Roznice pomiędzy modelami.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Arni VFR » czw lis 11, 2010 12:31 pm

Witam. Jako laik w Patrolach niebardzo mogę doszukac się jakie róznice dzielą poszczególne modele.
Tzn. czym sie róznią technicznie Y60 od k260, czym y60 od y61 itd. (To że bude mają inna to wiem :D )
Czy wszystkie patrole miały taki sam przedni most? (h233b)
Jeśli są inne typy mostów to w jakich wersjach występowały i jakie dane wersje posiadały przełożenia?
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: ramzes » czw lis 11, 2010 2:28 pm

zima idzie :)21 ...


jedynie jakieś 95 stron do przejrzenia w dziale . :)23 :)23
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Arni VFR » czw lis 11, 2010 8:30 pm

Doszukac sie czegokolwiek tu cieżko, stąd moje pytania.
A zima idzie, dlatego 2 mosty z k260 leżą w garażu i sie wsadzają w inną bude. Niestety ale wiecej czasu spedzam w garazu niż na forum a innego o Patrolach nie znam.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Wowos » czw lis 11, 2010 8:39 pm

c200 występowały też w k160
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Arni VFR » pt lis 12, 2010 10:05 am

Na Allegro jest masa częsci do y60, y61...a do k260 praktycznie nic z tego co szukam. Dlatego pytałem o te róznice z zaznaczeniem mostów, bo potrzebuje drążek kierowniczy ten co łączy obie zwrotnice. Do y60 są, a do k260 nic takiego już nie ma i nie wiem czy będą pasować z y60 czy też nie. A bez drążka auto mi nie skręci :)21
Co do przełożeń, to z tego co pamiętam jak liczyłem to wychodziło 5.14...jakoś tak.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: LSD » pt lis 12, 2010 2:45 pm

Przełożenia to możesz mieć 4,11 albo 4,625 nie było czegoś takiego jak 5,14.
Co do drążka, to najlepiej podjechać do któregoś z kolegów GRowców i sprawdzić. Obawiam się, że nie będzie pasował. O ile stożek końcówki będzie zapewne ten sam, o tylko długość drążka będzie zapewne inna. Mosty GR mają większą szerokość.
Na Allegro jest sporo części do k260 więc telefon w dłoń i... Nie wieżę, że nie znajdziesz potrzebnego Ci drążka.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: N2O » pt lis 12, 2010 8:00 pm

260-ki z wolnossącym dieslem 2,8 miały przełożenia 5,14 w mostach.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Jogi4x4 » pt lis 12, 2010 9:15 pm

N2O pisze:260-ki z wolnossącym dieslem 2,8 miały przełożenia 5,14 w mostach.
I nawet to wtedy jedzie bez turbo... przelotówka 90km/h i spokojnie idzi...
A różnic jest wiecej pomiędzy K260 a Y60. K260 ma np. inną chłodnicę (pomimo że silnik ten sam RD28(T)) - odwrotnie króćce od węży. Części do wszystkich jest dużo :)21
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: N2O » pt lis 12, 2010 9:17 pm

Jak dla mnie to nie jedzie nawet z tak wolnymi mostami.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Arni VFR » pt lis 12, 2010 9:48 pm

Właśnie dlatego mam te wolniejsze mosty. Oryginalne przełożenie we Fronterze to 5.13 i po zmianie na patrolowskie mosty z 5.14 dynamika auta zostanie na tym samym poziome ( a jest obecnie wystarczająca) a zyskuje trwałe napędy no i możliwosc liftu do jakiegoś przyzwoitego poziomu. Jak przyjdzie jeszcze konkretny silnik i 33cale to powinno to zacząć jakos już jeździć :)21
Co do drążków - jest róznica w szerokosci miedzy modelami, tak mnie poinformował gosc u którego w koncu zdobyłem drążki razem z amorem :)
Dzięki za przydatne informacje.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: brum » sob lis 13, 2010 5:47 pm

Arni VFR pisze:. Oryginalne przełożenie we Fronterze to 5.13 i po zmianie na patrolowskie mosty z 5.14
Tylnego nie trzeba zmieniać, za małą różnica w przełożeniu.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Arni VFR » ndz lis 14, 2010 12:24 pm

Dostałem komplet mostów w bardzo dobrej cenie, a i tak i tak tylny trzeba było przekładać pod resory....więc przy jednej robocie od razu będa 2 te same. I hamulce Patrolowskie są nieporównywalnie wieksze od Frontery z tyłu. Do konca tygodnia powinien być finał tej przekładki, tylny już siedzi w aucie.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Lecho » ndz lis 14, 2010 5:10 pm

To może pokażesz to cudo w pełnej krasie...
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Arni VFR » ndz lis 14, 2010 10:07 pm

Będzie gotowe to będą zdjęcia :wink:
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
pmisiek80
 
 
Posty: 157
Rejestracja: czw gru 21, 2006 6:41 pm
Lokalizacja: Siennica Różana

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: pmisiek80 » ndz lis 14, 2010 10:16 pm

no rozumiem terrano na mostach patrola ale frota??? bleee :)21
Terrano 1 2.7td 31" BFG KM2
0604412711

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Jogi4x4 » pn lis 15, 2010 8:53 am

N2O pisze:Jak dla mnie to nie jedzie nawet z tak wolnymi mostami.
:)21
Wyznawca SD33T :)21
2.8 wolnossący..mułek bagienny ale wystarczający...do 90km/h rozpędzanie też nie jest tragiczne... :)21
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Arni VFR » pt sty 14, 2011 4:21 pm

Arni VFR pisze:Będzie gotowe to będą zdjęcia :wink:
Jak obiecałem , tak wrzucam
http://img818.imageshack.us/i/dscn4326.jpg/

Auto jeździ, hamuje, skręca, wszytsko działa i ma sie dobrze :) Mówiąc krótko - udało się.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: NUREK MAV » ndz sty 16, 2011 4:21 pm

pogratulować checi i zapału na taką przekładkę . a możesz zamieścić fotki jak to wyglada z poziomu koła.. ciekaw jestem bardzo ...
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Jogi4x4 » ndz sty 16, 2011 5:55 pm

A nie myślałeś o tym żeby przy okazji to na springach posadzić?
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: LSD » ndz sty 16, 2011 10:43 pm

Ja też gratuluję. Pomysł jaknajbardziejszy :)2

Widzę tylko, że coś z samymi resorami nie wyszło :-? . Wieszaki z przodu idą prawie płasko, a powinny być bardziej pionowo. Resor nie ma możliwości pracować jak należy. Poza tym przy atakowaniu przeszkody jest wg. mnie duża szansa na zgięcie, bądź złamanie resoru. Za bardzo wystaje z przodu.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Arni VFR » wt sty 18, 2011 11:00 pm

Zgadza sie - resor jest zbyt długi....ale innego nie miałem wiec pozostał taki. Na pewno bede to zmieniał, a docelowo chciałbym na spręzynach posadzić ale to temat na przyszłą zime. Most w góre ma skok 150mm pomimo wysuniętego wieszaka a w dół nie udało mi sie sprawdzić ale dużo. Są plusy i minusy długich resorów.
Na razie w kolejce stoi silnik i koła 33" :)

http://img818.imageshack.us/i/dscn4326.jpg/
http://img402.imageshack.us/i/dscn4327z.jpg/
http://img824.imageshack.us/i/dscn4328.jpg/
http://img152.imageshack.us/i/dscn4329.jpg/
http://img638.imageshack.us/i/dscn4330j.jpg/
http://img6.imageshack.us/i/dscn4331e.jpg/
http://img138.imageshack.us/i/dscn4332f.jpg/
http://img151.imageshack.us/i/dscn4333d.jpg/
http://img84.imageshack.us/i/dscn4334w.jpg/
http://img94.imageshack.us/i/dscn4335m.jpg/

To wszystko co mam, teraz jest obecnie pare zmian przy amortyzatorach , wiec te ze zdjęcia niaktualne. Ogolnie jak widać teraz po przeróbce , jest dużo rzeczy ktore możnaby poprawić/zrobić inaczej. Ale taki urok zmotanych aut - zawsze znajdzie sie coś do zrobienia :)
W każdym bądz razie auto jeździ i działa wszystko w 100% - to najważniejsze. Zamiarem przeróbki nie było stworzenie terenowego potwora bijącego na głowe wszytsko inne, tylko wzmocnienie całego układu napędowego pod inny , mocniejszy silnik i wieksze koła. Auto nadal jeździ codziennie do pracy i w weekendy w terenie i taki charakter ma zostać zachowany.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Didymos » śr sty 19, 2011 10:01 am

Szkoda, że nie zrobiłeś wieszaków resorów za mostem, jak i tak wszystko motałeś od podstaw, lepiej by się to sprawowało.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: Arni VFR » śr sty 19, 2011 6:57 pm

Taki pomysł mi podsunął już Szarbia, jednak po fakcie było. Cóż, to pierwsza przeróbka w ogóle była. Będzie co robić w następną zimę :wink:
Resory idą na dniach do skrócenia.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: N2O » śr sty 19, 2011 7:58 pm

Poszukaj resorów od 160-ki - są kilka cm krótsze niż te od 260.
Lub jeszcze bardziej wydłuż wieszaki, ale wtedy będziesz miał kotwicę z przodu.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
maks-69
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt maja 21, 2010 6:53 am
Lokalizacja: Gdańsk-

Re: Roznice pomiędzy modelami.

Post autor: maks-69 » sob kwie 02, 2011 8:46 pm

Buda wysoko , ale prześwit słabiutki :( . a gdyby tak jakoś nad mostem ??
http://img402.imageshack.us/i/dscn4327z.jpg/
http://img824.imageshack.us/i/dscn4328.jpg/
TERRANO I -89r 2.4 +LPG(Z24i)
MAKS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość