Napędy
Moderator: Albert_N
- pedzacy
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Napędy
Witam
W terenie jeździłem na załączonych napędach i coś stuknęło
teraz mam tak 4x4 - jakoś idzie ale bardzo głośno szumi
jak wrzucę napędy to przejadę z 1m i taki dźwięk jakby bieg wyrzuciło i stuka czy ktoś wie co to może być mam nadzieję że reduktor cały będzie
W terenie jeździłem na załączonych napędach i coś stuknęło
teraz mam tak 4x4 - jakoś idzie ale bardzo głośno szumi
jak wrzucę napędy to przejadę z 1m i taki dźwięk jakby bieg wyrzuciło i stuka czy ktoś wie co to może być mam nadzieję że reduktor cały będzie
Pajero '91 2,5 TDI
Re: Napędy
4x4 to w niwie jest cały czas.
Załączyć to można blokadę centralnego dyfra
Coś urwałeś a co to musisz sam sprawdzić. Ale zanim zaczniesz grzebać w napędzie najpierw poznaj pojazd na tyle, żeby wiedzieć jak napędzany jest
pzdr
\Seb


Coś urwałeś a co to musisz sam sprawdzić. Ale zanim zaczniesz grzebać w napędzie najpierw poznaj pojazd na tyle, żeby wiedzieć jak napędzany jest

pzdr
\Seb
- pedzacy
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Napędy
Wiem że 4x4 mam cały czas może źle to opisałem - ledwo idzie 4x4 ciągle coś stuka o siebie taki metaliczny dźwięk - na blokadach 1m co przejedzie to jest wszystko
Pajero '91 2,5 TDI
Re: Napędy
A z odpiętą blokadą jedzie w miarę normalnie?
Z reduktorem "na wolno" i "na szybko" jak?
Z reduktorem "na wolno" i "na szybko" jak?
- pedzacy
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Napędy
właśnie nie biegi zmieniam ale bardzo głośno szumi (dźwięk metaliczny) w czasie jazdy i czasem średnia wajcha sama na środek się przełącza przy wciskaniu sprzęgła i nie ma tyle siły co wcześniej
z reduktorem tylko z metr i dźwięk jakby bieg wyskoczył a jest załączony
z reduktorem tylko z metr i dźwięk jakby bieg wyskoczył a jest załączony
Pajero '91 2,5 TDI
Re: Napędy
To zdecyduj się -- załączasz reduktor (średnia wajcha) czy blokadę (mała wajcha)...
1. Jak z wyłączoną blokadą nie jedzie a z włączoną jedzie to padł przód albo tył (most albo półoś albo przegub, albo któryś z wałków i/lub ich przegubów)
2. Jak nie jedzie gdy blokada jest włączona (zapięta) a jedzie przy rozpiętej to tyż coś mogło się zblokować w okolicy mostu lub wałka
3. Jeśli natomiast to przełączanie reduktora na "bieg terenowy" (średnia gałka) powoduje zablokowanie się pojazdu to niestety wygląda właśnie na reduktor (skrzynkę redukcyjno-rozdzielczą).
pzdr
\Seb
1. Jak z wyłączoną blokadą nie jedzie a z włączoną jedzie to padł przód albo tył (most albo półoś albo przegub, albo któryś z wałków i/lub ich przegubów)
2. Jak nie jedzie gdy blokada jest włączona (zapięta) a jedzie przy rozpiętej to tyż coś mogło się zblokować w okolicy mostu lub wałka
3. Jeśli natomiast to przełączanie reduktora na "bieg terenowy" (średnia gałka) powoduje zablokowanie się pojazdu to niestety wygląda właśnie na reduktor (skrzynkę redukcyjno-rozdzielczą).
pzdr
\Seb
- pedzacy
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Napędy
To teraz dokładnie wyjaśniam - zamotałem się wcześniej
1. Jak z wyłączoną blokadą nie jedzie a z włączoną jedzie to padł przód albo tył (most albo półoś albo przegub, albo któryś z wałków i/lub ich przegubów)
- z wyłączoną jedzie ale ciągle przełącza środkową gałkę na środek przy naciskaniu sprzęgła często wygląda na to że chce bieg wyrzucić a nie wyrzuca
2. Jak nie jedzie gdy blokada jest włączona (zapięta) a jedzie przy rozpiętej to tyż coś mogło się zblokować w okolicy mostu lub wałka
- przy zapiętej wogóle siada tylko metr i nie daje dalej
3. Jeśli natomiast to przełączanie reduktora na "bieg terenowy" (średnia gałka) powoduje zablokowanie się pojazdu to niestety wygląda właśnie na reduktor (skrzynkę redukcyjno-rozdzielczą).
- w ten sposób jedzie między 20 a 30 km/h ostatnio najlepiej tak jechał
1. Jak z wyłączoną blokadą nie jedzie a z włączoną jedzie to padł przód albo tył (most albo półoś albo przegub, albo któryś z wałków i/lub ich przegubów)
- z wyłączoną jedzie ale ciągle przełącza środkową gałkę na środek przy naciskaniu sprzęgła często wygląda na to że chce bieg wyrzucić a nie wyrzuca
2. Jak nie jedzie gdy blokada jest włączona (zapięta) a jedzie przy rozpiętej to tyż coś mogło się zblokować w okolicy mostu lub wałka
- przy zapiętej wogóle siada tylko metr i nie daje dalej
3. Jeśli natomiast to przełączanie reduktora na "bieg terenowy" (średnia gałka) powoduje zablokowanie się pojazdu to niestety wygląda właśnie na reduktor (skrzynkę redukcyjno-rozdzielczą).
- w ten sposób jedzie między 20 a 30 km/h ostatnio najlepiej tak jechał
Pajero '91 2,5 TDI
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Napędy
Podlewarkuj i sprawdź, czy koła się lekko obracają.
Na luzie i rozpiętej blokadzie oczywiście.
Na luzie i rozpiętej blokadzie oczywiście.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
- pedzacy
- jestem tu nowy...
- Posty: 54
- Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Napędy
Jeśli tak to co wtedy może być i jeśli nie to też bo rano się zabieram za to 

Pajero '91 2,5 TDI
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Napędy
Jeszcze nie wiem
Ale sprawdź

Ale sprawdź
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Napędy
jak Ci komornik napisał -- może być gdziekolwiek. Albo przód lub tył się blokuje gdy jest napędzany sztywno a jak go toczy to jeszcze idzie, albo zmielone jest coś w samej skrzynce redukcyjno-rozdzielczej (na to drugie mi wygląda, ale sprawdź). Zobacz co jest pod spodem, zacznij od tego co widać i co da się zmacać.
I nie właź pod samochód stojący na lewarku
Podstaw coś konkretnego 
pzdr
\Seb
I nie właź pod samochód stojący na lewarku



pzdr
\Seb
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Napędy
zmieści się, będzie bolało, ale się zmieścisebaska pisze:j...
I nie właź pod samochód stojący na lewarku![]()
Podstaw coś konkretnego
...
\Seb


z opisu wynika, że jesteś pierwszym, któremu udało się reduktor zakatować

albo nie - jest możliwość, że opis do wajchy blokady masz przyklejony odwrotnie


- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Napędy
co obecnemu dolega? nie da się naprawić?
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Napędy
Jak mówią: "Poka foty"pedzacy pisze:Od góry dziuraa w środku większość połamana



Re: Napędy
Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce

Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach

Russian Panzer Łada Niva....
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Napędy
Mam wrażenie, że ta dziura powstała w momencie "zabawy" dźwigniami reduktora w czasie jazdyLTK pisze:Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce![]()
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach

Np: próba włączenia blokady

- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Napędy
jak jest jakaś grubsza afera to mogę popilotować zakup zbiorowy w Rosji i dostawę do PL.. piszcie na PWLTK pisze: ..Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Napędy
No co Ty? Blokadę najłatwiej przełączać podczas jazdyKrzysiek-74 pisze:Mam wrażenie, że ta dziura powstała w momencie "zabawy" dźwigniami reduktora w czasie jazdyLTK pisze:Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce![]()
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach![]()
Np: próba włączenia blokady

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Napędy
curwa - ale kyrkLTK pisze:Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce![]()
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach

do tej pory znałem tylko jednego mechanika, któremu udało się popsuć kowadło

zakatowanie ładoskiego reduktora daje Ci drugi wynik i wejdziesz do alei zasłużonych

Re: Napędy
Marek D. pisze: do tej pory znałem tylko jednego mechanika, któremu udało się popsuć kowadło![]()
zakatowanie ładoskiego reduktora daje Ci drugi wynik i wejdziesz do alei zasłużonych
Ja połamałem kiedyś imadło, przy próbie ruszenia zapieczonego tłoczka w zacisku

Było baaardzo wielkie

Jak wypadam w klasyfikacji generalnej


- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Napędy
no cóż .... iloraz delty S i delty t ląduje na trzecim miejscu 
edit - żem się doczytał, że o imadło Ci chodziło - eee, to giniesz w tłumie - jedyne niezajebliwe imadło jakie znam to kowalski śrubstak wyprodukowany pod koniec dynastii Romanowów

edit - żem się doczytał, że o imadło Ci chodziło - eee, to giniesz w tłumie - jedyne niezajebliwe imadło jakie znam to kowalski śrubstak wyprodukowany pod koniec dynastii Romanowów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości