korektor siły hamowania y61 2.8

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: zagaj1 » pt lip 29, 2011 6:56 pm

Tylko właśnie od dłuższego czasu zastanawiam się jak owej korekcji korektora dokonać :roll: rozciągną sprężynę podobno trzeba, nie mogę pojąć jak i kiedy on działa mimo że przeczytałem cały wątek ... w sensie ten tłoczek w korektorze kiedy się wciska i kiedy zwalnia, i co powoduję (mam na myśli kiedy tył hamuje mocniej a kiedy słabiej) wciśnięcie i zwolnienie tegoż tłoczka w tymże korektorze :) Z góry dzięki za pomoc :)2
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: ernil » pt lip 29, 2011 7:07 pm

Pomyśl - gdyby tył hamował mocniej w momencie, kiedy auto jest np. dociążone z przodu a odciążone z tyłu, to co by się działo przy założeniu jednakowego ciśnienia w układzie hamulcowym na obu osiach? Jak dojdziesz do tego, to popatrz na ten swój korektor i przeanalizuj działanie - co się zmienia jak buda idzie w górę przy hamowaniu a co się zmienia przy załadowaniu auta z tyłu na full. I analogicznie - co zmienia body-lift i co należy zmienić, by przywrócić "wartości" fabryczne... :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: NUREK MAV » pt lip 29, 2011 8:31 pm

zagaj1 pisze:A fotkę wrzucałem na 32 stronię wątku - Nie wiesz gdzie pytać ... to luknij może coś ci pomoże :wink:
POdobnie u mnie po zmianie,jakos słabiej hamują lub mam takie odczucie :x Chętnie bym to zmieniłale mam mały zong z tym korektorem i sprężyną.

Czy jest jakis sposób na uczszelnienie tego przecieku...?

Jakos nie mogłem zlokalizowac i wrzucam swoją : Obrazek

Dziś po ogledzinach widzę ,że cieknie z opaski gumowej :cry: czyli tak jak pisał Zagaj z tłoczka. Jak można to reanimowac, czy tylko wymiana pomoże..?!
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

lukaszglow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 27, 2010 8:04 am

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: lukaszglow » sob wrz 24, 2011 9:00 pm

Mam obecnie taki sam problem.
Jeśli możesz napisz jak rozwiązałeś problem.
Gdzie można kupić ten korektor poza serwisem.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Fiba » sob wrz 24, 2011 9:10 pm

Tu masz jakiś zardzewiały ale ponoć sprawny. :)21

http://moto.allegro.pl/nissan-patrol-99 ... 33163.html
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: NUREK MAV » ndz wrz 25, 2011 6:11 am

lukaszglow pisze:Mam obecnie taki sam problem.
Jeśli możesz napisz jak rozwiązałeś problem.
Gdzie można kupić ten korektor poza serwisem.
U mnie naprawa skończyła sie na dwóch wymianach korektora - jeden nie dzaiłał za długo leżał i był dość mocno zużyty a drugi po wymianie chodzi jaktrzeba.Oba kupione na AlleD..i trzeba dobrze trafić bo to używka i możesz mieć jak u mnie od początku problem... . Teraz jest dobrze :)21
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: NUREK MAV » ndz wrz 25, 2011 6:16 am

Fiba pisze:Tu masz jakiś zardzewiały ale ponoć sprawny. :)21

http://moto.allegro.pl/nissan-patrol-99 ... 33163.html
taki właśnie do mnie przyszedł :evil: po wyczyszczeniu a laól sie z niego od środka rdzy ,że ho ho,Po zamontowaniu od razu ciekł a o reklamacji już nie chciał słyszeć bo on przecież dobry - był . Tego bym nie kupił. Musisz poszukac u tych co maja części i poproś przed wysłaniem fotkę tej używki.
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Harley » ndz wrz 25, 2011 7:15 am

ostatnie kilka tysięcy km zrobiłem bez korektora. Nie zauważyłem tych objawów z zarzucaniem auta itp. A zrobiło autko między czasie m.in. trasę do Islandii i spowrotem
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Fiba » ndz wrz 25, 2011 8:52 am

Po przeczytaniu całego wątku o korektorze siły hamowania i jego działania i regulacji mogę potwierdzić to co napisał @Harley mimo że prawa fizyki są inne.

Zrobiłem w Y60 prawie 20 tyś km bez korektora i nie narzekam na hamulce ,których nie było jak miałem korektor . Regulowałem korektorem i sprężyną i nic . Być może na specjalistycznych urządzeniach da się to poprawnie wyregulować .
A póki co hamulce mam lepsze i skuteczniejsze bez korektora . Może źle w/g praw fizyki ale dobrze w użytkowaniu .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: KarolZG » śr wrz 28, 2011 12:56 pm

Też dwa lata wstecz wywaliłem korektor na rzecz trójnika i stwierdziłem że nareszcie mam hamulce jak trzeba - przy tej szerokości opon (12,5 cala na 8 calowe feldze) korektor średnio mi się sprawdzał . Zimą zaś na lodzie lub ubitym śniegu dupą rzucało na zakrętach i z korektorem i bez - tu już wchodzi w życie kwestia rozsądnej jazdy na MT po śliskim .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: pavvel » śr wrz 28, 2011 2:49 pm

Fiba pisze:(...) Być może na specjalistycznych urządzeniach da się to poprawnie wyregulować .

po 3 godzinach regulacji na rolkach mam trojnik a nie korektor
dziala lepiej
:)13
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Fiba » śr wrz 28, 2011 3:19 pm

A jednak.

Rolki to nie" specjalistyczne urządzenia " :)21 :)21 :)21

Ja zaryzykowałem bez 3 godzinnej próby.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Marcin-Kraków » śr wrz 28, 2011 8:27 pm

A ja uwazam ze korektor ma byc. I ma byc sprawny. Wywalanie to pojscie na latwizne w dodatku nie do konca bezpieczna droga.

Mialem do czenienia z autami bez korektora albo z uszkodzonym i faktycznie hamulce napewno nie sa lepsze niz w sprawnym ukladzie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Fiba » śr wrz 28, 2011 9:03 pm

Na pewno masz rację że korektor jest potrzebny ale jeżeli trudno go wyregulować po lifcie
pavvel pisze:

po 3 godzinach regulacji na rolkach mam trojnik a nie korektor
dziala lepiej
:)13[/quote]

i ma być tylko na sztukę mimo że sprawny to opcja bez korektora jest lepszym rozwiązaniem . Oczywiście kierownik musi mieć tego świadomości.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Marcin-Kraków » śr wrz 28, 2011 9:21 pm

Fiba pisze:i ma być tylko na sztukę mimo że sprawny to opcja bez korektora jest lepszym rozwiązaniem . Oczywiście kierownik musi mieć tego świadomości.
Jesli sprawny to opcja bez, nie jest lepsza. Bo jak jest sprawny to nie jest na sztuke, tylko do tego by odpowiednio regulowac cisnienie na sekcjach przod/tyl
Gdyby lepiej bylo bez nie wsadzali by tego do wiekszosci aut, nie uwazasz ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Fiba » śr wrz 28, 2011 9:42 pm

Cały czas twierdzę że masz rację . :)2 .
Ale skoro nie spełnia swojego zadania zgodnie z przeznaczeniem z różnych powodów (najczęściej lift i nieumiejętna regulacja lub mechaniczne uszkodzenie ) to można jeździć bez i auto ma hamulce a nie zwalniacze w przypadku źle wyregulowanego lub uszkodzonego (zapieczonego )korektora .

I najważniejsze co pisałem wcześniej trzeba mieć tego świadomość.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: N2O » śr wrz 28, 2011 10:09 pm

Jazda nieobciążonym samochodem bez korektora po śliskiej nawierzchni może być bardzo niebezpieczna, pół biedy jeśli mamy naładowane z 500kg do środka.
Na oponach typu MT korektor często się przydaje.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

lukaszglow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 27, 2010 8:04 am

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: lukaszglow » czw wrz 29, 2011 10:05 pm

Tak,
to wszystko przemawia do mnie, ale...
Przed chwilą zaspawałem korektor i .... :)11
dalej cieknie.
Jutro wstawiam trójnik i pojadę na ostre hamowanie :o , jak nie będzie o 180 to zamykam temat do pierwszego śniegu.
Pozdrawiam wszystkich hamujących serdecznie. :D

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Fiba » czw wrz 29, 2011 10:10 pm

No to czekamy na Twoją opinie .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

lukaszglow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 27, 2010 8:04 am

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: lukaszglow » wt paź 04, 2011 8:48 pm

Witam ponownie, niestety do próby trójnika jeszcze nie doszło:
Po pierwsze kończę konserwację zawieszenia.
Po drugie (ważniejsze) firma G...4x4 potwierdziła, że ma dla mnie korektor siły hamowania do patrola Y61.
Szybka dostawa, ale korektor przysłali do Y60. :)11
Szanowni zorientowani jest pytanie, czy przejdzie ta podmiana (korektor z Y60 do Y61)?
Już założyłem (na siłę) z drobnymi gięciami przewodów, nie cieknie, ale zależy mi żeby działało.
Proszę o opinie. (Inaczej im to w cholerę odeślę).

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: iras01 » wt paź 04, 2011 9:01 pm

a ile skroili :)21 ??
Gr 850Nm mi sie marzy :)

lukaszglow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr paź 27, 2010 8:04 am

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: lukaszglow » wt paź 04, 2011 9:16 pm

Jedyne 200zł + 30zł przesyłka. Nowy 1300..zł, ale jeśli ma być tylko zwalniaczem (jak wyżej zorientowani napisali) to nich sobie go w :oops: wsadzą.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: boban22 » ndz lut 17, 2013 7:42 pm

Odgrzeje kotleta bo jak większość stanąłem przed dylematem tuningu hamulców :) , Czy ktos może wrzucić fotkę po zmianie tzn. wywaleniu korektora i wstawieniu trójnika, jak wygląda taki trójnik i gdzie go można zanabyć.
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Fiba » ndz lut 17, 2013 7:51 pm

Najprostszy trójnik z otworami 10x1

http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... tegory=620

Do wyboru :)21

Lub każdy sklep motoryzacyjny :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: boban22 » ndz lut 17, 2013 7:56 pm

Cholera myslałem że to bardziej skomplikowane będzie :). Nic wywalam korektor i wstawiam trójnik, zobaczymy... Dzięki Fiba za szybką odpowiedź...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości