Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Wojtek-P » sob sty 28, 2012 3:00 pm

Hej,

Co nieco znalazłem ale nie do końca.
Samurai stoi rozbebeszony i czeka na przełożenia wszelkiej maści..
Oponki mam simexopodobne 235.75.15 co daje w rzeczywistości 30 cali. Przy tym chcę zostać i nie pchac się w większe opony.
W najbliższym czasie chcę wrzucić 4.16 do reduktora.

Problem pojawia się z przełożeniami w mostach - muszę wymienić bo conieco się tam zmieniło. Dlatego rozważam czy nie wrzucić tam 5.125 z vitary lub calmini 5.83, niejako za jednym zamachem :)21

Plus takiego rozwiązania to odciążenie całego układu napędowego. Ale pytanie czy przy tej wielkości oponie auto nie będzie za wolne na takim zestawie?
Do tego mam wątpliwości czy sam reduktor 4.16 będzie w stanie pożądnie zakręcić tymi oponkami. W koło są góry więc na to też trzeba wziąć poprawkę. Na silnik może jeszcze kiedyś przyjdzie czas, póki co całkiem sprawny 1.3 na wtrysku.

W akcji widziałem 6.5 na reduktorze i generalnie to było za wolne a oponki większe niż te co ja mam.
Doradźcie coś :wink:

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: ŁeLeK » sob sty 28, 2012 3:30 pm

4.16 w zupełności wystarczy w 30' :)21
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Bartex » sob sty 28, 2012 3:33 pm

Wojtek-P pisze:W akcji widziałem 6.5 na reduktorze i generalnie to było za wolne a oponki większe niż te co ja mam.
Doradźcie coś :wink:
Hej
Fedima 31/10,5 silnik seria 1,3i przełożenia w mostach 5.125 i jest tak że na czarnym rewelacji nie ma ale da się jechać 70km/h. Prędkość z GPS bo licznik bzdury pokazuje. Na seryjnym reduktorze w błotku nie brakuje.
Bartek

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Wojtek-P » sob sty 28, 2012 3:39 pm

A opony dobrze się czyszczą? W sensie czy jesteś w stanie mocno nimi zakręcić?
Jakoś nie chce mi się wierzyć, ze to wystarczy.. :)

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: slavok » sob sty 28, 2012 4:29 pm

4.16+5.38 to będzie wooooooolno bardzo... terenowe przełożenia sobie zredukujesz taką mieszanką około 120%... drogowe około 55% więc jak wrzucisz i to i to to samuraiem na drogowych przełożeniach będziesz jechał maksymalnie 60-70km/h na takich oponach i to przy 6-7 tyś obr/min :)21
albo idziesz w stronę przełożeń w mostach i wtedy odciążasz sobie wszytko od dyfrów w górę, albo w stronę reduktora zwalniając tylko przełożenia terenowe (drogowe na 4.16 to jakieś 12% wolniej)

taki mix dyfry + 4.16 to nie przy takich gumach przy 33 calach i seryjnym piecu można się tak bawić ale nie przy 29calach... no chyba, że samochód w teren wozisz na lawecie a ten teren to jazda trialowa.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Wojtek-P » sob sty 28, 2012 4:57 pm

Hmmm no to rozkmina.
Generalnie lepiej odciążyć cały układ - po asfalcie to tyle nim jeżdżę (od roku w ogóle) co na dojazd do komina. Dalej laweta.

Nie ukrywam, że przy założeniu tych 30 cali jako opony docelowe na kilka lat, szukam rozwiązania optymalnego = ma być wolno, ale nie na tyle, żebym w terenie jeździł na biegach 3-5.

Dlaczego większość idzie w przełożenia w reduktorze?
Dodatkowo jak zredukuję tylko w moście to redukcja będzie porównywalna do 4.16 w reduktorze?
Z rocky road wychodzi: przełożenia most 5,38 (yukon) ogólne 44%, reduktor 4,16 daje 83%. To nie będzie to samo a w zasadzie 2 razy wolniej da reduktor.
Ostatnio zmieniony sob sty 28, 2012 5:17 pm przez Wojtek-P, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: slavok » sob sty 28, 2012 5:04 pm

bo są bardziej popularne i ogólnodostępne tak się utarło, że jak wolno to 4.16... sam nie wiem :roll:
przy 4.16 w terenie jeździ się raczej tylko na biegach 3-5 :)21 1-2 to raczej tylko jakieś mocne podjazdy strome zjazdy czy coś bardzo technicznego, ew. taki syf, że już samochód nie jest w stanie zakręcić kołami.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Bartex » sob sty 28, 2012 5:14 pm

Wojtek-P pisze:A opony dobrze się czyszczą? W sensie czy jesteś w stanie mocno nimi zakręcić?
Jakoś nie chce mi się wierzyć, ze to wystarczy.. :)
Opona się czyści bez problemu. Jednak na asfalcie pod górę trzeba czasem redukować na 4ke.
Jeździłem kupę czasu z kumplem który miał fedime 30" i 4.16 i polecam bo robił elegancko mimo że silnik był już padlina.
Bartek

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Wojtek-P » sob sty 28, 2012 5:18 pm

Wkleje, gdyby ktoś nie zauważył :)21

Dodatkowo jak zredukuję tylko w moście to redukcja będzie porównywalna do 4.16 w reduktorze?
Z rocky road wychodzi: przełożenia most 5,38 (yukon) ogólne 44%, reduktor 4,16 daje 83%. To nie będzie to samo a w zasadzie 2 razy wolniej da reduktor.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: slavok » sob sty 28, 2012 5:23 pm

tak jak piszesz tu 44% tam 80% redukcji tylko że redukując dyframi redukujesz wszystko czyli 2h,4h,4l, redukując reduktorem 4.16 redukujesz 2h,4h o ~12% natomiast 4L o 80%
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

kamilooo
 
 
Posty: 131
Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:32 pm

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: kamilooo » sob sty 28, 2012 5:51 pm

przy takich oponach to w zupełności wystarczą CI przełozenia w mostach 5.12 od vitary:) z reduktorem bedzie już duuzo wolniej w terenie jazda na biegach 3-5 w syfie po klamki 2-3:):) opona sie czysci bardzo dobrze przy 4.16 wim bo mom:D jezeli chcesz 4.16+5.12 to moim zdaniem nie na tych kołach:) ja mam takie zestawienie przy 33 calach:)
SJ413 33" 4.16 spiek 5.125
Jeep Grand Cherokee 31"4,0sprzedam
http://www.pgr4x4.pl

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Wojtek-P » sob sty 28, 2012 5:59 pm

Z viertarki nic nie mam narazie, jeszcze jeden telefon w poniedziałek, jak przełożenia się nie znajdą to zapodam zwykłe bebechy w moście, żeby auto odpalić.
A tak to zapodam 4.16 o ile znajdę.

Dzięki za info :)2

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: chomik. » sob sty 28, 2012 7:48 pm

Ja mam u siebie 5,125 w mostach i reduktor od litrówki,a na felgach 30 cali sahary. Uważam, że taka mieszanka jest optymalna i na pewno nie założyłbym jeszcze wolniejszego reduktora bo to nie ma sensu skoro i tak nawet mega strome podjazdy atakuję na 2 biegu a mam 1,3 na gaźniku webera
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

moto_X
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt sie 27, 2010 7:38 am

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: moto_X » sob sty 28, 2012 8:50 pm

kamilooo pisze:przy takich oponach to w zupełności wystarczą CI przełozenia w mostach 5.12 od vitary:) z reduktorem bedzie już duuzo wolniej w terenie jazda na biegach 3-5 w syfie po klamki 2-3:):) opona sie czysci bardzo dobrze przy 4.16 wim bo mom:D jezeli chcesz 4.16+5.12 to moim zdaniem nie na tych kołach:) ja mam takie zestawienie przy 33 calach:)
No to zalozyles juz te 33 cale?

kamilooo
 
 
Posty: 131
Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:32 pm

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: kamilooo » sob sty 28, 2012 8:59 pm

auto jeszcze nie jezdziło wiec nie moge jescze chwalic tego zestawu:D:D:D
SJ413 33" 4.16 spiek 5.125
Jeep Grand Cherokee 31"4,0sprzedam
http://www.pgr4x4.pl

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Wojtek-P » sob sty 28, 2012 9:01 pm

No no :)21
Najpierw weryfikacja. Po co Ci 33 cale?
3.5 cm prześwitu a ile kombinacji...

kamilooo
 
 
Posty: 131
Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:32 pm

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: kamilooo » sob sty 28, 2012 9:07 pm

ile kombinacji jakich jesli mozesz powiedziec? po co mi 33 cale bo chce coś niewiele wiekszego niż Malatesta kaiman 31 a zarazem lekkiego a taki własnie jest silverston 33:)
SJ413 33" 4.16 spiek 5.125
Jeep Grand Cherokee 31"4,0sprzedam
http://www.pgr4x4.pl

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Wojtek-P » sob sty 28, 2012 10:08 pm

Ile? 4.16 + 5.1 mosty + wiele ukręconych półosiek i przegubów

moto_X
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt sie 27, 2010 7:38 am

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: moto_X » sob sty 28, 2012 10:15 pm

kamilooo pisze:ile kombinacji jakich jesli mozesz powiedziec? po co mi 33 cale bo chce coś niewiele wiekszego niż Malatesta kaiman 31 a zarazem lekkiego a taki własnie jest silverston 33:)
Silverstone 33" rulez!!! :D

Ja u siebie zalozylem na sucho, na obecnym zawieszeniu; tyl jeszcze jeszcze, ale przod 3mm od progu na wyprostowanych kolach - czyli nie skrece...
Ale guma jest juz niezla.
Wojtek-P pisze:No no :)21
Najpierw weryfikacja. Po co Ci 33 cale?
3.5 cm prześwitu a ile kombinacji...
Zeby nie walic gruchą (bez skojarzen prosze) o co badz to bardziej wystajaca czesc gruntu. Chciazby

moto_X
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt sie 27, 2010 7:38 am

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: moto_X » sob sty 28, 2012 10:18 pm

Wojtek-P pisze:Ile? 4.16 + 5.1 mosty + wiele ukręconych półosiek i przegubów
Polosie HD przednie, a tylne nawet serie daja sobie rade z takimi kolkami. Oczywiscie nie twierdze, ze sa idiotoodporne...

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: slavok » sob sty 28, 2012 10:20 pm

33 cale ok jak się po rajdach w klasie no-limit czy tam extreme jeździ bo tam zmoty/parchy na 35 calach i ciężko na 30/31'' samuraiem powojować... czyli 33cale+mechanik i można coś walczyć, natomiast z elektrykiem w klasach adventure 30-31 calowy simex w zupełności daje radę bo takich potworów w tych klasach nie ma - takie moje zdanie i wielu innych z którymi konsultowałem sens 33 cali w samuraiu :)21

tylne półosie dają radę pod względem, że nie ma się blokady bo jak jest blokada to lecą dosyć często.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Wojtek-P » sob sty 28, 2012 10:40 pm

Właśnie miałem pisać o wpadaniu w dziury po zmotach 35 cali i wzwyż.. :)
Dałem sobie jakieś założenia, żeby nie dać się porwać kosztom itd itp.

Myślałem żeby ruraka na bazie suzuki robić zamiast "półśrodków", ale odpuściłem bo inne priorytety są, a chcę w ogóle jeździć.
Pewnie za kilka lat i tak wróci temat :)21

Półośki hd wytrzymują 33 cale?

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: slavok » sob sty 28, 2012 10:43 pm

wszytko da się ukręcić nawet hardmadafaka hd
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

moto_X
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: pt sie 27, 2010 7:38 am

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: moto_X » sob sty 28, 2012 10:51 pm

slavok pisze:wszytko da się ukręcić nawet hardmadafaka hd
Dokladnie, nawet Hd mozesz ukrecic. Wystarczy chciec. Ja mam z przodu HD jakies tam USA made, ajzol taki, ze hej, a tyl zostawiam na razie OEM. Jest blokada LR. Zobaczymy. Zostaja do ukrecenia. Na razie niewiele moge powiedziec, bo auto sie buduje/przebudowuje. Jakie beda efekty? Zobaczymy. Glowne zalozenie jest takie, ze nie ma presji, efektem ma byc zabawka o najlepszych mozliwych do uzyskania wlasciwosciach. I tyle.

Awatar użytkownika
Wojtek-P
 
 
Posty: 1177
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Samurai: 4.16 reduktor, 5.1 mosty, opony 30 cali

Post autor: Wojtek-P » sob sty 28, 2012 10:53 pm

Masz to na bazie rurek czy nnormalne nadwozie plus ewentualnie klatka?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości