Dyferencjał tył samurai santana

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: slavok » śr mar 14, 2012 11:55 am

idąc taką drogą to łożyska kulowe 270zł, wałek z łożyskami igiełkowymi 250zł, uszczelniacze w aso 150zł co daje nam 670zł za 670zł można kupić dwa reduktory od samuraia w dobrym stanie :)21
sporo ten wałek cię kosztował ja w przyszłym tyg będę dorabiał - 100zł...
uszczelniacze powkładaj 2wargowe dają radę.

Te podkładki co na zdjęciu pokazałeś to już ktoś jak widać dorabiał bo to nie są org. podkładki...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
gabrtosz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 11:35 am
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: gabrtosz » czw mar 15, 2012 7:39 am

zdecydowałem się na wymianę wszystkich łożysk w reduktorze, skoro koła ok, wałek i łożyska na nim nowe, więc warto wymienić i pozostałe elementy toczne

co do uszczelki, nie miałem żadnej uszczelki między karterami reduktora, była tylko jakaś masa uszczelniająca, po obejrzeniu mostów i skrzyni stwierdzam że i tam jest wszędzie zastosowana masa...

cena wałka i łożysk - duża i nie...u mnie za dorobienie i utwardzenie wałka wyszła by kwota ok 120 zł, do tego musiałbym dokupić w serwisie łożyska na wałek, igiełkowe, więc cena byłaby znacznie większa. I niestety zależy mi na czasie bo korzystam z autka żony, które po tygodniu użytkowania przeze mnie wygląda jak po przejściu tajfunu :)17
pozdrawiam

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: lukassos » czw mar 15, 2012 10:45 am

Według instrukcji składania reduktora ta uszczelka pomiędzy obudowami służy do zapewnienia dystansu dla łożysk czy jakoś tak. A i tak masę uszczelniającą trzeba stosować.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: Salata123 » czw mar 15, 2012 10:57 am

Nie trzeba dawać żadnej masy.

masa świadczy, że w reduktorze już ktoś dłubał przed Tobą. To może być też podpowiedź, czemu nie masz podkładek pod łożyskami.

Uszczelka być musi...

tzn nie musi... nic nie musi być :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: slavok » czw mar 15, 2012 11:48 am

no to lipka jak uszczelki nie było bo ma być, mam Ci zmierzyć grubość co byś sobie dociął z papieru uszczelkowego ? :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: Salata123 » czw mar 15, 2012 12:09 pm

0.2 jak dobrze pamiętam

a że mogę nie pamiętać - sprawdź :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
gabrtosz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 11:35 am
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: gabrtosz » pt mar 16, 2012 7:32 am

uszczelkę wytnę, nie ma problemu
zastanawia mnie tylko dlaczego wszystkie elementy napędu, reduktor, mosty, skrzynia złożone są na identyczną masę, kolor ten sam, twardość identyczna, nawet ilości, które wycisnęło identyczne...
czy możliwe by ktoś kto robił te elementy był jedną osobą :wink:

ostatecznie cena wałka i łożysk osiągnęła kwotę 200 zł, i tak zostały wysłane...dziś jak przyjdą dam znać co i jak z jakością materiału

miłego dnia Koledzy

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: slavok » pt mar 16, 2012 11:51 am

a jak sprawdzisz jakoś materiału ? masz urządzenie do pomiarów twardości ? :)21 inaczej nie sprawdzisz ;)

co do uszczelek to pomierzyłem kilka i różnie to jest od 0,2 do 0,3 na połówki, a na małą część nawet i 0,4, musieli różne dawać w zależności od lat produkcji.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
gabrtosz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 11:35 am
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: gabrtosz » pt mar 16, 2012 12:13 pm

może być metoda pilnikowa :evil: ale w zaprzyjaźnionym zakładzie ślusarskim mają taki przyrząd, coś w stylu twardościomierza :o
a właściwie to jest twardościomierz :)

leszek torbicki

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: leszek torbicki » pt mar 16, 2012 7:42 pm

podłączę się pod temat dyfrowo uszczelkowy a konkretnie czy ma być uszczelka główka mostu-pochwa bo u mnie było na silikonie a jak ma być fabrycznie

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: slavok » pt mar 16, 2012 8:28 pm

nie, tam wystarczy silikon uszczelniający.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
gabrtosz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 11:35 am
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: gabrtosz » pt mar 16, 2012 8:52 pm

składam reduktor, i dwa pytania
czy ta uszczelka jest obligatoryjna? zastanawiam się czy ją dać, jeśli pomiar wysokości karterów i odległości łożysk okaże się niewymagający jakieś uszczelki!
i 2 pytanie, czy wycinać z puszki podkładki w kształcie pierścienia, czy mogą być to krążki z blachy?

co do wałka, naprawdę na 1 rzut oka materiał twardy, żaden pilnik go nie rusza, i różnica pomiędzy oryginalnym wałkiem a tym dotoczonym jest taka, że oryginalny jest utwardzany na ok 4 mm wgłąb, a dotoczony powstał z jednolitego materiału.. wałeczki łożysk super!
pzdr.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: slavok » pt mar 16, 2012 9:02 pm

nie wiem czy jest obligatoryjna, w każdym razie wszystkie źródła krzyczą by ją zakładać i instrukcje montażu zestawów 4.16 z USA i serwisówka suzuki.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: Salata123 » pt mar 16, 2012 9:53 pm

Więc odpowiedź jest jasna - tak jest obligatoryjna.

Aczkolwiek widziałem nie jeden reduktor bez uszczelki, złożony na sylikon... sam też takie składałem jak nie było wyjścia... i jeździły... ale to tylko w warunkach polowych albo jak klient sknera :)21

Dyfer jest fabrycznie bez uszczelki.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: Kostuch » sob mar 17, 2012 12:08 pm

gabrtosz pisze:składam reduktor, i dwa pytania
czy ta uszczelka jest obligatoryjna? zastanawiam się czy ją dać, jeśli pomiar wysokości karterów i odległości łożysk okaże się niewymagający jakieś uszczelki!
i 2 pytanie, czy wycinać z puszki podkładki w kształcie pierścienia, czy mogą być to krążki z blachy?

co do wałka, naprawdę na 1 rzut oka materiał twardy, żaden pilnik go nie rusza, i różnica pomiędzy oryginalnym wałkiem a tym dotoczonym jest taka, że oryginalny jest utwardzany na ok 4 mm wgłąb, a dotoczony powstał z jednolitego materiału.. wałeczki łożysk super!
pzdr.
Tokarz obrabiał utwardzony materiał? Szacun.

Od lat jeżdżę na reduktorze złożonym na silikon i żyję (on też). Skrzynia biegów fabrycznie była na silikonie.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: lukassos » sob mar 17, 2012 12:24 pm

Materiał jest utwardzany powierzchniowo aby rdzeń pozostał miękki i w miarę elastyczny. Badanie twardości za pomocą pilnika no proszę Cię, tak jakby mierzyć trzonek zaworu przymiarem krawieckim.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: slavok » sob mar 17, 2012 3:56 pm

Kostuch pisze: Tokarz obrabiał utwardzony materiał? Szacun.

Od lat jeżdżę na reduktorze złożonym na silikon i żyję (on też). Skrzynia biegów fabrycznie była na silikonie.
tokarz raczej nie da rady, ale szlifierz już tak ;) nie wiem jak to dorabiają tam gdzie kolega kupił ale zazwyczaj to pierw się dotacza zwykły materiał z naddatkiem pod ulepszanie cieplne/nawęglanie, następnie się to robi a na końcu na szlifierce do wałów się powierzchnie doprowadza do należytej gładkości aczkolwiek ten wałek nie musi być elastyczny bo na niego nie działają żadne siły skrętne, więc technologia pewnie do wyboru.

twardość takich materiałów (20-70HRC, stale węglowe, stopowe ulepszane cieplnie, hartowane, nawęglane, odlewy żeliwne, tytan itd...) mierzy się twardościomierzem z wgłębnikiem w postaci stożka diamentowego, najczęściej metodą rockwella to tak dla uzupełnienia.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: meenia » sob mar 17, 2012 8:56 pm

slavok pisze:
Kostuch pisze: Tokarz obrabiał utwardzony materiał? Szacun.

Od lat jeżdżę na reduktorze złożonym na silikon i żyję (on też). Skrzynia biegów fabrycznie była na silikonie.
tokarz raczej nie da rady, ale szlifierz już tak ;) nie wiem jak to dorabiają tam gdzie kolega kupił ale zazwyczaj to pierw się dotacza zwykły materiał z naddatkiem pod ulepszanie cieplne/nawęglanie, następnie się to robi a na końcu na szlifierce do wałów się powierzchnie doprowadza do należytej gładkości aczkolwiek ten wałek nie musi być elastyczny bo na niego nie działają żadne siły skrętne, więc technologia pewnie do wyboru.

twardość takich materiałów (20-70HRC, stale węglowe, stopowe ulepszane cieplnie, hartowane, nawęglane, odlewy żeliwne, tytan itd...) mierzy się twardościomierzem z wgłębnikiem w postaci stożka diamentowego, najczęściej metodą rockwella to tak dla uzupełnienia.

walek jest wytoczony z 18hg, azotowany na 65 hrc i normalizowany na szlifierce. naweglanie tego materialu nie ma sensu.
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: Stang » sob mar 17, 2012 8:57 pm

Salata123 pisze:Nie trzeba dawać żadnej masy.

masa świadczy, że w reduktorze już ktoś dłubał przed Tobą. To może być też podpowiedź, czemu nie masz podkładek pod łożyskami.

Uszczelka być musi...

tzn nie musi... nic nie musi być :)21
Hm... ja śmigam na reduktorze bez uszczelki od 2005 i nic W nim jeszcze nie robiłem a dostaje po tyłku nie mało :wink:
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
gabrtosz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 11:35 am
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: gabrtosz » sob mar 17, 2012 9:45 pm

reduktor w drodze, mam pewien problem z średnicą wałeczków, niestety moje są o 0,02 mm cieńsze od tych nowych, co daje 0,04 mm na średnicy łożyska...zapewne inna średnica otworu w kole zębatym w mojej santanie, w poniedziałek przeszlifuję albo wałek pośredni, albo średnicówką załatwię wałek z kołami zębatymi...
ogólnie twardość wałeczków większa od twardości nominału!
ogólnie plus dla Kolegi "meenia" za dostarczenie wałka i wałeczków.! polecam!
Ostatnio zmieniony sob mar 17, 2012 10:05 pm przez gabrtosz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: slavok » sob mar 17, 2012 9:57 pm

zmierz jak możesz średnice otworu w tej choince środowej bo mnie tym zaciekawiłeś.
pomierzyłem przed chwilą 3 choinki i każda ma wew. średnice 33,35
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: meenia » sob mar 17, 2012 10:03 pm

slavok pisze:zmierz jak możesz średnice otworu w tej choince środowej bo mnie tym zaciekawiłeś.
No mnie tez, szczegolnie ze sprawdzalem na swoim reduktorze i wszystko pasuje.
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
gabrtosz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 11:35 am
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: gabrtosz » sob mar 17, 2012 10:04 pm

ok, jutro wykonam zadanie :) :)17

ps. nie wytrzymam, idę terazzzz

Awatar użytkownika
gabrtosz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lut 12, 2012 11:35 am
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: gabrtosz » sob mar 17, 2012 10:13 pm

a więc ladies and gentleman...
średnica choinki 32,7mm :)
i wszystko jasne!!

jutro podam średnicę wałeczków...

ps. dobór podkładek pod łożyska nie był skomplikowany... te pod dużą choinkę były w granicach 0,4 mm, natomiast te pod mniejszą choinkę musiałem zastosować aż 0,9 mm, wyciąłem nożyczkami z denka i wieczka puszki po brzoskwiniach z Lidl i pasuje super...
Ostatnio zmieniony sob mar 17, 2012 10:29 pm przez gabrtosz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Dyferencjał tył samurai santana

Post autor: Salata123 » sob mar 17, 2012 10:14 pm

Stang pisze:
Salata123 pisze:Nie trzeba dawać żadnej masy.

masa świadczy, że w reduktorze już ktoś dłubał przed Tobą. To może być też podpowiedź, czemu nie masz podkładek pod łożyskami.

Uszczelka być musi...

tzn nie musi... nic nie musi być :)21
Hm... ja śmigam na reduktorze bez uszczelki od 2005 i nic W nim jeszcze nie robiłem a dostaje po tyłku nie mało :wink:
Cieszy mnie twoje szczęście :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości