VW T3 syncro - wyprawowo

Iltis, Taro, Touareg, Tiguan

Moderator: Mroczny

muzyczka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw lip 12, 2007 3:24 pm
Lokalizacja: wrocław

VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: muzyczka » pt sty 08, 2010 4:34 pm

Pytanie do kolegów z doświadczeniami wyprawowymi. Jak spisuje się T3 syncro na dalszych wyjazdach, jakie części warto zabierać, jakie wrażenia itp. Chciałbym pojechać z dzieckiem więc mam trochę więcej wątpliwości niż przy normalnym wyjeździe ;) Interesują mnie praktycznie wszystkie kierunki oprócz zachodniej europy. Mam nadzieję że koledzy trochę coś mi rozjaśnią.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: Misiek Bielsko » pt sty 08, 2010 6:22 pm

Dobrze się spisują, przynajmniej mój. 30 tysięcy km zrobiłem od maja, z tego większość za granicą, a duża część po drogach nieutwardzonych.
Awarie - przełącznik świateł, przełącznik dmuchawy, wymiana sworzni i tulei w zawieseniu (od nowości nieruszane, auto ma 270tys.), ostatnio upierdliwa sprawa - w Rumunii zamarzała mi linka gazu (pod pęknięty pancerz podeszła woda z błotem po jakimś odcinku konkretnie terenowym).
Co do części - nie wożę właściwie nic, jakieś filtry, opaski, drut i węże...
Autka nie katuję, ale też nie cackam się z nim zanadto - jeździ na codzień i na wyprawki. Silnik 1Z (1,9tdi 90KM) na mech. pompie. Koła 205/80/16 Kumho KL71 MT, w zimie zimówki Collins Nordic 205/75/15.
Miłe jest spalanie - 7-9 litrów, mniej miła jest prędkość podróżna na autobahnie - 95-105km/h. Powyżej to już męczenie silnika i uszu obrotami. Najmilsze jest spanie w środku niezależnie od pogody i reakcje ludzi na busika - wzbudza życzliwe zainteresowanie :)2

muzyczka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw lip 12, 2007 3:24 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: muzyczka » pn sty 11, 2010 2:41 pm

Jakie rejony za granicą kolego objechałeś - pytam bo chodzi mi o dostępność części zamiennych do takiego VW w razie awarii. W zasadzie solidnie przygotowane auto nie powinno się psuć, ale jakoś psychicznie czułbym się lepiej gdybym wiedział że części są dostępne. Czytałem o wyprawie do Gruzji Kantami ciekaw jestem jakie manele chłopaki brali ze sobą.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5556
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: kpeugeot » pn sty 11, 2010 3:33 pm

misiek lata do rumuni i bułgarii
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
domel_syncro
Posty: 361
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: domel_syncro » wt sty 12, 2010 9:40 am

muzyczka pisze:Jakie rejony za granicą kolego objechałeś - pytam bo chodzi mi o dostępność części zamiennych do takiego VW w razie awarii. W zasadzie solidnie przygotowane auto nie powinno się psuć, ale jakoś psychicznie czułbym się lepiej gdybym wiedział że części są dostępne. Czytałem o wyprawie do Gruzji Kantami ciekaw jestem jakie manele chłopaki brali ze sobą.

W Gruzji padł w naszym bolidzie...jedynie przegub,nie licząc wywrotki na bok..to obyło się bez większych problemów. U kumpla było gorzej,bo wytłukło prowadnicę zaworową i turbawkę,intercolcer trzeba było odłączyć wraz z pechowym garem,( i na 3 garach udało się wrócić) Co do części w Tibilisi jest całkiem dobrze zaopatrzony bazar w używki ,ale niestety 98% aut w Gruzji jeździ na gaz:( Udało się nam zakupić drzwi boczne i rozrusznik do B5.,,,Ceny troszkę większe niż w Polsce...
Na pewno najważniejsze jest wzięcie przegubów,a najlepiej całych kompletnych półosi,pasków,pompę wody,rozrusznik,alternator.łożyska.( tylne często siada..bo woda się dostaję jak lubisz brodzić.)
VW Syncro"16 2 x blokada,TDI,2 x winch,
U404 '69r,
Uaz
Patrol 160 2xwinch
http://syncro.pl

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: Misiek Bielsko » wt sty 12, 2010 7:22 pm

muzyczka pisze:Jakie rejony za granicą kolego objechałeś - pytam bo chodzi mi o dostępność części zamiennych do takiego VW w razie awarii. W zasadzie solidnie przygotowane auto nie powinno się psuć, ale jakoś psychicznie czułbym się lepiej gdybym wiedział że części są dostępne. Czytałem o wyprawie do Gruzji Kantami ciekaw jestem jakie manele chłopaki brali ze sobą.
Hmmm.... z czesciami do syncro to raczej jest problem, a w kazdym razie na polce ich nikt nie bedzie mial, co innego zwykle t2/t3.

muzyczka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw lip 12, 2007 3:24 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: muzyczka » śr sty 13, 2010 12:38 pm

Czyli jadąc gdzieś dalej na wschód muszę się oswoić z myślą że części raczej nie dostanę. Jak jest w Skandynawii ?

Wiecie już dlaczego w waszym Kancie w trakcie wycieczki padł ten zawór ? Ile motor miał przejechane ?

Awatar użytkownika
domel_syncro
Posty: 361
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: domel_syncro » śr sty 13, 2010 9:04 pm

muzyczka pisze:Czyli jadąc gdzieś dalej na wschód muszę się oswoić z myślą że części raczej nie dostanę. Jak jest w Skandynawii ?

Wiecie już dlaczego w waszym Kancie w trakcie wycieczki padł ten zawór ? Ile motor miał przejechane ?

motor..był w dobrym stanie...no ale głowica nie dała rady...Tygrys miał ciężką nogę:)
W Skandynawii to bajka... Większość produkcji syncro szła właśnie na północ, Rynek wtórny opanowali ludzie z Czarnego ladu..i trochę znajomych z Polski.. Tam możesz śmiało jechać. :)21
VW Syncro"16 2 x blokada,TDI,2 x winch,
U404 '69r,
Uaz
Patrol 160 2xwinch
http://syncro.pl

Awatar użytkownika
Garberro
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn sie 16, 2010 12:45 am
Lokalizacja: Suwałki

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: Garberro » ndz paź 17, 2010 11:51 pm

Gdzieś tydzień temu brat wrócił z objazdu Gruzji swoim Syncro pomarańczowym. Usterek nie stwierdzono a na liczniku doszło ponad 10kkm przez trzy tygodnie, silnik to powiększony 1.9Bx do 2.1Bx na gazie, natomiast przed takimi trasami trzeba skontrolować co nieco np: skrzynia, wiskoza (i jej niedostępny olej/smar) i wiele inny szczegółów.
Range Rover Classic 3.9EFI

Był: UAZ 469b V6 2.9

Awatar użytkownika
domel_syncro
Posty: 361
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: domel_syncro » wt paź 19, 2010 12:17 pm

Garberro pisze:Gdzieś tydzień temu brat wrócił z objazdu Gruzji swoim Syncro pomarańczowym. Usterek nie stwierdzono a na liczniku doszło ponad 10kkm przez trzy tygodnie, silnik to powiększony 1.9Bx do 2.1Bx na gazie, natomiast przed takimi trasami trzeba skontrolować co nieco np: skrzynia, wiskoza (i jej niedostępny olej/smar) i wiele inny szczegółów.
Ciekawe jak udalo sie wesele ? :)21
VW Syncro"16 2 x blokada,TDI,2 x winch,
U404 '69r,
Uaz
Patrol 160 2xwinch
http://syncro.pl

Awatar użytkownika
davejr
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: davejr » czw lis 11, 2010 7:03 pm

Witam
ponieważ zastanawiam się nad zakupem T3 syncro na wyprawy mam pytanie czy montowane były do nich automatyczne skrzynie biegów? bo powiem szczerze oglądałem trochę ogłoszeń i nigdzie nie zauważyłem żeby były z automatami
i jeszcze jedno, jak kształtuje się spalanie silnika 2100 cm3
Zdrów

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: Misiek Bielsko » czw lis 11, 2010 7:36 pm

W syncro to nie wiem, czy bylły - chyba nie.
2100 pali dużo za dużo. Jakimś tam kompromisem jest LPG, ale i tak te silniki nie są bezproblemowe przy serwisowaniu, więc lepiej kupić 1.6td, a jak się już go zarżnie, to zmienić na 1.9tdi, których jest na rynku bez liku i w różnych wersjach. Przekładka z benzyny na diesla jest dużo trudniejsza i droższa.

Awatar użytkownika
davejr
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: davejr » czw lis 11, 2010 7:48 pm

Misiek Bielsko pisze:W syncro to nie wiem, czy bylły - chyba nie.
2100 pali dużo za dużo. Jakimś tam kompromisem jest LPG, ale i tak te silniki nie są bezproblemowe przy serwisowaniu, więc lepiej kupić 1.6td, a jak się już go zarżnie, to zmienić na 1.9tdi, których jest na rynku bez liku i w różnych wersjach. Przekładka z benzyny na diesla jest dużo trudniejsza i droższa.
czyli na długie wyprawy benzynka odpada? jakie to mniej więcej spalanie i jakie prędkości podróżne w miarę znośne i nie męczące?
a diesle oryginalne które były najlepsze, o spalanie nie chodzi ale o osiągi żeby drogami trochę to auto jechało,
jakie są prędkości podróżne tych diesli?
Zdrów

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: punxbrygade » czw lis 11, 2010 8:37 pm

Spalanie takiego 2100 w lpg wynosi jakies 22 litry,,, mialem takiego ale zmieniłem na tdika z mechaniczna pompą...
Co do silników oryginalnych disla w busach syncro to jednostki 1,6td...a predkości zależne są od skrzyń biegów (wychodziło dużo przełożeń) Najlepsze to AKG lub AAN..
Osobiście posiadam skrzynie AKG plus 4 bieg najszybszy z innej skrzyni biegów - głowne 4,5
4 bieg -0,78 i przy predkości obrotowej 3000 mam na liczniku jakieś 120km/h
Silnik jaki posiadam to wsadzony prze zemnie 1.9tdi ahu seryjne90KM z passata z mechaniczna pompą wtyskowa przerobioną.. moc oscyluje w granicach 130-140 koni i ponad 300N.... a silnik jest jeszcze w fazie tuningu...
Spalanie jakieś 8 litrów na 100km przy prędkości średniej 110km/h
Silniki 1.6td montowane w busach tosilniki juz zasłużone wiec trzeba sie liczyć z wymiąną takiej jednostki....
ps.i tak jak napisał Misiek nie wychodziły syncro z automatyczna skrzynią biegów.... zwykłe 2wd tak...
syncro.pl

Awatar użytkownika
davejr
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: davejr » czw lis 11, 2010 8:41 pm

a zna ktoś może te autko?, lub właściciel jest na forum?

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: punxbrygade » czw lis 11, 2010 8:51 pm

wrzuciłeś linka ? nie widać nić
syncro.pl

Awatar użytkownika
davejr
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: davejr » czw lis 11, 2010 9:30 pm

punxbrygade pisze:wrzuciłeś linka ? nie widać nić

oj przepraszam już się poprawiam
http://allegro.pl/vw-t3-syncro-4x4-i1281683569.html

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: punxbrygade » czw lis 11, 2010 9:42 pm

Znałem poprzedniego właściciela tego syncro ..Vegeta..
Syncro to jescze posiadało mocowanie koła zapasowego na tylnia klapę..
Więcej o tym samochodzie powie Domel
Bus stoi juz chyba z rok na alledrogo......
syncro.pl

Awatar użytkownika
davejr
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: davejr » czw lis 11, 2010 10:09 pm

więc chyba nie warto nawet oglądać, jak by było warto to już by zniknęło

Awatar użytkownika
domel_syncro
Posty: 361
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: domel_syncro » pt lis 12, 2010 12:29 am

davejr pisze:więc chyba nie warto nawet oglądać, jak by było warto to już by zniknęło
Jak dla mnie to warto.. sporo w ten samochod zostało zainwestowane, i cena jaką chce za niego nie jest duża. bo coś 8 z hakiem.
Ale jest to benzyna, i przerobienie na dizla, na gotowo to jakies plus 6 tysiecy.Silnik boxera spokojnie mozna sprzedac za 2,5 klocka,wiec jak dla mnie :)2
VW Syncro"16 2 x blokada,TDI,2 x winch,
U404 '69r,
Uaz
Patrol 160 2xwinch
http://syncro.pl

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: charlie70 » pt lis 12, 2010 8:55 am

I z tego co pamiętam to robił za gwiazdę telewizyjną :)21
Coby piwo smak piwa miało...

Awatar użytkownika
davejr
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: davejr » pt lis 12, 2010 9:00 am

najchętniej wolałbym właśnie benzynkę, ale to spalanie mnie przerośnie, a do gazu jakoś przekonania nie mam
a jak się spisują te benzynki, jak z serwisem, dostępnością materiałów eksploatacyjnych ceny itd

Awatar użytkownika
davejr
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: davejr » pt lis 12, 2010 10:00 am

charlie70 pisze:I z tego co pamiętam to robił za gwiazdę telewizyjną :)21

tak wiem, widziałem tą reklamę

Awatar użytkownika
domel_syncro
Posty: 361
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: domel_syncro » pt lis 12, 2010 10:47 am

davejr pisze:najchętniej wolałbym właśnie benzynkę, ale to spalanie mnie przerośnie, a do gazu jakoś przekonania nie mam
a jak się spisują te benzynki, jak z serwisem, dostępnością materiałów eksploatacyjnych ceny itd
Jak boxer jest dobry to pół bańki spokojnie wykręca,z częściami nie ma problemu, problem jest z ich ceną... :roll:
Remont takiego boxerka to spokojnie 10 koła,a i fachowców od tego silnika jak na lekarstwo.
Najlepiej brać 2,1 o oznaczeniu (DJ) czyli 112konnego, ma mniej elektroniki niż taki (mv).
VW Syncro"16 2 x blokada,TDI,2 x winch,
U404 '69r,
Uaz
Patrol 160 2xwinch
http://syncro.pl

Awatar użytkownika
szpak
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: W-wa/Bielany

Re: VW T3 syncro - wyprawowo

Post autor: szpak » śr lis 17, 2010 10:50 am

davejr pisze:więc chyba nie warto nawet oglądać, jak by było warto to już by zniknęło
To ja klasycznie zapytam -
wytłumacz jaki związek logiczny widzisz pomiędzy "nie warto nawet oglądać" a "jak by było warto to już by zniknęło"
:) :) :)
gaz 67 it's probably heaven

ODPOWIEDZ

Wróć do „VW”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości