Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dni :/

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: Toper » czw sty 26, 2012 8:41 pm

jesio pisze:Panowie.. w którym miejscu jest pompa paliwa w patrolu GR61?

Rozkręciłem pokrywke na baku i się okazało, że tam tylko czujnik jest.. w takim razie gdzie może być pompa paliwa? gdzies przy silniku?
Gdzie jej szukać?
Jak nawet nie wiesz gdzie jest pompa to nie waż sie jej dotykać bo pompa to delikatne ustrojstwo i jak pogrzebierz to się ktoś na Alledrogo ucieszy że ma kupca na swoją i i koszt regeneracji bedzie większy .pewnie masz syf w zbiorniku i zatkało sitko . Oby ...
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » czw sty 26, 2012 10:36 pm

Toper pisze:
jesio pisze:Panowie.. w którym miejscu jest pompa paliwa w patrolu GR61?

Rozkręciłem pokrywke na baku i się okazało, że tam tylko czujnik jest.. w takim razie gdzie może być pompa paliwa? gdzies przy silniku?
Gdzie jej szukać?
Jak nawet nie wiesz gdzie jest pompa to nie waż sie jej dotykać bo pompa to delikatne ustrojstwo i jak pogrzebierz to się ktoś na Alledrogo ucieszy że ma kupca na swoją i i koszt regeneracji bedzie większy .pewnie masz syf w zbiorniku i zatkało sitko . Oby ...

Rozbierałem dzisiaj z ojcem wskaźnik paliwa na baku.. w środku w baku jest czyściutko.. zero zanieczyszczeń..
Na rurce doprowadzającej paliwo do silnika, (zaraz przy czujniku poziomu paliwa) była dziurka.. na zgięciu i ciągneło powietrze.. dziurka zaspawana.. założylismy nowe węzyki i narazie pali..

Orientuje sie ktoś ile może kosztowac nowy czujnik poziomu paliwa? jest troszke zardzewiały i wymieniłbym na nowy..
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: N2O » czw sty 26, 2012 10:46 pm

wejdź na nissan4u.com , znajdź sobie to co cię interesuje, skopiuj numer katalogowy i wpisz go tutaj: http://www.online-teile.com/nissan/shop ... e526a8abf7
i wyskoczy ci cena w euro, z tym że w polskim ASO może być inna(często niższa).
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » czw sty 26, 2012 10:56 pm

N2O pisze:wejdź na nissan4u.com , znajdź sobie to co cię interesuje, skopiuj numer katalogowy i wpisz go tutaj: http://www.online-teile.com/nissan/shop ... e526a8abf7
i wyskoczy ci cena w euro, z tym że w polskim ASO może być inna(często niższa).
:)21

zapytam jutro w sklepie, utknełem w gąszczu opcji patrola :)
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » pn mar 12, 2012 3:47 am

Witam.

Wysłałem sterownik pompy do sprawdzeni.. powiedziano mi, że jest dobry, tylko przegrzewał się czy coś :/ za "naprawę" policzyli 50 zł.

Podczas montażu uszkodził się czujnik położenia wału pompy.. ten na pasku wymieniłem go za 350 zł !!

Skręciłem ten sterownik i auto jak przedtem zimne odpalało, teraz wogole nie odpala.. zastanawiam sie, czy jak odkręciłem ten sterownik to czy nie naleciało tam troche piachu..


Panowie.. jak to jest z regeneracją pompy? Czy można naprawić to co jest zepsute, czy trzeba wykonywac pełną regeneracje?
Szukałem w internecie infomracje na ten temat. Firmy wykonują pełną regeneracje za 1500 zł.. czy można zrobić coś taniej? Częściowo?
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: 9mm » pn mar 12, 2012 6:33 pm

9mm pisze:niestety kumaty mechanik zaprasza ...
:)21

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: Maqlinka » pn mar 12, 2012 7:00 pm

Kolega koniecznie chce zregenerować pompę to niech zregeneruje ..... skoro inaczej spać nie może.

:)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: Patryk 160 » pn mar 12, 2012 7:04 pm

Maqlinka pisze:Kolega koniecznie chce zregenerować pompę to niech zregeneruje ..... skoro inaczej spać nie może.

:)21

gadasz od rzeczy

i

bez sensu



niech nie jeździ tak często skoro nie odpala po zgaszeniu przez 2 dni

1x na tydzień riundka i styknie
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » pn mar 12, 2012 7:15 pm

Podłączyłem pod komputer, pokazuje błąd dawki.. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i jest to sprawa pompy...

Byłem, wczoraj u gościa i chciał mnie naciągnąć, ewidentnie kłamał mnie..Mówił, że trzeba zregenerowac pompe moją co kosztuje około 3500 zł...
Najpierw mówi, że rozbiorą moją pompę i wymienia podzespoły w środku wszystkie.. póxniej mówi, że w sterowniku nie ma się co zepsuć bo tam nic nie ma.. tylko końcówka mocy..

a później mówi, że wszystko powywala z tej pompy, sterownik też.. skoro wymieniłem tasme z czujnikiem za 350 zł (sterownik był sprawdzany).. i w sterowniku nie ma sie co zepsuć, to po co ten sterownik wymieniac i płącic za niego 1000 zł ?? Ewidentnie kręci...

Jutro zawioże do porządnego zakladu, który "zrobi wszystko".. tylko, że lubią przyciac i powiedziec, że zregenerował częśc za 1500 zł a tak naprawde zalutowali kabelek.. Więc moje pytanie jest.. jak wygląda regeneracja pompy.. czy musze kupować zestaw naprawczy.. (widziałem za 1000zł na necie).. czy można naprawić, tylko to co się zepsuło w pompie.. ? Nie chce być zielony bo pójde i bałwana ze mnei zrobią..
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: mazurkas007 » pn mar 12, 2012 8:21 pm

:)24
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
bonzo74
Posty: 706
Rejestracja: wt mar 20, 2007 4:01 pm
Lokalizacja: Blisko Poligonu :) PATROL y61
Kontaktowanie:

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: bonzo74 » pn mar 12, 2012 8:53 pm

jesio pisze:Nie chce być zielony bo pójde i bałwana ze mnei zrobią..
daj se spokój i zmień na mechaniczną

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » pn mar 12, 2012 9:04 pm

bonzo74 pisze:
jesio pisze:Nie chce być zielony bo pójde i bałwana ze mnei zrobią..
daj se spokój i zmień na mechaniczną
A jakie koszta są takiej mechanicznej pompy? Gdzie można coś więcej na ten temat się dowiedzieć?
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » pn mar 12, 2012 9:07 pm

Znalazłem takie coś w internecie:
Witaj, nie śpiesz się z remontem i wymianą pompy. Kolega miał w patrolu Y61 taki przypadek, że też nie palił na ciepłym silniku. Było coraz gorzej, doszło do tego, że musiał polewać pompę zimną wodą z butelki, bo inaczej nie było szans na odpalenie na gorącym silniku. Też chciał robić remont albo wymianę na pompę od Y60. Miał ofertę na wymianę na mechaniczną za jakieś 2 kPLN.
W końcu pojechał na remont do DOBREGO zakładu i UWAGA: gość zamiast go zdoić na dobrą kasę przyjrzał się pompie wtryskowej i coś tam dokręcił (głowiczka? jeżdżę tojką, nie znam patroli). Pompa była delikatnie rozszczelniona. Problem jak ręką odjął. Samochód pięknie odpala i ładnie się zbiera.
A 'naprawa' kosztowała jakieś grosze :)
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: Maqlinka » pn mar 12, 2012 9:25 pm

Ty masz inny silnik. Zarowno wymiana pompy na mechaniczną jak i powyższy cytat dotyczą silników RD28T. Ty u siebie masz ZD30 ... to zupelnie inna pompa.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » pn mar 12, 2012 9:34 pm

Maqlinka pisze:Ty masz inny silnik. Zarowno wymiana pompy na mechaniczną jak i powyższy cytat dotyczą silników RD28T. Ty u siebie masz ZD30 ... to zupelnie inna pompa.

Czyli jakie mam możliwości? :-?
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: Maqlinka » pn mar 12, 2012 9:50 pm

Jechać do mechanika, który potrafi zdiagnozować problem i uczciwie to wyceni. Nikt korespondencyjnie tego nie zrobi ... cudów niema. Rozumiem, że masz obawy przed naciągaczami .... ale niestety nie posiądziesz w tak krótkim czasie wiedzy, która pozwoli Ci weryfikować informacje od mechanika. Radziłbym znaleźć warsztat w swojej okolicy, który ma dobre opinie ... pewnie zapłacisz więcej odrobinę ... ale na dłuższą metę wyjdzie to znacznie taniej niż u szemranych znachorów.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: Marcin-Kraków » pn mar 12, 2012 11:24 pm

jesio pisze: Panowie.. jak to jest z regeneracją pompy? Czy można naprawić to co jest zepsute, czy trzeba wykonywac pełną regeneracje?
Szukałem w internecie infomracje na ten temat. Firmy wykonują pełną regeneracje za 1500 zł.. czy można zrobić coś taniej? Częściowo?
Gratuluje takiej regeneracji za 1500.
Pelna regeneracja tej pompy to koszt w okolicach 3500 zl. Sam nastawnik kosztuje ok 1300 zl , korpus ok 700, wiec zastanawiam sie jak pelna regeneracja moze kosztowac 1500.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: kuba500 » pn mar 12, 2012 11:43 pm

diesel serwis Mleczna na trasie Wrocław Łagiewniki , nie naciągają regenerują pompy, pompowtryski i wtryski CR ,
kiedyś jak mi bus na CR zaczął strasznie kopcić dałem do do regeneracji wtryski i na cztery zrobili tylko jeden bo stwierdzili że tylko ten jeden był uszkodzony a pozostałe policzyli tylko za sprawdzenie, zrobiłem tym autem jeszcze sporo km i wszystko było git :)2
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » pn mar 12, 2012 11:51 pm

kuba500 pisze:diesel serwis Mleczna na trasie Wrocław Łagiewniki , nie naciągają regenerują pompy, pompowtryski i wtryski CR ,
kiedyś jak mi bus na CR zaczął strasznie kopcić dałem do do regeneracji wtryski i na cztery zrobili tylko jeden bo stwierdzili że tylko ten jeden był uszkodzony a pozostałe policzyli tylko za sprawdzenie, zrobiłem tym autem jeszcze sporo km i wszystko było git :)2

a jakies dokładniejsze namiary mógłbyś podac? Mleczna to ulica wrocławia?
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: kuba500 » pn mar 12, 2012 11:57 pm

No miejscowość Mleczna :)21
http://m.google.pl/u/m/dm5yAD
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » wt mar 13, 2012 12:27 am

kuba500 pisze:No miejscowość Mleczna :)21
http://m.google.pl/u/m/dm5yAD
dzieki, jutro zadzwonie tam
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: tkocy20 » wt mar 13, 2012 9:12 am

wyklucz na 100% zapowietrzanie się układu. W tym celu na dolocie do pompy montujesz kawałek przewodu przeźroczystego. Jeśli idą bąbelki szukasz skąd. Jeśli nie, szukasz pompiarza. Słabym punktem są czujniki poziomu paliwa. Pod biteksem i warstwą brudu często pojawiają się tam małe dziurki, niewidoczne ale wystarczające do zapowietrzenia. Doraźnie można je zalutować.
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » wt mar 13, 2012 11:04 am

tkocy20 pisze:wyklucz na 100% zapowietrzanie się układu. W tym celu na dolocie do pompy montujesz kawałek przewodu przeźroczystego. Jeśli idą bąbelki szukasz skąd. Jeśli nie, szukasz pompiarza. Słabym punktem są czujniki poziomu paliwa. Pod biteksem i warstwą brudu często pojawiają się tam małe dziurki, niewidoczne ale wystarczające do zapowietrzenia. Doraźnie można je zalutować.

Tak, miałem wyciek na tym czujniku poziomu paliwa..zalutowałem je, ale jescze ropa kapała.. czy to też może być powodem tego, że nie odpalało auto na ciepłym silniku?
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
jesio
 
 
Posty: 202
Rejestracja: wt kwie 26, 2011 11:38 pm
Lokalizacja: kotlina Kłodzka

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: jesio » wt mar 13, 2012 11:38 am

kuba500 pisze:No miejscowość Mleczna :)21
http://m.google.pl/u/m/dm5yAD
Dzwoniłem, mówią żeby podjechać zobaczyć na komputer.. Pan mówił, że pompy nie naprawia się częściowo, ale całą regeneruje, koszt 2500 zł.
Jak mam płacić te 2500 zł to może pomyslec nad założeniem pompy mechanicznej? Gdzie można dowiedzieć się coś na ten temat?

Co Wy na to?

Zamówiłem już czujnik poziomu paliwa, tam gdzie przerdzewiało, upewnie się, czy nie ma nieszczelności..
Nissan Patrol Y61 2000r 3.0Di Long Automat
Lift 3"
Cooper STT Disvoverer 35"

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: Zimny silnik odpala po zgaszeniu nie odpala przez dwa dn

Post autor: tkocy20 » wt mar 13, 2012 11:57 am

jesio pisze:
tkocy20 pisze:wyklucz na 100% zapowietrzanie się układu. W tym celu na dolocie do pompy montujesz kawałek przewodu przeźroczystego. Jeśli idą bąbelki szukasz skąd. Jeśli nie, szukasz pompiarza. Słabym punktem są czujniki poziomu paliwa. Pod biteksem i warstwą brudu często pojawiają się tam małe dziurki, niewidoczne ale wystarczające do zapowietrzenia. Doraźnie można je zalutować.

Tak, miałem wyciek na tym czujniku poziomu paliwa..zalutowałem je, ale jescze ropa kapała.. czy to też może być powodem tego, że nie odpalało auto na ciepłym silniku?
zapowietrzanie się układu daje różne dziwne skutki. ponieważ potwierdzenie lub wykluczenie jest proste od tego warto zawsze zacząć. Najlepiej jest zamontować przeźroczysty wężyk pomiędzy filtrem a pompą. Jeśli są bąbelki to montujesz za filtrem. Jeśli nadal są to znaczy, że filtr i połączenia na tym odcinku są OK. Wtedy zostaje zastąpienie całego dolotu przewodem gumowym i obserwacja. jeśli bąbelki zniknęły znaczy przewód jeśli nadal są to czujnik. W ten sposób w ciągu pół godziny potwierdzisz lub odrzucisz wersję zapowietrzania.
i oby to było tylko to!
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość