obniżanie ciśnienia w oponkach

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
emkg
 
 
Posty: 1246
Rejestracja: wt cze 09, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: Stolyca

obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: emkg » czw sty 13, 2011 11:37 am

pytanie : kiedy ma sens obniżanie ciśnienia w oponkach podczas jazdy w terenie ? tak mnie naszło, mam kompresor na stałe, może warto dosztukować końcówkę do pompowania kółek ? :)21
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Flor » czw sty 13, 2011 11:44 am

zawsze na grząskim terenie niezależnie czy to bagno ,błoto czy piach :D oczywiście zależy od jakiego ciśnienia wychodzisz :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Mroczny » czw sty 13, 2011 11:57 am

jest sens.. czasem

wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi. Ale szeroki bogger już musi mieć mało luftu. mt przeważnie też

ale to już zależy jaka opona, jakie tereny i jakie auto

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Flor » czw sty 13, 2011 12:19 pm

Mroczny pisze:jest sens.. czasem

wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi. Ale szeroki bogger już musi mieć mało luftu. mt przeważnie też

ale to już zależy jaka opona, jakie tereny i jakie auto
większość nalewek czy ma powietrze czy nie to i tak wygląda tak samo :)21

Awatar użytkownika
emkg
 
 
Posty: 1246
Rejestracja: wt cze 09, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: Stolyca

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: emkg » czw sty 13, 2011 12:44 pm

znaczy mam gg at2 - 255/60 R18 - zresztą szukam jakichś fel 16 i gum do nich - chociaż na razie te się trzymają nieźle.
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Aśka&Kuba » czw sty 13, 2011 12:47 pm

Mroczny pisze:jest sens.. czasem

wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi.

troche nie do końca masz racje :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Mroczny » czw sty 13, 2011 12:52 pm

to doprecyzuję

największa fedima w parchu nie wymaga obniżania przesadnego - łacniej spadnie a wiele trakcji nie poprawi - tu robi agresywnym bieżnikiem, prześwitem i obrotami

mowa oczywiście o górach, glinie jak na garnki i podjazdach stromych

ale już ta sama fedima acz w mniejszym rozmiarze (np samurajowym) lepiej robi bez luftu

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Flor » czw sty 13, 2011 1:42 pm

emkg pisze:znaczy mam gg at2 - 255/60 R18 - zresztą szukam jakichś fel 16 i gum do nich - chociaż na razie te się trzymają nieźle.
na takim niskim profilu trzmał bym ciśnienie nominalne :wink: zbyt duże ryzyko uszkodzenia felgi dodatkowo sens obniżenia ciśnienia jest wtedy gdy opona ma wysoki profil bo obniżenie ciśnienia powoduje wzrost powierzchni roboczej czyli nacisk na podłoże jest mniejszy .Ma to duże znaczenie na sypkim piachu gdzie na normalnym ciśnieniu się zakopujesz a na bardzo niskim możesz spokojnie jechać :D Trzeba też dostosować ciśnienie do proporcji szerokości felgi i opony aby nie spowodować zsunięcia się opony z felgi (dotyczy to kół nie wyposażonych w beadlocki :wink: ).

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: pilmar » czw sty 13, 2011 9:28 pm

Mroczny pisze:to doprecyzuję

największa fedima w parchu nie wymaga obniżania przesadnego - łacniej spadnie a wiele trakcji nie poprawi - tu robi agresywnym bieżnikiem, prześwitem i obrotami

mowa oczywiście o górach, glinie jak na garnki i podjazdach stromych
z mojego doświadczenia - bez dętek to 2 bary przy feldze 7cali, twardo. Poniżej tego ciśnienia często rozszczelniałem.
Dużo lepiej, po założeniu dętek i ciśnieniu 0,8-1,0 bara - nie rozszczelnia się i nie wyrywa zaworków. Wg mnie to kompromis dla tej opony - dętka i 0,8-1,0 bar.

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Aśka&Kuba » pt sty 14, 2011 12:18 am

Mroczny pisze:to doprecyzuję

największa fedima w parchu nie wymaga obniżania przesadnego - łacniej spadnie a wiele trakcji nie poprawi - tu robi agresywnym bieżnikiem, prześwitem i obrotami

mowa oczywiście o górach, glinie jak na garnki i podjazdach stromych

ale ta sama fedima acz w mniejszym rozmiarze (np samurajowym) lepiej robi bez luftu
taki sam bieżnik w małej jak i dużej na podjazdach i w górach przeswit nie ma znaczenia a w głebokim błocie prześwit podobny do 30 cali bo suk sie nie zapada tyle co patrol a i obrotami raczej rd28 nie zachwyca wiec :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Aśka&Kuba » pt sty 14, 2011 12:24 am

dla nie niskie to 0.4 :)21 bo różnica miedz 2 a 1.4 jest malutka jazda zaczna sie dopiero od 0. ... :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Aśka&Kuba » pt sty 14, 2011 12:29 am

Flor pisze:
Mroczny pisze:jest sens.. czasem

wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi. Ale szeroki bogger już musi mieć mało luftu. mt przeważnie też

ale to już zależy jaka opona, jakie tereny i jakie auto
większość nalewek czy ma powietrze czy nie to i tak wygląda tak samo :)21
nalewka nie robi
:)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Salata123 » pt sty 14, 2011 12:35 am

Aśka&Kuba pisze:[...]
:)2 :)2 :)2 :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: N2O » pt sty 14, 2011 1:40 am

Aśka&Kuba pisze: nalewka nie robi
:)21
Prawda to.
:)21 :)2
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: pilmar » pt sty 14, 2011 8:55 am

Pogadajcie se :wink:

abrams
 
 
Posty: 187
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:41 pm
Lokalizacja: Zielona góra

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: abrams » pt sty 14, 2011 9:40 pm

Nalewka przy zbyt niskim ciśnieniu po dłuższej trasie potrafi się dodatkowo rozwarstwić.

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: jpi » pt sty 14, 2011 9:50 pm

emkg pisze:znaczy mam gg at2 - 255/60 R18 - zresztą szukam jakichś fel 16 i gum do nich - chociaż na razie te się trzymają nieźle.
przy takiej gumie nie ma z czego upuszczać
pokombinuj - 1,5 lub 1,2
czy będzie widoczna jakakolwiek różnica
i pamiętaj, że disco w odróżnieniu od reszty w terenie to prawie samo jeździ a z v8 to hoho :)2 :)21
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: pilmar » pt sty 14, 2011 10:17 pm

abrams pisze:Nalewka przy zbyt niskim ciśnieniu po dłuższej trasie potrafi się dodatkowo rozwarstwić.
w tirze?

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Feniks » pn sty 17, 2011 9:13 pm

Mroczny pisze:jest sens.. czasem

wąska fedima nie potrzebuje a wręcz nie lubi. Ale szeroki bogger już musi mieć mało luftu. mt przeważnie też

ale to już zależy jaka opona, jakie tereny i jakie auto
Do tej pory myślałem, że wiesz co piszesz. a teraz już wiem że nie masz pojęcia. :o
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Mroczny » pn sty 17, 2011 10:04 pm

opowiedz dlaczego..

bo wiesz. Takie napisanie "łżesz" i brak argumentu to słabo widzę

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: rokfor32 » pn sty 17, 2011 10:58 pm

@Mroku ma rację - są takie typy opon, i taki rodzaj terenu, który wymaga wyższego ciśnienia. Tyle, że wyższego nie oznacza mega wysokiego - nawet simexy lepiej się zachowają na ciśnieniu koło 1,0 bara niż 2,5. Fakt, wolniej będą frezować, bo nacisk jednostkowy mniejszy, ale to niekoniecznie wada, no chyba że ktoś koniecznie ma ambicję zostawiać za sobą głębokie koleiny po każdym przejeździe ... :)21

Niemniej - w ogromnej większości zastosowań i dla ogromnej większości opon obniżenie ciśnienia zwiększa możliwości trakcyjne. Bardzo.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Mroczny » wt sty 18, 2011 6:59 am

racja

tylko wąska i wysoka fedima po obniżeniu do 0.6 dalej ma taki sam styk z podłożem :)20

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Salata123 » wt sty 18, 2011 8:28 am

bo nalewana jest na karkas tira :)20 :)21


Jestes jedyną osobą na forum tak mocno broniącą swojej decyzji o kupnie opon :lol:
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: rokfor32 » wt sty 18, 2011 9:09 am

Mroczny pisze:racja

tylko wąska i wysoka fedima po obniżeniu do 0.6 dalej ma taki sam styk z podłożem :)20
Zdziwiłbyś się jakbyś dokładnie sprawdził.

Teraz w RJ73 mam maxxisy cc - jak wypuszczę powietrze do zera (zostawię z otwartymi wentylami), to opona ugina się o 1/3 wysokości, i nie ma ochoty siąść felgą na glebie. Ledwo co, w porównaniu do radialek. Ale opór toczenia jest taki, że na reduktorze silnik ma co ciągnąć ... :)21

Do ciśnienia 0,5 bara optycznie nie uginają się wcale - ale na białym asfalcie wyraźnie było czuć różnicę - statycznie ciągnąc plaskacza z rowu urywałem zwykłą linę holowniczą (gdzie mój strucel stał na gładkim zajeżdżonym białym).

Oczywista robiłem próby na rożnych ciśnieniach, jak były białe drogi, bo te maxxisy to moje "zimówki" były - na 2 bary wzwyż jeździć się nie dało wogule, taki taniec. Mimo, iż opona nowa, a silnie napompowana ma styk z asfaltem prawie punktowy - przy hamowaniu czy przyspieszaniu frezowało białe, ale przyczepności autu to nie dawało. Natomiast przy 0,5 i niżej to się trza było w lusterka gapić, coby nie za gwałtownie zwalniać, żeby mi kto z zadka garażu nie zrobił ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: obniżanie ciśnienia w oponkach

Post autor: Mroczny » wt sty 18, 2011 10:03 am

Salata123 pisze:bo nalewana jest na karkas tira :)20 :)21


Jestes jedyną osobą na forum tak mocno broniącą swojej decyzji o kupnie opon :lol:
bo u nas w górkach i koleinach po lkt robi fajnie. Do tego jest na tyle wąska, ze da radę do terenu dojechać. Na pewno oryginał byłby lepszy w terenie - ale użytkowo u nas mniej (kwestia ceny)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości