...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » czw wrz 23, 2010 7:17 am

ordi pisze:te sprzęgiełka wyglądaja podobnie, ale te pierwsze to niby chińskie - a wiadomo jakie chińskie rzeczy są wytrzymałe :-?

Ale niby znalazłem rozwiązanie mojego problemu:
http://www.mudmaster.pl/product.php?id_product=219

Napisałem im maila i czekam na odpowiedź. Może będą dobre :)
Po pierwsze, to te wszystkie sprzęgiełka wyglądają na te same - chińskie. Jeżeli sprzedawca nie pisze, że chińskie, to nie znaczy, że nie są takowe. Gdyby były oryginałami, to pewnie by się pochwalił, że "Made in Japan". Opis "znane jako 'The Tough Hub'" to handlarska ściema. Takiego określenia używa się na wzmacniane manualne sprzęgiełka takie jak te na przykład: http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/6893.html.

A jeśli chcesz automaty, to tu masz tańsze, a to prawdopodobnie to samo: http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/37/12000.html
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

ordi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ordi » czw wrz 23, 2010 12:11 pm

Ok, już zamówiłem sprzęgiełka - takie jak podałem w ostatnim linku. Dzwoniłem do tej firmy i te sprzęgiełka to niby są oryginalne Japońskie takie jak są stosowane na pierwszy montaż.
A teraz pytanie: Czy jest jakiś haczyk w montowaniu nowych sprzęgiełek, czy po prostu odkręcamy stare i wkręcamy nowe? Gdzieś chyba kiedyś przeczytałem, że niby sprzęgiełka montuje się tak, że muszą mieć załączone LOCK - ale nie jestem pewien. Czy one się nie rozsypią jesli zmienię, na lock?

No i dzisiaj zamówiłem też opony (Kumho KL71 + felgi 8x15" ET -25). Jutro czeka mnie ciężki dzień - zmiana rozrządu, oleji, klocków i tarcz z przodu.
Też dzisiaj zauważyłem, że mam lekki wyciek z przedniego mostu - uszczelniacz kuli. Także dzisiaj też zamówiłem ten uszczelniacz i pewnie jutro lub pojutrzę go wymienie... :-?
Kurde, kupe kasy, roboty a narazie jazdy zero... :roll:
Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » czw wrz 23, 2010 12:25 pm

ordi pisze: Też dzisiaj zauważyłem, że mam lekki wyciek z przedniego mostu - uszczelniacz kuli. Także dzisiaj też zamówiłem ten uszczelniacz i pewnie jutro lub pojutrzę go wymienie... :-?
Kurde, kupe kasy, roboty a narazie jazdy zero... :roll:

To tak jescze profilaktycznie. Sprawdz czy to na pewno usczelniacz na tej kuli, bo teraz w parchu kolegi tez zmienilismy i okazalo sie, ze to nie uczelniacz a kule maja juz lekko dosc. sa dziury, wgnioty etc..
Jakas emalia sie tomaluje i szlifuje. Wted jest ladna, kula-kulista i nie cieknie. A tak dasz nowy uszczelniacz na kule i dupa. Za miesiac to samo.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

ktoś
 
 
Posty: 213
Rejestracja: pt lut 27, 2009 5:47 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ktoś » czw wrz 23, 2010 1:58 pm

ordi pisze: Też dzisiaj zauważyłem, że mam lekki wyciek z przedniego mostu - uszczelniacz kuli. Także dzisiaj też zamówiłem ten uszczelniacz i pewnie jutro lub pojutrzę go wymienie... :-?
Kurde, kupe kasy, roboty a narazie jazdy zero... :roll:
...nikt Ci nie powiedział co to znaczy mieć syfa :)21
to zamów jeszcze uszczelniacz półosi, to on puszcza olej do wnętrza kuli, gdzie być go nie powinno. Jak bedziesz miał to już wszystko rozebrane to oceń stan kul w razie potrzeby zrób renowację jedną z metod powszechnie stosowanych jak malowaniaie emalją "kiblową", napawanie.
Rozbebeszania trochę masz więc szkoda byłoby się z tym męczyć na raty. Sam uszczelniacz kuli, ten duży nie uchroni Cię przed wyciekami :)2
po PGRowska Nyska z sześćdziesiątego pierwszego*
hoso-maki sushi '93
turbowanna '99

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » czw wrz 23, 2010 2:22 pm

Zrób jak kolega pisze. To USZCZELNIACZ PÓŁOSI cieknie :wink:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

ordi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ordi » czw wrz 23, 2010 5:21 pm

dzięki za info. Kumpel co ma patrola też miał ten problem i też mi powiedział, że to uszczelniacz półosi (a więc go też zamówiłem) i też mówił, aby pomalować te kule emalią. Także jutro lub pojutrze będę z tym walczył.

A jak ma się sprawa ze sprzęgiełkami w przednich kołach? Są jakieś 'myki' jak wymienić te sprzęgiełka? Czy to żaden problem - wykręcam stare i wkręcam nowe?
Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jogi4x4 » czw wrz 23, 2010 7:30 pm

Witam, tak pytanko na szybko, zbliża mi się wymiana przedniego wału i tutaj pytanko do szanownych czy wał z K160 pasuje do K260 (K260, RD28 wolnossący, 91') ?? A w K260 i W260 przednie mają taką samą długość??
Pozdrawiam
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » czw wrz 23, 2010 11:03 pm

ordi pisze: A jak ma się sprawa ze sprzęgiełkami w przednich kołach? Są jakieś 'myki' jak wymienić te sprzęgiełka? Czy to żaden problem - wykręcam stare i wkręcam nowe?
Jeżeli zakładasz sprzęgiełka wyglądające jak oryginały, to raczej nic nie musisz kombinować, ale...

Jeżeli puścił Ci uszczelniacz półosi, to olej z mostu dostał się do kuli. Trzeba to wyczyścić, a przy okazji sprawdzić stan przegubu i najlepiej też łożysk piasty. Jeżeli gdzieś tam natkniesz się na błotnistą breję, to licz się z tym, że łożyska i uszczelniacze które w tym pływają są do wymiany. Najlepiej zrobić to od razu jak już rozbierasz to wszystko. Robota jest paskudna, mówię z góry. Niedługo czeka mnie remont drugiej strony, już się cieszę na ten fakt :)16
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Rommiller
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw lip 03, 2008 3:53 pm
Lokalizacja: Łódź/Łask

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Rommiller » czw wrz 23, 2010 11:22 pm

Jogi4x4 pisze:Witam, tak pytanko na szybko, zbliża mi się wymiana przedniego wału i tutaj pytanko do szanownych czy wał z K160 pasuje do K260 (K260, RD28 wolnossący, 91') ?? A w K260 i W260 przednie mają taką samą długość??
Pozdrawiam
Wał z sd33 nie pasuje do rd28. W długim i krótkim hiszpanie przednie wały są takie same.
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jogi4x4 » pt wrz 24, 2010 8:06 am

No i git :)21 a buraki na alledrogo wypisują K160/K260... Więc coś z długiego dawcy się wykmini. Podziękował :)2
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » pt wrz 24, 2010 7:47 pm

cześć mam kuzwa problem zjadło mi iskre na swiecach (na platynkach też nie ma) czy ktoś może mi powiedzieć jak mają być podłączone kabelki do cewki czyli co do której wtyczki i co ma być pod napięciem i gdzie idzie czyli : cewka zapłon - napięcie stałe czy po kluczyki , no i pozostają dwa kabelki co z nimi !! :)16
dZięki
Super parchatek Super y60 :lol:

konikk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt gru 20, 2005 10:59 pm
Lokalizacja: Okolice Zielonej Góry

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: konikk » sob wrz 25, 2010 10:42 pm

Czy ktos mogl by opisac jak dokladnie przerobic oryginalne sprzegielka w Y60 na manualne?? Z gory dzieki

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » sob wrz 25, 2010 10:56 pm

konikk pisze:Czy ktos mogl by opisac jak dokladnie przerobic oryginalne sprzegielka w Y60 na manualne?? Z gory dzieki
Znaczy masz na myśli wymianę oryginalnych na manualne, np. AVM?
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

konikk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: wt gru 20, 2005 10:59 pm
Lokalizacja: Okolice Zielonej Góry

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: konikk » sob wrz 25, 2010 11:06 pm

Mam na mysli przerobke oryginalnych automatow na manuale

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » sob wrz 25, 2010 11:23 pm

konikk pisze:Mam na mysli przerobke oryginalnych automatow na manuale
Kurna, ale po co? :o

Bierzesz klucz, przekręcasz na "Lock" i masz manuala. A jak chcesz się pozbawić funkcji auto to odkręć sprzęgiełko i wywal krzywkę z piasty. Tą która załącza automat. Wywala się ją przy zakładaniu manuali typu AVM. Wtedy sprzęgiełko będziesz mógł zapiąć tylko kluczem.

Chyba że masz na myśli sprzęgiełka w pełni automatyczne, które nie mają przełączania na "Lock", bo takowe też chyba bywały. Jeżeli tak, to najlepiej zainwestuj w AVMy, albo inne wzmacniane sprzęgiełka, bo jakoś nie bardzo sobie wyobrażam taką przeróbkę.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Guma Gdańsk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn lut 04, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Guma Gdańsk » ndz wrz 26, 2010 11:13 am

Witam przeszukuje forum i nie mogę z należ kolejności dokręcania śrub głowicy i momentów w Terrano 1 silnik 2,4 z 24.Oraz danych regulacyjnych.Proszę o pomoc szanownych forumowiczów.

Awatar użytkownika
RudolfWT
 
 
Posty: 157
Rejestracja: pn sty 04, 2010 4:09 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: RudolfWT » ndz wrz 26, 2010 3:49 pm

Koledzy może mi ktoś podpowie... chcę w końcu dać zderzaczek na przód, żeby pod wyciągarkę był i wogóle juz fajny jakiś ale w rozsądnych pieniądzach, no i dziś wpadło mi takie coś na alledrogo http://moto.allegro.pl/nissan-patrol-zd ... 72113.html Cena niezła ale jakoś te uszka do szekli do mnie nie przemawiają jakieś takie mizerne są według mnie, i tu moje pytanko czy ma może ktoś u siebie albo zna kogoś kto ma ten zderzak i czy to daje rade. A może ma ktoś dojście do jakiś lepszych zderzaków w podobnych cenach...
GR Y60 -> Y60Long -> 4Runner 3.0v6 - >Y60 Long :)

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ramzes » ndz wrz 26, 2010 4:10 pm

ucho na szekle zawsze można pancerne jakieś dołożyć :)21
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » ndz wrz 26, 2010 4:41 pm

RudolfWT pisze:Koledzy może mi ktoś podpowie... chcę w końcu dać zderzaczek na przód, żeby pod wyciągarkę był i wogóle juz fajny jakiś ale w rozsądnych pieniądzach, no i dziś wpadło mi takie coś na alledrogo http://moto.allegro.pl/nissan-patrol-zd ... 72113.html Cena niezła ale jakoś te uszka do szekli do mnie nie przemawiają jakieś takie mizerne są według mnie, i tu moje pytanko czy ma może ktoś u siebie albo zna kogoś kto ma ten zderzak i czy to daje rade. A może ma ktoś dojście do jakiś lepszych zderzaków w podobnych cenach...

ale paskudny,wredny,w sumie tani to jali ma byc :)21

jak chcesz dam ci namiar na kola co rzezbi ladne bampery :wink:

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » ndz wrz 26, 2010 6:55 pm

dołoż pińcet i kup może taki http://allegro.pl/zderzak-przod-przedni ... 42783.html , ze sprzedawcą nie mam nic wspólnego ale widziałem obydwa i ten jaki Ci polecam wygląda o wiele solidniej
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

ordi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ordi » pn wrz 27, 2010 10:38 pm

decc pisze:
konikk pisze:Mam na mysli przerobke oryginalnych automatow na manuale
Kurna, ale po co? :o

Bierzesz klucz, przekręcasz na "Lock" i masz manuala. A jak chcesz się pozbawić funkcji auto to odkręć sprzęgiełko i wywal krzywkę z piasty. Tą która załącza automat. Wywala się ją przy zakładaniu manuali typu AVM. Wtedy sprzęgiełko będziesz mógł zapiąć tylko kluczem.

Chyba że masz na myśli sprzęgiełka w pełni automatyczne, które nie mają przełączania na "Lock", bo takowe też chyba bywały. Jeżeli tak, to najlepiej zainwestuj w AVMy, albo inne wzmacniane sprzęgiełka, bo jakoś nie bardzo sobie wyobrażam taką przeróbkę.
Kup manualne. Ja założyłem automaty "japońskie" w piątek a w niedziele już poległy. Dzięki Bogu firma od której kupiłem podeszła w porządku do sprawy i przyjęła reklamację. Wymieniłem te automaty na AVM HP (wzmacniane) z moją dopłatą. Teraz nowe AVM HP kosztuja 599pln...
Mam nadzieje, że teraz będzie spokuj ze sprzęgiełkami
Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jogi4x4 » wt wrz 28, 2010 8:20 am

RudolfWT pisze:Koledzy może mi ktoś podpowie... chcę w końcu dać zderzaczek na przód, żeby pod wyciągarkę był i wogóle juz fajny jakiś ale w rozsądnych pieniądzach, no i dziś wpadło mi takie coś na alledrogo http://moto.allegro.pl/nissan-patrol-zd ... 72113.html Cena niezła ale jakoś te uszka do szekli do mnie nie przemawiają jakieś takie mizerne są według mnie, i tu moje pytanko czy ma może ktoś u siebie albo zna kogoś kto ma ten zderzak i czy to daje rade. A może ma ktoś dojście do jakiś lepszych zderzaków w podobnych cenach...
Poszło na PW.
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » wt wrz 28, 2010 8:26 am

Gdzie w y61 jest filtr kabinowy?


Po ostatnim rajdzie jak wlaczylem nawiew to wygaldalo to jakby mi ktos lopata pelna piachu dal w morde ;)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » wt wrz 28, 2010 8:29 am

Kolego za schowkiem od strony pasażera, odkręca się chyba 6 śrub i wyciągasz cały schowek i twym oczom ukaże się filtr składający się z 2 części :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: NUREK MAV » wt wrz 28, 2010 8:59 am

a ostatnio też sie nad tym zastanawiałem gdzie to cholerstwo sie schowało :)21
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości