Blokada mostu na przód czy na tył

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz sty 28, 2007 9:28 pm

Tapeworm pisze:co to jest zakręt, Igor? :wink:
ty ze mną nie jeździłeś, popytaj Paszczaka jak zakręty biore, jeśli coś pamieta, bo chyba wtedy w bańke oberwał :)21
To muszę to zobaczyć w Bieszczadach :)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 28, 2007 10:01 pm

Jak kiedyś będe w pobliżu to się sprawdzi :)21
Puki co kulasa kuruj, to pojeździmy po mazowszu... tu też są górki :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn sty 29, 2007 6:00 am

Igor909 pisze:
pezet pisze: Zapewne jeszcze bardziej pomoze, ale z trudem wyobrazam sobie sytuacje, w ktorej tylna blokada nie pomoze i uratuje dopiero przednia.
Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :)2
Zaraz zaraz, to jest zdanie "teoretyka" - niech sie wypowie ktoś, kto ma obie blokady - czy przednia mu czesto pomaga :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » pn sty 29, 2007 8:52 am

Witam,
dodam tylko tyle, ze samochod z sama przednia blokada skreca ! przestaje skrecac dopiero przy dwoch blokadach i sporej predkosci. Dlatego zalozenie tylko blokady na przod to nie jest wcale zly pomysl.

Pozdrawiam,
majch.
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » pn sty 29, 2007 10:29 am

pezet pisze: Zaraz zaraz, to jest zdanie "teoretyka" - niech sie wypowie ktoś, kto ma obie blokady - czy przednia mu czesto pomaga :)
No wcześniej już wypowiedzial się Miskiller, że auto z dwiema blokadami dzieli przepaść od takiego z jedną. Poza tym chciałbym przypomnieć, że wątek dotyczy problemu: "blokada na przód czy na tył" nie rozaważamy dylematu czy dołóżyć przednią. Kolego @majch_e21 - masz jakieś doświadczenia w tym temacie?? o których mógłbyś szerzej opowiedzieć??
Może ktoś, kto dysponuje dwiema blokadami (proźba chyba głównie do kirowców "G") mógłby przeprowadzić próby w terenie - czyli dany odcinek na blokadzie tylnej a później na przedniej. Jakby ktoś to przetestował i opisał - byłaby jaka,ś podstawa do dyskusji. Aha dobrze żeby zrobiło to kilka osób coby testy były niezależne. Myślę, że może się to przydać wielu osobom, które myślą nad założeniem blokady.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » pn sty 29, 2007 11:45 am

Jesli chodzi o samochody terenowe ze zblokowanym tylko przednim mostem to nie mam doswiadczen ale mialem duzo do czynienia z samochodami startujacymi w rajdach, wyscigach plaskich, pucharze PZMot a w tych autach to najczesciej spotykane rozwiazanie (przedni naped ze szpera albo besterlockerem) i wiem dokladnie jak zachowuja sie na asfalcie, sniegu, lodzie czy szutrach.
Na malo przyczepnych nawierzchniach sa podsterowne (przy predkosciach, ktorych terenowe samochody nigdy nie osiagna) ale jezeli opona ma sie czego "zlapac" to taki samochod prowadzi sie calkiem normalnie nawet przy szybkiej jezdzie w zakretach.
W samochodach 4x4 takich jak Suzuki Swift czy Daihatsu Charade szpere zaklada sie tez tylko na przod i prowadza sie swietnie a na ubitym sniegu czy lodzie moga konkurowac z niejedna terenowka.
Moim zdaniem blokowanie tylko przedniego mostu w samochodzie terenowym ma tyle samo zalet co wad.
W niektorych przypadkach, dociazona silnikiem i zblokowana os pomoze nam sie wydostac z opresji, w innych pomoze nam sie glebiej zakopac.

Pozdrawiam,
majch.
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

goły
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: czw mar 01, 2007 7:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: goły » pt mar 02, 2007 3:02 pm

Czy do Jeepa wranglera do przedniego mostu da sie zlożyc Maxidriwe?? a jak nie to Co byście polecili oprócz ARB-a bo mialem i ją rozwaliłem i trzeba kupic coś innego!!

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » pt mar 02, 2007 6:05 pm

Dzień dobry Panu !
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pt mar 02, 2007 7:25 pm

goły pisze:Czy do Jeepa wranglera do przedniego mostu da sie zlożyc Maxidriwe?? a jak nie to Co byście polecili oprócz ARB-a bo mialem i ją rozwaliłem i trzeba kupic coś innego!!
Gratuluje trzeba być zdolnym albo bardzo chcieć rozwalić ARB-a ,Maxi Drive jest chyba do Land roverów (jak sie pomyliłem to poprawić mnie ) :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re:

Post autor: Zun » sob gru 04, 2010 2:01 pm

pezet pisze: Zapewne jeszcze bardziej pomoze, ale z trudem wyobrazam sobie sytuacje, w ktorej tylna blokada nie pomoze i uratuje dopiero przednia.
Kiepska wyobraźnia . Ja sobie nie muszę wyobrażać , po prostu nie raz byłem w takiej sytuacji.

Odpowiedź na pytanie czy do przodu zakładać jest prosta. Jeśli offroad traktujesz jak turystykę dla zabawy to nie ma sensu , chyba że nie szkoda kasy , wtedy jak najbardziej. Jeśli jeździsz w ostrym terenie lub startujesz w zawodach to zakładasz do przodu. Masz wtedy po prostu większe szanse przejechać na kołach i tyle , i to wbrew pozorom mniej katując sprzęt. A to czy sie częściej przydaje tył czy przód - wiadomo , że częściej tył , ale o proporcji takiego zestawienia decyduje specyfika terenu. Czasami są takie przeszkody , że zapięcie przodu pozwala na więcej niż zapięcie tyłu , a zapięcie tyłu w ogóle nie pomoże. a każdy kto pisze bzdury , że na podjazdach blokada z przodu pomaga mało niech spróbuje podjechać pod góre na samym tyle. Każdy zapomina o jednej ważnej rzeczy - jeśli tracimy przyczepność na jednym kole i nie mamy spiętej szpery to te koło bez przyczepności zaczyna zasuwać dwa razy szybciej ;) Jakie są tego efekty chyba nie muszę nikomu przedstawiać
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Re:

Post autor: Aśka&Kuba » ndz gru 05, 2010 7:42 am

Zun pisze:
pezet pisze: Zapewne jeszcze bardziej pomoze, ale z trudem wyobrazam sobie sytuacje, w ktorej tylna blokada nie pomoze i uratuje dopiero przednia.
Kiepska wyobraźnia . Ja sobie nie muszę wyobrażać , po prostu nie raz byłem w takiej sytuacji.

Odpowiedź na pytanie czy do przodu zakładać jest prosta. Jeśli offroad traktujesz jak turystykę dla zabawy to nie ma sensu , chyba że nie szkoda kasy , wtedy jak najbardziej. Jeśli jeździsz w ostrym terenie lub startujesz w zawodach to zakładasz do przodu. Masz wtedy po prostu większe szanse przejechać na kołach i tyle , i to wbrew pozorom mniej katując sprzęt. A to czy sie częściej przydaje tył czy przód - wiadomo , że częściej tył , ale o proporcji takiego zestawienia decyduje specyfika terenu. Czasami są takie przeszkody , że zapięcie przodu pozwala na więcej niż zapięcie tyłu , a zapięcie tyłu w ogóle nie pomoże. a każdy kto pisze bzdury , że na podjazdach blokada z przodu pomaga mało niech spróbuje podjechać pod góre na samym tyle. Każdy zapomina o jednej ważnej rzeczy - jeśli tracimy przyczepność na jednym kole i nie mamy spiętej szpery to te koło bez przyczepności zaczyna zasuwać dwa razy szybciej ;) Jakie są tego efekty chyba nie muszę nikomu przedstawiać

amen :)2
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Salata123 » wt gru 07, 2010 8:06 pm

trzy lata czekali aby ktoś im sensownie odpowiedział :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Zun » wt gru 07, 2010 8:56 pm

Salata123 pisze:trzy lata czekali aby ktoś im sensownie odpowiedział :)21
Faktycznie :)21 Nie zauważyłem , nie wiem jak się stało , że trafiłem na ten temat ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Maqlinka » wt gru 07, 2010 10:36 pm

Łolaboga ..... ale wykopalisko :)21

Po trialu to już też wiem, która blokada bardziej by się nadawała :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Wojtek » czw mar 01, 2012 12:59 pm

Maqlinka pisze:Łolaboga ..... ale wykopalisko :)21

Po trialu to już też wiem, która blokada bardziej by się nadawała :wink:
No ...która ?
Od jesieni leży LSD z mojej byłej :)16 Tyraczki.
Upychać to z przodu ??
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: N2O » czw mar 01, 2012 1:17 pm

Ładuj - będziesz w szoku.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Wojtek » czw mar 01, 2012 1:56 pm

Znaczy wysiłek wart aby go podjąć ?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: N2O » czw mar 01, 2012 3:51 pm

Na pewno będzie znacznie lepiej niż na otwartym dyfrze, który to nie może się zdecydować które koło napędzić.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Wojtek » czw mar 01, 2012 7:38 pm

Znaczy po majówce będę się przymierzał :wink:
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: NUREK MAV » ndz mar 04, 2012 7:33 pm

Odświeżę wątek .... Zakładać na przód blokadę,... za i przeciw?!. Co trzeba zmienić lub na co trzeba uważać po założeniu jej oraz czego nie robić bo...?!
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Aśka&Kuba » ndz mar 25, 2012 10:24 pm

NUREK MAV pisze:Odświeżę wątek .... Zakładać na przód blokadę,... za i przeciw?!. Co trzeba zmienić lub na co trzeba uważać po założeniu jej oraz czego nie robić bo...?!
jak fura ?? jest blokada z tyłu ?? do czego auto ?? blondynki czy brunetki ?? pare informacji by sie przydało :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Wowos » ndz mar 25, 2012 10:35 pm

Jak do parcha to szykuj szelesty na wzmacniane przeguby i półosie, jeśli ma to jeździć z jakąś agresywniejszą oponą :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Wojtek » pn mar 26, 2012 12:16 am

Aśka&Kuba pisze: blondynki czy brunetki ?? pare informacji by sie przydało :)21
Jeśli chodzi o mnie... blondynka - znaczy małżowina - od ( :oops: ) 42 lat :)21
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Sawa GR » pn mar 26, 2012 11:43 am

Wowos pisze:Jak do parcha to szykuj szelesty na wzmacniane przeguby i półosie, jeśli ma to jeździć z jakąś agresywniejszą oponą :)21
eee w stopce ma Y61 wiec raczej nie
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Wowos » wt mar 27, 2012 12:29 am

I tak może szykować - w końcu ukręci fabrykę :)21
y60 autobus, czerwony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości