 2500 obrotów... znaczy w tedy wpada na jakieś 0,6-0,7 i zaczyna przyspieszać....
ładnie potem trzyma ciśnionko i pięknie to wygląda.... ale niestety szybko obroty się kończą..





Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Co do dawki to najpierw najlepiej pobawić się w obracanie boostpina - zmienia on charakterystykę dawkowania w zależności od ciśnienia.
Zresztą wszystko jest opisane na forum golfiarzy. Serio.

Zresztą wszystko jest opisane na forum golfiarzy. Serio.

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Ten boost pin ma wpływ na szybkość "wstawania" dmuchawki? Rozumiem, że po innym ustawieniu, poda więcej paliwa przy małym ciśnieniu na bączku ... czego efektem będzie więcej spalin i w konsekwencji szybsze rozkręcanie turbawy?
Life's Too Short For A Full Time Job
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Właściwie to trzeba by go ustawiać razem ze sprężyną(o ile się da) pod membraną, co by nie było batorego z niskich obrotów i aby dostosować dawkę do zmiany ciśnienia w większym zakresie.
Działanie tego jest bardzo proste:
Od góry na membranę działa ciśnienie doładowania, które przesuwa boostpin w dół, zwiększając dawkę. Boostpin ma wycięcie tak jakby patrzeć z boku to w kształcie trójkąta, tak więc dawka jest zwiększana jakby liniowo w stosunku do doładowania. Obrócenie boostpina spowoduje że ten trójkąt będzie miał inne wycięcie(boostpin jest mimośrodowy zazwyczaj) i dawka będzie większa lub mniejsza, im większe wcięcie tym więcej poda nam paliwa.
Trzeba to ustawiać metodą prób i błędów.
I uważać na to aby po wyciągnięciu boostpina nie ruszać wajchy od gazu, lub jeśli już ją ruszymy to trzeba cofnąć sworzeń ten co jest w otworze na boostpin, aby owego sworznia nie złamać.

Działanie tego jest bardzo proste:
Od góry na membranę działa ciśnienie doładowania, które przesuwa boostpin w dół, zwiększając dawkę. Boostpin ma wycięcie tak jakby patrzeć z boku to w kształcie trójkąta, tak więc dawka jest zwiększana jakby liniowo w stosunku do doładowania. Obrócenie boostpina spowoduje że ten trójkąt będzie miał inne wycięcie(boostpin jest mimośrodowy zazwyczaj) i dawka będzie większa lub mniejsza, im większe wcięcie tym więcej poda nam paliwa.
Trzeba to ustawiać metodą prób i błędów.
I uważać na to aby po wyciągnięciu boostpina nie ruszać wajchy od gazu, lub jeśli już ją ruszymy to trzeba cofnąć sworzeń ten co jest w otworze na boostpin, aby owego sworznia nie złamać.

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Szukaj zaplombowanej śrubki z tyłu pompy.


Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Napisz jak tłoki znajdziesz w misce.


Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Chodzi tylko o to, żebyś nie wyciągnął 101%


Life's Too Short For A Full Time Job
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Aleś się karwa rozkręciłkrzychooxxx pisze: ... takze panowie wygarnijmy kupe z majtek i zacznijmy dzialac jak nalezy....


Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
mik pisze:Aleś się karwa rozkręciłkrzychooxxx pisze: ... takze panowie wygarnijmy kupe z majtek i zacznijmy dzialac jak nalezy....Niedawno z tej kupy bat chciałeś ukręcić


Gr 850Nm mi sie marzy :)
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
no przecie wkleiłem linki do dużych turbiras01 pisze:mik pisze:Aleś się karwa rozkręciłkrzychooxxx pisze: ... takze panowie wygarnijmy kupe z majtek i zacznijmy dzialac jak nalezy....Niedawno z tej kupy bat chciałeś ukręcić
Ciekawe co bedzie jak odkryje ze wieksze turba produkuja

Jimny 

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Apropo Twego zderzaka , to koszt materiałów na bagażnik dachowy do Cziroka wyniósł 80zł , farby , drutu do migomatu i gazu nie liczę bo poszło niewiele .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Niechaj Ci będzie
Ale jakoś te "warsztatowe berety" funkcjonują i mają się dobrze, mimo twoich solennych zapowiedzi, że skończy się bezlitosna era krojenia

Ale jakoś te "warsztatowe berety" funkcjonują i mają się dobrze, mimo twoich solennych zapowiedzi, że skończy się bezlitosna era krojenia

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Dobra ... nie drapta się już 
... szeregowy Krzyś ... byłeś na hamowni z tym swoim bolidem

... szeregowy Krzyś ... byłeś na hamowni z tym swoim bolidem

Life's Too Short For A Full Time Job
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Ja bym zaczął od hamowni .... choćby po to, żeby tego sprzęgła dwa razy nie robić 

Life's Too Short For A Full Time Job
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
A sprzęgło kompletnie przestało współpracować 

Life's Too Short For A Full Time Job
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Czyli teraz wiekszość mułowatych patroli jakie sie spotyka na codzień objeżdża Cię bez mydła 

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
aaaa.... czyli jednak szklana kula miała rację 
... policzyłeś ile kosztuje jeden koń mechaniczny


... policzyłeś ile kosztuje jeden koń mechaniczny


Life's Too Short For A Full Time Job
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Trzeba pamiętać,że niektóre ceny w norwegii są troche z kosmosu, np: ceny aut i jakiejkolwiek robociznyMaqlinka pisze:aaaa.... czyli jednak szklana kula miała rację
... policzyłeś ile kosztuje jeden koń mechaniczny![]()
- wskodziana
- Posty: 415
- Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
krzychooxxx pisze:nie ma hajsu...
a poza tym jak mam zmierzyc moc na hamowni skoro nie ma jak przekazac mocy z silnika na kola?
wymiana sprzegla jest konieczna.
widzisz jakies inne magiczne rozwiazanie prowadzace do pojscia na hamownie w obecnym stanie?
pozostaje montaż "spieka" bo nawet po wymianie na zwykłe będzie to samo

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Mylisz się ..... są sprzęgła organiczne, które przeniosą większą moc.wskodziana pisze: pozostaje montaż "spieka" bo nawet po wymianie na zwykłe będzie to samo
... oczywiście do patrola.
Life's Too Short For A Full Time Job
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości