odlanczenie napędu przedniego

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

stingerandy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: śr paź 06, 2010 9:25 am

odlanczenie napędu przedniego

Post autor: stingerandy » pt lut 04, 2011 2:51 pm

http://www.ladaworld.com/product_info.p ... ucts_id=45

słyszeliscie wczesniej o takim czyms ?? ciekawe

jaka to wogule waluta kr. ???? islandia albo cus ??

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: Krzysiek-74 » pt lut 04, 2011 2:58 pm

I daje to tyle co nic. Całe bebechy się kręcą, bo nie są rozłączone "na piastach". Szkoda kasy. Są lepsze i dostępne, formy zainwestowania w NIVĘ.

ŻNIVA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 5:18 pm

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: ŻNIVA » pt lut 04, 2011 3:42 pm

kręcą się swobodnie od kół,ale nie są napędzane przez silnik i chyba o to chodziło,aby go nie obciążać z punktu widzenia ekonomicznego

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: wojo02 » pt lut 04, 2011 4:45 pm

jaka to wogule waluta kr. ???? islandia albo cus ??

to są duńskie korony po ok 0,5 zeta
to wychodzi lekko ponad tysiaka, ale jaka oszczędność na paliwie :lol:
Save up to 2 L/100 km (when driving 10.000 km/year this gives 2 * 10.000 / 100 = 200 L/year)
ciekawe tylko jakie straty w tylnym moście :)

Awatar użytkownika
łajdaczka
 
 
Posty: 169
Rejestracja: pt gru 31, 2010 8:46 pm
Lokalizacja: puszcza knyszyńska

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: łajdaczka » pt lut 04, 2011 9:52 pm

żadnej tu oszczędności na paliwie kolego nie znajdziesz, bo całe bebechy i tak się kręcą .

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: wojo02 » sob lut 05, 2011 1:48 am

to dobre musi być bo hameryce też to żenią, ale sprzedawca z rosji to może lepiej tu namierzyć dziada :D

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LADA-NIV ... ries#rpdId

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: dandan » sob lut 05, 2011 3:21 pm

żadnej tu oszczędności na paliwie kolego nie znajdziesz, bo całe bebechy i tak się kręcą .

Prawda.

Wzrasta za to zuzycie i tak szybko padajacych tulei gumowych 5 drazkow prowadzacych tylnego mostu.Dosc szybko.
Zmienia sie charakterystyka prowadzenia na nadsterowną.
Zraszta szybko i latwo samemu mozna sprawdzic , jeszcze bez kupowania:
-wykrecasz przedni wal
-wlaczasz blokade miedzyosiowa (o ile sprawna) i jezdzisz na samym tyle.
Zobaczysz,jak jest i podejmujesz decyzje.
W czasie tych prob nie wjezdzac na miekkie,oczywiscie.

ŻNIVA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: ndz sty 16, 2011 5:18 pm

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: ŻNIVA » sob lut 05, 2011 3:50 pm

oszczędność będzie napewno,ale niewielka może litr/100km znajomy jeździł bez przedniego walu i tak zaobserwował. wnętrzności się kręcą swobodnie napędzane od kół które się toczą również swobodnie,niewielkie to obciążenie.

Awatar użytkownika
wojo02
Posty: 1971
Rejestracja: pn lut 23, 2009 4:16 pm
Lokalizacja: KRAK

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: wojo02 » sob lut 05, 2011 4:06 pm

ja tego i tak nie kupie, bo to jakaś głupota jest, ale miałem kiedyś samuraja i tam się dołączało przedni napęd zamkami w przednich kołach. i wtedy dużo więcej palił. ale w zimie nie dało się jeździć na samym tyle bo jak wpadł w poślizg to się kręcił jak bąk. potrójny altonnen na lodzie to była norma. w niwie tego nie ma bo jest stały napęd 4x4 :)2 ,ale ciekawe jak by było tylko z tylnym napędem

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: Svenson » ndz lut 06, 2011 1:16 am

bzdet :)3


Spalanie maleje niezauważalnie , szkoda kasy

Jezdziłem na samym tyle i na samym przodzie jak robiłem krzyzaki :)3

Dziwka dobrze sie prowadzi tylko na stałym 4x4

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: Sawa GR » pn lut 07, 2011 9:54 am

Na samym tyle jedzie lepiej (po czarnym) w błocie przeszkodą może być gazeta :D . Mi i 2 znajomkom na napędzie 4x4 powyżej 100km/h zaczynało stukać, pukać, strzelać w napędach, bez przedniego wału oni jechali 140 ja 115 (diesel i silnik chciał wyskoczyć z ramy) była cisza i spokój.
Mówię tu o rocznikach 89-90, pewnie dało by się to usunąć, ale terenówką 90 w zupełności wystarczy.
Chcesz zaoszczędzić na paliwie, wsadź diesla.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
mteodor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr mar 16, 2011 7:50 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: mteodor » wt wrz 06, 2011 7:44 am

Przejechałem kilkaset kilometrów na samym przodzie (padło łożysko podpory wału i trzeba było odkręcać wał, a właściwie odcinać śruby, bo nakrętki pod kluczem robiły się okrągłe) Na asfalcie (jaki by nie był ukraiński asfalt) jechało się nawet lepiej, w terenie już problem z ruszeniem pod górkę (auto było solidnie obciążone).

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: Marek D. » wt wrz 06, 2011 7:57 am

mteodor pisze:Przejechałem kilkaset kilometrów na samym przodzie (padło łożysko podpory wału i trzeba było odkręcać wał, a właściwie odcinać śruby, bo nakrętki pod kluczem robiły się okrągłe) Na asfalcie (jaki by nie był ukraiński asfalt) jechało się nawet lepiej, w terenie już problem z ruszeniem pod górkę (auto było solidnie obciążone).
tym karawanem z awatora? - szacun :wink: :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
piotrek661020
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 8:53 pm
Lokalizacja: Błonie

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: piotrek661020 » pt gru 16, 2011 1:02 pm

Jestem po przeróbce skrzyni redukcyjnej z 4x4 na 2x4. Mam ładę podniesioną i denerwowało mnie wieczne granie przegubów ze względu na wykrzyż. Modyfikację uważam na ''+''. Ma lżej się toczyć,spalanie faktycznie minimalnie spadło.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: kb-autostyle » pt gru 16, 2011 5:03 pm

mechanizm odłączenia przedniego mostu niva 2121 2131:
Obrazek

lub:
Obrazek

Obrazek

i niezależne zawieszenie przedniego mostu nivy:
Obrazek

jeśli trzeba to pisać na PW.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: dandan » pn gru 19, 2011 9:43 pm

I wychodzi nam fabryczny ruski "Super Select"?

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: kb-autostyle » pn gru 19, 2011 10:03 pm

dandan pisze:I wychodzi nam fabryczny ruski "Super Select"?
czyli co?
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: dandan » wt gru 20, 2011 9:20 pm

Super select,easy select-skrzynie redukcyjne w Mitsubishi.

1.Easy select.(niektórzy uważają ją za upośledzoną w stosunku do ss.)
2.Super select.(ta niby fajniejsza,można jeździć na 2x4,4x4 z blokadą,bez,szosowo lub z przełożeniem terenowym,ma centralny mech.różnicowy.)

To np.z ich działu tego forum: :wink:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=75187 )

Chodzi mi o to,że i w przypadku Nivy jest już jakaś "fabryczna" możliwość wyboru konfiguracji napędów w zależności od własnych upodobań. :)2
A możliwości domowe ogranicza tylko zapas drutu na podwórku. :wink:

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: kb-autostyle » śr gru 21, 2011 9:37 am

dandan pisze:Super select,easy select-skrzynie redukcyjne w Mitsubishi.

1.Easy select.(niektórzy uważają ją za upośledzoną w stosunku do ss.)
2.Super select.(ta niby fajniejsza,można jeździć na 2x4,4x4 z blokadą,bez,szosowo lub z przełożeniem terenowym,ma centralny mech.różnicowy.)

To np.z ich działu tego forum: :wink:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=75187 )

Chodzi mi o to,że i w przypadku Nivy jest już jakaś "fabryczna" możliwość wyboru konfiguracji napędów w zależności od własnych upodobań. :)2
A możliwości domowe ogranicza tylko zapas drutu na podwórku. :wink:
wychodzi na to, że tak właśnie jest.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
mteodor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr mar 16, 2011 7:50 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Re: odlanczenie napędu przedniego

Post autor: mteodor » pt gru 23, 2011 7:23 am

Marek D. pisze:
mteodor pisze:Przejechałem kilkaset kilometrów na samym przodzie (padło łożysko podpory wału i trzeba było odkręcać wał, a właściwie odcinać śruby, bo nakrętki pod kluczem robiły się okrągłe) Na asfalcie (jaki by nie był ukraiński asfalt) jechało się nawet lepiej, w terenie już problem z ruszeniem pod górkę (auto było solidnie obciążone).
tym karawanem z awatora? - szacun :wink: :)21
Karawanem :)17 ...noooo...fakt, z cmentarza wracaliśmy. Zgadnij, co wiozłem :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość