
obniżanie ciśnienia w oponkach
Moderator: Mroczny
obniżanie ciśnienia w oponkach
pytanie : kiedy ma sens obniżanie ciśnienia w oponkach podczas jazdy w terenie ? tak mnie naszło, mam kompresor na stałe, może warto dosztukować końcówkę do pompowania kółek ? 

Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
zawsze na grząskim terenie niezależnie czy to bagno ,błoto czy piach
oczywiście zależy od jakiego ciśnienia wychodzisz 


Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
jest sens.. czasem
wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi. Ale szeroki bogger już musi mieć mało luftu. mt przeważnie też
ale to już zależy jaka opona, jakie tereny i jakie auto
wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi. Ale szeroki bogger już musi mieć mało luftu. mt przeważnie też
ale to już zależy jaka opona, jakie tereny i jakie auto
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
większość nalewek czy ma powietrze czy nie to i tak wygląda tak samoMroczny pisze:jest sens.. czasem
wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi. Ale szeroki bogger już musi mieć mało luftu. mt przeważnie też
ale to już zależy jaka opona, jakie tereny i jakie auto

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
znaczy mam gg at2 - 255/60 R18 - zresztą szukam jakichś fel 16 i gum do nich - chociaż na razie te się trzymają nieźle.
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
Mroczny pisze:jest sens.. czasem
wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi.
troche nie do końca masz racje

NO I JEST RZOPA
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
to doprecyzuję
największa fedima w parchu nie wymaga obniżania przesadnego - łacniej spadnie a wiele trakcji nie poprawi - tu robi agresywnym bieżnikiem, prześwitem i obrotami
mowa oczywiście o górach, glinie jak na garnki i podjazdach stromych
ale już ta sama fedima acz w mniejszym rozmiarze (np samurajowym) lepiej robi bez luftu
największa fedima w parchu nie wymaga obniżania przesadnego - łacniej spadnie a wiele trakcji nie poprawi - tu robi agresywnym bieżnikiem, prześwitem i obrotami
mowa oczywiście o górach, glinie jak na garnki i podjazdach stromych
ale już ta sama fedima acz w mniejszym rozmiarze (np samurajowym) lepiej robi bez luftu
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
na takim niskim profilu trzmał bym ciśnienie nominalneemkg pisze:znaczy mam gg at2 - 255/60 R18 - zresztą szukam jakichś fel 16 i gum do nich - chociaż na razie te się trzymają nieźle.



Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
z mojego doświadczenia - bez dętek to 2 bary przy feldze 7cali, twardo. Poniżej tego ciśnienia często rozszczelniałem.Mroczny pisze:to doprecyzuję
największa fedima w parchu nie wymaga obniżania przesadnego - łacniej spadnie a wiele trakcji nie poprawi - tu robi agresywnym bieżnikiem, prześwitem i obrotami
mowa oczywiście o górach, glinie jak na garnki i podjazdach stromych
Dużo lepiej, po założeniu dętek i ciśnieniu 0,8-1,0 bara - nie rozszczelnia się i nie wyrywa zaworków. Wg mnie to kompromis dla tej opony - dętka i 0,8-1,0 bar.
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
taki sam bieżnik w małej jak i dużej na podjazdach i w górach przeswit nie ma znaczenia a w głebokim błocie prześwit podobny do 30 cali bo suk sie nie zapada tyle co patrol a i obrotami raczej rd28 nie zachwyca wiecMroczny pisze:to doprecyzuję
największa fedima w parchu nie wymaga obniżania przesadnego - łacniej spadnie a wiele trakcji nie poprawi - tu robi agresywnym bieżnikiem, prześwitem i obrotami
mowa oczywiście o górach, glinie jak na garnki i podjazdach stromych
ale ta sama fedima acz w mniejszym rozmiarze (np samurajowym) lepiej robi bez luftu

NO I JEST RZOPA
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
dla nie niskie to 0.4
bo różnica miedz 2 a 1.4 jest malutka jazda zaczna sie dopiero od 0. ... 


NO I JEST RZOPA
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
nalewka nie robiFlor pisze:większość nalewek czy ma powietrze czy nie to i tak wygląda tak samoMroczny pisze:jest sens.. czasem
wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi. Ale szeroki bogger już musi mieć mało luftu. mt przeważnie też
ale to już zależy jaka opona, jakie tereny i jakie auto

NO I JEST RZOPA
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
Prawda to.Aśka&Kuba pisze: nalewka nie robi


Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
Pogadajcie se 

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
Nalewka przy zbyt niskim ciśnieniu po dłuższej trasie potrafi się dodatkowo rozwarstwić.
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
przy takiej gumie nie ma z czego upuszczaćemkg pisze:znaczy mam gg at2 - 255/60 R18 - zresztą szukam jakichś fel 16 i gum do nich - chociaż na razie te się trzymają nieźle.
pokombinuj - 1,5 lub 1,2
czy będzie widoczna jakakolwiek różnica
i pamiętaj, że disco w odróżnieniu od reszty w terenie to prawie samo jeździ a z v8 to hoho


jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
LR disco 200
5 o'clock offroad team
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
w tirze?abrams pisze:Nalewka przy zbyt niskim ciśnieniu po dłuższej trasie potrafi się dodatkowo rozwarstwić.
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
Do tej pory myślałem, że wiesz co piszesz. a teraz już wiem że nie masz pojęcia.Mroczny pisze:jest sens.. czasem
wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi. Ale szeroki bogger już musi mieć mało luftu. mt przeważnie też
ale to już zależy jaka opona, jakie tereny i jakie auto

Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
opowiedz dlaczego..
bo wiesz. Takie napisanie "łżesz" i brak argumentu to słabo widzę
bo wiesz. Takie napisanie "łżesz" i brak argumentu to słabo widzę
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
@Mroku ma rację - są takie typy opon, i taki rodzaj terenu, który wymaga wyższego ciśnienia. Tyle, że wyższego nie oznacza mega wysokiego - nawet simexy lepiej się zachowają na ciśnieniu koło 1,0 bara niż 2,5. Fakt, wolniej będą frezować, bo nacisk jednostkowy mniejszy, ale to niekoniecznie wada, no chyba że ktoś koniecznie ma ambicję zostawiać za sobą głębokie koleiny po każdym przejeździe ...
Niemniej - w ogromnej większości zastosowań i dla ogromnej większości opon obniżenie ciśnienia zwiększa możliwości trakcyjne. Bardzo.

Niemniej - w ogromnej większości zastosowań i dla ogromnej większości opon obniżenie ciśnienia zwiększa możliwości trakcyjne. Bardzo.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
racja
tylko wąska i wysoka fedima po obniżeniu do 0.6 dalej ma taki sam styk z podłożem
tylko wąska i wysoka fedima po obniżeniu do 0.6 dalej ma taki sam styk z podłożem

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
bo nalewana jest na karkas tira
Jestes jedyną osobą na forum tak mocno broniącą swojej decyzji o kupnie opon


Jestes jedyną osobą na forum tak mocno broniącą swojej decyzji o kupnie opon

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
Zdziwiłbyś się jakbyś dokładnie sprawdził.Mroczny pisze:racja
tylko wąska i wysoka fedima po obniżeniu do 0.6 dalej ma taki sam styk z podłożem
Teraz w RJ73 mam maxxisy cc - jak wypuszczę powietrze do zera (zostawię z otwartymi wentylami), to opona ugina się o 1/3 wysokości, i nie ma ochoty siąść felgą na glebie. Ledwo co, w porównaniu do radialek. Ale opór toczenia jest taki, że na reduktorze silnik ma co ciągnąć ...

Do ciśnienia 0,5 bara optycznie nie uginają się wcale - ale na białym asfalcie wyraźnie było czuć różnicę - statycznie ciągnąc plaskacza z rowu urywałem zwykłą linę holowniczą (gdzie mój strucel stał na gładkim zajeżdżonym białym).
Oczywista robiłem próby na rożnych ciśnieniach, jak były białe drogi, bo te maxxisy to moje "zimówki" były - na 2 bary wzwyż jeździć się nie dało wogule, taki taniec. Mimo, iż opona nowa, a silnie napompowana ma styk z asfaltem prawie punktowy - przy hamowaniu czy przyspieszaniu frezowało białe, ale przyczepności autu to nie dawało. Natomiast przy 0,5 i niżej to się trza było w lusterka gapić, coby nie za gwałtownie zwalniać, żeby mi kto z zadka garażu nie zrobił ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: obniżanie ciśnienia w oponkach
bo u nas w górkach i koleinach po lkt robi fajnie. Do tego jest na tyle wąska, ze da radę do terenu dojechać. Na pewno oryginał byłby lepszy w terenie - ale użytkowo u nas mniej (kwestia ceny)Salata123 pisze:bo nalewana jest na karkas tira![]()
![]()
Jestes jedyną osobą na forum tak mocno broniącą swojej decyzji o kupnie opon
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości