Napędy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Napędy

Post autor: pedzacy » pn lis 22, 2010 7:00 pm

Witam

W terenie jeździłem na załączonych napędach i coś stuknęło

teraz mam tak 4x4 - jakoś idzie ale bardzo głośno szumi
jak wrzucę napędy to przejadę z 1m i taki dźwięk jakby bieg wyrzuciło i stuka czy ktoś wie co to może być mam nadzieję że reduktor cały będzie
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: sebaska » pn lis 22, 2010 7:03 pm

4x4 to w niwie jest cały czas. :roll: Załączyć to można blokadę centralnego dyfra :roll:

Coś urwałeś a co to musisz sam sprawdzić. Ale zanim zaczniesz grzebać w napędzie najpierw poznaj pojazd na tyle, żeby wiedzieć jak napędzany jest 8)

pzdr
\Seb
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: pedzacy » pn lis 22, 2010 7:06 pm

Wiem że 4x4 mam cały czas może źle to opisałem - ledwo idzie 4x4 ciągle coś stuka o siebie taki metaliczny dźwięk - na blokadach 1m co przejedzie to jest wszystko
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: sebaska » pn lis 22, 2010 7:15 pm

A z odpiętą blokadą jedzie w miarę normalnie?

Z reduktorem "na wolno" i "na szybko" jak?
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: pedzacy » pn lis 22, 2010 7:17 pm

właśnie nie biegi zmieniam ale bardzo głośno szumi (dźwięk metaliczny) w czasie jazdy i czasem średnia wajcha sama na środek się przełącza przy wciskaniu sprzęgła i nie ma tyle siły co wcześniej

z reduktorem tylko z metr i dźwięk jakby bieg wyskoczył a jest załączony
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: sebaska » pn lis 22, 2010 7:37 pm

To zdecyduj się -- załączasz reduktor (średnia wajcha) czy blokadę (mała wajcha)...

1. Jak z wyłączoną blokadą nie jedzie a z włączoną jedzie to padł przód albo tył (most albo półoś albo przegub, albo któryś z wałków i/lub ich przegubów)

2. Jak nie jedzie gdy blokada jest włączona (zapięta) a jedzie przy rozpiętej to tyż coś mogło się zblokować w okolicy mostu lub wałka

3. Jeśli natomiast to przełączanie reduktora na "bieg terenowy" (średnia gałka) powoduje zablokowanie się pojazdu to niestety wygląda właśnie na reduktor (skrzynkę redukcyjno-rozdzielczą).

pzdr
\Seb
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: pedzacy » pn lis 22, 2010 7:48 pm

To teraz dokładnie wyjaśniam - zamotałem się wcześniej

1. Jak z wyłączoną blokadą nie jedzie a z włączoną jedzie to padł przód albo tył (most albo półoś albo przegub, albo któryś z wałków i/lub ich przegubów)

- z wyłączoną jedzie ale ciągle przełącza środkową gałkę na środek przy naciskaniu sprzęgła często wygląda na to że chce bieg wyrzucić a nie wyrzuca

2. Jak nie jedzie gdy blokada jest włączona (zapięta) a jedzie przy rozpiętej to tyż coś mogło się zblokować w okolicy mostu lub wałka

- przy zapiętej wogóle siada tylko metr i nie daje dalej

3. Jeśli natomiast to przełączanie reduktora na "bieg terenowy" (średnia gałka) powoduje zablokowanie się pojazdu to niestety wygląda właśnie na reduktor (skrzynkę redukcyjno-rozdzielczą).

- w ten sposób jedzie między 20 a 30 km/h ostatnio najlepiej tak jechał
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Napędy

Post autor: poborcapodatkowy » pn lis 22, 2010 8:30 pm

Podlewarkuj i sprawdź, czy koła się lekko obracają.
Na luzie i rozpiętej blokadzie oczywiście.
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: pedzacy » pn lis 22, 2010 8:33 pm

Jeśli tak to co wtedy może być i jeśli nie to też bo rano się zabieram za to :)
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Napędy

Post autor: poborcapodatkowy » pn lis 22, 2010 8:39 pm

Jeszcze nie wiem :)21
Ale sprawdź
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: sebaska » pn lis 22, 2010 9:20 pm

jak Ci komornik napisał -- może być gdziekolwiek. Albo przód lub tył się blokuje gdy jest napędzany sztywno a jak go toczy to jeszcze idzie, albo zmielone jest coś w samej skrzynce redukcyjno-rozdzielczej (na to drugie mi wygląda, ale sprawdź). Zobacz co jest pod spodem, zacznij od tego co widać i co da się zmacać.

I nie właź pod samochód stojący na lewarku !! :)24 Podstaw coś konkretnego :)4


pzdr
\Seb
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Napędy

Post autor: Marek D. » pn lis 22, 2010 11:11 pm

sebaska pisze:j...
I nie właź pod samochód stojący na lewarku !! :)24 Podstaw coś konkretnego :)4
...
\Seb
zmieści się, będzie bolało, ale się zmieści :roll: :)21
z opisu wynika, że jesteś pierwszym, któremu udało się reduktor zakatować :)21
albo nie - jest możliwość, że opis do wajchy blokady masz przyklejony odwrotnie :)12 :roll:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: pedzacy » wt lis 23, 2010 5:07 pm

ma ktoś reduktor na zbyciu ??
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Napędy

Post autor: poborcapodatkowy » wt lis 23, 2010 6:12 pm

co obecnemu dolega? nie da się naprawić?
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: pedzacy » wt lis 23, 2010 6:16 pm

Od góry dziura :( a w środku większość połamana
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Napędy

Post autor: poborcapodatkowy » wt lis 23, 2010 6:17 pm

:o
:)9
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: Krzysiek-74 » wt lis 23, 2010 7:44 pm

pedzacy pisze:Od góry dziura :( a w środku większość połamana
Jak mówią: "Poka foty" :o :)9 :)14

Awatar użytkownika
LTK
 
 
Posty: 206
Rejestracja: wt cze 02, 2009 5:39 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Napędy

Post autor: LTK » wt lis 23, 2010 7:59 pm

Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce :)21
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach :)21
Russian Panzer Łada Niva....

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: Krzysiek-74 » wt lis 23, 2010 8:27 pm

LTK pisze:Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce :)21
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach :)21
Mam wrażenie, że ta dziura powstała w momencie "zabawy" dźwigniami reduktora w czasie jazdy :roll:

Np: próba włączenia blokady ??

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: kb-autostyle » wt lis 23, 2010 8:44 pm

LTK pisze: ..Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach :)21
jak jest jakaś grubsza afera to mogę popilotować zakup zbiorowy w Rosji i dostawę do PL.. piszcie na PW
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Napędy

Post autor: poborcapodatkowy » wt lis 23, 2010 8:46 pm

Krzysiek-74 pisze:
LTK pisze:Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce :)21
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach :)21
Mam wrażenie, że ta dziura powstała w momencie "zabawy" dźwigniami reduktora w czasie jazdy :roll:

Np: próba włączenia blokady ??
No co Ty? Blokadę najłatwiej przełączać podczas jazdy :)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
pedzacy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 06, 2010 6:42 pm
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Napędy

Post autor: pedzacy » wt lis 23, 2010 8:54 pm

jutro zrobię zdjęcia
Pajero '91 2,5 TDI

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Napędy

Post autor: Marek D. » wt lis 23, 2010 9:36 pm

LTK pisze:Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce :)21
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach :)21
curwa - ale kyrk :o
do tej pory znałem tylko jednego mechanika, któremu udało się popsuć kowadło :)21
zakatowanie ładoskiego reduktora daje Ci drugi wynik i wejdziesz do alei zasłużonych :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Napędy

Post autor: 2Kółka » śr lis 24, 2010 10:24 am

Marek D. pisze: do tej pory znałem tylko jednego mechanika, któremu udało się popsuć kowadło :)21
zakatowanie ładoskiego reduktora daje Ci drugi wynik i wejdziesz do alei zasłużonych :)21

Ja połamałem kiedyś imadło, przy próbie ruszenia zapieczonego tłoczka w zacisku :)21

Było baaardzo wielkie :)21

Jak wypadam w klasyfikacji generalnej ?? :)21

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: Napędy

Post autor: Marek D. » śr lis 24, 2010 10:55 am

no cóż .... iloraz delty S i delty t ląduje na trzecim miejscu :)21
edit - żem się doczytał, że o imadło Ci chodziło - eee, to giniesz w tłumie - jedyne niezajebliwe imadło jakie znam to kowalski śrubstak wyprodukowany pod koniec dynastii Romanowów
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości