pomysl na budowe oslony progow i stopni bocznych zaczerpnalem z ponizszej strony
http://www.shrockworks.com/Suzuki-Samur ... 16143.html
Nie podobal mi sie oryginalny sposob montowania rock-sliders poniewaz sa one przykrecone do budy i ramy na sztywno. wg mnie polaczenie na sztywno karoserii i ramy bez uwzglednienia gumowych dystansow (body mounts) moze spowodowac stres i pekanie karoserii. zamocowalem wiec je tylko do karoserii uzywajac 4 srob w podlodze i 6 ( pewnie 4 by wystarczyly

gotowe progi, aluminiowa blacha z boku jeszcze nie przymocowana


widok z dolu, widoczne mocowanie przez podloge i przez progi


efekt koncowy

trzyma sie to wszystko solidnie, opieralem juz auto na progach przy przechyle bocznym na skarpe. moznaby bylo dospawac od dolu na obu koncach progow jakies ksztaltki i za pomoca sruby i gumowego dystansu przykrecic od gory do wystajacych poza rame mocowan resorow ( cos na ksztalt i styl mocowan karoserii coby nie mocowac na sztywno). doszedlem jednak do wniosku, ze nie potrzebne mi to bo nie mam high lift jack'a, ale podejrzewam ze nie bylo by problemow z podnoszeniem auta. zazwyczaj ludzie stosuja stopnie przykrecone/przyspawane do ramy, ale one w mniejszym lub wiekszym stopniu ograniczaja przeswit z boku auta, a na skalach przydaje sie cos co siedzi wysoko tak jak progi, stad taki projekt.
pozdrawiam