...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

ordi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ordi » sob wrz 11, 2010 11:10 pm

witam!

Jestem nowy na forum więc na wstępie sorry jak coś zrobię nie tak :wink:

Zacznę od początku:

Dzisiaj byłem oglądać patrol Y60 r.94. Patrol OK, ale brak ubezpieczenia itd itp a więc zostawiłem zaliczkę i mam go 'odebrać za tydzień.
No ale już powoli zaczynam ogarniać co i jak do wymiany/zmiany.
A więc kilka pytań:
- Patrol ma seryjne zawieszenie. Chciałbym zmienić opony na MT. Jakie opony wejdą i jakie do nich felgi (jaki rozmiar)? Co do opon to myślałem nad 31x10.5x15 kumho kl 71. Czy wsadzić 31" czy szukać 32"? Narazie nie przewiduję liftu zawieszenia (brak $$$), ale liczę że za jakieś 2 lata chciałbym zrobić lift zawieszenia o 2" + lift budy. A co do felg: jaka szerokość felg i jakie ET (-25 lub -30?) do opony szerokości 10.5"? No i gdzie kupić jakieś nowe, nie drogie, nie najgorsze felgi (tak wiem - takie rzeczy to tylko w Erze)? :wink:
- jak patrzyłem patrola i stał na luzie (bez wciśnietego sprzęgła) to słuchać było jakby hałasowało łożysko wyciskowe. Gdy wciskałem sprzęgło ten 'szum' ustawał. Czy to łożysko?

Z góry dzięki za pomoc
Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » sob wrz 11, 2010 11:18 pm

31x10,5x15 to seryjny rozmiar i wchodzi na seryjne felgi i nie ma co tu kombinować, podobnie będzie z 32x11,5.

Co do hałasu to nie łożysko wyciskowe - ten typ tak ma.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ordi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ordi » sob wrz 11, 2010 11:27 pm

Dzieki bardzo za info!

Tyle że jeszcze:
1) Obecnie są założone opony jakieś szosowe 225/70/16 - wogole jakieś z dupy chyba?
2) felga jest jakas 16" aluminiowa nie seryjna i dość bardzo schowana i dlatego myślę nad zmianą na jakąś stalową 15". Mam seryjne nadkola i narazie nie chce ich zmieniać (brak czasu itd). A więc felga z ET-25 lub et-30 wejdzie?
3) czy opona 32" wejdzie bez problemu i bez przeróbek?
4) ten hałas ze sprzęgła jest naprawde dość głośny i to jest taki 'szum' jakby łożysko było już suche i na wykończeniu. Jeśli tak ma być to super bo odpadną koszta związane z wymianą. A jeśli tak ma nie być to pasuje to zrobić...
Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » sob wrz 11, 2010 11:43 pm

Oryginalnie są felgi 15x7 ET około 0.
Właściwie to nie ma potrzeby zakładać felg z ET większym niż -15 jeśli nie zakładasz dużych opon.
32 powinno wejść bez przeróbek.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » ndz wrz 12, 2010 12:09 am

33x12,5xR15 na feldze seryjnej - przednie koła obcierają o koszyki sprężyn przy mocnym skręcie. Opony (przód i tył) obcierają o plastikowe ranty na wybojach. Po usunięciu plastików obcierają tylko przednie koła przy mocnym skręcie (wewnętrzną stroną o koszyki sprężyn).

33x12,5xR15 na feldze z ET-30 - przednie koła obcierają o błotniki przy lekkim skręcie (plastikowe ranty usunięte). W sumie to nie da się jeździć.

Nie wiem jak z 32x11,5 ale podejrzewam, że niewiele lepiej. Jeżeli nie stać Cię na lift, to zawsze możesz podciąć błotniki, co prawie nic nie kosztuje.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jeti » ndz wrz 12, 2010 12:43 pm

Mam dylemat:

Którą stroną założyć uszczelniacz łożysk przedniej piasty (40227-C8200) w Y60?

Opcja A czy B jak na zdjęciach poniżej? :)

(trzeba kliknąć w miniaturkę żeby się duże zdjęcie pokazało)

Obrazek
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » ndz wrz 12, 2010 4:03 pm

Jeti pisze:Mam dylemat:

Którą stroną założyć uszczelniacz łożysk przedniej piasty (40227-C8200) w Y60?

Opcja A czy B jak na zdjęciach poniżej? :)

(trzeba kliknąć w miniaturkę żeby się duże zdjęcie pokazało)

Obrazek
Z tego co sobie blado przypominam to B. Też miałem ten sam dylemat, ale jak się pokombinuje troszkę, to się można domyśleć która strona jest dobra. Jak poczekasz do jutra, to sprawdzę dla pewności w service manualu.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jeti » ndz wrz 12, 2010 4:54 pm

decc pisze:Z tego co sobie blado przypominam to B. Też miałem ten sam dylemat, ale jak się pokombinuje troszkę, to się można domyśleć która strona jest dobra. Jak poczekasz do jutra, to sprawdzę dla pewności w service manualu.
Ha no ja pokombinowałem i jedną stronę złożyłem, ale przy drugiej dopadła mnie wątpliwość.
Więc jeśli masz tak mądry service manual to proszę sprawdź dla mej pewności i informacji
potomności :)21
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz wrz 12, 2010 4:57 pm

Ale uszczelniacz to się chyba nabija w piastę?
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » ndz wrz 12, 2010 7:34 pm

wiem , pewnie było zylion razy ale potrzebuje kupić opony do k 160 jakie i w jakich rozmiarach , mam dylemat czy brac coś agresywnego typu sejmex w rozmiarze 33' 12,5 np. modzilla , czy 35' jakis mt i gdzie znajde porównania rozmiarów typu ile to jest 325\75\15 obecnie mam takiego bfg tyle że juz ma troche lat i czas zmienić
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » ndz wrz 12, 2010 7:40 pm

http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html


, masz 34 cale obecnie jak wynika z kalkulatora
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » pn wrz 13, 2010 11:20 am

Jeti pisze:
decc pisze:Z tego co sobie blado przypominam to B. Też miałem ten sam dylemat, ale jak się pokombinuje troszkę, to się można domyśleć która strona jest dobra. Jak poczekasz do jutra, to sprawdzę dla pewności w service manualu.
Ha no ja pokombinowałem i jedną stronę złożyłem, ale przy drugiej dopadła mnie wątpliwość.
Więc jeśli masz tak mądry service manual to proszę sprawdź dla mej pewności i informacji
potomności :)21
No więc w manualu jest to tak narysowane, że nie da się ustalić na podstawie tego rysunku. Jednak jestem na 99% pewny, że to ma być B. I oczywiście tak jak kolega @N20 napisał, ten uszczelniacz musisz nabić w piastę, a nie zakładać ją najpierw na oś piasty tak jak to widać na tych zdjęciach.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: miastek » wt wrz 14, 2010 10:23 am

Na 100% wersja B !!
Oczywiście wbity w piastę.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Fiba » wt wrz 14, 2010 7:58 pm

Jeszcze raz o hamulcach a właściwie o ich braku.

Pompa nowa igła odkręcona i ponownie zakręcona powietrze nie ucieka przez popychacz nic nie słychać . Korektor wyrzucony, dzisiaj przesmarowane i uruchomione prowadnice w zaciskach .Układ hamulcowy szczelny.
Pompa wacum daje dobrze.

Efekt hamuje znośnie z pierwszego depnięcia a później pedał ucieka. Został do zamiany tylko baniak od serwa chociaż ten wygląda dobrze ,oleju w przewodzie do serwa nie widać .

Gdzie tkwi błąd rozumowania.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

wywrot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: wywrot » wt wrz 14, 2010 7:59 pm

Diff lock w y 60 dostaje głupawki, a mianowicie po zostawieniu zgaszonego auta w lekkim przechyle samoczynnie włącza się blokada. Wyłącza się normalnie. Elektrozawór czy przewody do d..?

44misiaki
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:15 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: 44misiaki » śr wrz 15, 2010 11:36 am

decc pisze:
Jeti pisze:
decc pisze:Z tego co sobie blado przypominam to B. Też miałem ten sam dylemat, ale jak się pokombinuje troszkę, to się można domyśleć która strona jest dobra. Jak poczekasz do jutra, to sprawdzę dla pewności w service manualu.
Ha no ja pokombinowałem i jedną stronę złożyłem, ale przy drugiej dopadła mnie wątpliwość.
Więc jeśli masz tak mądry service manual to proszę sprawdź dla mej pewności i informacji
potomności :)21
No więc w manualu jest to tak narysowane, że nie da się ustalić na podstawie tego rysunku. Jednak jestem na 99% pewny, że to ma być B. I oczywiście tak jak kolega @N20 napisał, ten uszczelniacz musisz nabić w piastę, a nie zakładać ją najpierw na oś piasty tak jak to widać na tych zdjęciach.
101% opcja B, z tym, że najpierw trzeba nabić w piastę zasłaniając jej łożysko. Te podwójne wargi gumowe nasmarowane muszą po nabiciu w piastę być na zewnątrz piasty. Robiłem to w sobotę.

I moje pytanie - jaki smar zastępuje ten nissanowski wynalazek do sprzęgiełek automatycznych???

Piotr
Patrol Y61_long / Nikon Fx i żeby więcej czasu...

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » śr wrz 15, 2010 12:03 pm

44misiaki pisze: I moje pytanie - jaki smar zastępuje ten nissanowski wynalazek do sprzęgiełek automatycznych???
Piotr
Jeżeli masz na myśli oryginalne nissanowskie sprzęgiełka auto/lock to zwykły smar do łożysk tocznych, tylko nie przesadzaj z ilością.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » śr wrz 15, 2010 12:47 pm

decc pisze:
44misiaki pisze: I moje pytanie - jaki smar zastępuje ten nissanowski wynalazek do sprzęgiełek automatycznych???
Piotr
Jeżeli masz na myśli oryginalne nissanowskie sprzęgiełka auto/lock to zwykły smar do łożysk tocznych, tylko nie przesadzaj z ilością.
Ja uzywam CAMIN WR 150 Beslux'a
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
RudolfWT
 
 
Posty: 157
Rejestracja: pn sty 04, 2010 4:09 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: RudolfWT » śr wrz 15, 2010 6:12 pm

Takie może glupie pytanie ale wole zapytać... Przyszła pora na zmiane oleju w parchu... co mu tam wlać w silnik (2.8td)...
a no i jeszcze jedno czy niskie ciśnienie oleju na wolnych na ciepłym może być spowodowane tym że olej już jest zajechany? bo na bagnecie nic go nie ubyło od ostatniej wymiany, tyle że ciemny..
GR Y60 -> Y60Long -> 4Runner 3.0v6 - >Y60 Long :)

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: wolf_87 » śr wrz 15, 2010 6:24 pm

pytanko. Ile kosztuje regeneracja pompy wtryskowej z terrano 2.7 tdi?? Przerabiał ktos ten temat??
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » śr wrz 15, 2010 6:25 pm

RudolfWT pisze:Takie może glupie pytanie ale wole zapytać... Przyszła pora na zmiane oleju w parchu... co mu tam wlać w silnik (2.8td)...
a no i jeszcze jedno czy niskie ciśnienie oleju na wolnych na ciepłym może być spowodowane tym że olej już jest zajechany? bo na bagnecie nic go nie ubyło od ostatniej wymiany, tyle że ciemny..
po wymianie ciśnienie może się podnieść ale cudów bym się nie spodziewał :)21
a wlać to co miał najlepiej :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » śr wrz 15, 2010 6:46 pm

pany mam problem taki niewielki , a mianowicie zakupiłem silnik ben 2,8 do patrola i jakie moje zdziwienie było dnia dzisiejszego że na gazniku jest cała masa kabelków elektrycznych ( których ja w moim paściu nie mam) o podciśnieniach już nie wspomne , ale w czym rzecz czy ta kabelki muszą być podłaczone czy będzie działał bez zasilania , a jeśli musze mieć to podpięte pod napięcie to jak to wszystko podpiąć bo w manualu nie mam takowegom opisu
pomożecie !! ?? :roll:
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
RudolfWT
 
 
Posty: 157
Rejestracja: pn sty 04, 2010 4:09 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: RudolfWT » śr wrz 15, 2010 7:08 pm

lbl78 pisze:
RudolfWT pisze:Takie może glupie pytanie ale wole zapytać... Przyszła pora na zmiane oleju w parchu... co mu tam wlać w silnik (2.8td)...
a no i jeszcze jedno czy niskie ciśnienie oleju na wolnych na ciepłym może być spowodowane tym że olej już jest zajechany? bo na bagnecie nic go nie ubyło od ostatniej wymiany, tyle że ciemny..
po wymianie ciśnienie może się podnieść ale cudów bym się nie spodziewał :)21
a wlać to co miał najlepiej :)2
no właśnie z wlaniem tego co miał może być problem bo jak go kupiłem to był po wymianie, a ja tego nie robiłem później...;/ wiem bardzo mądrze, ale kasa się skończyła... a ze nie jeździłem nim dużo to nie paliło się z robieniem tego...
a to co mu jeszcze moge zrobić żeby miał lepsze? w ogóle zauważylem ostatnio jak robiłem wykopki to troche mu siły na polu brakowało... ;/
GR Y60 -> Y60Long -> 4Runner 3.0v6 - >Y60 Long :)

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » śr wrz 15, 2010 7:16 pm

mocy od starego oleju nie ubywa :wink:
zalej to co producent przewidział (15W40 jakiś ludzkiej jakości) i śmigaj
tylko wymień razem z filtrem :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
RudolfWT
 
 
Posty: 157
Rejestracja: pn sty 04, 2010 4:09 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: RudolfWT » śr wrz 15, 2010 7:30 pm

no to to to oczywiste ze z filtrem ;) a co trzeba by mu zrobić żeby to ciśnienie sie poprawiło? remoncik?
GR Y60 -> Y60Long -> 4Runner 3.0v6 - >Y60 Long :)

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości