Zmielony tylny most
Moderator: Student
Zmielony tylny most
mój okazał się jednak zmielony, jak dobrać nowy tzn używany, na co zwrócić uwagę??
jest kilka w okolicy ale jak wybrać dobry???
jest kilka w okolicy ale jak wybrać dobry???
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Zmielony tylny most
po co walisz nowy wątek a nie dopisujesz w poprzednim dotyczącym tego samego
most musi mieć to samo przełożenie i nie mieć luzów, nie chrupotać. Dobrze by było zajrzeć do środka i oglądnąć zęby jeśli byłaby możliwość. Weź lepiej mechanika na oględziny.

most musi mieć to samo przełożenie i nie mieć luzów, nie chrupotać. Dobrze by było zajrzeć do środka i oglądnąć zęby jeśli byłaby możliwość. Weź lepiej mechanika na oględziny.
Re: Zmielony tylny most
Rozebrać, inaczej nie ma 100% pewności. Może nie mieć luzów kręcąc flanszą a np. mieć w rozsypce mechanizm różnicowy, albo coś innego. I obojętnie co byś nie kupił, trzeba go potem rozebrać i wyregulować żeby mieć pewność poprawnego działania - na co schodzi pół dnia czasami 

Re: Zmielony tylny most
poproszę admina o połączanie wątków z poprzednim postem,
Ma ktoś może fotkę otwartego mostu?? Chciałbym zobaczyć co tam się w sumie mieli
Na alledrogo sa na sprzedaż tarcza + atak czy to wystarczy cze lepiej cały most szukać???
Ma ktoś może fotkę otwartego mostu?? Chciałbym zobaczyć co tam się w sumie mieli
Na alledrogo sa na sprzedaż tarcza + atak czy to wystarczy cze lepiej cały most szukać???
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Zmielony tylny most
najpierw otwórz swój most i zobacz co się zmieliło -a zmielić się może wszystko
atak, talerz, część obudowy mostu razem z łożyskiem Otworzysz most będziesz widział czego brakuje
niżej masz schematy tego co w środku siedzi
http://www.auto-gryf.com.pl/Podzespo3y/ ... niego.html
http://www.auto-gryf.com.pl/Podzespo3y/ ... _tyln.html

niżej masz schematy tego co w środku siedzi
http://www.auto-gryf.com.pl/Podzespo3y/ ... niego.html
http://www.auto-gryf.com.pl/Podzespo3y/ ... _tyln.html
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
- pixak
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 12:40 pm
- Lokalizacja: Lublin+okolice Świdnika
Re: Zmielony tylny most
składam most i nie mogę znaleźć nigdzie tej podkładki
http://www.sklep.tarmot.ig.pl/activesho ... g_UAZ.html.
Generalnie wcześniej jej nie założyłem tej dedykowanej tylko te cienkie co siedzą za tuleją w łożysku podwójnym. Tarmot nie ma.
Pewnie autogryf albo koszalin, tylko znów czekać przez ten długi weekend będzie trzebać do wtorku może jak przyjdzie. Wkładacie tą podkładkę?
No i jeszcze pytanie o łożyska na mechaniźmie różnicowym, kiedy nadają się do wymiany-moje latają trochę ale wałeczki się kręcą. Poprzednio te ich nie wymieniłem, tylko nowy talerz, wałek i łozyska wałka i zrobiło się bum po 1,5 roku. Ale to przez odkręconą nakrętkę ataku
http://www.sklep.tarmot.ig.pl/activesho ... g_UAZ.html.
Generalnie wcześniej jej nie założyłem tej dedykowanej tylko te cienkie co siedzą za tuleją w łożysku podwójnym. Tarmot nie ma.
Pewnie autogryf albo koszalin, tylko znów czekać przez ten długi weekend będzie trzebać do wtorku może jak przyjdzie. Wkładacie tą podkładkę?
No i jeszcze pytanie o łożyska na mechaniźmie różnicowym, kiedy nadają się do wymiany-moje latają trochę ale wałeczki się kręcą. Poprzednio te ich nie wymieniłem, tylko nowy talerz, wałek i łozyska wałka i zrobiło się bum po 1,5 roku. Ale to przez odkręconą nakrętkę ataku
- losiek
- Posty: 519
- Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
- Kontaktowanie:
Re: Zmielony tylny most
Witam. Czy moglby ktos mi napisac jaki jest gwint(srednica i skok) w strzemionach/jarzmach/cybantach resorow? Pilna sprawa. Nie wiem czy dobrze pamietam ale chyba taki sam jak szpilki kół.
Re: Zmielony tylny most
dokładnie tak - gwint jest identyczny.losiek pisze:Witam. Czy moglby ktos mi napisac jaki jest gwint(srednica i skok) w strzemionach/jarzmach/cybantach resorow? Pilna sprawa. Nie wiem czy dobrze pamietam ale chyba taki sam jak szpilki kół.
Gaz 69M (E) 1972r.
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Zmielony tylny most
potwierdzam tak samo jak w szpilkach kół
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
- losiek
- Posty: 519
- Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
- Kontaktowanie:
Re: Zmielony tylny most
tylko mi trzeba było konkretnie jaki
ale juz jakoś poradziłem 


- pixak
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 12:40 pm
- Lokalizacja: Lublin+okolice Świdnika
Re: Zmielony tylny most
Dorzucę pytanie do tematu:
czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak najlepiej ma się zazębiać talerz z atakiem- jakiś bardziej czytelny schemat dla mnie niż w manualu, tam jest kilka szkiców bez konkretnego opisu, składam to gówno już któryś raz i "idealnie nie jest", bierze jakby bardziej zewnętrzną częścią talerza mimo najmniejszego pierścienia odległościowego miedzy główką mostu a łożyskiem podwójnym, 1,5 roku temu jak w ogóle olałem ten pierścień bo chciałełem mieć dobre zazębienie to mi właśnie 1,5 roku to chodziło.
Jakby ktoś jakiś schemat wrzucił byłbym wdzięczny
czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak najlepiej ma się zazębiać talerz z atakiem- jakiś bardziej czytelny schemat dla mnie niż w manualu, tam jest kilka szkiców bez konkretnego opisu, składam to gówno już któryś raz i "idealnie nie jest", bierze jakby bardziej zewnętrzną częścią talerza mimo najmniejszego pierścienia odległościowego miedzy główką mostu a łożyskiem podwójnym, 1,5 roku temu jak w ogóle olałem ten pierścień bo chciałełem mieć dobre zazębienie to mi właśnie 1,5 roku to chodziło.
Jakby ktoś jakiś schemat wrzucił byłbym wdzięczny
Re: Zmielony tylny most
Ma brać idealnie na środku zębów... jak pamiętam to najpierw regulowałem wysunięcie ataku podkładkami jakimiś, potem cały kosz z kołem tależowym przestawiając podkładki pod 2 łożyskami. Instrukcja, strona 237 obrazek 1 jest prawidłowy - tak mają się zęby stykać, paćkasz je czymś, skręcasz most i sprawdzasz.
A jeśli myślę o tym samym pierścieniu o którym piszesz, to ma być żeby wepchać wałek w głąb mostu... bieżnia zewn. podwójnego łożyska siedzi nieruchomo, skręcając z jednej strony masz główkę wałka atakującego z drugiej nakrętkę, jak to ściśniesz stanie na jakiejś pozycji... teraz żeby główka wałka była odsadzona bardziej w kierunku koła talerzowego, musisz dać jakąś podkładkę między główkę a łożysko to od wewnątrz...
A jeśli myślę o tym samym pierścieniu o którym piszesz, to ma być żeby wepchać wałek w głąb mostu... bieżnia zewn. podwójnego łożyska siedzi nieruchomo, skręcając z jednej strony masz główkę wałka atakującego z drugiej nakrętkę, jak to ściśniesz stanie na jakiejś pozycji... teraz żeby główka wałka była odsadzona bardziej w kierunku koła talerzowego, musisz dać jakąś podkładkę między główkę a łożysko to od wewnątrz...
- pixak
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 12:40 pm
- Lokalizacja: Lublin+okolice Świdnika
Re: Zmielony tylny most
zaczyna mi świtać, dziękuję za wskazówki...

założyłem najmniejszą grubość tego pierścienia, pokolorowanego, który opiera się o bieźnie łozyska podwójnego, ale dałem za mało podkłądek w środku między łożyskami, bo wałek za płytko wchodzi w główkę mostu. Tak mi się wydaje, że jak dam więcej podkładek w środek łożysk, to łożyska jakby rozejdą się na boki w bieżni i będę mógł głębiej wałek wcisnąć a potem dopiero dobrać pierścień, z początku myślałem że odległość wałka reguluje się tym pierścieniem tylko, a te podkładki między łożyskami to po to by ich docisk regulować. Z tego co czytam to grubszy pierścień powoduje głębsze usadowienie wałka w główce = zazebienie bardziej w centrum koła talerzowego? zresztą będę robić to zobaczę, ale takie przemyslenia po pracy z syfem

założyłem najmniejszą grubość tego pierścienia, pokolorowanego, który opiera się o bieźnie łozyska podwójnego, ale dałem za mało podkłądek w środku między łożyskami, bo wałek za płytko wchodzi w główkę mostu. Tak mi się wydaje, że jak dam więcej podkładek w środek łożysk, to łożyska jakby rozejdą się na boki w bieżni i będę mógł głębiej wałek wcisnąć a potem dopiero dobrać pierścień, z początku myślałem że odległość wałka reguluje się tym pierścieniem tylko, a te podkładki między łożyskami to po to by ich docisk regulować. Z tego co czytam to grubszy pierścień powoduje głębsze usadowienie wałka w główce = zazebienie bardziej w centrum koła talerzowego? zresztą będę robić to zobaczę, ale takie przemyslenia po pracy z syfem

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości