pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » śr lis 17, 2010 9:35 pm

Z tego co wiem, to zeby są nacinane tylko z jednej strony. Nie da się go 'przesunąć' względem reszty koła? Silnik zatrzymuje się najczęściej tak samo - w dwóch miejscach i tam jest wieniec najbardziej zużyty.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Pająku » śr lis 17, 2010 10:17 pm

pziem1 pisze:P II 2.8 td wieniec da sie obrocić na odydwrot/troche mam w jednym miejscu zjechany/ ?
Podgrzej i obróć po obwodzie +/- ćwierć obrotu.Będziesz miał koło zamachowe wykręcone to zobaczysz,że masz zjechany tak jak pisze @rort_ -po przekątnej. :wink:
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » śr lis 17, 2010 10:25 pm

I to rozrusznik takie spustoszenie robi ? Bo szczerze mowiąc to miałem juz trzy koła zamachowe z wiencami, roczniki 87,89,96 i na zadnym nie było widac zuzycia

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Pająku » śr lis 17, 2010 10:31 pm

Robi,robi i to za każdym zgrzzzzzzyt bardziejsze :)21
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: marcyb3 » czw lis 18, 2010 8:53 am

Pająku pisze:Robi,robi i to za każdym zgrzzzzzzyt bardziejsze :)21
wrzuć np 4 bieg i przepchnij go kawałek tak zeby koło troszeczke się obruciło i spróbuj odpalić jak nie pomoże to wina rozrusznika a jak odpali to bedziesz wiedział ze koło w innej pozycji jest i odpala bez problemu, wiec wina koła
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » czw lis 18, 2010 9:13 am

moze ktoś wie od czego mógł sie ukręcic wałek w turbinie? dodam tylko, że silnik mmi dość dawno temu wode pociągnoł
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Videlec » czw lis 18, 2010 10:15 am

polaff pisze:moze ktoś wie od czego mógł sie ukręcic wałek w turbinie? dodam tylko, że silnik mmi dość dawno temu wode pociągnoł
prawdopodobnie był na nim luz
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

zonzi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt lis 17, 2009 1:16 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: zonzi » czw lis 18, 2010 10:41 am

Taki ogólne pytanko mam o ew. koszty serwisowe bo kumpel sprzedaje swoje autko i zastanawia sie nad cena dla mnie :-)
Pajero II 1995, 3000 V6, SS, reczna skrzynia,

- błotnik z plastikowa nakladka i maly kawalek blachy z przodu po strzale w bok (kangur przejal uderzenie) + podrdzewiale dolne krawedzie drzwi i purchle to tu to tam- standardowo to 300-500 od elementu w Miśkach też tak ?
- luz na przekładni. Coś większego do roboty bo "skrecic" sie nie da.
- silnik potrafi skokowo zwiekszyc obroty przy wolnej jezdzie na pierwszym biegu. Wydaje mi sie ze tylko przepustnica, silnik krokowy do czyszczenia ale moze cos jeszcze ?
- napedy ok, zawias twardy cos tam zmotane jest.
- kierownica do przeszycia bo wyglada jakby pies ja pooobgryzal. Przebieg niby 230 tysiecy ale to kolejny wlasciciel a autko sprowadzane.
- wyciagarka nie serwisowana od 3 lat na pewno czyli lina do wymiany moze byc bo smarowana to nie byla.
- dzwoni cos pod samochodem podobno katalizator sie skonczyl.
- felgi kiepsko wygladaja no i oponki do wymiany.
- cieknacy szyberdach
- sprzeglo lapie nisko i jest twarde, nie wiem czy te 3.5 cm od podlogi jak w manualu jest. Przy dodawaniu gazu buja na boki - V-ka :)2 czy to poduszka silnika ?

Na ile oceniacie koszty doprowadzenia takiej Pojarki do stanu jezdzacego w miare komfortowo ? Przede wszystkim ile +/-moze kosztowac regeneracja przekladni. Ten rocznik w miare dobrym stanie powinien kosztowac jakies 15 tysi. ? Dzieki

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Videlec » czw lis 18, 2010 10:50 am

zonzi pisze: (...)Przede wszystkim ile +/-moze kosztowac regeneracja przekladni. (...)
450 - 550pln ale nie jest powiedziane, że skasują Ci na niej luz i stuki w 100%
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » czw lis 18, 2010 2:08 pm

zonzi pisze:- błotnik z plastikowa nakladka i maly kawalek blachy z przodu po strzale w bok (kangur przejal uderzenie) + podrdzewiale dolne krawedzie drzwi i purchle to tu to tam- standardowo to 300-500 od elementu w Miśkach też tak ?
Błotniki chodzą po 150 nawet i to z plastikiem. O jaka blache chodzi? Tą listwe pod antrapa i swiatłami?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz lis 21, 2010 11:51 am

pewnie już było, ale podpowiecie czy da radę zdjąć normalnie michę bez ruszania silnika?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » ndz lis 21, 2010 7:11 pm

polaff pisze:pewnie już było, ale podpowiecie czy da radę zdjąć normalnie michę bez ruszania silnika?
da. ruszyć musisz za to przedni most.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz lis 21, 2010 8:43 pm

DamnIt! pisze:
polaff pisze:pewnie już było, ale podpowiecie czy da radę zdjąć normalnie michę bez ruszania silnika?
da. ruszyć musisz za to przedni most.
to pewnie i tak na wyjęciu motoru się zakończy... :(
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Ajwen » ndz lis 21, 2010 8:46 pm

wyjęcie motoru, to bajka... wymieniając sprzęgło wolałem wyciągnąć motor, niż tańczyć ze skrzynią w kanale...

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz lis 21, 2010 8:50 pm

Ajwen pisze:wyjęcie motoru, to bajka... wymieniając sprzęgło wolałem wyciągnąć motor, niż tańczyć ze skrzynią w kanale...
tak z tym, że wolał bym mieć problem ze skrzynią, a niestety zaje...m silnik i muszę jakieś kroki przedsięwziąć... :( a po cenach widzę, że chyba naprawiać nie będę tylko jakieś używane coś zanabędę
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Ajwen
 
 
Posty: 3215
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 3:10 pm
Lokalizacja: Stargard Szcz.

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Ajwen » ndz lis 21, 2010 8:54 pm

polaff pisze:
Ajwen pisze:wyjęcie motoru, to bajka... wymieniając sprzęgło wolałem wyciągnąć motor, niż tańczyć ze skrzynią w kanale...
tak z tym, że wolał bym mieć problem ze skrzynią, a niestety zaje...m silnik i muszę jakieś kroki przedsięwziąć... :( a po cenach widzę, że chyba naprawiać nie będę tylko jakieś używane coś zanabędę
a wiesz już co się zesrało ? zbadaj dokładnie pacjenta i postaw diagnozę, potem policz... kupując używkę, też nie wiesz na 100% czy jest ok. swego czasu kupiłem silnik i miał być ok.. po odpaleniu myślałem,że wybuchnie.. masakra była... ale cena była 500zł i z osprzętem, wieć nie marudziłem ;)

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz lis 21, 2010 9:06 pm

Ajwen pisze:
polaff pisze:
Ajwen pisze:wyjęcie motoru, to bajka... wymieniając sprzęgło wolałem wyciągnąć motor, niż tańczyć ze skrzynią w kanale...
tak z tym, że wolał bym mieć problem ze skrzynią, a niestety zaje...m silnik i muszę jakieś kroki przedsięwziąć... :( a po cenach widzę, że chyba naprawiać nie będę tylko jakieś używane coś zanabędę
a wiesz już co się zesrało ? zbadaj dokładnie pacjenta i postaw diagnozę, potem policz... kupując używkę, też nie wiesz na 100% czy jest ok. swego czasu kupiłem silnik i miał być ok.. po odpaleniu myślałem,że wybuchnie.. masakra była... ale cena była 500zł i z osprzętem, więc nie marudziłem ;)
jakieś 2 miesiące temu zaciągnął wody (dopiero potem przerobiłem dolot..), od tamtej pory było mułowaty. wszelkie kombinacje nic nie dawały a było ich sporo, moc nie wróciła... raz na jakiś czas przy porannym odpalaniu leciutko i krótko se poklepywal, ale po tym jak @majcher podpowiedizął, że to pewnie luz na zaworach to odłożyłem to na potem...

w ubiegłym tygodniu rozleciała mi się turbawka, a że było daleko do domu i jakoś nie po drodze na holowanie postanowilem odłączyć sprężarkę od dolotu i dojechać kawałe z pełną świadomością, że kontrolka oleju mi działa a olej leje sie LEKKO z rozpadniętej turbawki...

Dopiero jak zaczęło pukać (podkreślam, że lekko) zgasiłem silnik by przekonac sie, że kontrolka przestała działać. Oczywiście oleju brakło... po zamontowaniu turbiny od razu zauważylem że silnik pracuje jak w starym polonezie a po rozgrzaniu i przejeachaniu około 200metrów pojawiło się klepanie...

Teraz pytanie co klepie bo prawdopodobnie góra bo klepanie jest ciche i raz się pojawia raz przestaje co wskazuje, że to nie panewki...
Pewności nie mam tak samo jak nie mam pewności co na dole słychać, ale biorąc pod uwagę doświadczenia (chyba nie tylko moje) jak się zrobi górę to trza zbierać kasę na dół... więc uważam, że nie za bardzo jest co się łudzić tym bardziej że do kościoła miśkiem to ja nie jeżdżę

tyle w telegraficznym skrócie..
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Adas » ndz lis 21, 2010 9:52 pm

to klepanie to może być zawór, sprawdź czy w klawiaturze masz olej, jak się da odpalić to zobacz, po odkręceniu korka wlewu oleju czy się on rozbryzguje się . Mam podobny przypadek, zaciągnąłem wodę do silnika, turbina padła i spaliłem cały olej z silnika, silnik pali ale nie ma mocy i nie ma ciśnienia smarowania, nic nie puka, rozebrałem i pompę oleju i nie daje ona ciśnienia, jutro się okaże czy wymiana pompy oleju coś dała. Dodał , że zalałem silnik nowym olejem i założyłem nowy filtr, po odpaleniu okazało się ,że nie ma smarowania nigdzie, ani na turbinie, ani na klawiaturze i filtr oleju był pusty.

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz lis 21, 2010 10:05 pm

Adas pisze:to klepanie to może być zawór, sprawdź czy w klawiaturze masz olej, jak się da odpalić to zobacz, po odkręceniu korka wlewu oleju czy się on rozbryzguje się . Mam podobny przypadek, zaciągnąłem wodę do silnika, turbina padła i spaliłem cały olej z silnika, silnik pali ale nie ma mocy i nie ma ciśnienia smarowania, nic nie puka, rozebrałem i pompę oleju i nie daje ona ciśnienia, jutro się okaże czy wymiana pompy oleju coś dała. Dodał , że zalałem silnik nowym olejem i założyłem nowy filtr, po odpaleniu okazało się ,że nie ma smarowania nigdzie, ani na turbinie, ani na klawiaturze i filtr oleju był pusty.
też tak się domyślam tym bardziej, że raz klepie a raz nie.
nie wiem gdzie w miśku jest zawor redukcji ciśnienia oleju może on u Ciebie jest uwalony - zaklejony zawieszony czy coś.
ja zacznę chyba od dorobienia jakiejś "redukcji" do podłączenia manometru zamiast czujnika który przestał działać, potem zwale pokrywę zaworów o obejże klawiaturę.
To może zapytam tak czy uważa ktoś że jest sens grzebać jeszcze w tym silniku? czy od razu szukać drugiego bo remont za niespełna pięć tysięcy to nieporozumienie raczej - tyle to w scani erce kosztuje remont przecież...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » ndz lis 21, 2010 10:07 pm

Adas pisze:to klepanie to może być zawór, sprawdź czy w klawiaturze masz olej, jak się da odpalić to zobacz, po odkręceniu korka wlewu oleju czy się on rozbryzguje się . Mam podobny przypadek, zaciągnąłem wodę do silnika, turbina padła i spaliłem cały olej z silnika, silnik pali ale nie ma mocy i nie ma ciśnienia smarowania, nic nie puka, rozebrałem i pompę oleju i nie daje ona ciśnienia, jutro się okaże czy wymiana pompy oleju coś dała. Dodał , że zalałem silnik nowym olejem i założyłem nowy filtr, po odpaleniu okazało się ,że nie ma smarowania nigdzie, ani na turbinie, ani na klawiaturze i filtr oleju był pusty.
a i silnik odpala u mnie z tą wymienioną turbiną lepiej niż przed tą całą akcją :)

zastanawia mnie jeszcze czemu czujnik się przy okazji tego wszystkiego uwalił i to w pozycji zgaszonej kontrolki...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: majcher » pn lis 22, 2010 8:35 am

polaff pisze:nie wiem gdzie w miśku jest zawor redukcji ciśnienia oleju może on u Ciebie jest uwalony
zawór jest w obudowie pompy olejowej przy prawym wałku balansowym - pozostał w pozycji zamkniętej - generalnie wyglada na wytarta pompe olejową ponieważ zaciagnelismy wody z piachem do miski
polaff pisze:ja zacznę chyba od dorobienia jakiejś "redukcji" do podłączenia manometru zamiast czujnika który przestał działać, potem
wymień na czujnik od wersji z manometrem i wstaw panelik z manometrem
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: polaff » pn lis 22, 2010 8:52 am

majcher pisze: wymień na czujnik od wersji z manometrem i wstaw panelik z manometrem

a nie uważasz, że w takiej - awaryjnej sytuacji bardziej rzetelnym był by pomiar manometrem mechanicznym?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Plastik1981
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob paź 02, 2010 12:29 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Plastik1981 » śr lis 24, 2010 6:13 pm

Witam
Czy kostka oferowana na aukcji;
http://allegro.pl/mitsubishi-pajero-spo ... 94206.html
będzie pasować do PII 2.5TD 92r?

Pozdrawiam
Łukasz
Pajero II 2,5 SWB 92r

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » śr lis 24, 2010 7:44 pm

Nie bałdzo.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Pająku » czw lis 25, 2010 6:44 pm

Wieniec zębaty nr oryginalny MD024812 do jakiego jest silnika?
Może ktoś jest biegły i pomoże? :roll:
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości