Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
Arni VFR

- Posty: 354
- Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
- Lokalizacja: Orzesze, śl.
Post
autor: Arni VFR » pt lut 18, 2011 6:29 pm
lbl78 pisze:1
czy jak mam przekłądnie kierowniczą z K160 to moge się tu zapisać zamiast tam??

prosze

Czyli jak mam mosty z K260 to znaczy że też moge podpiąc sie pod dowolny klub

I to pomimo , że są zeszmacone z Oplem.....przepraszam, Isuzu ze znaczkiem i silnikiem Opla

Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0
-
lbl78
-

- Posty: 12628
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pt lut 18, 2011 6:43 pm
Arni VFR pisze:lbl78 pisze:1
czy jak mam przekłądnie kierowniczą z K160 to moge się tu zapisać zamiast tam??

prosze

Czyli jak mam mosty z K260 to znaczy że też moge podpiąc sie pod dowolny klub

I to pomimo , że są zeszmacone z Oplem.....przepraszam, Isuzu ze znaczkiem i silnikiem Opla

hmm 260 to z RD28T wychodziła chyba
i u mnie nie w oplu tylko w GRze
a dokładnie nie w GR tylko w JR

w oplu mam części nie wiem jeszcze z czego, choć większość podpisane Isuzu

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
savek
- jestem tu nowy...

- Posty: 63
- Rejestracja: wt maja 27, 2008 9:56 am
Post
autor: savek » pt lut 18, 2011 7:25 pm
Wpiszę się do klubu. Wg. mnie a nie jeździłem dużo, silniczek nawet wolnossący jest całkiem w porządku. Swojego Parchatego kupiłem jako radosną twórczość pewnego francuza na temat mam dwa a złożę jeden, dziwnym trafem złożył całkiem udaną konstrukcję. Bo z tego co czytałem tych mostów (wolne z drobną gruchą) nie montowali w tej wersji tylko w benzynowej a ja mam SD33 + skrzynia 4 + ów mosty. Wyszło z tego coś co podchodzi deczko pod WRC (warcy rycy tzescy) ale o dziwo daje radę i szczerze jak by dołożyć hydraulikę od C-360 to pewno bez problemu poszło by z dwuskibowym pługiem po polu. Oszczędny nie jest, tani jeśli chodzi o wymianę części też raczej nie, na szczęście sprawia wrażenie głupo-odpornego i nic nie musiałem póki co wymieniać. Wydaje mi się również, że trudno go przegrzać. bo pewnej zimy rozleciała mi się chłodnica pośrodku pola na którym leżało 0,5-07m śniegu i musiałem po cześci wracać po własnych śladach o własnych siłach i nie zrobiłem mu krzywdy.
UAZ 469B - rozłożony zakonserwowany czeka lepszych czasów. Patrol 160 3,3D skrzynia 4-ka wolne mosty
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » sob lut 19, 2011 8:44 pm
A nie dalo by sie z tego sd33t ze 130KM wycisnąć?
-
trochim
- jestem tu nowy...

- Posty: 30
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010 11:05 am
- Lokalizacja: Bełchatów
Post
autor: trochim » sob lut 19, 2011 8:52 pm
pewnie się da
(więcej) paliwo (a) + (więcej) doaładowanie (a) = moc (y)
najprostszym sposobem jaki wynalazłem na necie aby ciut mocy dodać to zwiększyć doładowanie turbiny (zaślepić zawór upustowy przy okazji aby to działało) + regulacja dwiema śrubkami na pompie aby podać więcej paliwa bez doładowania oraz z doładowaniem
http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-p ... 33t-37495/
Nissan Patrol K160 SD33T
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » sob lut 19, 2011 11:28 pm
Da się wyciągnąć nawet 160KM i więcej, tylko fabryczne turbo za mocno podgrzewa olej.
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz lut 20, 2011 7:27 am
Niemiaszki wyciagały po 175kM. Ale tak jak mówi N2O na innej turbinie niż fabryczna. Poszperajcie sobie też po forach australijskich. Są tam tunerzy tego kowadła i robią z tego kosmiczne maszyny..
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
Maqlinka
-

- Posty: 2888
- Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: Maqlinka » ndz lut 20, 2011 9:05 am
Fajnie zrobił ten motor jeden jankes ... z suchą miską i kompresorem
SD33 turbo brzmi zwyczajnie .... ale za to SD33 supercharger ... to już coś

Life's Too Short For A Full Time Job
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » ndz lut 20, 2011 10:00 am
Czyli mogla byc to jakas alternatywa dla 4.2...
...lzejsza o jakies 100kg

-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz lut 20, 2011 10:53 am
Masy tych motorów są bardzo podobne. Nie wiem skąd przeświadczenie, że 4,2 jest 100kg cięższy? Z tego co pamiętam to sd33 słupek waży 305kg natomiast td42 bodaj 317?
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » ndz lut 20, 2011 11:01 am
savek pisze:Wpiszę się do klubu. Wg. mnie a nie jeździłem dużo, silniczek nawet wolnossący jest całkiem w porządku. Swojego Parchatego kupiłem jako radosną twórczość pewnego francuza na temat mam dwa a złożę jeden, dziwnym trafem złożył całkiem udaną konstrukcję. Bo z tego co czytałem tych mostów (wolne z drobną gruchą) nie montowali w tej wersji tylko w benzynowej a ja mam SD33 + skrzynia 4 + ów mosty. ...ciach
Były takie wersje fabrycznie tj. sd33, skrzynia 4, most c200 z tyłu, sam mam takiego, a z kilkoma innymi miałem okazję się spotkać.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » ndz lut 20, 2011 11:36 am
Peepuck! pisze:Masy tych motorów są bardzo podobne. Nie wiem skąd przeświadczenie, że 4,2 jest 100kg cięższy? Z tego co pamiętam to sd33 słupek waży 305kg natomiast td42 bodaj 317?
Troche przesadzielem ale tylko troche.
4.2 wazy ponoć 375kg
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 0&start=75
-
lbl78
-

- Posty: 12628
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » ndz lut 20, 2011 11:36 am
Peepuck! pisze:Masy tych motorów są bardzo podobne. Nie wiem skąd przeświadczenie, że 4,2 jest 100kg cięższy? Z tego co pamiętam to sd33 słupek waży 305kg natomiast td42 bodaj 317?
masa zespołu napędowego (silnik, skrzynia reduktor) to różnica 20 kilo

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz lut 20, 2011 11:48 am
Szarbia pisze:Peepuck! pisze:Masy tych motorów są bardzo podobne. Nie wiem skąd przeświadczenie, że 4,2 jest 100kg cięższy? Z tego co pamiętam to sd33 słupek waży 305kg natomiast td42 bodaj 317?
Troche przesadzielem ale tylko troche.
4.2 wazy ponoć 375kg
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 0&start=75
Zgadza się. Ale w tym topiku jest mowa o silniku uzbrojonym. Ja podałem wagi samych słupków. Czyli blok+głowica+pompa wtryskowa
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » ndz lut 20, 2011 12:53 pm
A no to sorry
W takim razie Wyznawcy 4.2 maja korzystniejszy wynik mocy do masy.
-
trochim
- jestem tu nowy...

- Posty: 30
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010 11:05 am
- Lokalizacja: Bełchatów
Post
autor: trochim » ndz lut 20, 2011 11:27 pm
jakia turbina zamiast oryginału?
hym planuję gt2260v oczywiście ze zmienionym sterowaniem na ciśnieniowe itp
Nissan Patrol K160 SD33T
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn lut 21, 2011 12:31 am
Na Australijskim forum jest użytkownik "landy" który zamontował GT2860RS i wyciąga około 160KM przy 1 bar doładowania z wodnym intercoolerem.
-
savek
- jestem tu nowy...

- Posty: 63
- Rejestracja: wt maja 27, 2008 9:56 am
Post
autor: savek » pn lut 21, 2011 7:19 pm
Didymos: W takim razie ktoś kto pisał opisy na wiki nie miał kompletu informacji, i mój błąd bo nie sprawdziłem w innym źródle. Tak swoją drogą czy wersje wolnossącą idzie coś dłubnąć bez dokładania turbiny? Ostatnio po kwartalnym postoju stwierdziłem, że na 33" już nie przyspiesza na 4 pod górkę... ale może zwiększyły się opory toczenia muszę go trochę rozruszać.
UAZ 469B - rozłożony zakonserwowany czeka lepszych czasów. Patrol 160 3,3D skrzynia 4-ka wolne mosty
-
lbl78
-

- Posty: 12628
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pn lut 21, 2011 7:42 pm
da się dłubnąc zakładając LPG
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
trochim
- jestem tu nowy...

- Posty: 30
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010 11:05 am
- Lokalizacja: Bełchatów
Post
autor: trochim » pn lut 21, 2011 8:34 pm
jest gdzie przy tym silniku założyć czujnik temp oleju?
Nissan Patrol K160 SD33T
-
savek
- jestem tu nowy...

- Posty: 63
- Rejestracja: wt maja 27, 2008 9:56 am
Post
autor: savek » wt lut 22, 2011 3:38 pm
lbl78 pisze:da się dłubnąc zakładając LPG
tak tak podtlenek azotu. Swoja drogą zachaczyłem o wątek kompresora i chyba to idzie niewielkim nakładem finansowym zrobić.
UAZ 469B - rozłożony zakonserwowany czeka lepszych czasów. Patrol 160 3,3D skrzynia 4-ka wolne mosty
-
pojara90

- Posty: 2316
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
- Lokalizacja: góry i doliny
Post
autor: pojara90 » wt lut 22, 2011 4:15 pm
Witam ponownie. Mam pytanie odnośnie "tego czegoś" po prawej stronie u góry z dwoma kablami. To jest jakiś czujnik???
I jeszcze jedno pytanie bo odpiąłem dzisiaj wężyk od WasteGate żeby sprawdzić zawór bezpieczeństwa, przy bardzo dużych obrotach odpuszcza, czy nie powinien trochę wcześniej??? Test wykonany podczas jazdy. Nie mam obrotomierza żeby dokładnie przedstawić przy jakich obrotach ale są na max! Ciśnienie do WG na biegu jałowym po przegazowaniu w rejonach 0.5 atm wiem że sprawdza się go podczas jazdy ale nie mam takiego dlługiego przewodu. Czy można na podstawie tego opisu wniskować o stanie turbiny??? Trzeba go mocno deptać żeby się zbierał a może ten typ tak ma??? Sorry za tyle pytań na raz. Wczesniej miałem sd33 i nie miałem takich dylematów.Pozdrawiam

W160
PajeroLong SS
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt lut 22, 2011 7:35 pm
To z kablami to rezystor do układu dogrzewania świec.
Tego silnika jak jest dobrze pompa wyregulowana wcale nie trzeba deptać aby jechał.
Ogólnie to sprawdź czy sprężyny od dźwigni gazu na pompie są oryginalne, bo jeśli nie, to wtedy trzeba naprawdę mocno nadusić pedał.

-
pojara90

- Posty: 2316
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
- Lokalizacja: góry i doliny
Post
autor: pojara90 » wt lut 22, 2011 8:10 pm
Sprężyny są OK!

Na pompie wtryskowej są oryginalne plomby, tak że nikt tam nie dłubał. Ogólnie autko zachowane w wersji seryjnej, nie pomotane! Jak narazie

W160
PajeroLong SS
-
pojara90

- Posty: 2316
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
- Lokalizacja: góry i doliny
Post
autor: pojara90 » pt mar 04, 2011 10:06 am
Wczoraj wykręciłem ten rezystor i moim oczom ukazał się trzpień długi około 10cm, osyfiony grubą warstwą przepalonego oleju, tylko skrobak i papier ścierny dał sobie z tym radę. Po wyczyszczeniu całego dolotu silnik lepiej się zbiera. Dzisiaj rano (-10C) po przekręceniu kluczyka sprawdziłem kostkę to tego rezystora i pojawiło się 0.5V po odpaleniu dalej 0.5V coś jest nie tak i pytanko do znawców gdzie szukać przyczyny??? Skoro to jest element układu świec żarowych to powinien chyba też dostać 24V

?
P.S Wiem że był temat "świece w k160" ale o tym rezystorze jest mało informacji. Pozdrawiam
W160
PajeroLong SS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości